Sprinter 316CDI ajoittainen tehon puute
Sprinter 316CDI ajoittainen tehon puute
Hei,
Ostin tossa vähän aikaa sitten -03 vuosmallin Sprinter 316CDI:n ja siinä on ajoittain tehon puutetta. Ongelma toistuu melkein aina samalla tavalla. Kylmänä peli vetää hyvin, mutta kone kun on hieman lämmennyt niin kone ei kierräkään enää kuin 3000 rpm ja tuntuu että väännöt häviää. Lämpimän koneen kun sammuttaa ja laittaa uudestaan käyntiin, niin kone kiertää (n. 4000 rpm) taas hyvin ja jaksaa vääntää.
Polttoainesuodattimen vahdoin, mutta ongelma säilyi.
Joskus ohi mennen kuulin että kun polttoaine on lopussa, niin kone rajoittaa tehoja. No sama ongelma on myös tankki täynnä, mutta voisikohan se anturi siellä tankissa olla viallinen?
Hyviä neuvoja otetaan vastaan...
Ostin tossa vähän aikaa sitten -03 vuosmallin Sprinter 316CDI:n ja siinä on ajoittain tehon puutetta. Ongelma toistuu melkein aina samalla tavalla. Kylmänä peli vetää hyvin, mutta kone kun on hieman lämmennyt niin kone ei kierräkään enää kuin 3000 rpm ja tuntuu että väännöt häviää. Lämpimän koneen kun sammuttaa ja laittaa uudestaan käyntiin, niin kone kiertää (n. 4000 rpm) taas hyvin ja jaksaa vääntää.
Polttoainesuodattimen vahdoin, mutta ongelma säilyi.
Joskus ohi mennen kuulin että kun polttoaine on lopussa, niin kone rajoittaa tehoja. No sama ongelma on myös tankki täynnä, mutta voisikohan se anturi siellä tankissa olla viallinen?
Hyviä neuvoja otetaan vastaan...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 192
- Liittynyt: To 19.01.2006 18:15
- Paikkakunta: Kouvola
Teehän sinäkin tuo polttoainesuodattimen vaihtoJussiM kirjoitti:Moi,
mulla sama vika 313 Sprinterissä..vikaa ei tule juurikaan kesällä mutta kun kylmät ilmat tulee niin taas vika ilmaantuu. Selvisikö sinun auton vaivat?

Suodatin kun alkaa olla tukossa, niin suuttimille kulkee huonosti dieseliä,(etenkin kylmänä kun diesel on jäykempää) töötökone luulee että suuttimissa on vikaa ja laittaa koneen vikatilaan.
Sinulle siis todennäköisesti testeri herjaisi suuttimista. (niin kuin meidänkin 313CDI jossa oli pa-suodin tukossa)
Jos ei vika poistu tuolla, niin samat ohjeet kuin mece316:lle ribaabbaribalta ja jarskakilta

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
samaa vikaa
Itellä ollut samaa oiretta parissa sprintterissä. PA-suodin ei ole ollut tukkonen ainakaan itsellä, että vika ollut jossain muualla. Mutta ei ole häirinnyt niin paljoa, että olisin selvittänyt ongelmaa.
Sama vika täälläkin kuin ketjun aloittajalla. 315Cdi ja antureita on tuohon vaihdettu, egr, kaasuläppä asennon tunnistimineen ja joku kolmaskin (se mutikka mikä on egr:n vieressä tuossa uuskoppasessa rintteris).
Nyt kaasuläpän vaihdon jälkeen on tehnyt enään harvakseltaan tuota tehojen hävitystä. Ainakun tekee niin se tulee tosiaan muutaman kilometrin (2-5km) ajon jälkeen. Sammuttamalla ja käynnistämällä korjaantuu...
Olisi kyllä mielenkiintoista tietää mikä tuon oikeasti aiheuttaa. Pystyykös testerin lyömään kiinni koneen käydessä? Vikahan poistuu kun sammuttaa välillä!
Nyt kaasuläpän vaihdon jälkeen on tehnyt enään harvakseltaan tuota tehojen hävitystä. Ainakun tekee niin se tulee tosiaan muutaman kilometrin (2-5km) ajon jälkeen. Sammuttamalla ja käynnistämällä korjaantuu...
Olisi kyllä mielenkiintoista tietää mikä tuon oikeasti aiheuttaa. Pystyykös testerin lyömään kiinni koneen käydessä? Vikahan poistuu kun sammuttaa välillä!
