4,2 v8 ke-jetronic+ remmi ??
4,2 v8 ke-jetronic+ remmi ??
onko kukaan nuita mersun kaseja remmittäny missä on tuo ke-jetronic ? mitä siihen olis tehtävä jos sen koneen kylkeen laittais remmin esim. eaton m90 tai m112 ja pienilllä paineilla n.0.5bar.
onko mitään hyötyä vaihtaa esim tohon 4,2:seen moottoriin semmosia suuttimia jota käytetty vaikka 5,0 tai 5,6 ? ja onko ruiskuissa mitä eroja ylipäätään vai onnistuuko ihan järjestelmä painetta nostamalla tuo ?
vielähän tämä ei ole kuin mietintä asteella.
onko tietoa että millasia lukkoperiä nuissa sec mersuissa on ollu itellä nimittäin liukkaallakin on silleen että kun toinen pyörä lyö sutia niin lukko menee saman tien päälle.
onko mitään hyötyä vaihtaa esim tohon 4,2:seen moottoriin semmosia suuttimia jota käytetty vaikka 5,0 tai 5,6 ? ja onko ruiskuissa mitä eroja ylipäätään vai onnistuuko ihan järjestelmä painetta nostamalla tuo ?
vielähän tämä ei ole kuin mietintä asteella.
onko tietoa että millasia lukkoperiä nuissa sec mersuissa on ollu itellä nimittäin liukkaallakin on silleen että kun toinen pyörä lyö sutia niin lukko menee saman tien päälle.
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Kaseja ja remmiahtimia en tunne, mutta ainakin turboneloskoneessa vakio KE-Jet riitti noin 60% tehonlisäykseen 0,6-0,7 bar paineilla. Pitkän vedon loppupuolella (mailin kiihdytys lentokentällä) seokset menivät yläpäässä laihalle.
KE-Jetissä ei bensanpaineen lisäys taida vaikuttaa, kun paine nousee sekä ylä- että alakammiossa. EHAn kautta voi säätää paine-eroa ja sitä kautta ruiskutettavaa määrää.
Suuttimissa ei taida olla eroja, ainakin nelos- ja kuutoskoneissa taitaa olla keskenään samanlaiset.
tomant
KE-Jetissä ei bensanpaineen lisäys taida vaikuttaa, kun paine nousee sekä ylä- että alakammiossa. EHAn kautta voi säätää paine-eroa ja sitä kautta ruiskutettavaa määrää.
Suuttimissa ei taida olla eroja, ainakin nelos- ja kuutoskoneissa taitaa olla keskenään samanlaiset.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
sellainen muistikuva olis, että nuo mersun V8 koneiden k- ja tod.näk. myös ke-jetit riittäis aika mehukkaille tehoille
ainakin pösö käytti käytännössä mersun V8 koneen k-jetin osista kasattua ruiskua omissa B-ryhmän ralliautoissa -80 luvulla ja tehoja oli se +500 hv...
suuttimissa oli jotain pieniä eroja, jos ne otti bosch:n "motorsport osastolta", mutta niis tais olla hintakin sitten sitä luokkaa, että halvemmaksi tulee päivittää sähköruiskuun...
määräjakaja ja suuttimet taitaa olla kaikissa samat, oli kone sitten 4.2, 5.0 tai 5.6 ltr... eli vaihtamisesta ei jää kuin työn ilo...
itsekki tuollaista mersun V8:n k-jettiä joskus kaipailin omiin projekteihin, mutta sitten äkkäsin megasquirtin olemassa olon..

suuttimissa oli jotain pieniä eroja, jos ne otti bosch:n "motorsport osastolta", mutta niis tais olla hintakin sitten sitä luokkaa, että halvemmaksi tulee päivittää sähköruiskuun...
määräjakaja ja suuttimet taitaa olla kaikissa samat, oli kone sitten 4.2, 5.0 tai 5.6 ltr... eli vaihtamisesta ei jää kuin työn ilo...
itsekki tuollaista mersun V8:n k-jettiä joskus kaipailin omiin projekteihin, mutta sitten äkkäsin megasquirtin olemassa olon..
