Vanteet + alusta W124...

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Mites ässän vanteet? Katselin ketjun äkkiä läpi, mutta ei ainakaan osunut silmään mitään isomman ET:n sopivuudesta. Menisikö 7½ x 16" ET51 vanne lankkuun? Eihän tuo vie kuin sentin sisemmäs alkuperäiseen verrattuna.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja bäkström »

Saul kirjoitti:Mites ässän vanteet? Katselin ketjun äkkiä läpi, mutta ei ainakaan osunut silmään mitään isomman ET:n sopivuudesta. Menisikö 7½ x 16" ET51 vanne lankkuun? Eihän tuo vie kuin sentin sisemmäs alkuperäiseen verrattuna.
7,5" vanteella et35 on sopiva, 15mm spacerillahan tää asettuis, väitän että turhan lähelle iskaritolppaa menee, ellei kiinni..
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

bäkström kirjoitti:
Saul kirjoitti:Mites ässän vanteet? Katselin ketjun äkkiä läpi, mutta ei ainakaan osunut silmään mitään isomman ET:n sopivuudesta. Menisikö 7½ x 16" ET51 vanne lankkuun? Eihän tuo vie kuin sentin sisemmäs alkuperäiseen verrattuna.
7,5" vanteella et35 on sopiva, 15mm spacerillahan tää asettuis, väitän että turhan lähelle iskaritolppaa menee, ellei kiinni..
omaan kokeilin 9"x18" ET 30 vannetta eteen, ei sovi ilman spaceria, se kun ottaa jo tolppaan kiinni ja spaceria se taas ei kestä, kun jo nyt tulee korista ulos ihan riittävästi :P pitää tyytyä edessä 8"x18" ET 30 vanteeseen, jos tuohon omaan 18" vanteet sovittaa...

muistaakseni tuo 7.5"x16" ET 49 (luultavasti väyrysen vanne) ei ottanut tolppaan ja tilaa jäi vielä aika reilustikin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja bäkström »

napa kirjoitti:
bäkström kirjoitti:
Saul kirjoitti:Mites ässän vanteet? Katselin ketjun äkkiä läpi, mutta ei ainakaan osunut silmään mitään isomman ET:n sopivuudesta. Menisikö 7½ x 16" ET51 vanne lankkuun? Eihän tuo vie kuin sentin sisemmäs alkuperäiseen verrattuna.
7,5" vanteella et35 on sopiva, 15mm spacerillahan tää asettuis, väitän että turhan lähelle iskaritolppaa menee, ellei kiinni..
omaan kokeilin 9"x18" ET 30 vannetta eteen, ei sovi ilman spaceria, se kun ottaa jo tolppaan kiinni ja spaceria se taas ei kestä, kun jo nyt tulee korista ulos ihan riittävästi :P pitää tyytyä edessä 8"x18" ET 30 vanteeseen, jos tuohon omaan 18" vanteet sovittaa...

muistaakseni tuo 7.5"x16" ET 49 (luultavasti väyrysen vanne) ei ottanut tolppaan ja tilaa jäi vielä aika reilustikin...
http://www.willtheyfit.com/index.php?wi ... mit=Submit

Netistä löytyy tommonen laskuri, jos oikein ymmärrän niin nuo 9" et 30 menee yhtä lähelle tolppaa kun 7,5" et49...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tuo muakin ihmetyttää, kun kuitenkin se ET 49 vanne jää reilusti irti tolpasta :roll: saattaa toki olla, että noissa mun 9"x18" vanteissa on ET ilmoitettu väärin, takanakin se 18" vanne on huomattavasti lähempänä tukivarsia/takakelkaa, kuin ne 7.5"x16" ET 49 vanteet...

ne voi olla hyvinkin ET 40 ne 18" vanteet, kun ei noista kiinalaisten tekeleistä ikinä tiedä :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Mahtaskohan tuumakoko vaikuttaa asiaan? Jos rengas on hiukan esim. lintallaan, niin 16" vanteen reuna on syvyyssuunnassa eri kohdassa(ulompana), kuin 18". Toisaalta on se iskarikin kallistettuna sisäänpäin, jonka luulisi kompensoivan tämän eron... tiedä sitten.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Saul kirjoitti:Mites ässän vanteet? Katselin ketjun äkkiä läpi, mutta ei ainakaan osunut silmään mitään isomman ET:n sopivuudesta. Menisikö 7½ x 16" ET51 vanne lankkuun? Eihän tuo vie kuin sentin sisemmäs alkuperäiseen verrattuna.
eiköhän ne sinne mee, tosin noin 60mm liian sisällä omaan makuun :D

jos 8" et 31 mahtuu loistavasti, toi sun 7.5 on millin sisällä samoissa mitoissa korinpuolelta, ulkoa menee se noin 40mm sisempi....


napa kirjoitti:
bäkström kirjoitti:
Saul kirjoitti:Mites ässän vanteet? Katselin ketjun äkkiä läpi, mutta ei ainakaan osunut silmään mitään isomman ET:n sopivuudesta. Menisikö 7½ x 16" ET51 vanne lankkuun? Eihän tuo vie kuin sentin sisemmäs alkuperäiseen verrattuna.
7,5" vanteella et35 on sopiva, 15mm spacerillahan tää asettuis, väitän että turhan lähelle iskaritolppaa menee, ellei kiinni..
omaan kokeilin 9"x18" ET 30 vannetta eteen, ei sovi ilman spaceria, se kun ottaa jo tolppaan kiinni ja spaceria se taas ei kestä, kun jo nyt tulee korista ulos ihan riittävästi :P pitää tyytyä edessä 8"x18" ET 30 vanteeseen, jos tuohon omaan 18" vanteet sovittaa...

muistaakseni tuo 7.5"x16" ET 49 (luultavasti väyrysen vanne) ei ottanut tolppaan ja tilaa jäi vielä aika reilustikin...

kyllä 9x18 et30 pitää mennä 124:seen , sitten sulla on se väärä ET jos ei mahdu, esim. ET 38 ottaa tolppaan kii...


edit: napa taitaa nyt hieman hassutella, puhuu 18" vanteista :lol:
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

epk kirjoitti:
Saul kirjoitti:Mites ässän vanteet? Katselin ketjun äkkiä läpi, mutta ei ainakaan osunut silmään mitään isomman ET:n sopivuudesta. Menisikö 7½ x 16" ET51 vanne lankkuun? Eihän tuo vie kuin sentin sisemmäs alkuperäiseen verrattuna.
eiköhän ne sinne mee, tosin noin 60mm liian sisällä omaan makuun :D

jos 8" et 31 mahtuu loistavasti, toi sun 7.5 on millin sisällä samoissa mitoissa korinpuolelta, ulkoa menee se noin 40mm sisempi....
Aika sisään ne vetää, mutta jos nyt on alla 6x15 tai 6½x15 (en muista kummat) ET40, niin eipä se tuuma lisää leveyttä ja 10 mm sisään muuta nykytilannnetta ulkoreunan osalta käytännössä mihinkään. Takana vois kyllä tulla enemmänkin ulospäin, mutta edestä mielestäni ihan ok. :roll:

Sitten pitäis vain jostain löytää halvalla suorat, mutta maalausta vaativat ässän 16" 15-reikäiset tai vastaavat. Missähän se pultti suurenee?

Tässä maasturimallistoa "vastaavilla":

Kuva

Tai E-mallin vanteista jotain tällaista 16-tuumaisena (jos tuota kuvan vannetta edes on niin pienenä), eikä olis ET niin iso.

Kuva
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

epk kirjoitti:

kyllä 9x18 et30 pitää mennä 124:seen , sitten sulla on se väärä ET jos ei mahdu, esim. ET 38 ottaa tolppaan kii...


edit: napa taitaa nyt hieman hassutella, puhuu 18" vanteista :lol:
nuo 18" vanteet liittyy enemmän siihen kilpuri projektiin... ja nekin vain sen takia, kun pitää saada isot jarrut ja pienempi vanne ei taida niiden levyjen ympärille mahtua, mitä sinne olen suunnitellut... ei kai kukaan tuollaisia vanteita nyt kadulle... :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Mitäs miltäköhän näyttäis 300CE -40mm alustalla jos ->
Vanne 8x16 ET35
Rengas 205/45/16

Olis Germanlook hakusessa. tuleeko liian traktori
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

suurin piirtein tältä http://www.youtring.com/images/wallpape ... _large.jpg



eli jokseenkin matala ehkä, mutta kaarissa tilaa yhtä paljon kuin vakiona...
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

epk kirjoitti:suurin piirtein tältä http://www.youtring.com/images/wallpape ... _large.jpg



eli jokseenkin matala ehkä, mutta kaarissa tilaa yhtä paljon kuin vakiona...
tätä vähän aattelin.. Harmi et noita lorinserin kaivonkansia ei tehä 17 tai 18 tuumasina.

Mikäs rengastus 300CE 24V vakiona.. Tossa avatarissa on just noi 15 tuumaset vakio rengastuksella.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Sportline 205/60/15
Tavallinen 195/65/15

Ja vanne on 7x15et42
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Mr300 kirjoitti:
epk kirjoitti:suurin piirtein tältä http://www.youtring.com/images/wallpape ... _large.jpg



eli jokseenkin matala ehkä, mutta kaarissa tilaa yhtä paljon kuin vakiona...
tätä vähän aattelin.. Harmi et noita lorinserin kaivonkansia ei tehä 17 tai 18 tuumasina.

Mikäs rengastus 300CE 24V vakiona.. Tossa avatarissa on just noi 15 tuumaset vakio rengastuksella.
Brabukselta löytyy kaivonkansia monessa koossa. Ainakin se 17" löytyy monen levysenä. Eihän se ihan mersun kaivonkansi ole, mutta samaa tyyliä paljon. Ja löytyy tosiaan monen näköisenä samaa mallia. Käsittääkseni tuo on Brabus Monoblock III.

http://i35.tinypic.com/2v16jk4.jpg
http://media.photobucket.com/image/brab ... ockIII.jpg
http://www.500ecstasy.com/images/4SALE/ ... x9.5/1.jpg
http://i280.photobucket.com/albums/kk18 ... G_0135.jpg

EDIT: Eikunjoo, kaivonkansia... ei kasireikäsiä... :lol: Mutta nätit vois kakkosnelosessa olla nuokin.
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Whaeva kirjoitti:Brabukselta löytyy kaivonkansia monessa koossa. Ainakin se 17" löytyy monen levysenä. Ainoa ero, että pinta muistaakseni sorvattua alumiinia ja reiät aavistuksen enemmän "kolmiot".
Kerran olen nähnyt 124:ssä ihan luonnossa sellaiset Brabukset ja kyllä oli pysäyttävä näky. 8) Eivät kyllä mielestäni ole 15-reikäistä vastaavat, vaan ennemminkin 8-reikäiset gootahtavilla rei'illä, jos ei sitten ole muitakin Brabuksella tarjolla. :roll:

Kaivoin kuvan googlen kuvahaulla, mutta nyt ei näytä enää niin mahtavalle.

Kuva
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kyl mä muistelisin että "kaivonkansiakin" on yli 16" koossa, kuviakin joskus nähnyt, ei vaan löydä mistään :(
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Sergey kirjoitti:Sportline 205/60/15
Tavallinen 195/65/15

Ja vanne on 7x15et42
Ni tossa on sportlinen alusta.. ainaskii ollut nykyjää nuo h&r jouset..

Elikkäs nuo 205/60/15 tuossa avatarissa mulla.. poikkeekohan nuo 205/45/16 paljon tuosta, aattelin et tossa mulla ei paljoa tuota rakoa jää kaariin.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tänään tuli sitten selitys sille, miksi ne mun vanne ihmettelyt ei oikein pitänyt paikkaansa :oops: ne 16" vanteet oli 41 ET:llä, eikä 49 ET:llä kuten aluksi muistin... ja niissä 18" ET 30 vanteissa leveys oli lähempänä 9.5", kuin 9"... eli tuo selittää miksi ne 18" ei sopineet eteen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vetovehje
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 31.01.2010 19:37
Paikkakunta: Tammela

vannetta

Viesti Kirjoittaja Vetovehje »

Kyseessä olis keltaset h&r:n -30mm jouset ja 300E Sedani. Kaaret on ihan originaal mallissa. Miten mahtaa käydä käydä kun kiinnostais ostaa tommoset vanteet kun mitat olis 18" eteen 8" ja taakse 9", edessä et 35 ja takana 38. Rengastus voisi olla ehkä 215/40/18 ja takana 225 tai 235/40/18? Kokemuksia? Edessä on nytten kolmosen kumit ja aika matalalla mennään, voi olla että neloset auttais hitusen. Takana taas kohtalaisen korkeella kakkosen kumeilla, että sielä tuskin ainakaan madallus häiritsee. Kiitosta !
Juu sano
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

pitäis heittämällä mennä jos alusta kunnossa muuten.
kareliaani
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 08.03.2010 17:58
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja kareliaani »

Tuli parin Hondan jälkeen hairahdettua ja ostettua vähän ajettu 200E Sportline, ja pitäisi miettiä vähän vannetta alle. Olisi katsottuna amg-replikat kokoa 7,5x17 ET37 225/45 -renkain.

Mitenhän on, mahtuuko pyörimään sportlinen alle? Tarkoitus on pitää auto yleisilmeeltään originaalin näköisenä, vähän vain terävöittää vannepuolta.
Avatar
figufiud
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Su 14.09.2008 21:27
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja figufiud »

kareliaani kirjoitti:Tuli parin Hondan jälkeen hairahdettua ja ostettua vähän ajettu 200E Sportline, ja pitäisi miettiä vähän vannetta alle. Olisi katsottuna amg-replikat kokoa 7,5x17 ET37 225/45 -renkain.

Mitenhän on, mahtuuko pyörimään sportlinen alle? Tarkoitus on pitää auto yleisilmeeltään originaalin näköisenä, vähän vain terävöittää vannepuolta.
Hyvin mahtuu!
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joo mahtuu mainiosti, ei tee yhtään tiukkaa. ET sopii olemaan jopa 10-20mm pienempi ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vetovehje
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 31.01.2010 19:37
Paikkakunta: Tammela

Re: vannetta

Viesti Kirjoittaja Vetovehje »

Vetovehje kirjoitti:Kyseessä olis keltaset h&r:n -30mm jouset ja 300E Sedani. Kaaret on ihan originaal mallissa. Miten mahtaa käydä käydä kun kiinnostais ostaa tommoset vanteet kun mitat olis 18" eteen 8" ja taakse 9", edessä et 35 ja takana 38. Rengastus voisi olla ehkä 215/40/18 ja takana 225 tai 235/40/18? Kokemuksia? Edessä on nytten kolmosen kumit ja aika matalalla mennään, voi olla että neloset auttais hitusen. Takana taas kohtalaisen korkeella kakkosen kumeilla, että sielä tuskin ainakaan madallus häiritsee. Kiitosta !
Vaihtoehtonen ET eteen olis 45? Eli 18x8 et 35 vai 45? Kumpi parempi?
Juu sano
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

35
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

35.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vetovehje
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 31.01.2010 19:37
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Vetovehje »

Oorait, kiitos kun täälä vastataan nopeasti :)
Juu sano
Avatar
tähtipirssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 297
Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
Paikkakunta: Tellus

joo

Viesti Kirjoittaja tähtipirssi »

Eli tähän autoon W124 tulee todennäkösesti -45/35mm madallus niin mitkä vanteet olis passelit koossa 17"... Leveys? Mikä ET? 35?

Vanteiksi ajattelin laittaa RH:n Toplinet... (ne on siistit mun makuun)

Ja minkä kokoset renkaaat? oisko 215/45/17?

Että ei raapis mistään nurkasta.

Kiitos..
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

ainakin tenavassa jää vielä 7.5" et 35 hieman sisälle.
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eteen 7,5 ja taakse tuumaa leveempi, sillo ei tarvi ihmetellä raapiiko vai ei. tais olla puhetta aikasemmin jo täs samas topicis...

ei siis raavi mistään:
Sergey kirjoitti:mulla on coupessa 7,5x17et13/23 ja 225/45/17 ja madallettu "40mm".

et23
et13
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin