Sprintterin (kuorma-auton) tuominen saksasta.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Sprintterin (kuorma-auton) tuominen saksasta.

Viesti Kirjoittaja Jube »

Elikkä nyt tässä katsellaan kaverille ns. puolipitkää sprintteriä saksasta ja pitäis saada se kuorma-autona suomeen ilman autoveroa, eli olisiko kellään kokemuksia miten tuo kuorma-autoksi muuttaminen tapahtuu saksassa, koska autohan pitää olla kuorma-auto jo suomeen tuotaessa, jotta sen saa autoverovapaasti rekisteriin.

Kiitoksia kovasti jo etukäteen!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Sami.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Su 18.09.2005 23:06
Paikkakunta: Ulvila / Pori

Re: Sprintterin (kuorma-auton) tuominen saksasta.

Viesti Kirjoittaja Sami.M »

Jube kirjoitti:Elikkä nyt tässä katsellaan kaverille ns. puolipitkää sprintteriä saksasta ja pitäis saada se kuorma-autona suomeen ilman autoveroa, eli olisiko kellään kokemuksia miten tuo kuorma-autoksi muuttaminen tapahtuu saksassa, koska autohan pitää olla kuorma-auto jo suomeen tuotaessa, jotta sen saa autoverovapaasti rekisteriin.

Kiitoksia kovasti jo etukäteen!
eikös se riitä että on yli 3500 kg...
ja saksassahan myydään niitä ihan valmiina...
VW Golf Variant TDi -97 ++90hv++
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/]MB 190E 2.0 -87 (kuvat)[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/Miitti%2016-10-05%20Pori/]Porin miitti 16.10.05[/url]
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

jep
Avatar
Mika V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: La 23.10.2004 11:57
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Mika V. »

Kannattaa olla sitten tarkkana, että kokonaismassa on yli 3500 kg eli käytännössä 3550 kg, nimittäin tasan 3500 ei riitä kuorma-autolle Suomessa.

Esim. MB Sprintter / VW LT :n kokonaismassa saattaa olla rekisteriotteessa tasan 3500 kg, mutta sen voi paikallisessa katsastusviranomaisella muuttaa siihen 3550 kg:oon . Suomen katsastuskonttorilla se ei onnistu. Muistaakseni myös Transitin 350 mallissa on tämä 50 kg:n ero Saksa vs. Suomi.

Muita vaatimuksia kuorma-autolle on ainakin ajopiirturi, kiinnityslenkit kuormatilassa ja sivuheijastimet / -valot.

-Mika-
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

300-sarjan sprintit saa katsastettua kummaksi vaan, valinnan voit tehdä suomessa. Veholta saa lapun toimenpiteeseen. 200-sarja ainoastaan pakuksi ja 400-sarja on automaattisesti kuormuri.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Avatar
JyggeMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 265
Liittynyt: Ma 21.06.2004 01:17
Paikkakunta: Itä-Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JyggeMB »

300-sarjan autot ovat pääsääntöisesti 3500kg kok.massalla,
koska Saksassa "kevyet" kuorma-auto kortit ovat harvassa
eli niiden rek.otteessa lukee "PKW" =henkilöauto
Paikallisella katsastus konttorilla saa korotuksen edm. 3550kg
jota Veho käyttää määritteenä kuorma-autolle.
Veholtakin saa mutta hinta suurempi!

Silloin tulee rek.otteeseen merkintä "LKW" =kuormaauto, ja
silloin rekisteröinti Suomeen helpompaa mutta täytyy muistaa
kuorma-auton varusteet kuorman sidonta kiskot tavaratilassa,
taka roiskeläpät, piirturi (vain jos tulee ammatti käyttöön) jne...
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Ja jos tuo auton joka on rekisteröity ennen 10/2001, niin ei tarvitse asentaa nopuden rajoitinta (85km/h) joka tulee pakolliseksi 2006 tai jotain.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Su 27.11.2005 01:42
Paikkakunta: e-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja cdi »

Meesu kirjoitti:300-sarjan sprintit saa katsastettua kummaksi vaan, valinnan voit tehdä suomessa. Veholta saa lapun toimenpiteeseen. 200-sarja ainoastaan pakuksi ja 400-sarja on automaattisesti kuormuri.
Meinasivat vuokot vääntää 216 -05 kuorma -autoksi tien päällä,painaa liikaa
pitäis olla 80 lappu takan a. Mutta ei tartte kun on abs saa ajaa 100 ,kuorma kyllä jää alle 1000 kg. eli kyllä 216 saa kuorma auton, kantavuuskin paranee,en kyllä tarkaan muista mutta puolella,vain kirjoittamalla toiset paperit------>SUOMEN TODELLISUUTTA.
200 pitää lähteä ennemmin kun 220:llä
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

