Eli otsikon mukainen auto hakusessa automaattina ja koitin haulla ettiä mutta joko haku ei oikein toimi tai en sitä osaa käyttää kun löytyy tuhansia ketjuja eikä niistä oikein tahdo löytyä hakemaani asiaa.
Siis, mitä kannattaa ottaa huomioon otsikonmukaista autoa ostaessa? tyyppivikoja jne. Tähtäimessä on tuo ilmeisesti "Italia" malli, eli 141kw tehoiltaan. Onko siinä pienelle piristykelle potentiaalia (lastu). onko 200tkm jo liikaa ajettu ko. autolle ja mitä remppoja tiedossa. Onko jakohihnalla vai ketjulla jne...
Jos aiheesta löytyy jo ketju niin jos joku olisi ystävällinen ja linkittäisi sen vaikka tähän ketjuun niin tämän voi poistaa sen jälkeen.
Kiitos ja kumarrus jo etukäteen vastauksista ja vinkeistä!
E: ja korimalli joka hakusessa w208
clk 200 kompressor kokemuksia
Kunhan tarkistat ettei ahdin pidä mitään ihmeellistä ääntä nii ei noissa oikeen mitään ihmeellistä ole
200tkm ei tunnu ko. automallissa vielä missää jos se ei nyt ole ollu ihan jossaa raksakäytössä, omasta 150tkm ajetusta ei löydy edes nuppineulan kärjen kokoista ruostetäplää ja muutenkin kaikki pelaa niin ku pitää. Auto on nimenomaan italiantuonti ja kehtaisin väittää että italiasta löydät helpommin paremman yksilön ku esim. saksasta. Ainut mitä asia mitä noissa italian vehkeissä kannattaa katsoa on ettei aurinko ole tehnyt tepposia, ainut esteettinen virhe tuossa omassa on että nahkaratti hieman haljeillut siintä päältä auringon takia.
Muuten voin kyseistä mallia suositella: kulut on halvat, bensankulutus on mukavan pieni tehoihin nähden ja ite tykkään tuosta moottorin luonteesta ku löytyy jo hieman sitä alavääntöäkin mistä mersun kutoskoneiden kanssa saattoi vaan kuulla puhuttavan esson baarissa
PS: Mersun kaikki koneet on ketjulla

Muuten voin kyseistä mallia suositella: kulut on halvat, bensankulutus on mukavan pieni tehoihin nähden ja ite tykkään tuosta moottorin luonteesta ku löytyy jo hieman sitä alavääntöäkin mistä mersun kutoskoneiden kanssa saattoi vaan kuulla puhuttavan esson baarissa

PS: Mersun kaikki koneet on ketjulla

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
oki, kuulostaa hyvältä... millasta ääntä sitte ahdin ei saa pitää? itellä kokemusta vaa turbo koneista ja kompressoreita en ole oikeen koskaan tutkinut. eli varmaan mitään kummempaa rahinaa/kolkotusta ei saa kuulua?
ja vielä kiinnostaa tuo pieni virityspotentiaali. eli onko niin että tuo italiantuonti on ns. softaviritetty, eli lastulla ei kovinkaan saa tehoja? kun esim. 230k koneesta saa ilmeisesti lastulla sen 220hp suunnillee, niin saako tuosta italiankoneesta kanssa samoja tehoja?
ja vielä kiinnostaa tuo pieni virityspotentiaali. eli onko niin että tuo italiantuonti on ns. softaviritetty, eli lastulla ei kovinkaan saa tehoja? kun esim. 230k koneesta saa ilmeisesti lastulla sen 220hp suunnillee, niin saako tuosta italiankoneesta kanssa samoja tehoja?
Niinno joo lähinnä ku kuuntelee ettei laakerit pidä minkäänlaista meteliä, pitäis kuulua aika selvästi. Ja ahdinhan siis on magneettiventtiilin takana eli tyhjäkäynnillä et voi kuunnella kuuluuko ylimääräisiä ääniä. Ahdin tulee vasta mukaan 2000-2500rpm (en nyt jaksa muistaa tarkemmin) mutta kyllä sen kuulee kun se ahdin sieltä herää henkiin
Kovan selvittelyn jälkee en vieläkää ole saannu selville miten nuo extra hevoset on noissa italialaisissa "veronkiertovehkeissä" otettu mut melko varmasti kuitenkaa mitää fyysisiä muutoksia ei ole tehty eli isommalla hihnapyörällä saa vielä mukavan lisäpotkun. Vanhan hihnapyörän päälle pultattavaa lisäkehää saa saksasta alle 500e mikä nostaa ahtoja ~50%.

Kovan selvittelyn jälkee en vieläkää ole saannu selville miten nuo extra hevoset on noissa italialaisissa "veronkiertovehkeissä" otettu mut melko varmasti kuitenkaa mitää fyysisiä muutoksia ei ole tehty eli isommalla hihnapyörällä saa vielä mukavan lisäpotkun. Vanhan hihnapyörän päälle pultattavaa lisäkehää saa saksasta alle 500e mikä nostaa ahtoja ~50%.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Kannattaa katsoa että kuskin tai vänkärin lattiat ei ole märkänä. Jos on, niin tuulilasin etupuolella oleva ilmanotto koteloon on kertynyt roskia. Jolloin vesi ei pääse pois vaan tulee sisälle.
Tarkista myös lasinnostimien toimivuus. Koneisto on popniiteillä kiinni ovessa. Minulla oli kiinnitys reiät menneet väljäksi ja koko lasinnosto koneisto pääsi hieman liikkumaan. Tästä johtuen lasi ei aina noussut ylös asti ja ääri asentoihin liikkuessa kuului kolinaa.
Yksi ruostekohta löytyi vänkärin oven alareunasta. Oven tiiviste kumi oli omituisesti hieman läjässä ja oli ilmeisesti kuluttanut maalit pois ja ruostunut noin 1x2 cm alalta. Ei käytännön merkitystä. Muualta en ole löytänyt ruostetta.
Lisäksi olen vaihtanut ikkunan tiivisteen molempiin oviin. Auttoi suhinaan joka kuuluin >80km/h vauhdissa. 125€/kpl...
Autona siis -98 320 CLK. Reilut 240tkm ajettuna.
Tarkista myös lasinnostimien toimivuus. Koneisto on popniiteillä kiinni ovessa. Minulla oli kiinnitys reiät menneet väljäksi ja koko lasinnosto koneisto pääsi hieman liikkumaan. Tästä johtuen lasi ei aina noussut ylös asti ja ääri asentoihin liikkuessa kuului kolinaa.
Yksi ruostekohta löytyi vänkärin oven alareunasta. Oven tiiviste kumi oli omituisesti hieman läjässä ja oli ilmeisesti kuluttanut maalit pois ja ruostunut noin 1x2 cm alalta. Ei käytännön merkitystä. Muualta en ole löytänyt ruostetta.
Lisäksi olen vaihtanut ikkunan tiivisteen molempiin oviin. Auttoi suhinaan joka kuuluin >80km/h vauhdissa. 125€/kpl...
Autona siis -98 320 CLK. Reilut 240tkm ajettuna.