Esittestä kopioituna:"Pidennettyjä öljynvaihtovälejä ajettaessa useimmat moottorivalmistajat edellyttävät SHPD-luokan öljyjen käyttöä".Jari Ke kirjoitti:Joo tiedän että moni ihmettelee tuota 7t vaihoväliä.
Öljyasiaa, osa xxx....
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
Sama homma, joka kesä vaihtuu ölpät ja suodattimet, n. 15-20tkm vaihtovälit eikä oo vielä kertaakaan tarvinnut lisäillä, toki kuitenkin öljyä häviää erinäinen määrä.pera8x kirjoitti:.... sen verran panostan, että täyssynteettiset laitan sisään ja melkein parikyt tuhatta painelen niillä meneen......
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
itse olen kyllä niin vanhanaikainen, että pyrin vaihtamaan öljyt viimeistään siinä 10 000 km paikkeilla, en tiedä mitä ihanaa on kitkutella 20 000 km samoilla öljyillä... no saman asian saa kyllä tehtyä niinkin, että laittaa koneeseen sellaiset öljyt joilla joku on ajanut jo sen 10 000 km, jos kerran haluaa ja tykkää ajella huonoilla öljyillä aina sen viimeisen 10 000 km 
öljyt ja vaihtovälin turha venyttäminen ylipitkäksi nyt ei kuitenkaan ole se paikka, jossa suurin säästö autoilussa tehdään...

öljyt ja vaihtovälin turha venyttäminen ylipitkäksi nyt ei kuitenkaan ole se paikka, jossa suurin säästö autoilussa tehdään...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
(mobil 1 mainostaa, että öljyt pysyy muuttumattomina 100 000 kilomterä.)napa kirjoitti:itse olen kyllä niin vanhanaikainen, että pyrin vaihtamaan öljyt viimeistään siinä 10 000 km paikkeilla, en tiedä mitä ihanaa on kitkutella 20 000 km samoilla öljyillä... no saman asian saa kyllä tehtyä niinkin, että laittaa koneeseen sellaiset öljyt joilla joku on ajanut jo sen 10 000 km, jos kerran haluaa ja tykkää ajella huonoilla öljyillä aina sen viimeisen 10 000 km
jos autolle on vuonna 88 ilmotettu sen aikasille öljyille 10tkm huoltoväli ja tuo huoltoväli on se, mikä pitää, vaikka se tulis täyteen vasta vuodessa, niin uskallan väittää, että nyky öljyillä kyllä ajelee tollasta vähän matkasempaakin ajoa sen 20tkm samoilla öljyillä ja moottori voi hyvin. en mää ainakaan mitään haittaa tosta toiminnasta ole huomannu. ja mersun moottorit on sisältä muutenkin kun tehtaan paketista, jos niitä alkaa aukoon. missään ei pahemmin kulumaa näy. ja jos sillä autolla meinaa maailman tappiin asti ajaa, niin kait ne männänrenkaatkin sitten jossakin miljoonan kohdalla voi vaihtaa..
kai se on vähän eri asia sitten tehokkaammisas ja uudemmissa autoissa. ne vaatii öljyltäkin jo jotakin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Vakiokalustoa
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
Näinhän se menee, mutta taablaa sää niin ja mä taablaan tälleen. Aika näyttää kuinka suuri merkitys tuolla 10tkm pidennetyllä öljynvaihtovälillä on kohta 600tkm ajettuun koneeseen, mun mielestä ei mitään väliä.napa kirjoitti:öljyt ja vaihtovälin turha venyttäminen ylipitkäksi nyt ei kuitenkaan ole se paikka, jossa suurin säästö autoilussa tehdään...

Muuten, vaativissa olosuhteissa W124-korimallin 200-300D koneille ilmoitetaan öljyjen vaihtoväliksi 5tkm. Joten pitänee alkaa vaihdella reilusti tiheämmin öljyjä näillä pakkasilla.

EDIT: Siivoiltu tekstiä.
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Re: luultavasti ihan hyvä öljy
kertokaas joku mistä saa ja mitä maksavat tynnyrillinen dieseli moottoriöljyä?Ekku kirjoitti:tuo Teboilin 5w40. Omalla 124-koppaisella turbodieselillä olen ajanut viimeiset 200 tuhatta kyseisellä öljyllä.
Öljynkulutus on ollut n. 0,5 litraa kymppitonnille.
Sitä pari vuotta sitten ostin 200 litran tynnyrin eikä ole enää paljon jäljellä.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru