Öljyasiaa, osa xxx....

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Jari Ke kirjoitti:Joo tiedän että moni ihmettelee tuota 7t vaihoväliä.
Esittestä kopioituna:"Pidennettyjä öljynvaihtovälejä ajettaessa useimmat moottorivalmistajat edellyttävät SHPD-luokan öljyjen käyttöä".
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 14:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5442
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

PaHa kirjoitti:Diamond diesel ja diamondilla ei liene oleellista eroa muuta kuin hinnassa?

Diamond diesel kun on samoissa hinnoissa mobil 1:sen kanssa. Ja testeissähän diamond on yleensä hävinnyt mobil 1:lle laadussa.
Laitas linkki tulemaan tuosta vertailusta.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Diamond diesel ei ole ollut vertailussa. Voisi kysyä valmistajalta mitä eroa on verrattuna diamondiin. Mutu tuntumaan en luota.
W213 220d +W242 electric drive
Avatar
Atte L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ma 10.03.2008 14:05
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Atte L »

Ainakin diesel merkityt moottoriöljyt on pesevämpiä kun vastaava "normaali"öljy.
300 GD
K Y M
Avatar
ThaBandit^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: La 25.03.2006 16:35

Viesti Kirjoittaja ThaBandit^ »

pera8x kirjoitti:.... sen verran panostan, että täyssynteettiset laitan sisään ja melkein parikyt tuhatta painelen niillä meneen......
Sama homma, joka kesä vaihtuu ölpät ja suodattimet, n. 15-20tkm vaihtovälit eikä oo vielä kertaakaan tarvinnut lisäillä, toki kuitenkin öljyä häviää erinäinen määrä.
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

itse olen kyllä niin vanhanaikainen, että pyrin vaihtamaan öljyt viimeistään siinä 10 000 km paikkeilla, en tiedä mitä ihanaa on kitkutella 20 000 km samoilla öljyillä... no saman asian saa kyllä tehtyä niinkin, että laittaa koneeseen sellaiset öljyt joilla joku on ajanut jo sen 10 000 km, jos kerran haluaa ja tykkää ajella huonoilla öljyillä aina sen viimeisen 10 000 km :wink:

öljyt ja vaihtovälin turha venyttäminen ylipitkäksi nyt ei kuitenkaan ole se paikka, jossa suurin säästö autoilussa tehdään...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

napa kirjoitti:itse olen kyllä niin vanhanaikainen, että pyrin vaihtamaan öljyt viimeistään siinä 10 000 km paikkeilla, en tiedä mitä ihanaa on kitkutella 20 000 km samoilla öljyillä... no saman asian saa kyllä tehtyä niinkin, että laittaa koneeseen sellaiset öljyt joilla joku on ajanut jo sen 10 000 km, jos kerran haluaa ja tykkää ajella huonoilla öljyillä aina sen viimeisen 10 000 km :wink:

öljyt ja vaihtovälin turha venyttäminen ylipitkäksi nyt ei kuitenkaan ole se paikka, jossa suurin säästö autoilussa tehdään...
(mobil 1 mainostaa, että öljyt pysyy muuttumattomina 100 000 kilomterä.)

jos autolle on vuonna 88 ilmotettu sen aikasille öljyille 10tkm huoltoväli ja tuo huoltoväli on se, mikä pitää, vaikka se tulis täyteen vasta vuodessa, niin uskallan väittää, että nyky öljyillä kyllä ajelee tollasta vähän matkasempaakin ajoa sen 20tkm samoilla öljyillä ja moottori voi hyvin. en mää ainakaan mitään haittaa tosta toiminnasta ole huomannu. ja mersun moottorit on sisältä muutenkin kun tehtaan paketista, jos niitä alkaa aukoon. missään ei pahemmin kulumaa näy. ja jos sillä autolla meinaa maailman tappiin asti ajaa, niin kait ne männänrenkaatkin sitten jossakin miljoonan kohdalla voi vaihtaa..

kai se on vähän eri asia sitten tehokkaammisas ja uudemmissa autoissa. ne vaatii öljyltäkin jo jotakin.
W201 250DT 20V
w201 190E
Kettunen111
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51

Viesti Kirjoittaja Kettunen111 »

.
Viimeksi muokannut Kettunen111, Pe 04.11.2011 23:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
ThaBandit^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: La 25.03.2006 16:35

Viesti Kirjoittaja ThaBandit^ »

napa kirjoitti:öljyt ja vaihtovälin turha venyttäminen ylipitkäksi nyt ei kuitenkaan ole se paikka, jossa suurin säästö autoilussa tehdään...
Näinhän se menee, mutta taablaa sää niin ja mä taablaan tälleen. Aika näyttää kuinka suuri merkitys tuolla 10tkm pidennetyllä öljynvaihtovälillä on kohta 600tkm ajettuun koneeseen, mun mielestä ei mitään väliä. :idea:

Muuten, vaativissa olosuhteissa W124-korimallin 200-300D koneille ilmoitetaan öljyjen vaihtoväliksi 5tkm. Joten pitänee alkaa vaihdella reilusti tiheämmin öljyjä näillä pakkasilla. :roll:

EDIT: Siivoiltu tekstiä.
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: luultavasti ihan hyvä öljy

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Ekku kirjoitti:tuo Teboilin 5w40. Omalla 124-koppaisella turbodieselillä olen ajanut viimeiset 200 tuhatta kyseisellä öljyllä.

Öljynkulutus on ollut n. 0,5 litraa kymppitonnille.

Sitä pari vuotta sitten ostin 200 litran tynnyrin eikä ole enää paljon jäljellä.
kertokaas joku mistä saa ja mitä maksavat tynnyrillinen dieseli moottoriöljyä?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Vastaa Viestiin