cdi kirjoitti:
Meesu kirjoitti:300-sarjan sprintit saa katsastettua kummaksi vaan, valinnan voit tehdä suomessa. Veholta saa lapun toimenpiteeseen. 200-sarja ainoastaan pakuksi ja 400-sarja on automaattisesti kuormuri.
Meinasivat vuokot vääntää 216 -05 kuorma -autoksi tien päällä,painaa liikaa
pitäis olla 80 lappu takan a. Mutta ei tartte kun on abs saa ajaa 100 ,kuorma kyllä jää alle 1000 kg. eli kyllä 216 saa kuorma auton, kantavuuskin paranee,en kyllä tarkaan muista mutta puolella,vain kirjoittamalla toiset paperit------>SUOMEN TODELLISUUTTA.
Joo voi hyvinkin olla, ei ole vaan ikinä tullut 200-sarjan kuarkkia vastaan. Noita 300-sarjalaisia taitaa kuitenkin olla suomen Sprintteri kannasta 90%
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja kleitos »

cdi kirjoitti:
Meesu kirjoitti:300-sarjan sprintit saa katsastettua kummaksi vaan, valinnan voit tehdä suomessa. Veholta saa lapun toimenpiteeseen. 200-sarja ainoastaan pakuksi ja 400-sarja on automaattisesti kuormuri.
Meinasivat vuokot vääntää 216 -05 kuorma -autoksi tien päällä,painaa liikaa
pitäis olla 80 lappu takan a. Mutta ei tartte kun on abs saa ajaa 100 ,kuorma kyllä jää alle 1000 kg. eli kyllä 216 saa kuorma auton, kantavuuskin paranee,en kyllä tarkaan muista mutta puolella,vain kirjoittamalla toiset paperit------>SUOMEN TODELLISUUTTA.
:roll: Niinpä :?: Paljonko mahtaa autosi kokonaismassa tällä hetkellä olla :?: 3500kg on rajana paketti/ kuorma-auton rekisteröinti katsastuksessa :cry:
Avatar
Dodii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ma 21.02.2005 09:50
Paikkakunta: Anjanlankoski

Viesti Kirjoittaja Dodii »

Mitenkäs SUOMESSA mukamas onnistuu 750kg kokonaismassa lisääminen? :shock:
Enpä oikein usko että helposti, eikä taitaisi 200:n sellasta kokonaismassaa kestääkään, kun sinne lyö sen 700kg niin jo mennä maata viistäen! :D
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Avatar
esme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 29.03.2009 21:27

Viesti Kirjoittaja esme »

Elikkäs..jokuhan on varmaan täällä tuommosen Sprintterin tuonut (3xx)? Mites tuo paikallisen ALV:in maksu? Maksetaanko se paikan päällä ja onko käytännössä eroa, jos ostaja on yritys/yksityinen?
Avatar
pekkavee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ke 28.04.2004 09:14

Viesti Kirjoittaja pekkavee »

Suomalaisen yrityksen ei tarvitse maksaa ALVia Saksaan, kunhan esittää LY tunnuksen. Se piti ainakin joskus olla jossain kansainvälisessä muodossa (tulikohan siihen 0037 eteen?), mutta verotoimistosta voi kysäistä (ja sai sieltä asiasta todistuksen, josta autokauppias oli tyytyväinen.) Yksityinen taas maksaa ALVin.
Ja kokonaispainoon saa ihan TUViltä tai vastaavalta 50 kilon korotuksen, helppo muuttaa pakut Saksassa kuorma-autoiksi. Suomessa se lienee hankalampaa ja ainakin kalliimpaa.
Avatar
esme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 29.03.2009 21:27

Viesti Kirjoittaja esme »

Kiitoksia. Täytynee varmistaa myyjältäkin tuo ALV:n maksu, niin ei tule ylläreitä. Taitaa olla iso osa noista Saksan Sprinttereistä (3xx) LKW, eli valmiiksi kuorma-autoja. Tosin Suomessa on hieman eri vaatimukset..
Avatar
pekkavee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ke 28.04.2004 09:14

Viesti Kirjoittaja pekkavee »

Kun niitä 3xx sarjan laiteita olen katsellut, niin kyllä ne on lähinnä olleet 3500 kiloa painoltaan. Eli uudet paperit ja lisää painoa 50 kiloa vaaditaan.
Avatar
esme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 29.03.2009 21:27

Viesti Kirjoittaja esme »

Katoppa juu.. Välillä 3200-3500 näyttäs olevan, vaikka kuorma-auton papereilla. Hyvä että tuli taas tyhmiä kyseltyä :)
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

esme kirjoitti:Kiitoksia. Täytynee varmistaa myyjältäkin tuo ALV:n maksu, niin ei tule ylläreitä. Taitaa olla iso osa noista Saksan Sprinttereistä (3xx) LKW, eli valmiiksi kuorma-autoja. Tosin Suomessa on hieman eri vaatimukset..
Tämä riippuu täysin osavaltiosta ja jopa kaupungista.

Jossain riittää kun on kaupparek ote sekä alv-paperi ja jossakin ei.
Sitten pitää maksaa kaupan yhteydessä alv ja sen saa takaisin kun
lähettää myyjälle Suomen rekisteriotteesta kopion. JOs
näin niin kannattaa asia laittaa myös kauppakirjaan.

Täältä ainakin voi ostaa papereiden kanssa ilman alvia

Hampurin pohjoispuolella.
Herra Harm puhuu englantia .

http://www.acr-gmbh.de/gebraucht_frame.htm
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Vastaa Viestiin