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
joo kyllähän tuo sähköruisku on käyny mielessä mutta ajattelin että jos ei nyt kuitenkaan ole tarkotus ottaa niitä viimesiä hevosia irti vaan pientä piristystä. st on kuitenin se leikkikalu jolla niitä suurempia tehoja haetaan ku se on nyt pelkkänä kesäautona ja tuolla secillä ajellaan ympärivuoden.
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
mosselmanin sarjassa on kaks T25 turboo 0,42bar paineilla ja 500 koneesta se oli jotai 400 hevosta. Ja ite auton tekniikalle ei tehdä muutakuin bolt-on systeemi kii. Musitaakseni näihi vanhoihin systeemeihi ei ees tullu mitää polttoainepuolen muutoksia.
Sen tiedän että 300-24 koneeseen systeemi o pelkkää mekaniikkaa. 320 systeemiin tulee lisäksi sähkösuutin ja sen erillinen elektrooninen ohjaus.. ja siinäpä se lie syy miksi myös tehoja tulee parikytä heppaa enemmän vaikka lähtökohtana on samat tehot.
Ja jos ja kun laitat ni paa heti se 112.
Sen tiedän että 300-24 koneeseen systeemi o pelkkää mekaniikkaa. 320 systeemiin tulee lisäksi sähkösuutin ja sen erillinen elektrooninen ohjaus.. ja siinäpä se lie syy miksi myös tehoja tulee parikytä heppaa enemmän vaikka lähtökohtana on samat tehot.
Ja jos ja kun laitat ni paa heti se 112.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
nettivaraosa löytöjä:
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=744962
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=900995
-Mika-
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=744962
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=900995
-Mika-
w204 220cdi -08
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
Remmiä
Itselläni on 500SL Powerdynen keskipako-ahtimella ja megasquirtilla, mutta työtä omavalmiste-ruisku vaatii.
Helpoin tapa lienee on, että antaa Jetronicin hoitaa omat hommansa ja tehdä Megasquirtin ohjaama lisäruisku imusarjaan tai Jetronicin rikastus-suuttimen yhteyteen. Laittaa laajakaistalambdan mittaviestittäjäksi megalle ja antaa megan hoitaa lisärikastus siten...
Tuollaisen lisäruiskun tekeminen ei ole ollenkaan kallista puuhaa, koska siihen riittää hyvin perusmallia oleva "lankku" ja niitä liikkuu aftermarkettina 100 €uron molemminpuolin...Myös laajakaista-lambdoja muuntimineen alkaa saamaan esim. Ebyasta jo 150 $ hintaan...
http://motors.shop.ebay.com/i.html?_nkw ... &_osacat=0
Itselläni kävi aikoinaan käsissä tuollainen Cobra-Mustangin Eaton M112 4th gen. ahdin, kaikkine imusarkjoineen ja läppärunkoineen. Ja olihan aivan törkeän iso möykky ja sen sovittaminen V8 kanssa samaan konehuoneeseen lähes mahdoton urakka...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/03-04-Mu ... 35a65c297f
Sehän näyttää Mustangin konehuoneessa kohtuullisen pieneltä, mutta kun se on lähes 200 mm korkea, niin siinä sitten telmeet alkaa, varsinkin kun mersun imusarja menee eka syvälle alas plenumiin ja siitä ilma jaetaan kansiin kohtuullisen aakean, laakean ja isolla ärrällä valetun putkituksen kanssa.
V8:ssa kun on pakko tehdä imusarjan runnereista mahdollisimman pitkät, kun pakokaasun imupulsseja ei saa valjastettua parantamaan seuraavan pytyn täytöstä...Nämä pitkät runnerit siinä Eatonin asentamista ahistaa, ei muut.
Toki jos joku alkaa sepittämään Eatonille omaa imusarjaa alusta asti, niin OSTAN heti yhden, joka ei ole mennyt ropelille hitsatessa...
Tuo M90 ei sitten ole läheskään yhtä tuottelias ja soveltuu juuri jonkun laiskan 3,8 l Thunderbirdin ahtamiseen, jotta sen litratehot pääsee edes lähelle jonkun Eurooppalaisen vapari-kutvosen lukuja...
Suosittelen lämpimästi lähtemään keskipako-ahdin linjoille, jolloin tilaa löytyy hienosti pissapojan säiliön paikalta, ilmastointikompuran paikalta/alta tai laturin alta...
