Vanteet + alusta W124...
Mites ässän vanteet? Katselin ketjun äkkiä läpi, mutta ei ainakaan osunut silmään mitään isomman ET:n sopivuudesta. Menisikö 7½ x 16" ET51 vanne lankkuun? Eihän tuo vie kuin sentin sisemmäs alkuperäiseen verrattuna.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
7,5" vanteella et35 on sopiva, 15mm spacerillahan tää asettuis, väitän että turhan lähelle iskaritolppaa menee, ellei kiinni..Saul kirjoitti:Mites ässän vanteet? Katselin ketjun äkkiä läpi, mutta ei ainakaan osunut silmään mitään isomman ET:n sopivuudesta. Menisikö 7½ x 16" ET51 vanne lankkuun? Eihän tuo vie kuin sentin sisemmäs alkuperäiseen verrattuna.
omaan kokeilin 9"x18" ET 30 vannetta eteen, ei sovi ilman spaceria, se kun ottaa jo tolppaan kiinni ja spaceria se taas ei kestä, kun jo nyt tulee korista ulos ihan riittävästibäkström kirjoitti:7,5" vanteella et35 on sopiva, 15mm spacerillahan tää asettuis, väitän että turhan lähelle iskaritolppaa menee, ellei kiinni..Saul kirjoitti:Mites ässän vanteet? Katselin ketjun äkkiä läpi, mutta ei ainakaan osunut silmään mitään isomman ET:n sopivuudesta. Menisikö 7½ x 16" ET51 vanne lankkuun? Eihän tuo vie kuin sentin sisemmäs alkuperäiseen verrattuna.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
muistaakseni tuo 7.5"x16" ET 49 (luultavasti väyrysen vanne) ei ottanut tolppaan ja tilaa jäi vielä aika reilustikin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
http://www.willtheyfit.com/index.php?wi ... mit=Submitnapa kirjoitti:omaan kokeilin 9"x18" ET 30 vannetta eteen, ei sovi ilman spaceria, se kun ottaa jo tolppaan kiinni ja spaceria se taas ei kestä, kun jo nyt tulee korista ulos ihan riittävästibäkström kirjoitti:7,5" vanteella et35 on sopiva, 15mm spacerillahan tää asettuis, väitän että turhan lähelle iskaritolppaa menee, ellei kiinni..Saul kirjoitti:Mites ässän vanteet? Katselin ketjun äkkiä läpi, mutta ei ainakaan osunut silmään mitään isomman ET:n sopivuudesta. Menisikö 7½ x 16" ET51 vanne lankkuun? Eihän tuo vie kuin sentin sisemmäs alkuperäiseen verrattuna.pitää tyytyä edessä 8"x18" ET 30 vanteeseen, jos tuohon omaan 18" vanteet sovittaa...
muistaakseni tuo 7.5"x16" ET 49 (luultavasti väyrysen vanne) ei ottanut tolppaan ja tilaa jäi vielä aika reilustikin...
Netistä löytyy tommonen laskuri, jos oikein ymmärrän niin nuo 9" et 30 menee yhtä lähelle tolppaa kun 7,5" et49...
tuo muakin ihmetyttää, kun kuitenkin se ET 49 vanne jää reilusti irti tolpasta
saattaa toki olla, että noissa mun 9"x18" vanteissa on ET ilmoitettu väärin, takanakin se 18" vanne on huomattavasti lähempänä tukivarsia/takakelkaa, kuin ne 7.5"x16" ET 49 vanteet...
ne voi olla hyvinkin ET 40 ne 18" vanteet, kun ei noista kiinalaisten tekeleistä ikinä tiedä![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
ne voi olla hyvinkin ET 40 ne 18" vanteet, kun ei noista kiinalaisten tekeleistä ikinä tiedä
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
eiköhän ne sinne mee, tosin noin 60mm liian sisällä omaan makuunSaul kirjoitti:Mites ässän vanteet? Katselin ketjun äkkiä läpi, mutta ei ainakaan osunut silmään mitään isomman ET:n sopivuudesta. Menisikö 7½ x 16" ET51 vanne lankkuun? Eihän tuo vie kuin sentin sisemmäs alkuperäiseen verrattuna.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
jos 8" et 31 mahtuu loistavasti, toi sun 7.5 on millin sisällä samoissa mitoissa korinpuolelta, ulkoa menee se noin 40mm sisempi....
napa kirjoitti:omaan kokeilin 9"x18" ET 30 vannetta eteen, ei sovi ilman spaceria, se kun ottaa jo tolppaan kiinni ja spaceria se taas ei kestä, kun jo nyt tulee korista ulos ihan riittävästibäkström kirjoitti:7,5" vanteella et35 on sopiva, 15mm spacerillahan tää asettuis, väitän että turhan lähelle iskaritolppaa menee, ellei kiinni..Saul kirjoitti:Mites ässän vanteet? Katselin ketjun äkkiä läpi, mutta ei ainakaan osunut silmään mitään isomman ET:n sopivuudesta. Menisikö 7½ x 16" ET51 vanne lankkuun? Eihän tuo vie kuin sentin sisemmäs alkuperäiseen verrattuna.pitää tyytyä edessä 8"x18" ET 30 vanteeseen, jos tuohon omaan 18" vanteet sovittaa...
