w210 kaasupoljin jäässä jatkuvasti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 677
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

w210 kaasupoljin jäässä jatkuvasti

Viesti Kirjoittaja JP83 »

Milläs tämän kaasupolkimen jäätymisen sais loppumaan,ei tarvihe olla kuin kymmenen astetta pakkasta kun lähet ajelemaan niin on poljin tunnoton puoleen väliin asti ja sit lynttää täydet kaasut suoraan,kiva ajella kun joutuu kytkimellä ja toisella jalalla kikkailemaan poljinta ylös kun jumii pohjaan:(

Rasvailin kaasuläpän mekanismit tuossa viimeviikolla mut edelleen jumii,tämä ongelma ollut kaikissa mersuissani,samoin kuin mutsin w202:ssa:(

Vaijeriko siellä on jäässä vai mikä kun ajelee noin 10kilsaa niin palautuu tuntokin polkimeen,mut aina sama vitsi joka aamu:(
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

210:n kaasuvaijeri päättyy oheiseen mutikkaan konetilanpuolella. Siitä eteenpäin on sähköinen ohjaus.

Kokeilepa, onko mutikka päästänyt nesteet sisältään. Käytettyjä saa tilalle - uusi maksaa maltaita (n. 700 eur).

Kuva
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
make30
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 07.12.2008 22:46

Viesti Kirjoittaja make30 »

seuraavan kerran kun on ongelma päällä,niin kannattaa ottaa vaijeri irti konehuoneen puolelta ja käyttää kaasua käsin vivuista,siitä ainakin selviää onko vika vaijereissa.ja jos rasvailet vipuja,älä käytä mitään sprayvaseliinia jäykistyy varmasti pakkasella,wd40,crc tai aseöljy mielestäin parasta
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 677
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Viesti Kirjoittaja JP83 »

Pitää katella tuo vaijeri kuhan noi perhanan pakkaset laskis,ei paljon kiinnosta tuolla ulkona telmiä:/

Siis lähteekö tuosta polkimesta itsestään mitään vaijereita tai vipuja,kun itse poljinkin jumittelee puoleen väliin ja joutuu jalalla nostamaan aina sen ettei kaasu hirtä:/
Avatar
simos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Ti 28.09.2004 21:04
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja simos »

Ja kuvassakin näkyvä palautinjousi on paikallaan ja ehjä ?

Omassa, vanhemmassa kulkineessa tipahti toi palautinjousi irti ajossa ja siten kaasu 'hirtti' suht isolle. Oli oma hommansa luovia vauhdilla parit liikennavalot ja sopiva kadunkulma mihin parkkiin ihmettelemään tapahtunutta. Peräpaksin miljuunalootasta jousta tilalle ja matka jatkui ;)
---
simos

X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Olisiko mahdollista, kun sinulla on kerran ollut sama ongelma muissakin
mersuissa että ongelma johtuisikin käyttäjästä?

Kertyykö sinulla jostain syystä matolle kosteutta ? Kengistä lunta ?
Onko sinulla oikea mattolattialla ja oikeassa asennossa ? Ei siis
rutussa polkimien alla?
Vai kertyykö kengistä kosteutta polkimen juureen ?
Pidätkö puhallusta myös alas ?

Ehkä kannattaisi ottaa matto sisälle paterille sulamaan/kuivumaan kunnolla.

Itse olen huomannut että 202 sekä 168 malleissa pitää matto
olla juuri oikeassa paikassa että se ei muljua poljinten alla.

Itse pyrin pitämään matot kuivana.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 677
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Viesti Kirjoittaja JP83 »

Joo iteasiassa tuo orkkis kangasmatto on kyllä jäätynyt lattiaan kiinni ja ei irtoa mitenkään vaikka kuinka repis,pitäis saada tuo jonnekkin lämpimään useammaksi tunniksi,mut kun ei ole nyt sitä mahdollisuutta kun pakkasta niin helv*tisti koko ajan:(
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Mikset laita sisätilan lämmitintä puhaltamaan kuskin
laittialle ?

Jos asut kerrostalossa niin eikä tolppaa niin vie auto parkkihalliin
sulamaan ja mene aleostoksille ajan kanssa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ei oo kyllä koskaan tullu vastaavaa vastaan mersussa. no kyllä se vika sieltä selviaa, kun tutkii.

alita vaikka siitä, että kokeilet ihan käsin, että liikkuuko se vaijeri siellä kunnolla. sitten kömmit sinne kaasupolkimen luokse ja kokeilet liikkuuko se kunnolla. sitten voitelet jokapaikan kunnolla. en tiedä minkälainen nivel kaasupolkimessa on, mutta jos siellä on joku semmonen, mitä on järkevää voidella, niin sinne jotakin pikkasen jäykempää rasvaa ja vaijeriin sitten vaikka moottoriöljyä, taikka luirumpaa. ei ainakaan vaseliinin tapasia sinne vaijerille, muuten jässähtää varmana pohjaan se kaasu.

ja kannattaa nyt sekin kattoo, että se "kaasuakseli" mihin se vaijeri loppuu, niin liikkuu kunnolla. ei nyt niin mahdottomalta vialta kuitenkaan kuulosta, etteikö sitä kuntoon sais.
W201 250DT 20V
w201 190E
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 677
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Viesti Kirjoittaja JP83 »

Tänään oli sisätilan puhallin pari tuntia kuskinlattialla ja sain sen maton paskan irti,no ainakin pihaan mennessä pelas kaasu kuin unelma ja laitoin sit jonkun tarvike kumimaton paikoilleen,huomennahan sen näkee johtuko pelkästään matosta et oli sopivasti jäätynyt polkimeen kiinni:/
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 677
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Viesti Kirjoittaja JP83 »

Jes näyttää pahasti että vika oli niinkin yksinkertainen että matto oli jäätynyt polkimeen kiinni niin jumitteli mukavasti,nyt pelaa kumimatolla:)
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mulla oli samaa ongelmaa joskus w201:ssä. Lunta ja paskaa kertyi kaasupolkimen juureen, niin kävi jäykäksi ja jätti kaasua päälle.
Vastaa Viestiin