mbklubin urakka
-
touhottaja
- Mersumaanikko

- Viestit: 5747
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
-
teinitähti
- Mersumies

- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
Tampereen suunnalla - Kangasalla - kirjaa myy Mobilia ja Vehoniemen Automuseo (48 eur). Etenkin Suomen M-B Klubin jäsenten kannattaa kysellä opusta Tampereen jaospäälliköltä (A-P Lällä).touhottaja kirjoitti:mistäs sitä kirjaa vois kysellä ostaa "Tampereen seudulta"taikka keneltä voisin ostaa sen
Myyntihinnoissa on aikamoista vaihteluväliä. Akateeminen kirjakauppa hinnoitteli sen pahimmillaan liki 80 euroon. Kannattaa kysellä Alfamerista tai yllä olevista mestoista. Klubin jäsenet saavat kirjaa jäsenhintaan (30 eur). Myynti tapahtuu klubin tapahtumissa tai kirjaa voi tiedustella oman alueen jaospäälliköiltä.
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
http://www.alfamer.fi/johtotahti-suomen ... 20118.htmlteinitähti kirjoitti:Tuli tilattua ittelle alfameriltä toi kirja........inasen alle 51€ jäi hintaa kuluineen......kirja infossa hinta lähemmäs 80€
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
-
mesejosa450sel
- Sisäänajossa

- Viestit: 5
- Liittynyt: Ma 04.01.2010 01:27
- Paikkakunta: helsinki
upea kirja
selasin varmaan 3 - 4 kertaa joululoman aikana...itte ihailen eritoten w107 ja w116 ja w123.124.201.126 korisia mersuja
ei ajokorttia mutta jos joskus on Niin Olisi mersuja
Re: mbklubin urakka
Btw.mikäs mersun paku on klubilla klubi autona?Trae kirjoitti:Mb-klubin jätti urakka valmistui, johtotähti suomen teillä -kirja ilmestyi. Upea kirja,kiitokset tekijöille!
Ex Lintta w124 250D -86
Opel astra hb 1.6i 8v -96
Opel astra hb 1.6i 8v -96
Re: mbklubin urakka
L 319, vai oliko se nyt O 319 eli tehtaan bussiversio.jerrijee kirjoitti:Btw.mikäs mersun paku on klubilla klubi autona?Trae kirjoitti:Mb-klubin jätti urakka valmistui, johtotähti suomen teillä -kirja ilmestyi. Upea kirja,kiitokset tekijöille!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Niin näkyi olevan. Oikean ammattini ja kutsumukseni puolesta olen ihan otettu lehtiartikkelin otsikosta.MiHe kirjoitti:Uusimmassa moottori-lehdessäkin oli juttu teitin aikaansaannoksesta...
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Re: mbklubin urakka
Taitaa olla papereiden mukaan L 407. Rajatapaus. Vuonna 1963 mallimerkinnät muuttuivat: L/O 319 D -> L/O 405 ja L/O 319 (bensiini) -> L/O 407. Klubin auto ei ole kait virallinen Omnibus-malli, vaan Suomessa koritettu L-mallinen (Tampereen vpk:n entinen miehistönkuljetusauto).Timo L. kirjoitti:L 319, vai oliko se nyt O 319 eli tehtaan bussiversio.jerrijee kirjoitti:Btw.mikäs mersun paku on klubilla klubi autona?Trae kirjoitti:Mb-klubin jätti urakka valmistui, johtotähti suomen teillä -kirja ilmestyi. Upea kirja,kiitokset tekijöille!
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Yep. Nyt se on täälläkin, Turun jaospäälliköltä hain illemmalla. Julmetusti tietoa ja kiva, kun mukana on vähän aina myös maailman menoa.
Erityisesti olen tiiraillut runsasta kuvitusta, mahtavia löytöjä -- erityisesti ihmetyttää vanhimpien kuvien määrä. Kaikesta sitä onkin kuvia otettu ja myös hoksattu lähettää, esimerkiksi se otos jossa keltaista w116:aa vedetään ylös jumista. Ei pelkkää pintakiiltoa ja mainospotrettia.
Kiitoksia
Erityisesti olen tiiraillut runsasta kuvitusta, mahtavia löytöjä -- erityisesti ihmetyttää vanhimpien kuvien määrä. Kaikesta sitä onkin kuvia otettu ja myös hoksattu lähettää, esimerkiksi se otos jossa keltaista w116:aa vedetään ylös jumista. Ei pelkkää pintakiiltoa ja mainospotrettia.
Kiitoksia
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Avantgarde
- Mersumies