Ei sinällään, kyllähän nuo uudemmat Eatonit on hyviä tuotoiltaan, paineennosto-käyrältään ja muulta hyötysuhteeltaan. Nyt on vaan alkanut tulla hyviä hyötysuhteen parannuksia myös keskipako-ahtimiin, kun saa CNC-koneistettuja billet-siipiä vanhoihinkin ahtimiin. Itselläni on Powerdynessä sellainen siipi, jolla pääsee +12psi, ilman ahtimen radikaaleja muutoksia tai ahtimen ylikierroksia, jotka lopulta tuhoaa ne...
Vakio Powerdynen max on 36000 rpm / 6psi/800CFM, paremmilla laakereilla ja kestävämmällä hihnalla (Pd on varustettu sisäpuolisella 1:3,05 hihnavälityksellä, eikä se tarvitse ulkoista voitelua) pääsee sitten jo max 55000 rpm, jolloin max paine on jo sen +12 psi ja tuottokin yli 1200 CFM.
Pitää kuitenkin muistaa, että V8 moottorin ahtaminen 6psi ylipaineella ja 800 CFM:n ahtimella on jo ns. "radikaalia tehonlisäystä).
Muistaakseni esim. V8 mustangin tehot taisivat nousta tuollaisilla arvoilla + 100 hv..., toki pitää koneen kaikki muutkin osa-alueet olla kunnossa !
Lisäksi nuo uudet siivet tekee paineennoususta lineaarisempaa (= lue helpompi säätöisempää), kuten roots-ahtimienkin paineennousu on.
http://www.928motorsports.com/parts/ima ... eller3.jpg
Samantyyppisiä tuotekehityksiä on tapahtunut myös vesijettipuolella, jonka parissa touhuan aina kun aikaa riittää :
http://www.racetechpowersports.com/esho ... s_for_.htm
Olen mukana Pro Modified tiimissä, joten saan tulemaan ahtimia Suomeen aina välillä kilpaosiemme mukana ja kilpailukykyiseen hintaan, jos tarvetta on...
Ja jos joku tarvitsee V8-mersun KE-Jetronic järjestelmää kokonaisuudessaan, täältä sen saa haalittua esim. "järkevän tarjouksen" perusteella...
Helpoin tapa lienee on, että antaa Jetronicin hoitaa omat hommansa ja tehdä Megasquirtin ohjaama lisäruisku imusarjaan tai Jetronicin rikastus-suuttimen yhteyteen. Laittaa laajakaistalambdan mittaviestittäjäksi megalle ja antaa megan hoitaa lisärikastus siten...
Tuollaisen lisäruiskun tekeminen ei ole ollenkaan kallista puuhaa, koska siihen riittää hyvin perusmallia oleva "lankku" ja niitä liikkuu aftermarkettina 100 €uron molemminpuolin...Myös laajakaista-lambdoja muuntimineen alkaa saamaan esim. Ebyasta jo 150 $ hintaan...
http://motors.shop.ebay.com/i.html?_nkw ... &_osacat=0
Itselläni kävi aikoinaan käsissä tuollainen Cobra-Mustangin Eaton M112 4th gen. ahdin, kaikkine imusarkjoineen ja läppärunkoineen. Ja olihan aivan törkeän iso möykky ja sen sovittaminen V8 kanssa samaan konehuoneeseen lähes mahdoton urakka...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/03-04-Mu ... 35a65c297f
Sehän näyttää Mustangin konehuoneessa kohtuullisen pieneltä, mutta kun se on lähes 200 mm korkea, niin siinä sitten telmeet alkaa, varsinkin kun mersun imusarja menee eka syvälle alas plenumiin ja siitä ilma jaetaan kansiin kohtuullisen aakean, laakean ja isolla ärrällä valetun putkituksen kanssa.
V8:ssa kun on pakko tehdä imusarjan runnereista mahdollisimman pitkät, kun pakokaasun imupulsseja ei saa valjastettua parantamaan seuraavan pytyn täytöstä...Nämä pitkät runnerit siinä Eatonin asentamista ahistaa, ei muut.
Toki jos joku alkaa sepittämään Eatonille omaa imusarjaa alusta asti, niin OSTAN heti yhden, joka ei ole mennyt ropelille hitsatessa...