muistaakseni tuo 7.5"x16" ET 49 (luultavasti väyrysen vanne) ei ottanut tolppaan ja tilaa jäi vielä aika reilustikin...
kyllä 9x18 et30 pitää mennä 124:seen , sitten sulla on se väärä ET jos ei mahdu, esim. ET 38 ottaa tolppaan kii...
edit: napa taitaa nyt hieman hassutella, puhuu 18" vanteista
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Aika sisään ne vetää, mutta jos nyt on alla 6x15 tai 6½x15 (en muista kummat) ET40, niin eipä se tuuma lisää leveyttä ja 10 mm sisään muuta nykytilannnetta ulkoreunan osalta käytännössä mihinkään. Takana vois kyllä tulla enemmänkin ulospäin, mutta edestä mielestäni ihan ok.epk kirjoitti:eiköhän ne sinne mee, tosin noin 60mm liian sisällä omaan makuunSaul kirjoitti:Mites ässän vanteet? Katselin ketjun äkkiä läpi, mutta ei ainakaan osunut silmään mitään isomman ET:n sopivuudesta. Menisikö 7½ x 16" ET51 vanne lankkuun? Eihän tuo vie kuin sentin sisemmäs alkuperäiseen verrattuna.![]()
jos 8" et 31 mahtuu loistavasti, toi sun 7.5 on millin sisällä samoissa mitoissa korinpuolelta, ulkoa menee se noin 40mm sisempi....
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Sitten pitäis vain jostain löytää halvalla suorat, mutta maalausta vaativat ässän 16" 15-reikäiset tai vastaavat. Missähän se pultti suurenee?
Tässä maasturimallistoa "vastaavilla":
![Kuva](http://pic.autoscout24.net/images/076/406/0165406076001.jpg)
Tai E-mallin vanteista jotain tällaista 16-tuumaisena (jos tuota kuvan vannetta edes on niin pienenä), eikä olis ET niin iso.
![Kuva](http://www.km77.com/marcas/mercedes/clasee_02/320-p/med/24.jpg)
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
nuo 18" vanteet liittyy enemmän siihen kilpuri projektiin... ja nekin vain sen takia, kun pitää saada isot jarrut ja pienempi vanne ei taida niiden levyjen ympärille mahtua, mitä sinne olen suunnitellut... ei kai kukaan tuollaisia vanteita nyt kadulle...epk kirjoitti:
kyllä 9x18 et30 pitää mennä 124:seen , sitten sulla on se väärä ET jos ei mahdu, esim. ET 38 ottaa tolppaan kii...
edit: napa taitaa nyt hieman hassutella, puhuu 18" vanteista
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
suurin piirtein tältä http://www.youtring.com/images/wallpape ... _large.jpg
eli jokseenkin matala ehkä, mutta kaarissa tilaa yhtä paljon kuin vakiona...
eli jokseenkin matala ehkä, mutta kaarissa tilaa yhtä paljon kuin vakiona...
tätä vähän aattelin.. Harmi et noita lorinserin kaivonkansia ei tehä 17 tai 18 tuumasina.epk kirjoitti:suurin piirtein tältä http://www.youtring.com/images/wallpape ... _large.jpg
eli jokseenkin matala ehkä, mutta kaarissa tilaa yhtä paljon kuin vakiona...
Mikäs rengastus 300CE 24V vakiona.. Tossa avatarissa on just noi 15 tuumaset vakio rengastuksella.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Brabukselta löytyy kaivonkansia monessa koossa. Ainakin se 17" löytyy monen levysenä. Eihän se ihan mersun kaivonkansi ole, mutta samaa tyyliä paljon. Ja löytyy tosiaan monen näköisenä samaa mallia. Käsittääkseni tuo on Brabus Monoblock III.Mr300 kirjoitti:tätä vähän aattelin.. Harmi et noita lorinserin kaivonkansia ei tehä 17 tai 18 tuumasina.epk kirjoitti:suurin piirtein tältä http://www.youtring.com/images/wallpape ... _large.jpg
eli jokseenkin matala ehkä, mutta kaarissa tilaa yhtä paljon kuin vakiona...
Mikäs rengastus 300CE 24V vakiona.. Tossa avatarissa on just noi 15 tuumaset vakio rengastuksella.
http://i35.tinypic.com/2v16jk4.jpg
http://media.photobucket.com/image/brab ... ockIII.jpg
http://www.500ecstasy.com/images/4SALE/ ... x9.5/1.jpg
http://i280.photobucket.com/albums/kk18 ... G_0135.jpg
EDIT: Eikunjoo, kaivonkansia... ei kasireikäsiä...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Kerran olen nähnyt 124:ssä ihan luonnossa sellaiset Brabukset ja kyllä oli pysäyttävä näky.Whaeva kirjoitti:Brabukselta löytyy kaivonkansia monessa koossa. Ainakin se 17" löytyy monen levysenä. Ainoa ero, että pinta muistaakseni sorvattua alumiinia ja reiät aavistuksen enemmän "kolmiot".