- Viestit: 822
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Tämäkin oli kiva palaute. Kiitos. Tuo W116-jumikuva on tosiaan hyvä. Sehän ilmentää osuvasti näitä tehtaan testiporukan kommelluksia suloisessa Suomessa. Todellista human touchia.Aku P kirjoitti:Yep. Nyt se on täälläkin, Turun jaospäälliköltä hain illemmalla. Julmetusti tietoa ja kiva, kun mukana on vähän aina myös maailman menoa.
Erityisesti olen tiiraillut runsasta kuvitusta, mahtavia löytöjä -- erityisesti ihmetyttää vanhimpien kuvien määrä. Kaikesta sitä onkin kuvia otettu ja myös hoksattu lähettää, esimerkiksi se otos jossa keltaista w116:aa vedetään ylös jumista. Ei pelkkää pintakiiltoa ja mainospotrettia.
Kiitoksia
Erityisen koskettavana pidän otsikon "Rallia 280 E:llä" -otsikon alla olevaa kertomusta sivulla 328, siis sitä, jossa kerrotaan tehtaan rallihuoltomiehistöön kuuluneen kaverin "vapaista nopeuksista" Suomen teillä.
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
joo oliko w114 jolla oli mittariin ajettu vajaa 220kmh jossaki kouvolan tienoillla tms.. nykymittapuullahan siitä rapsahtaisi poliisitutkinta jos sellasia julkituoJuha K. kirjoitti:Erityisen koskettavana pidän otsikon "Rallia 280 E:llä" -otsikon alla olevaa kertomusta sivulla 328, siis sitä, jossa kerrotaan tehtaan rallihuoltomiehistöön kuuluneen kaverin "vapaista nopeuksista" Suomen teillä.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Tämä taisi olla W123. 280 E oli vielä vuoden 1982 mittapuun mukaan tehokas auto. Mieleen on syöpynyt kuva TM:sta tai TL:sta, jossa oman aikansa johtaja-autokoeajossa ollut 280:nen on parkkeerattu poliisi-Saabin eteen. Kovakulkuinen Twincam-Mersu herätti poliisien mielenkiinnon.Sergey kirjoitti:joo oliko w114 jolla oli mittariin ajettu vajaa 220kmh jossaki kouvolan tienoillla tms.. nykymittapuullahan siitä rapsahtaisi poliisitutkinta jos sellasia julkituoJuha K. kirjoitti:Erityisen koskettavana pidän otsikon "Rallia 280 E:llä" -otsikon alla olevaa kertomusta sivulla 328, siis sitä, jossa kerrotaan tehtaan rallihuoltomiehistöön kuuluneen kaverin "vapaista nopeuksista" Suomen teillä.
Em. kirjan tarinassa poliisin edustaja totesi, että virkavallan Volvo saavutti 170 km/h nopeuden, mutta Mersu vain etääntyi, joten nopeuden on täytynyt olla n. 200 km/h.
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Loistavaa työtä !
Nyt kirja luettu kannesta kanteen.
Tekijöille suuri kiitos sillä koko kirjasta jää päällimmäisenä mieleen asiantuntemus. Mitään ei ole arvailtu vaan pohjalla on puhdas fakta ja haastattelut on todella hyviä.
Kirja etenee vuosi vuodelta eteenpäin peilaten oman aikansa elämää ja tunnelmia. Kirjassa esitellään MB:n malleja tyylikkäästi henkilöautosta traktoriin ja toki tuodaan myös niiden tyyppivikoja rehellisesti esille.
Kirjasta voi ihan aidosti olla ylpeä. Hyvä että vuosikymeniä vanhat jutut jää nyt kirjoihin ja kansiin elämään vieläpä parhaiden asiantuntijoiden kommentoimana. Kukapa niistä paremmin tietäisi kuin henkilö joka on itse ollut bisneksessä mukana tai kädet rasvassa korjaamolla.
Suosittelen kirjaa kaikille. Hinta/laatusuhde todella hyvä. Jos on pakko haukkua jotain niin kirja painaa ihan liikaa.
Tekijöille suuri kiitos sillä koko kirjasta jää päällimmäisenä mieleen asiantuntemus. Mitään ei ole arvailtu vaan pohjalla on puhdas fakta ja haastattelut on todella hyviä.
Kirja etenee vuosi vuodelta eteenpäin peilaten oman aikansa elämää ja tunnelmia. Kirjassa esitellään MB:n malleja tyylikkäästi henkilöautosta traktoriin ja toki tuodaan myös niiden tyyppivikoja rehellisesti esille.
Kirjasta voi ihan aidosti olla ylpeä. Hyvä että vuosikymeniä vanhat jutut jää nyt kirjoihin ja kansiin elämään vieläpä parhaiden asiantuntijoiden kommentoimana. Kukapa niistä paremmin tietäisi kuin henkilö joka on itse ollut bisneksessä mukana tai kädet rasvassa korjaamolla.
Suosittelen kirjaa kaikille. Hinta/laatusuhde todella hyvä. Jos on pakko haukkua jotain niin kirja painaa ihan liikaa.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: Loistavaa työtä !
Sen lukeminen "mukavuusasennossa" eli makuulta on työlästäNoname kirjoitti: Jos on pakko haukkua jotain niin kirja painaa ihan liikaa.
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Esa Ritarin nimi on valokuvia käyttöömme antaneiden luettelossa. Eli osallistunut ainakin siltä osin kirjan tekoon.Sergey kirjoitti:joka ei vastausta kerro...Mesedesi kirjoitti:Henkilöhakemistosta voi katsoa.Sergey kirjoitti:Onko kirjan tekoon osallistunut Esa Ritari se jolla on/oli valkoinen r107 500SL porvoossa? (Vanha koulututtu siin tapaukses)
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
- adenauer300
- Asiantuntija

- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Pitäisiköhän tuo kirja nyt sitten ostaa, kun siitä niin paljon puhutaa
Saiskohan sen Klubi tallilta, vai pitääkö sitä kaupasta oiken hakea?
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Kirjaa saa tosiaan Vesalan klubitallilta (maanantai-iltaisin). Jäsenet hintaan 30 euroa, muut 48 juroa. Kirjaa kysellään tasaiseen tahtiin. Toivottavasti painos on loppu ennen kesää.adenauer300 kirjoitti:Pitäisiköhän tuo kirja nyt sitten ostaa, kun siitä niin paljon puhutaaSaiskohan sen Klubi tallilta, vai pitääkö sitä kaupasta oiken hakea?
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Kirja on todella hyvä ! Kun tämän arkisen hälinän ja kiireen jälkeen ottaa kirjan käteen ja alkaa tutkiskella Mersujen historiaa niin siinä kyllä paha maailma unohtuu vähäksi aikaa. Kiitoksia vain kaikille ketkä ovat kirjan takana, olette luoneet hienon teoksen.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Farmari mersuja ?
Huomasin että Veholla on ollut kuvista päätellen huoltoautoina pulla- ja pystylamppumersusta farmariversiot. 
Saiko sellaisia tehtaalta vai onko ne kesties jossain pajalla tehty erikseen ?
Toivottavasti joku tietää totuuden kun en ole sellaisia ennen nähnyt missään.
Saiko sellaisia tehtaalta vai onko ne kesties jossain pajalla tehty erikseen ?
Toivottavasti joku tietää totuuden kun en ole sellaisia ennen nähnyt missään.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.