Tuo M90 ei sitten ole läheskään yhtä tuottelias ja soveltuu juuri jonkun laiskan 3,8 l Thunderbirdin ahtamiseen, jotta sen litratehot pääsee edes lähelle jonkun Eurooppalaisen vapari-kutvosen lukuja...
Suosittelen lämpimästi lähtemään keskipako-ahdin linjoille, jolloin tilaa löytyy hienosti pissapojan säiliön paikalta, ilmastointikompuran paikalta/alta tai laturin alta...
Ei sinällään, kyllähän nuo uudemmat Eatonit on hyviä tuotoiltaan, paineennosto-käyrältään ja muulta hyötysuhteeltaan. Nyt on vaan alkanut tulla hyviä hyötysuhteen parannuksia myös keskipako-ahtimiin, kun saa CNC-koneistettuja billet-siipiä vanhoihinkin ahtimiin. Itselläni on Powerdynessä sellainen siipi, jolla pääsee +12psi, ilman ahtimen radikaaleja muutoksia tai ahtimen ylikierroksia, jotka lopulta tuhoaa ne...
Vakio Powerdynen max on 36000 rpm / 6psi/800CFM, paremmilla laakereilla ja kestävämmällä hihnalla (Pd on varustettu sisäpuolisella 1:3,05 hihnavälityksellä, eikä se tarvitse ulkoista voitelua) pääsee sitten jo max 55000 rpm, jolloin max paine on jo sen +12 psi ja tuottokin yli 1200 CFM.
Pitää kuitenkin muistaa, että V8 moottorin ahtaminen 6psi ylipaineella ja 800 CFM:n ahtimella on jo ns. "radikaalia tehonlisäystä).
Muistaakseni esim. V8 mustangin tehot taisivat nousta tuollaisilla arvoilla + 100 hv..., toki pitää koneen kaikki muutkin osa-alueet olla kunnossa !
Lisäksi nuo uudet siivet tekee paineennoususta lineaarisempaa (= lue helpompi säätöisempää), kuten roots-ahtimienkin paineennousu on.
http://www.928motorsports.com/parts/ima ... eller3.jpg
Samantyyppisiä tuotekehityksiä on tapahtunut myös vesijettipuolella, jonka parissa touhuan aina kun aikaa riittää :
http://www.racetechpowersports.com/esho ... s_for_.htm
Olen mukana Pro Modified tiimissä, joten saan tulemaan ahtimia Suomeen aina välillä kilpaosiemme mukana ja kilpailukykyiseen hintaan, jos tarvetta on...
Ja jos joku tarvitsee V8-mersun KE-Jetronic järjestelmää kokonaisuudessaan, täältä sen saa haalittua esim. "järkevän tarjouksen" perusteella...
Viimeksi muokannut SalmiP, La 16.01.2010 21:13. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
MB R129 500 CNG W129.066
MB ML55AMG 2002
MB 300GD Cabriolet '80 Museoauto
MB ML55AMG 2002
MB 300GD Cabriolet '80 Museoauto
tai ostaa valmiin lisärikastuspalikan, ei nekää ollu ku satasen luokkaa + sopiva suutin.
Tosiaan miten sitä tilaa on konepellin alla? netissähän on paljon perinteisesti ahdettuja V8 mersuja jossa ahdin on imusarjan päällä, mut ne o kai ollu ruuviahtimella, jotka on rootsahdinta 3/4 pienempiä.
Tosiaan miten sitä tilaa on konepellin alla? netissähän on paljon perinteisesti ahdettuja V8 mersuja jossa ahdin on imusarjan päällä, mut ne o kai ollu ruuviahtimella, jotka on rootsahdinta 3/4 pienempiä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Mulla on oman w116:sen ahtaminen jo loppusuoralla, ja tuo tuntuu toimivan yllättävän hyvin vakio ruiskullakin. Noh, siinähän on K-Jetronic, mutta kai se melkein sama laitos on?
Nii, asiaan. Auto on siis w116 280 se, vm -77. Siihen oon laittanu Eattonin M90:sen kylkeen. Tein niin, että laitoin ahtimen imemään määränjakajan läpi. Ei ole mitään lisäsuuttimia, tai -rikastimia. Tehotavote joku 300hv:n tuntumassa. Ja ahtopaine on 0,8 bar...
