Elikkäs mittaristoon syttyy merkkivalo että lamppu on palanut, nyt oli palanut oikean puolen takaparkkivalo. Vaihdoin takaparkin, niin sitten olikin palanut oikeanpuolen takajarruvalo, sen kun taas vaihdoin niin oli palanut oikean puolen takasumuvalo jota en enää jaksanut alkaa vaihtamaan.
Osaisiko joku kertoa että mikä mahtaisi olla vikana?
väyrynen210 kirjoitti:Elikkäs mittaristoon syttyy merkkivalo että lamppu on palanut, nyt oli palanut oikean puolen takaparkkivalo. Vaihdoin takaparkin, niin sitten olikin palanut oikeanpuolen takajarruvalo, sen kun taas vaihdoin niin oli palanut oikean puolen takasumuvalo jota en enää jaksanut alkaa vaihtamaan.
Osaisiko joku kertoa että mikä mahtaisi olla vikana?
Sulla on varmaan vääränlaiset lamput. Eli ne pitäisi olla
takaparkki R 5 W
takajarru P21/4 W
takasumu vasen P 21 W
Jos on vääränlaiset lamput niin palavat varmasti. Minä ainakin kun lamppu on palanut otan aina vanhan malliksi kun haen uutta.
Viimeksi muokannut tempera, Ti 05.01.2010 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Sulakkeita onnistuu kärväyttämään, jos koskee jollain metallisella niihin lamppuyksikön takana olevien metallilevyjen väliin --> vetää oikosulun levyjen kesken (kerran tässäkin 'onnistunut' juu juu, eihän lampunvaihdossa työkaluja tarvita, mutta joku palikka kädessä oli...) Mutta ei kai ongelmaa jos nyt vaihdetut sulakkeet pysyvät ehjinä? Joku pieni paikallinen emp käräyttänyt kaikki...
Enpä ole onnistunut pitkällä urallani lampunvaihdossa tyrimään niin, että joku toinen lamppu olisi palanut siinä vaihdon aikana. Enkä ole kuullut, että kukaan muukaan.
Olikohan tuo alkuperäinen viesti jotenkin väärinymmärretty? Ei kai noin voi käydä.
Miten suoritit nuo lampun vaihdot? (Montako insinööriä tarvitsit?)
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Otanmielelläniemessä vaihdoimme lamput soluasuntoon ostamalla ensin kolme koppaa kaljaa ja juotiin ne. Yksi piti sen jälkeen lampusta kiinni ja kun maailma pyöri, niin lamppukin irtosi.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Joskus muinoin kun oli meillä tuommonen -97 E220 DSL niin siinä oli kyllä ominaisuutena, että polttimoita sai vaihtaa aika usein. Varsinkin parkit ja jarruvalot paloi usein rikki. Ei siinäkään nyt varsinaisesti mitään vikaa ollut vaikka kuinka etsittiin. No vaihtui sitten tuoreempaan E-Mersuun, missä ei ole polttimoita palanut nimeksikään.
itellä ainaki useimmin kun auto herjaa palaneista lampuista niin vika korjaantuu sillä kun irrottaa hehkun ja vääntää niitä pinnejä siinä lampun pohjakappaleessa ja puhdistaa samalla ne takavalojen kosketin pinnat kunnolla nii ei enää pala lamput huonon kosketuksen takia