om603:seen VGT, tuplaturbo vai HX xx?
Eikai?
Tuokin vaan, että jos turbolta remmillepäin, niin siinähän taas se paine kertaantuu, (ainakin jossain vaiheessa) niin sanooko 603:sen alakerta itsensä irti?


Tuokin vaan, että jos turbolta remmillepäin, niin siinähän taas se paine kertaantuu, (ainakin jossain vaiheessa) niin sanooko 603:sen alakerta itsensä irti?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
vaihtoehtoja ahtimien asennukseen löytyy jokaisen tarpeisiin, ei kannata panikoida
voidaan sarja ahtaa/tiputtaa/ohittaa remmi, kun turbo alkaa tekemään työtä jne. jokaiseen tarpeeseen kyllä löytyy oikea asennustapa...

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Minkä takia ei muuten sais olla tuota sisäistä hukkaporttia? Tuli vaan mieleen...napa kirjoitti:16 pakopesä on varmaan hyvä lähtökohta aloittaavaikka ei heti mitään ST tehoja yrittäiskään, niin sillä herää kuitenkin vielä aivan kiitettävästi...
mikäs kone muuten oli kyseessä? jos joku muu, kuin OM603, OM606 tai OM 605, niin sitten joku muu ahdin voi olla parempiehkä OM 602 kylkeen tuo superi vielä menee hyvin, mutta siinä alkaa olla muitakin hyvin samalla viivalla hinta/laatu/teho suhteella ajateltuna ja tietysti ne max. tehot mitä haetaan määrää myös jotain tässä ahtimen valinnassa, mihinkään max. 300 heppaiseen ei kannata superia alkaa asentamaan, näille "pikkutehoille" löytyy herkempiäkin... ei sillä että se ei toimisi, mutta parempiakin löytyy...
portiton pakopesä ja siihen ulkoinen hukkis (tai 2 kpl) on aina parempi, kuin se integroitu...

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Sen virtauskapasiteetti ei ole riittävä.Kummeli kirjoitti:Minkä takia ei muuten sais olla tuota sisäistä hukkaporttia? Tuli vaan mieleen...napa kirjoitti:16 pakopesä on varmaan hyvä lähtökohta aloittaavaikka ei heti mitään ST tehoja yrittäiskään, niin sillä herää kuitenkin vielä aivan kiitettävästi...
mikäs kone muuten oli kyseessä? jos joku muu, kuin OM603, OM606 tai OM 605, niin sitten joku muu ahdin voi olla parempiehkä OM 602 kylkeen tuo superi vielä menee hyvin, mutta siinä alkaa olla muitakin hyvin samalla viivalla hinta/laatu/teho suhteella ajateltuna ja tietysti ne max. tehot mitä haetaan määrää myös jotain tässä ahtimen valinnassa, mihinkään max. 300 heppaiseen ei kannata superia alkaa asentamaan, näille "pikkutehoille" löytyy herkempiäkin... ei sillä että se ei toimisi, mutta parempiakin löytyy...
portiton pakopesä ja siihen ulkoinen hukkis (tai 2 kpl) on aina parempi, kuin se integroitu...
300 GD
K Y M
K Y M
juu, virtaus jää onnettomaksi ja lisäksi se on vain toisessa nielussa, jos puhutaan holsetin portillisesta pakopesästä... se toimii kyllä "vakio dieselissä" vielä hyvin, eli sellaisessa josta otetaan joku 30-40 hp/litra, mutta ei näissä ST versioissa 

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
HX35 sisäinen hukkis ajoi avarrettuna asiansa nipinnapin 100hp/litra (2,4L kone). Tosin väliseinään oli myös porattu ~10mm reikä.napa kirjoitti:juu, virtaus jää onnettomaksi ja lisäksi se on vain toisessa nielussa, jos puhutaan holsetin portillisesta pakopesästä... se toimii kyllä "vakio dieselissä" vielä hyvin, eli sellaisessa josta otetaan joku 30-40 hp/litra, mutta ei näissä ST versioissa
juu, niitä voi vähän parantaa, kun porailee reikiä väliseinään tai suurentaa sitä, mutta ei ne silti ikinä ulkoiselle portille/porteille pärjäämuuris kirjoitti:HX35 sisäinen hukkis ajoi avarrettuna asiansa nipinnapin 100hp/litra (2,4L kone). Tosin väliseinään oli myös porattu ~10mm reikä.napa kirjoitti:juu, virtaus jää onnettomaksi ja lisäksi se on vain toisessa nielussa, jos puhutaan holsetin portillisesta pakopesästä... se toimii kyllä "vakio dieselissä" vielä hyvin, eli sellaisessa josta otetaan joku 30-40 hp/litra, mutta ei näissä ST versioissa