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Kaivoin kuvan googlen kuvahaulla, mutta nyt ei näytä enää niin mahtavalle.
![Kuva](http://www.thobis.com/e280-08.jpg)
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Ni tossa on sportlinen alusta.. ainaskii ollut nykyjää nuo h&r jouset..Sergey kirjoitti:Sportline 205/60/15
Tavallinen 195/65/15
Ja vanne on 7x15et42
Elikkäs nuo 205/60/15 tuossa avatarissa mulla.. poikkeekohan nuo 205/45/16 paljon tuosta, aattelin et tossa mulla ei paljoa tuota rakoa jää kaariin.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
tänään tuli sitten selitys sille, miksi ne mun vanne ihmettelyt ei oikein pitänyt paikkaansa
ne 16" vanteet oli 41 ET:llä, eikä 49 ET:llä kuten aluksi muistin... ja niissä 18" ET 30 vanteissa leveys oli lähempänä 9.5", kuin 9"... eli tuo selittää miksi ne 18" ei sopineet eteen...
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
vannetta
Kyseessä olis keltaset h&r:n -30mm jouset ja 300E Sedani. Kaaret on ihan originaal mallissa. Miten mahtaa käydä käydä kun kiinnostais ostaa tommoset vanteet kun mitat olis 18" eteen 8" ja taakse 9", edessä et 35 ja takana 38. Rengastus voisi olla ehkä 215/40/18 ja takana 225 tai 235/40/18? Kokemuksia? Edessä on nytten kolmosen kumit ja aika matalalla mennään, voi olla että neloset auttais hitusen. Takana taas kohtalaisen korkeella kakkosen kumeilla, että sielä tuskin ainakaan madallus häiritsee. Kiitosta !
Juu sano
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ma 08.03.2010 17:58
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Tuli parin Hondan jälkeen hairahdettua ja ostettua vähän ajettu 200E Sportline, ja pitäisi miettiä vähän vannetta alle. Olisi katsottuna amg-replikat kokoa 7,5x17 ET37 225/45 -renkain.
Mitenhän on, mahtuuko pyörimään sportlinen alle? Tarkoitus on pitää auto yleisilmeeltään originaalin näköisenä, vähän vain terävöittää vannepuolta.
Mitenhän on, mahtuuko pyörimään sportlinen alle? Tarkoitus on pitää auto yleisilmeeltään originaalin näköisenä, vähän vain terävöittää vannepuolta.
Hyvin mahtuu!kareliaani kirjoitti:Tuli parin Hondan jälkeen hairahdettua ja ostettua vähän ajettu 200E Sportline, ja pitäisi miettiä vähän vannetta alle. Olisi katsottuna amg-replikat kokoa 7,5x17 ET37 225/45 -renkain.
Mitenhän on, mahtuuko pyörimään sportlinen alle? Tarkoitus on pitää auto yleisilmeeltään originaalin näköisenä, vähän vain terävöittää vannepuolta.
Re: vannetta
Vaihtoehtonen ET eteen olis 45? Eli 18x8 et 35 vai 45? Kumpi parempi?Vetovehje kirjoitti:Kyseessä olis keltaset h&r:n -30mm jouset ja 300E Sedani. Kaaret on ihan originaal mallissa. Miten mahtaa käydä käydä kun kiinnostais ostaa tommoset vanteet kun mitat olis 18" eteen 8" ja taakse 9", edessä et 35 ja takana 38. Rengastus voisi olla ehkä 215/40/18 ja takana 225 tai 235/40/18? Kokemuksia? Edessä on nytten kolmosen kumit ja aika matalalla mennään, voi olla että neloset auttais hitusen. Takana taas kohtalaisen korkeella kakkosen kumeilla, että sielä tuskin ainakaan madallus häiritsee. Kiitosta !
Juu sano
- tähtipirssi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 297
- Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
- Paikkakunta: Tellus
joo
Eli tähän autoon W124 tulee todennäkösesti -45/35mm madallus niin mitkä vanteet olis passelit koossa 17"... Leveys? Mikä ET? 35?
Vanteiksi ajattelin laittaa RH:n Toplinet... (ne on siistit mun makuun)
Ja minkä kokoset renkaaat? oisko 215/45/17?
Että ei raapis mistään nurkasta.
Kiitos..
Vanteiksi ajattelin laittaa RH:n Toplinet... (ne on siistit mun makuun)
Ja minkä kokoset renkaaat? oisko 215/45/17?
Että ei raapis mistään nurkasta.
Kiitos..
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"