Ahdettu W116 vm -77

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

onko toi paisunta säiliö vakio? näyttää kovin samanlaiselta ku volvossa.. tarvis vaan joku tosi pieni saada sata kaks kolmosee.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
kippo86
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: To 25.06.2009 22:41

Viesti Kirjoittaja kippo86 »

Kiitoksia. En tee tyhjiä lupauksia.. 8)

Noi paisarit on juurikin Volvosta. Ja kokonsa puolesta täydelliset. :D
kippo86
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: To 25.06.2009 22:41

Viesti Kirjoittaja kippo86 »

Laitetaas nyt sama laulu videon muodos...

http://www.youtube.com/watch?v=WlLApCzZAcU
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Tuolla videossa oli mainittu, että nokka-akselit on vähän vakiota kireämmät.

Onko omaa tuotantoa vai jostain ostettu?
Ja jos on omaa, niin miksi päädyit noihin asteisiin tai jos on ostettu, niin mistä?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
kippo86
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: To 25.06.2009 22:41

Viesti Kirjoittaja kippo86 »

Joo, ne on vähän kireemmät(280/275). Itse asias siitä se kaikki lähtiki, ku halusin vähän lisää potkua isoo autoo. Heitin asiasta juttua toiselle foorumille, ja yhellä sattu olee tollanen kansi myynnissä(kireet nokat, avarrettu imupuoli..) ostin sit sen. Kun kannen sai vaihettua, ni perä poiki samana iltana, ja sit vaa mietin et tais tullakki astetta isompi rojekti, ja ku kesäki alko olla lopuillaa. Siitä sit alko tulee villejä visioita vähän joka puolelta... :D


Mutta joo, asiaa :wink: Saahan noihin valmiita kisanokkiaki, tai sit voi niistä alkuperäsistäki nokista hiotuttaa kireemmät. Jälkimmäinen jonku verran edullisempi vaihtoehto...

Tolla mun pelkällä kannella ja nokilla pitäis mennä parisataa rikki. En käyttäny penkissä, mut noin perstuntumalla vois sanoo... :lol: :lol:
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

kippo86 kirjoitti:Saahan noihin valmiita kisanokkiaki...plaaplaa...
Mistä?

Ja onkohan Sivosen kannesta kysymys?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
kippo86
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: To 25.06.2009 22:41

Viesti Kirjoittaja kippo86 »

Esim tuolta:

http://www.autoanything.com/internal-en ... 0423bb4e95 ?

Kieltämättä aika huonosti on mersuun tarjolla... Mut hiotuta alkuperäset? Mihin vehkeeseen oot ajatellu?

Ja joo, Sivosen juurikin. Mistä arvasit?
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

kippo86 kirjoitti:Ja joo, Sivosen juurikin. Mistä arvasit?
Olin joskus matematiikan tunneilla... :wink:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13610
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Mesedesi kirjoitti:
kippo86 kirjoitti:Ja joo, Sivosen juurikin. Mistä arvasit?
Olin joskus matematiikan tunneilla... :wink:
Nythän se dealerin paha uni on murrettu, eli Sivosen nokat ovat kuin ovatkin tulleet takaisin koneistamolta :lol: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
paukar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Su 29.08.2004 16:36
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Ahdettu W116 vm -77

Viesti Kirjoittaja paukar »

Kuinka alipaineet jarrutehostimelle ja muille alipainelaitteille on hoidettu kun nythän imusarjassa on ylipaine eikä alipaine remmiahtimen takia. Ajattelen vain omaa projektia varten.
-500 SEC AMG
-w124 260E ex
-Sprinter 316
-w203 200cdi
-w140 320se ex
-w163 ML400cdi
-w123 280 ce
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Ahdettu W116 vm -77

Viesti Kirjoittaja napa »

paukar kirjoitti:Kuinka alipaineet jarrutehostimelle ja muille alipainelaitteille on hoidettu kun nythän imusarjassa on ylipaine eikä alipaine remmiahtimen takia. Ajattelen vain omaa projektia varten.
multa nyt ei kysytty, mutta vastaan silti... remmikoneissa käytetään yleensä jonkinlaista bypass venttiiliä helpottamaan ahtimen elämää tyhjäkäynnillä/kaasuläppä kiinni asennossa, eli kyllä imusarjassa alipaine on tyhjäkäynnillä ihan normaalisti... näin siis bensakoneissa, jos dieseliin olet asentamassa, niin sitten pitää kehittää vaikka sähköinen bypass ohjaus...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Ahdettu W116 vm -77

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Normaali takaisku alipainelinjaan. Joka siellä kyllä on vakionakin.

Tosiaan imusarjassa on alipaine kun kaasuläppä on kiinni.
Vastaa Viestiin