Ilmamäärä mittain vaihdettu jokin aika sitten mutta vika jatkuu..Poltto-ainesuodatinta en ole vielä vaihtanut.
JeremyH kirjoitti:Teehän sinäkin tuo polttoainesuodattimen vaihtoJussiM kirjoitti:Moi,
mulla sama vika 313 Sprinterissä..vikaa ei tule juurikaan kesällä mutta kun kylmät ilmat tulee niin taas vika ilmaantuu. Selvisikö sinun auton vaivat?![]()
Suodatin kun alkaa olla tukossa, niin suuttimille kulkee huonosti dieseliä,(etenkin kylmänä kun diesel on jäykempää) töötökone luulee että suuttimissa on vikaa ja laittaa koneen vikatilaan.
Sinulle siis todennäköisesti testeri herjaisi suuttimista. (niin kuin meidänkin 313CDI jossa oli pa-suodin tukossa)
Jos ei vika poistu tuolla, niin samat ohjeet kuin mece316:lle ribaabbaribalta ja jarskakilta
yleensä pystyyjorimak kirjoitti:Pystyykös testerin lyömään kiinni koneen käydessä? Vikahan poistuu kun sammuttaa välillä!

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Onkos tähän vikaan tullut selvyyttä ?herätelläänpäs hieman tätäkin kun sattui omalle kohdalle samanlainen mystinen vika.
E 200 cdi ja vm 2000.aj.422 tkm
Kunnon kiihdytykset sujuu hyvin ja matkaajo kun on kierroksia väh. 2600
Noin 500 metriä yleensä kun ajelee niin menee vapariksi.Toisinaan menee pitempäänkin.
Ahtopainesäädin ja egr säädin vaihdettu keskenään.ei vaikutusta.ilmamassamittari testattu.Egr venttiili putsattu ja ei ollut karstassa ja imusarjassa ei karstaa.Notkealla putkella ,jossa rätti kiinni pukkasin ensimmäiseen imukanavaan ja ei juuri kangas sotkeutunut.
Sähkömoottorin vipu irroitettu ja käyttötanko jumitettu rautalangalla eteen.Käyttövipu liikkuu hyvin imusarjassa,mutta eihän niistä läpistä varmasti tiedä kun kaksi läpän vipua pimennossa.
Edellinen omistaja käyttänyt sarjaa irti.Se on pantu merkille.
Lopulta sain kaverin langan päähän ja selvisi,että oli vaihdattanut uuden imusarjan 2 kk sitten
Alipaineet pitäisi mitata, mutta ei hajuakaan milloin sen saisi suoritettua esim.veholle.
Jos joku on paikallistanut vian niin ei haittaisi vaikka kertoisi muillekkin
E 200 cdi ja vm 2000.aj.422 tkm
Kunnon kiihdytykset sujuu hyvin ja matkaajo kun on kierroksia väh. 2600
Noin 500 metriä yleensä kun ajelee niin menee vapariksi.Toisinaan menee pitempäänkin.
Ahtopainesäädin ja egr säädin vaihdettu keskenään.ei vaikutusta.ilmamassamittari testattu.Egr venttiili putsattu ja ei ollut karstassa ja imusarjassa ei karstaa.Notkealla putkella ,jossa rätti kiinni pukkasin ensimmäiseen imukanavaan ja ei juuri kangas sotkeutunut.
Sähkömoottorin vipu irroitettu ja käyttötanko jumitettu rautalangalla eteen.Käyttövipu liikkuu hyvin imusarjassa,mutta eihän niistä läpistä varmasti tiedä kun kaksi läpän vipua pimennossa.
Edellinen omistaja käyttänyt sarjaa irti.Se on pantu merkille.
Lopulta sain kaverin langan päähän ja selvisi,että oli vaihdattanut uuden imusarjan 2 kk sitten
Alipaineet pitäisi mitata, mutta ei hajuakaan milloin sen saisi suoritettua esim.veholle.
Jos joku on paikallistanut vian niin ei haittaisi vaikka kertoisi muillekkin
Viimeksi muokannut koyama, Su 23.05.2010 22:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
kytkentä
vika poistuu mutta siitä yleensä talentuu tieto mikä sitten näkyy *:rilajorimak kirjoitti:Pystyykös testerin lyömään kiinni koneen käydessä? Vikahan poistuu kun sammuttaa välillä!
kytkenän voi tehdä myös ensin ja sitten ajoon toki sen voi tökätä kiinni myös käynnissä
Ton ikäisessä sprinterisä on 14napaine liitin (noin 1.5cm) kuskin jalkatilassaJeremyH kirjoitti: yleensä pystyyKaikilla pikkupajoilla vaan ei ole sitä sprintteriin sopivaa päätä. Pienempi pää kuin esim. tossa mun E320:ssa
ja 210 on se vanha 38napaine (noin 5cm) konehuonessa hantin puolella pyörreän tulpan alla
(moleman maliset piuhat löytyy tosta kuusen alta pohjolan tallista

joka paikassa missä on *:ri
on noi molemat ja oikeen muula ei kannata noita alkaa tutkiman
(ainakaan en ole yhtään semosta paikka vielä nähnyt että ei olisi ja aika monta paikka on tullut nähtyä)
ja jos kävis niin että sopivan päinen johto vaikka rikki niin sen voi tehdä toisellakin piuhalla(tai vaikka OBD 16napaisella) kun vetää väliin vaan johdon pätkät

eli ei oikeestaan käy syyksi siihen että ei testiä saa tehtyyn ennemin se että ei ole tietoa siitä mitä on tekemässä on syy
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Yksi huomio vielä 200 cdi vm-2000 säännönmukaisesta tehon puutteesta.
Lämmöt korkealla noin 90 astetta tehottomuus ei nollaannu enää sammuttamalla .Yritin illalla moneen otteeseen.Helppo seurata imusarjan sähkömoottorin vivun liikkeestä.Sitä liikettä ei ole.
Huomenna kerjättävä jos vaikka starin piuhan kiinni raskoneelle.Muilta ei taida löytyä napapiirin tuntumassa.
Mittaillaan iltapäivällä ahtopaineen käyttäytymistä.
Eipä onnistunut.Asentaja oli vielä juhlahumussa
Onko ohjearvoja alipaineille ?
Lämmöt korkealla noin 90 astetta tehottomuus ei nollaannu enää sammuttamalla .Yritin illalla moneen otteeseen.Helppo seurata imusarjan sähkömoottorin vivun liikkeestä.Sitä liikettä ei ole.
Huomenna kerjättävä jos vaikka starin piuhan kiinni raskoneelle.Muilta ei taida löytyä napapiirin tuntumassa.
Mittaillaan iltapäivällä ahtopaineen käyttäytymistä.
Eipä onnistunut.Asentaja oli vielä juhlahumussa
Onko ohjearvoja alipaineille ?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
onkos vedot tallela kylmänäkoyama kirjoitti:Yksi huomio vielä 200 cdi vm-2000 säännönmukaisesta tehon puutteesta.
Lämmöt korkealla noin 90 astetta tehottomuus ei nollaannu enää sammuttamalla .Yritin illalla moneen otteeseen.Helppo seurata imusarjan sähkömoottorin vivun liikkeestä.Sitä liikettä ei ole.
Huomenna kerjättävä jos vaikka starin piuhan kiinni raskoneelle.Muilta ei taida löytyä napapiirin tuntumassa.
Mittaillaan iltapäivällä ahtopaineen käyttäytymistä.
Eipä onnistunut.Asentaja oli vielä juhlahumussa
Onko ohjearvoja alipaineille ?

noita läppä mootoreita on joukunen mennyt jumiin niin että ei auta muukun notkistaa se, hommata uusi, tai poistaa ohjelmasta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

juu ei
Aamulla vein mersukorjaamolle ja sanoin mitä metkuja teettää.
Sähkömoottoria hekin epäilivät.
Vikakoodi : egr säädin negatiivinen ja minimiarvo alitettu.
Osa vaihtoon ja puhdas paperi koneesta ulos.
Ilman ajanvarausta maanantaiaamuna auto kymmeneltä kunnossa ja laskukin yllätti positiivisesti.
Ei voi pelkästään moittia rovaniemen raskonetta.
Moottori vetää tasaisesti ilman viiveitä, mutta mutkat ei tule turhan äkisti vastaan 85 kw tehoilla.
Muuten ihan kopakassa kunnossa 10 vuotta vanhaksi autoksi.
Sähkömoottoria hekin epäilivät.
Vikakoodi : egr säädin negatiivinen ja minimiarvo alitettu.
Osa vaihtoon ja puhdas paperi koneesta ulos.
Ilman ajanvarausta maanantaiaamuna auto kymmeneltä kunnossa ja laskukin yllätti positiivisesti.
Ei voi pelkästään moittia rovaniemen raskonetta.
Moottori vetää tasaisesti ilman viiveitä, mutta mutkat ei tule turhan äkisti vastaan 85 kw tehoilla.
Muuten ihan kopakassa kunnossa 10 vuotta vanhaksi autoksi.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: juu ei
Eli homma korjaantui egr säätimen vaihdolla? Paljonko osat maksoivat?koyama kirjoitti:Aamulla vein mersukorjaamolle ja sanoin mitä metkuja teettää.
Sähkömoottoria hekin epäilivät.
Vikakoodi : egr säädin negatiivinen ja minimiarvo alitettu.
Osa vaihtoon ja puhdas paperi koneesta ulos.
Ilman ajanvarausta maanantaiaamuna auto kymmeneltä kunnossa ja laskukin yllätti positiivisesti.
Ei voi pelkästään moittia rovaniemen raskonetta.
Moottori vetää tasaisesti ilman viiveitä, mutta mutkat ei tule turhan äkisti vastaan 85 kw tehoilla.
Muuten ihan kopakassa kunnossa 10 vuotta vanhaksi autoksi.
Eikö EGR säätimen ja ahtapaineen säätimen vaihtaminen keskenään vaikuttanut mihinkään, auton käytös ei muuuttunut?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 246
- Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
- Paikkakunta: Kitinoja
Re: Sprinter 316CDI ajoittainen tehon puute
Onko tälle ns varmaa syytä? Varasin veholle ajan, sit alkaskki toimii ni peruin, no taas on vikatilas, ei muute mitää mut hyytyy varmaan mäkiin
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Sprinter 316CDI ajoittainen tehon puute
Siis mitä?Nuottajärvi kirjoitti:Onko tälle ns varmaa syytä? Varasin veholle ajan, sit alkaskki toimii ni peruin, no taas on vikatilas, ei muute mitää mut hyytyy varmaan mäkiin
on vika tilassa ei muuten muta hyytyy mäkiin,
Vai Siis ei ole muuten vikatillassa mutta hyytyy mäkin
Vika tilassa ei ota kieroksia 4000 asti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 246
- Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
- Paikkakunta: Kitinoja
Re: Sprinter 316CDI ajoittainen tehon puute
Nii ettei toi muute haittaa mut mäet voi tehä tiukkaa
Tuli vikakoodi ahtopaine venttiili katkos, oli ni suolane hinta et käi laittamatt
Tuli vikakoodi ahtopaine venttiili katkos, oli ni suolane hinta et käi laittamatt
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Re: Sprinter 316CDI ajoittainen tehon puute
Sprinter 316Cdi vm -05 automaatti ja ongelmia pukkaa!
Eli ongelmana alaväännön puute ja pöllytys.
Ykkösvaihteella paikaltaan kaasu pohjaan niin auto lähtee "kävelyvauhtia" eteenpäin ja kun kierrokset ovat nousseet noin +2200-2500 niin silloin turbo potkaisee ja vedot on tallella. Myöskin liikkeessä alavääntöä puuttuu, siitä selviää onneksi tiputtamalla yhden vaihteen pienemmälle. Ahdin vaihdettu 15tkm sitten ja nyt vielä tarkistettu ettei ole väljää imu/pako-puolella. Ahtojärjestelmään tehty painetesti, oli tiivis. Suuttimien o-renkaat vaihdettu, ei vuoda yhtään enään. Olisiko seuraavaksi ilmamassamittarin vaihto? Kokeilin ottaa liittimen irti ja en huomannut eroa ajossa, ilmamassa siis tullut tiensä päähän? Ja tuo kevyt pöllytys tulee vain ns. väännöllä ajettaessa, kun kierrokset ovat matalalla. Heti kun tiputttaa pykälän pienempää ja kierrokset nousevat pöllytys loppuu ja sitten löytyy taas tehoja! Mietin jos ilmamassa olisi rikki niin toimisiko OK myös ylärekisterissä? Vikakoodeja ei ole vielä päästy lukemaan, ei adapteri lukenu boschin testeriä! Motonetista katsoin ilmamassan hinnaksi 250€, tarvike reilu 100€, mutta tossa ei varmaan kannata koittaa säästää? Vaiko saako jostain muualta vielä halvemmalla? Välijäähdyttimen putkissa ja siitä johtuen myös ilmamäärämittarissa öljyä, mitenkäs teidän muiden sprintterit tunkee öljyä sinne suuntaan, vai onko täysin kuivia?
Eli ongelmana alaväännön puute ja pöllytys.
Ykkösvaihteella paikaltaan kaasu pohjaan niin auto lähtee "kävelyvauhtia" eteenpäin ja kun kierrokset ovat nousseet noin +2200-2500 niin silloin turbo potkaisee ja vedot on tallella. Myöskin liikkeessä alavääntöä puuttuu, siitä selviää onneksi tiputtamalla yhden vaihteen pienemmälle. Ahdin vaihdettu 15tkm sitten ja nyt vielä tarkistettu ettei ole väljää imu/pako-puolella. Ahtojärjestelmään tehty painetesti, oli tiivis. Suuttimien o-renkaat vaihdettu, ei vuoda yhtään enään. Olisiko seuraavaksi ilmamassamittarin vaihto? Kokeilin ottaa liittimen irti ja en huomannut eroa ajossa, ilmamassa siis tullut tiensä päähän? Ja tuo kevyt pöllytys tulee vain ns. väännöllä ajettaessa, kun kierrokset ovat matalalla. Heti kun tiputttaa pykälän pienempää ja kierrokset nousevat pöllytys loppuu ja sitten löytyy taas tehoja! Mietin jos ilmamassa olisi rikki niin toimisiko OK myös ylärekisterissä? Vikakoodeja ei ole vielä päästy lukemaan, ei adapteri lukenu boschin testeriä! Motonetista katsoin ilmamassan hinnaksi 250€, tarvike reilu 100€, mutta tossa ei varmaan kannata koittaa säästää? Vaiko saako jostain muualta vielä halvemmalla? Välijäähdyttimen putkissa ja siitä johtuen myös ilmamäärämittarissa öljyä, mitenkäs teidän muiden sprintterit tunkee öljyä sinne suuntaan, vai onko täysin kuivia?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Sprinter 316CDI ajoittainen tehon puute
E
Ei kannata enempiä arvailla ja kokeilla kalliita osia turhaan.....toki voi osua viallinen osa kohdalleenkin.....mutta syvästi susittelen että ajelet jonnekkin mistä löytyy stari ja osaava käyttäjä sille.....noilla oireilla jo varmaan sieltä löytyy jotain vikakoodeja ja jos ei niin ajaessa kun katselee arvoja niin löytyy oireen aiheuttaja.....missäs päin auto sijaitsee ?JOP-1 kirjoitti:Sprinter 316Cdi vm -05 automaatti ja ongelmia pukkaa!
Eli ongelmana alaväännön puute ja pöllytys.
Ykkösvaihteella paikaltaan kaasu pohjaan niin auto lähtee "kävelyvauhtia" eteenpäin ja kun kierrokset ovat nousseet noin +2200-2500 niin silloin turbo potkaisee ja vedot on tallella. Myöskin liikkeessä alavääntöä puuttuu, siitä selviää onneksi tiputtamalla yhden vaihteen pienemmälle. Ahdin vaihdettu 15tkm sitten ja nyt vielä tarkistettu ettei ole väljää imu/pako-puolella. Ahtojärjestelmään tehty painetesti, oli tiivis. Suuttimien o-renkaat vaihdettu, ei vuoda yhtään enään. Olisiko seuraavaksi ilmamassamittarin vaihto? Kokeilin ottaa liittimen irti ja en huomannut eroa ajossa, ilmamassa siis tullut tiensä päähän? Ja tuo kevyt pöllytys tulee vain ns. väännöllä ajettaessa, kun kierrokset ovat matalalla. Heti kun tiputttaa pykälän pienempää ja kierrokset nousevat pöllytys loppuu ja sitten löytyy taas tehoja! Mietin jos ilmamassa olisi rikki niin toimisiko OK myös ylärekisterissä? Vikakoodeja ei ole vielä päästy lukemaan, ei adapteri lukenu boschin testeriä! Motonetista katsoin ilmamassan hinnaksi 250€, tarvike reilu 100€, mutta tossa ei varmaan kannata koittaa säästää? Vaiko saako jostain muualta vielä halvemmalla? Välijäähdyttimen putkissa ja siitä johtuen myös ilmamäärämittarissa öljyä, mitenkäs teidän muiden sprintterit tunkee öljyä sinne suuntaan, vai onko täysin kuivia?
Re: Sprinter 316CDI ajoittainen tehon puute
Auto sijaitsee Espoossa. No mittarissa kuitenkin jo 290tkm joten eiköhän se ole kohta aika muutenkin vaihtaa noita antureita, eihän nekään kuitenkaan ikuisia ole! Tietty jos jostain lähiseudulta stari ja taitavat sormet löytyisi niin varmasti helpottaisi hommaa!?
Re: Sprinter 316CDI ajoittainen tehon puute
Hieman päivitystä tämänkin asian suhteen! Eli autossa ei ollutkaan ilmamäärämassa-mittaria, motonetissa kun sitä tähän malliin oli tarjolla, niin siitä päättelin et mittari voisi olla. No luulo ei ole taas tiedon väärti, onneksi en kerennyt käydä ilmamassaa ostamassa!
Nyt pääsi boschillakin lukemaan vikakoodit, ja ahtopaineanturia eli MAP:pia se valitteli.
No uusi MAPpi kehiin, mutta eipäs auttanut. Tehnyt välillä sitä et ajossa ruvennut yllättäen toimimaan, mutta heti ensimmäisen kiihdytyksen jälkeen mennyt pimeäksi "vikatilaan"!
Sen verran sain vinkkiä, että konehuoneessa johtosarja hinkkaa itsensä puhki, ja juurikin MAPpin johto menee helpolla poikki. No konehuoneesta tutkittu johtosarjaa, mutta ei löytynyt hajonnutta johtoa. Olisiko muita vinkkejä/vakiovikoja mistä hinkkaa poikki, tai sähkökaavioita mistä voisi lähteä mittailemaan mistä kohtaa poikki??
Nyt pääsi boschillakin lukemaan vikakoodit, ja ahtopaineanturia eli MAP:pia se valitteli.
No uusi MAPpi kehiin, mutta eipäs auttanut. Tehnyt välillä sitä et ajossa ruvennut yllättäen toimimaan, mutta heti ensimmäisen kiihdytyksen jälkeen mennyt pimeäksi "vikatilaan"!
Sen verran sain vinkkiä, että konehuoneessa johtosarja hinkkaa itsensä puhki, ja juurikin MAPpin johto menee helpolla poikki. No konehuoneesta tutkittu johtosarjaa, mutta ei löytynyt hajonnutta johtoa. Olisiko muita vinkkejä/vakiovikoja mistä hinkkaa poikki, tai sähkökaavioita mistä voisi lähteä mittailemaan mistä kohtaa poikki??
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ti 22.04.2014 05:06
Re: Sprinter 316CDI ajoittainen tehon puute
Vanha asia on mutta löytyikö tähän ongelmaan ratkaisu? Itellä -04 viano ja täysin samat oireet mutta kun ei anna vikakoodeja!JOP-1 kirjoitti: ↑Su 14.07.2013 23:19 Sprinter 316Cdi vm -05 automaatti ja ongelmia pukkaa!
Eli ongelmana alaväännön puute ja pöllytys.
Ykkösvaihteella paikaltaan kaasu pohjaan niin auto lähtee "kävelyvauhtia" eteenpäin ja kun kierrokset ovat nousseet noin +2200-2500 niin silloin turbo potkaisee ja vedot on tallella. Myöskin liikkeessä alavääntöä puuttuu, siitä selviää onneksi tiputtamalla yhden vaihteen pienemmälle. Ahdin vaihdettu 15tkm sitten ja nyt vielä tarkistettu ettei ole väljää imu/pako-puolella. Ahtojärjestelmään tehty painetesti, oli tiivis. Suuttimien o-renkaat vaihdettu, ei vuoda yhtään enään. Olisiko seuraavaksi ilmamassamittarin vaihto? Kokeilin ottaa liittimen irti ja en huomannut eroa ajossa, ilmamassa siis tullut tiensä päähän? Ja tuo kevyt pöllytys tulee vain ns. väännöllä ajettaessa, kun kierrokset ovat matalalla. Heti kun tiputttaa pykälän pienempää ja kierrokset nousevat pöllytys loppuu ja sitten löytyy taas tehoja! Mietin jos ilmamassa olisi rikki niin toimisiko OK myös ylärekisterissä? Vikakoodeja ei ole vielä päästy lukemaan, ei adapteri lukenu boschin testeriä! Motonetista katsoin ilmamassan hinnaksi 250€, tarvike reilu 100€, mutta tossa ei varmaan kannata koittaa säästää? Vaiko saako jostain muualta vielä halvemmalla? Välijäähdyttimen putkissa ja siitä johtuen myös ilmamäärämittarissa öljyä, mitenkäs teidän muiden sprintterit tunkee öljyä sinne suuntaan, vai onko täysin kuivia?