Mersu sammuu kylmällä...
Mersu sammuu kylmällä...
Mikähän vois olla ku olin tänään ajelemas, niin yhtäkkiä ku päästi kaasusta mersu sammu keskelle risteystä, ja ei millään meinannu enää startata muutaku sitte vasta ku laitto tallan pohjaan, ennemmin ei oo tällästä ongelmaa ollu muuta ku tänään.. Voisko olla että jonnekki bensaputkeen on päässy vettä ja se meinaa jäätyä sielä?
toisilla vissiin tuo huohotin ei sitten toimi niin kuin pitäis, eli sieltä ilmaputsarilta pitäis olla aina imua vain ventiilinkoppaan päin
ei koskaan painetta putsariin päin siitä letkusta koitettuna... tai sitten on niin harva kone jo, että se huohotin ei toimi kuten on suunniteltu...
jos sieltä huohottimesta on painetta tulossa, niin kai se sitten voi jäätää määräjakajan lautasta kiinni tai muuta kiusaa tehdä, kun sellaista kosteaa höyryn sekaista öljysumua sieltä tulee...
vesi ei enää ole muutamaan viikkoon varmaan kiusaa tehnyt, on täällä niin reippaat pakkaset ollu, tietysti jos säilyttää autoa yöt lämpimässä hallissa, niin sekin on mahdollista, mutta epäilen tuota veden aiheuttamaa ongelmaa

jos sieltä huohottimesta on painetta tulossa, niin kai se sitten voi jäätää määräjakajan lautasta kiinni tai muuta kiusaa tehdä, kun sellaista kosteaa höyryn sekaista öljysumua sieltä tulee...
vesi ei enää ole muutamaan viikkoon varmaan kiusaa tehnyt, on täällä niin reippaat pakkaset ollu, tietysti jos säilyttää autoa yöt lämpimässä hallissa, niin sekin on mahdollista, mutta epäilen tuota veden aiheuttamaa ongelmaa
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Mersu sammuu kylmällä...
Meinas ihan ruveta naurattaa, kun luin tämän. Nimittäin tuo oma farkku teki samat episodit muutamaan otteeseen seisottuaan parisen tuntia. Risteykseen pysähdyttäessä sammu (automaatti, jos sillä väliä on). Lähti kyllä käymään ihan nätisti ja tosiaan muutaman kerran jälkeen toimi ihan normaalisti.timpe69 kirjoitti:Mikähän vois olla ku olin tänään ajelemas, niin yhtäkkiä ku päästi kaasusta mersu sammu keskelle risteystä, ja ei millään meinannu enää startata muutaku sitte vasta ku laitto tallan pohjaan, ennemmin ei oo tällästä ongelmaa ollu muuta ku tänään.. Voisko olla että jonnekki bensaputkeen on päässy vettä ja se meinaa jäätyä sielä?