MB 190 - Radalle
MB 190 - Radalle
Mercedes-benz 190 E 2.6 -87 W201
2007 kesällä tuli nettiautossa vastaan tälläinen yksilö, kyseinen auto oli liikkeessä myynnissä. Kävin vaihtamassa W123 230 E:n vähän uudempaan mersuun, tenavaan. Auton ostopäätökseen vaikutti: Manuaali, kitkalukkoperä, pirteä moottori, ruosteettomuus. Auton kunto oli yleisilmeltään erittäin siisti, eli pakko hankinta. Itseltä löytyi jo käyttöauto, joten ajattelin että äidille voisin ostaa auton käyttöpeliksi, niinä harvoina kertoina kun tarvitsee. Autolle ei ole näinä parina vuotena kertynyt juurikaan kilometrejä.
Kuvia autosta 2007 kesällä:
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB%20190%20ratap ... 90+003.jpg
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB%20190%20ratap ... 90+004.jpg
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB%20190%20ratap ... 90+010.jpg
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB%20190%20ratap ... 90+011.jpg
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB%20190%20ratap ... 90+020.jpg
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB%20190%20ratap ... 90+018.jpg
Radalle auto!
Tuossa alkuvuodesta syntyi vähän isompi kipinä alkaa omaksi iloksi tekemään autoa ratapäiville. Projektin ideana rakennella autoa itselle, ensimmäistä sellaista. Autolle kertyy vuodessa kilometrejä miten sattuu, joten käyttöautona ei toimi, joten mukavuudesta tingitään, mutta ajettavuudesta ei. Autolla ei ole mikään kiire, joten rakentelu etenee miten sattuu.
Satuin myös huhtikuussa 2009 ostamaan MB 190 2.3-16 cosworthin, josta puuttuu moottori, vaihdelaatikko, vetarit, maski. Eli tästä saan palikkaa omaan autoon.
2007 kesällä tuli nettiautossa vastaan tälläinen yksilö, kyseinen auto oli liikkeessä myynnissä. Kävin vaihtamassa W123 230 E:n vähän uudempaan mersuun, tenavaan. Auton ostopäätökseen vaikutti: Manuaali, kitkalukkoperä, pirteä moottori, ruosteettomuus. Auton kunto oli yleisilmeltään erittäin siisti, eli pakko hankinta. Itseltä löytyi jo käyttöauto, joten ajattelin että äidille voisin ostaa auton käyttöpeliksi, niinä harvoina kertoina kun tarvitsee. Autolle ei ole näinä parina vuotena kertynyt juurikaan kilometrejä.
Kuvia autosta 2007 kesällä:
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB%20190%20ratap ... 90+003.jpg
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB%20190%20ratap ... 90+004.jpg
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB%20190%20ratap ... 90+010.jpg
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB%20190%20ratap ... 90+011.jpg
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB%20190%20ratap ... 90+020.jpg
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB%20190%20ratap ... 90+018.jpg
Radalle auto!
Tuossa alkuvuodesta syntyi vähän isompi kipinä alkaa omaksi iloksi tekemään autoa ratapäiville. Projektin ideana rakennella autoa itselle, ensimmäistä sellaista. Autolle kertyy vuodessa kilometrejä miten sattuu, joten käyttöautona ei toimi, joten mukavuudesta tingitään, mutta ajettavuudesta ei. Autolla ei ole mikään kiire, joten rakentelu etenee miten sattuu.
Satuin myös huhtikuussa 2009 ostamaan MB 190 2.3-16 cosworthin, josta puuttuu moottori, vaihdelaatikko, vetarit, maski. Eli tästä saan palikkaa omaan autoon.
Viimeksi muokannut SoFro, Ke 15.07.2009 01:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E250CDI W212 4matic avantgarde 2013(facelift)
MB E280CDI S211 2matic avantgarde 2007(facelift)
Suzuki LS 650 supercharged 1995
MB E280CDI S211 2matic avantgarde 2007(facelift)
Suzuki LS 650 supercharged 1995
Vihdoin vanteet maalaamosta (11.7)! Väriksi tuli musta, lähellä mattamustaa.
Renkaiksi Toyo R888 205/50-15 semisliksit, tieliikenteeseen sallitut.
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB%20190%20ratap ... ta+021.jpg
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB%20190%20rataprojekti/Toyo.jpg
Viikonloppuna tuli myös asennettua H&R:n alustasarja (H&R MB 190 W201 Cup-Kit Sportfahrwerk 60/40mm), tuli samalla hankittua biltemasta jousenpuristin, eteen meni helposti uudet jouset ja iskunvaimentimet. Taakse tuotti ongelmaa, jouset erittäin pienet, mutta mersufoorumi pelasti! Eli ilman jousenpuristimia onnistu vaihto taakse. Auto putosi helevetisti, voisi sanoa, että ihan tontissa. Piti kasata lautoja pyörien alle, että saa tunkin pois. edessä raapi 185/65-15, ET42. H&R tunnettu siitä, että pudottaa vähintään lupaamansa. Sarja tarkoitettu 4- ja 6-sylinterillisille moottoreille, joten kutosessa voi olla hieman suurempi pudotus.
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB%20190%20ratap ... su+072.jpg
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB%20190%20ratap ... ta+013.jpg
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB%20190%20ratap ... ku+007.jpg
Maanantaina kävin laittamassa sliksit juuri maalatuille vanteille. Tuli todettua että 205/50-15 ET34 raapii myös, etulokasuojien kaariin. Alko pelottaa, että pitääkö tässä tehdä uudet lokasuojat nolla kokemuksella vai siirtyä 15" -> 14". Autolla pystyy ajamaan suoraan suhtkoht hyvin, mutta parkkipaikalla kääntyminen tuottaa vaikeuksia.
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB%20190%20ratap ... ta+024.jpg
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB%20190%20ratap ... ta+027.jpg
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB%20190%20ratap ... ta+026.jpg
Tiistaina (14.7) auto kävi Streettuningcar:ssa, etulokasuojien kaaret pokattiin. Nyt mahtuu pyörimään, eikä raavi. Toki maavaran kanssa saa jännittää.
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB+190+rataproje ... us+012.jpg
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB+190+rataproje ... us+003.jpg
Työpaikan pihalla
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB+190+rataproje ... us+015.jpg
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB+190+rataproje ... s+0188.JPG
Renkaiksi Toyo R888 205/50-15 semisliksit, tieliikenteeseen sallitut.
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB%20190%20ratap ... ta+021.jpg
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB%20190%20rataprojekti/Toyo.jpg
Viikonloppuna tuli myös asennettua H&R:n alustasarja (H&R MB 190 W201 Cup-Kit Sportfahrwerk 60/40mm), tuli samalla hankittua biltemasta jousenpuristin, eteen meni helposti uudet jouset ja iskunvaimentimet. Taakse tuotti ongelmaa, jouset erittäin pienet, mutta mersufoorumi pelasti! Eli ilman jousenpuristimia onnistu vaihto taakse. Auto putosi helevetisti, voisi sanoa, että ihan tontissa. Piti kasata lautoja pyörien alle, että saa tunkin pois. edessä raapi 185/65-15, ET42. H&R tunnettu siitä, että pudottaa vähintään lupaamansa. Sarja tarkoitettu 4- ja 6-sylinterillisille moottoreille, joten kutosessa voi olla hieman suurempi pudotus.
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB%20190%20ratap ... su+072.jpg
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB%20190%20ratap ... ta+013.jpg
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB%20190%20ratap ... ku+007.jpg
Maanantaina kävin laittamassa sliksit juuri maalatuille vanteille. Tuli todettua että 205/50-15 ET34 raapii myös, etulokasuojien kaariin. Alko pelottaa, että pitääkö tässä tehdä uudet lokasuojat nolla kokemuksella vai siirtyä 15" -> 14". Autolla pystyy ajamaan suoraan suhtkoht hyvin, mutta parkkipaikalla kääntyminen tuottaa vaikeuksia.
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB%20190%20ratap ... ta+024.jpg
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB%20190%20ratap ... ta+027.jpg
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB%20190%20ratap ... ta+026.jpg
Tiistaina (14.7) auto kävi Streettuningcar:ssa, etulokasuojien kaaret pokattiin. Nyt mahtuu pyörimään, eikä raavi. Toki maavaran kanssa saa jännittää.
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB+190+rataproje ... us+012.jpg
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB+190+rataproje ... us+003.jpg
Työpaikan pihalla
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB+190+rataproje ... us+015.jpg
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB+190+rataproje ... s+0188.JPG
MB E250CDI W212 4matic avantgarde 2013(facelift)
MB E280CDI S211 2matic avantgarde 2007(facelift)
Suzuki LS 650 supercharged 1995
MB E280CDI S211 2matic avantgarde 2007(facelift)
Suzuki LS 650 supercharged 1995
Koska tulee fööni pellin alle? Saa sinne radalle tehoakin On se hyvä että radalla alkaa enempi näkymään mersujakin
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Värin vaihto ei vaan auta radalla ja eikös punainen ole urheiluauton väri?
Tuli tänään käytyä Mercedes-Benz Klubin ratapäivillä ahveniston moottoriradalla. Lähinnä testiajoa, nyt sai vähän kuvaa mitä tarvii tehdä.
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB+190+rataproje ... at+063.jpg
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB+190+rataproje ... at+136.jpg
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB+190+rataproje ... at+156.jpg
Tuli tänään käytyä Mercedes-Benz Klubin ratapäivillä ahveniston moottoriradalla. Lähinnä testiajoa, nyt sai vähän kuvaa mitä tarvii tehdä.
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB+190+rataproje ... at+063.jpg
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB+190+rataproje ... at+136.jpg
http://sfo.hi.fi/kuvat/MB+190+rataproje ... at+156.jpg
MB E250CDI W212 4matic avantgarde 2013(facelift)
MB E280CDI S211 2matic avantgarde 2007(facelift)
Suzuki LS 650 supercharged 1995
MB E280CDI S211 2matic avantgarde 2007(facelift)
Suzuki LS 650 supercharged 1995
http://www.orange-tuning.de/shop/Jonski kirjoitti:Mistä hommasit tuon linttasetin?
Paljo tuli maksamaan postikulut? Näyttäs olevan 100€ halvempi toi linttasarja omaan ku mitä suomessa...
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-