Nyt kaipailisin neuvoja ku satalankku oikuttelee:
'
Välillä auto toimii ihan normaalisti, ja sitten yhtäkkiä häviää kaikki vedot ja auto sammuu kokonaan jos kaasun höllää. Huollossakin tuossa jo kertaalleen käytin, mutta sanoivat vain, että jossakin on jäätä ja se korjaantuu kun vaihtaa suodattimet ja käyttää jäänestoa..toisinpa kävi.
Seurailin tuossa tuota karkeasuodattimen diesel määrää ja hups..pomppii miten sattuu. Välillä nousee täyteen tai puolilleen ja sitten heti pullauttaa sinne niin paljon ilmaa että on taas kokonaan tyhjä..ja sama toistuu taas.
Auton kun antaa seisoa n. tunnin ni sitten toimii taas ihan hyvin lyhyillä matkoilla ja kyläpyörittelyssä, mutta heti kun ajaa vähänkin pitemmän matkan (10km) ni johan taas hyytyy.
Ainakaan silmämääräisesti ei mitään vuotoja näkynyt, mutta onhan ne melko hankala kyllä löytää. Ja osan nuista kumiputkista jo vaihdoin. Ja jännä sinällään kun välillä on pitkänki aikaa ihan täynnä suodatin ja sitte tyhjenee kertaheitolla.
Että tämmöinen homma tälläkertaa. Ja Autohan on siis w124 250D vm. -86
Apuva! ilmavuotoko?
Apuva! ilmavuotoko?
MB w124 230 -88
Ex *MB w124 250D -86
*MB w124 230TE -88
*MB w124 230CE -92
Ex *MB w124 250D -86
*MB w124 230TE -88
*MB w124 230CE -92
Eipä juurikaan vaikuttanut tuo korkin avaaminen. Karkeasuodattimessa tuo poreilu on välillä näköjään melko voimakasta. Ja kuplia näkyy sitten myös siinä läpinäkyvässä putkessa joka tulee hienosuodattimelle.
Mitenkäs tuo linjan tukkoisuus? Kompuralla ilmaa tankkiapäin? Mitenkä se tukkoisuus vaikuttaa siihen että putkista tulee niin paljon ilmaa? Ei vielä ole kokemusta diisseleistä, joten apua kaivataan kovasti
Mitenkäs tuo linjan tukkoisuus? Kompuralla ilmaa tankkiapäin? Mitenkä se tukkoisuus vaikuttaa siihen että putkista tulee niin paljon ilmaa? Ei vielä ole kokemusta diisseleistä, joten apua kaivataan kovasti

MB w124 230 -88
Ex *MB w124 250D -86
*MB w124 230TE -88
*MB w124 230CE -92
Ex *MB w124 250D -86
*MB w124 230TE -88
*MB w124 230CE -92
Samanlaista vaivaa on ollut, ja saa nähdä vieläkö jatkuu. Osasyynä omavalmistetankki jossa tuo korvausilman saanti ei ollut aluksi riittävä. O-renkaan poisto täyttökorkista poisti tankin alipaineen.
Seuraava harmi oli tankissa olleet poralastut, hitsausroiskeet ja muu ruostemuju ja hiukkaset. Karkeasuodatinta sai vaihtaa ja putsata myös tienpäällä.. Pakkasilla tankkiin pesuvaiheessa jäänyt vesi kiusasi aikansa.
Nyt alkaa olemaan tankki ja polttoainelinjat puhdistumaan päin. Diesel100 tankkiin ja karkeasuodatinta vaihtoon. Kokeile putsata myös se tankinkorkki ja vaikka yöksi sulamaan ja kuivamaan patterin päälle jos on reikä jäässä tms.
Tullut seurattua tuon karkeasuodattimen käyttäytymistä, välillä se on melko tyhjä ja tulolinjasta tuleva polttoaine on täynnä pieniä kuplia. Joskus taas putsari on täynnä ja nafta virtaa hyvin ilman mitään kuplia.
Puhaltelin moneen kertaan paineilmalla takas tankkiinpäin kun alkoi veto ajoittain hyytymään, eli ei kestänyt kun ihan pintakaasulla ajoa, muuten ei polttoaine riittänyt.
Seuraava harmi oli tankissa olleet poralastut, hitsausroiskeet ja muu ruostemuju ja hiukkaset. Karkeasuodatinta sai vaihtaa ja putsata myös tienpäällä.. Pakkasilla tankkiin pesuvaiheessa jäänyt vesi kiusasi aikansa.
Nyt alkaa olemaan tankki ja polttoainelinjat puhdistumaan päin. Diesel100 tankkiin ja karkeasuodatinta vaihtoon. Kokeile putsata myös se tankinkorkki ja vaikka yöksi sulamaan ja kuivamaan patterin päälle jos on reikä jäässä tms.
Tullut seurattua tuon karkeasuodattimen käyttäytymistä, välillä se on melko tyhjä ja tulolinjasta tuleva polttoaine on täynnä pieniä kuplia. Joskus taas putsari on täynnä ja nafta virtaa hyvin ilman mitään kuplia.
Puhaltelin moneen kertaan paineilmalla takas tankkiinpäin kun alkoi veto ajoittain hyytymään, eli ei kestänyt kun ihan pintakaasulla ajoa, muuten ei polttoaine riittänyt.
300 GD
K Y M
K Y M
lisää
Vuotaako mistään Dieseliä ? Hajusta pitäisi huomata - ehjä auto ei juuri lemahda Dieselille. Jos jostakin tihkuu ainetta pihalle, niin samalla myös ilmaa sisälle järjestelmään 

1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Nyt taas toimii. Auttoi tuo polttoainelinjojen putsaus. Paineilmalla puhalsin auki, ja johan toimii
Kävin tuossa vaatimattoman testilenkin kun sain toimimaan: heti seuraavana päivänä lähdin ajamaan rukalle
(n.450km/suunta) Ja ihan ajamallahan tuo tuli viikon loman jälkeen poiskin.

Kävin tuossa vaatimattoman testilenkin kun sain toimimaan: heti seuraavana päivänä lähdin ajamaan rukalle

MB w124 230 -88
Ex *MB w124 250D -86
*MB w124 230TE -88
*MB w124 230CE -92
Ex *MB w124 250D -86
*MB w124 230TE -88
*MB w124 230CE -92