Nii, asiaan. Auto on siis w116 280 se, vm -77. Siihen oon laittanu Eattonin M90:sen kylkeen. Tein niin, että laitoin ahtimen imemään määränjakajan läpi. Ei ole mitään lisäsuuttimia, tai -rikastimia. Tehotavote joku 300hv:n tuntumassa. Ja ahtopaine on 0,8 bar...
Re: 4,2 v8 ke-jetronic+ remmi ??
1. sarjan SECiin on saanut lisävarusteena kitkalukkoa ja kakkossarjaan ASR:ää.juuso he kirjoitti: onko tietoa että millasia lukkoperiä nuissa sec mersuissa on ollu itellä
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
oiskos mahollisesti kuvaakippo86 kirjoitti: Siihen oon laittanu Eattonin M90:sen kylkeen. Tein niin, että laitoin ahtimen imemään määränjakajan läpi. Ei ole mitään lisäsuuttimia, tai -rikastimia. Tehotavote joku 300hv:n tuntumassa. Ja ahtopaine on 0,8 bar...
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
täällä näyttäis jotain olevan http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... sc&start=0juuso he kirjoitti:oiskos mahollisesti kuvaakippo86 kirjoitti: Siihen oon laittanu Eattonin M90:sen kylkeen. Tein niin, että laitoin ahtimen imemään määränjakajan läpi. Ei ole mitään lisäsuuttimia, tai -rikastimia. Tehotavote joku 300hv:n tuntumassa. Ja ahtopaine on 0,8 bar...
toivotaan nyt vain, ettei veskola siirrä tätäkin viestiä johonkin aivopierujensa sekaan

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
ne keskipakoahtimet ei sitten herää aivan niin alhaalta, kuin eaton tai ruuvit ja hinta niissä on aika suolainen 

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Kiitos "napa".

Tossa viimesin kuva, jossa kone alko vasta rokkaa, toisin kuin siin kuvasarjan viimesis kuvissa...
Voiko keskipako-, ja ruuviahtimia verrata keskenään? Jostain joskus aikanaan luin, että keskipakoahtimella tulee ennemminkin kierros-, kuin vääntökone. Minä mistään mitään tiedä...
ProCharger, Rotrex...

Tossa viimesin kuva, jossa kone alko vasta rokkaa, toisin kuin siin kuvasarjan viimesis kuvissa...
Voiko keskipako-, ja ruuviahtimia verrata keskenään? Jostain joskus aikanaan luin, että keskipakoahtimella tulee ennemminkin kierros-, kuin vääntökone. Minä mistään mitään tiedä...
ProCharger, Rotrex...
sulla näyttää olevan tuossa tuo vesicooleri, on kuulemma vaikea asentaa ja aika huonokin, jos veskolan kirjoituksia lukee
itse en ilma/ilma cooleriin kyllä sekaantuisi nykyaikana 


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
joo se on jo tiedossa että ei se keskipakoahdin ole niin alhaalta puhaltava. tämän projektin se ajan kohta millon alkaa tapahtumaan jos alkaa niin on ensi kesällä kun saan ajoauton laitettavaksi ja ton kesäpelin ajuun. pitää nyt kattoo jos sen kerta sasin nuin helposti laitettua että tuo läppä ennen ahinta ja vielä siten että se toimis hyvin nii tuohan ei olis pahakaan homma. mites nuissa vesicooleri niin kiertääkö siellä sit normaali jäähdytysneste vai joku kylmempi aine mitä kierrätetään omalla pumpulla.
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Mun mielestä vesicooleri oli huomattavasti helpompi asentaa, ja sai lyhyemmät ahtoputketkin. Aluks mallailin ihan normi cuuleria, mutta olis tullu ahdasta. Sitä tosin alkaa jo nyt olla, mutta kaikki tarpeellinen on kyydissä.napa kirjoitti:sulla näyttää olevan tuossa tuo vesicooleri, on kuulemma vaikea asentaa ja aika huonokin, jos veskolan kirjoituksia lukeeitse en ilma/ilma cooleriin kyllä sekaantuisi nykyaikana
Mulla virtaa ihan normi jäähdytinneste, ja pumppuna Eberin vesikiertopumppu.