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Ja miinuksena monasti pakopesän huomattavasti isompi koko.muuris kirjoitti:Näin o, ainoa hyvä puoli noissa (vrt ulkoiseen) on se olematon tilantarve.napa kirjoitti:juu, niitä voi vähän parantaa, kun porailee reikiä väliseinään tai suurentaa sitä, mutta ei ne silti ikinä ulkoiselle portille/porteille pärjää
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Mitenkäs on muuten pelannu noi kiinan portit teillä? Näkyy olevan järestään jokasessa vehkeessä sellanen. Enkä yhtään ihmettele, on noi aidot HKS:ät aika kirpeän hintasia... 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
HKS-style: Runko kiero= vuosiKummeli kirjoitti:Mitenkäs on muuten pelannu noi kiinan portit teillä? Näkyy olevan järestään jokasessa vehkeessä sellanen. Enkä yhtään ihmettele, on noi aidot HKS:ät aika kirpeän hintasia...
Tial-style: tominut moittettomasti, huomattavasti laadukkaamman oloinen.
Molemmista varmasti löytyy huonojakin yksilöitä, mutta pääsääntöisesti ok kamaa.
märssua odotellaan....
Tossa oon kattellu ja lueskellu foorumeilta noista hukkuksista ja pääsääntösesti kaikkia mollaa tuota HKS style:n 50mm hukkista ja pienempitä. Mutta sitte taas 60mm on kuulemma laadultaan parempi? Eli tätä oon vähän aatellu:
http://www.pepantuonti.fi/product_info. ... cts_id=124
En oo vielä löytäny niitä tial-kopioita ollenkaan? Hinta nyt kuiteski pyöris tuossa 200e paikkeilla. Vaikka kriittinen osa onkin, ni en kyllä 500e maksa alkuperäsestä...
http://www.pepantuonti.fi/product_info. ... cts_id=124
En oo vielä löytäny niitä tial-kopioita ollenkaan? Hinta nyt kuiteski pyöris tuossa 200e paikkeilla. Vaikka kriittinen osa onkin, ni en kyllä 500e maksa alkuperäsestä...

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
No itseasiassa tuolta löyty nyt yks Tials-kopio: 46mm, onko liian pieni?
http://www.ahtoja.com/product/20/tial-style-46mm
Näky muuten tuolla olevan 90e halvempi tuo "HKS":n 60mm
http://www.ahtoja.com/product/20/tial-style-46mm
Näky muuten tuolla olevan 90e halvempi tuo "HKS":n 60mm

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Me on myyty tota porttia vuosia, eikä oo yhtää takuutapausta ollu.Kummeli kirjoitti:No itseasiassa tuolta löyty nyt yks Tials-kopio: 46mm, onko liian pieni?
http://www.ahtoja.com/product/20/tial-style-46mm
Näky muuten tuolla olevan 90e halvempi tuo "HKS":n 60mm
Eli hyvä on tuo 46mm malli.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Nii just. Olinki justiin kirjottamssa yv:tä sulle, että onkos tuo sun myimä sitten mikä, mutta ilmeisesti se on sitte se Tial-kopsu.
Elikkä pitäs virtaavuuskin riittää?
Elikkä pitäs virtaavuuskin riittää?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Ennen kuin ostat tuon niin kurkkaappa mitä se maksaa amerikasta suoraan kotiovelle tuotuna. Mä tuommosen joskus tilasin, hintaa ei ollut juuri yhtään ja saa nyt nähdä asennanko koskaan käyttöön. Ei sen ilmiasu nyt oikein vakuuttanut, mutta eipä mulla mitään kokemusta tuommosista olekkaan.Kummeli kirjoitti:http://www.pepantuonti.fi/product_info. ... cts_id=124
Mun silmään toi tial kopio näyttää paljon laadukkaammalta...huom, kuvan perusteella.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Joo ja se oli tuolla ahtoja.com:issa 90e halvemmalla... Miksei rapakon takaa vieläkin halvemmalla, mutta kyllä varmaan tuohon "tial":iin käännyn, jos vaan virtaus riittää.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Joo, no oli miten oli. Tulee nyt sitte tuollanen 60mm hukkis, HKS-style härpätin. -> Eipähän pitäs jäähä pieneks...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Nyt ois taas om601 gt23v nipussa, jäi viimeksi kokeilut aika vähälle ku puski öljyt nesteiden sekaan.
Käyttelin tuossa pihassa, tielle kun ei ole vielä asiaa. Pitänee vähän kääntää siipiä aukipäin kun ahtaa aavistuksen jo tyhjäkäynnillä (pakopaine 0,2bar), ja sakkaa sammutettaessa aika mukavasti. Aika pienellä kaasulla herää paikallaankin kaasuteltaessa.

Käyttelin tuossa pihassa, tielle kun ei ole vielä asiaa. Pitänee vähän kääntää siipiä aukipäin kun ahtaa aavistuksen jo tyhjäkäynnillä (pakopaine 0,2bar), ja sakkaa sammutettaessa aika mukavasti. Aika pienellä kaasulla herää paikallaankin kaasuteltaessa.

S210 220 CDI A -02
Testattu aikoinaan myös, ja on yhä se reikä siellä. Toimii ainakin mulla tällaisessa kokoonpanossa 606+ hx40 1.7bar + mynäpumppu 426hp. Yläkierroksille tuli hieman lisää menohaluja ja viive pysyi ennallaan. En tiedä miksi näin.Stonehead kirjoitti:Ei kannattaasi poraalla mitää reikiä siihe väliseinään, se lisää viivettä aikalailla.
Testattu on aikoinaan...