W211 farkkuun komeimmat vanteet kokoa 17"
- T280CDIAvantgarde
- Vakiokalustoa
- Viestit: 146
- Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
- Paikkakunta: Akaa
W211 farkkuun komeimmat vanteet kokoa 17"
Tarkoitus olisi ostaa kesäksi uudet 17" vanteet. 17" siksi, että rengaskulut pysyvät järkevissä rajoissa ja siksi, ettei autosta tule kivirekeä.
Ehdotuksia!
Ehdotuksia!
Mainitsemisen arvoisia entisiä autoja:
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968
Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968
Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
ronal
http://images.google.fi/imgres?imgurl=h ... i%26sa%3DG
Aivan hirveä linkki huh
Noissa on jotain tyyliä ja laatu kohillaan
Aivan hirveä linkki huh

Noissa on jotain tyyliä ja laatu kohillaan
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Voin suositella Leaguen vanteita. Erittäin edullisia ja osoittautuneet yhden kesän kokemuksella erittäin kestäviksi, keveydestään huolimatta.
http://www.rengaskauppa.net/rk/vanteet/hae/LEAGUE
Itselläni LEAGUE 208 (ZP) -vanteet, koossa 17"
Löytyy monista (ainakin 4-5 liikettä tuntui myyvän) eri liikkeistä Suomessa ja 17" koossa erilaisia malleja eri liikkeillä myynnissä.
http://www.rengaskauppa.net/rk/vanteet/hae/LEAGUE
Itselläni LEAGUE 208 (ZP) -vanteet, koossa 17"
Löytyy monista (ainakin 4-5 liikettä tuntui myyvän) eri liikkeistä Suomessa ja 17" koossa erilaisia malleja eri liikkeillä myynnissä.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Makuasioita ulkonäön suhteen...
mutta väärällä offsetilla pilaat autosi ajettavuuden helposti.
Pahinta on, että ajamatta myös alkuperäisillä mitoituksilla et sitä välttämättä huomaa. Offsetilla ja vanteen painolla iso merkitys ohjauksen palautukseen taajamassa, auton ohjauksen käytökseen toispuoleisissa heitoissa, vakauteen kovassa vauhdissa urissa...
Tarvikkeena harvoin saatavilla oikealla offsetilla, koska samaa vannetta tarjotaan 124-210-211-212... (pienellä karrikoinnilla...) ja valittu offset on keskiarvo.
mutta väärällä offsetilla pilaat autosi ajettavuuden helposti.
Pahinta on, että ajamatta myös alkuperäisillä mitoituksilla et sitä välttämättä huomaa. Offsetilla ja vanteen painolla iso merkitys ohjauksen palautukseen taajamassa, auton ohjauksen käytökseen toispuoleisissa heitoissa, vakauteen kovassa vauhdissa urissa...
Tarvikkeena harvoin saatavilla oikealla offsetilla, koska samaa vannetta tarjotaan 124-210-211-212... (pienellä karrikoinnilla...) ja valittu offset on keskiarvo.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
- T280CDIAvantgarde
- Vakiokalustoa
- Viestit: 146
- Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
- Paikkakunta: Akaa
Oliko tämä suoraan tuulilasista/tekniikanmaailmasta?Kylmänraudanseppä kirjoitti:Makuasioita ulkonäön suhteen...
mutta väärällä offsetilla pilaat autosi ajettavuuden helposti.
Pahinta on, että ajamatta myös alkuperäisillä mitoituksilla et sitä välttämättä huomaa. Offsetilla ja vanteen painolla iso merkitys ohjauksen palautukseen taajamassa, auton ohjauksen käytökseen toispuoleisissa heitoissa, vakauteen kovassa vauhdissa urissa...
Tarvikkeena harvoin saatavilla oikealla offsetilla, koska samaa vannetta tarjotaan 124-210-211-212... (pienellä karrikoinnilla...) ja valittu offset on keskiarvo.
Mitä tämä tarkoittaa? En ymmärrä. Siis ajamatta ei huomaa, että ajo-ominaisuudet on pilalla? hä...no eikai.Kylmänraudanseppä kirjoitti: Pahinta on, että ajamatta myös alkuperäisillä mitoituksilla et sitä välttämättä huomaa.

Mikä on muuten toispuoleinen heitto? Sivuluisu vaan toiseen suuntaan? Ettei mennä niinkun poikittain molempiin suuntiin samanaikaisesti?
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Toispuoleinen heitto= ajat pattiin vain toisella eturenkaalla... jos väärä offset, niin ohjaus nykäisee hieman sivuun. Hyvä 211, oikeilla vanteilla, menee suoraan tässäkin tilanteessa.Whaeva kirjoitti:Oliko tämä suoraan tuulilasista/tekniikanmaailmasta?Kylmänraudanseppä kirjoitti:Makuasioita ulkonäön suhteen...
mutta väärällä offsetilla pilaat autosi ajettavuuden helposti.
Pahinta on, että ajamatta myös alkuperäisillä mitoituksilla et sitä välttämättä huomaa. Offsetilla ja vanteen painolla iso merkitys ohjauksen palautukseen taajamassa, auton ohjauksen käytökseen toispuoleisissa heitoissa, vakauteen kovassa vauhdissa urissa...
Tarvikkeena harvoin saatavilla oikealla offsetilla, koska samaa vannetta tarjotaan 124-210-211-212... (pienellä karrikoinnilla...) ja valittu offset on keskiarvo.
Ei, vaan aivan omakohtaista kokemusta. Kuten huomaat alempaa kehonsiirtovälinelistauksestani, minulla on nyt kolmas 211 ajossa.
Mitä tämä tarkoittaa? En ymmärrä. Siis ajamatta ei huomaa, että ajo-ominaisuudet on pilalla? hä...no eikai.Kylmänraudanseppä kirjoitti: Pahinta on, että ajamatta myös alkuperäisillä mitoituksilla et sitä välttämättä huomaa.
Kyllä, tyhmempi ei huomaa, koska väärälläkin offsetilla terve 211 kohtuullinen ajaa. Et siis huomaa, jos et tiedä paremmasta.
Mikä on muuten toispuoleinen heitto? Sivuluisu vaan toiseen suuntaan? Ettei mennä niinkun poikittain molempiin suuntiin samanaikaisesti?
PS. Syy, miksi tänne offsetista kirjoitan, on auttaa muita välttämään tekemästä samoja virheitä kuin itse olen jo tehnyt. En kirjoita siksi, että saisin inttää pikkupojan kanssa. Saat puolestani valita vapaasti käyttämäsi offsetin.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Tsiisus.
Aika erikoinen tulkinta kyllä tuo toispuoleinen "heitto".
Tuossa punnitsit tarvikevannetta ja alkuperäistä, jonka ET- lukemaksi mainitsit 38. No, saman kokoisessa, 17x8 replica- vanteessa on lähes aina ET35. Jos tuon tunnet ajettavuudessa, niin yhtälailla se ajettavuus huononee, kun lihot itse 10kg ja auto kulkee jo ihan toinen kylki maassa.
No antaapi olla, jokainen punnitsee asiat ihan itse.
Se mersu valmistaa jo ihan tehtaalla tuota w211 koria tosi monella eri ET-lukemalla.
Vaan eihän sitä itse muuttaa saa.
Tottakai se ET vaikuttaa, muttei todellakaan niin rajusti, kuin luullaan.

Aika erikoinen tulkinta kyllä tuo toispuoleinen "heitto".
Tuossa punnitsit tarvikevannetta ja alkuperäistä, jonka ET- lukemaksi mainitsit 38. No, saman kokoisessa, 17x8 replica- vanteessa on lähes aina ET35. Jos tuon tunnet ajettavuudessa, niin yhtälailla se ajettavuus huononee, kun lihot itse 10kg ja auto kulkee jo ihan toinen kylki maassa.
No antaapi olla, jokainen punnitsee asiat ihan itse.

Se mersu valmistaa jo ihan tehtaalla tuota w211 koria tosi monella eri ET-lukemalla.
Vaan eihän sitä itse muuttaa saa.

Tottakai se ET vaikuttaa, muttei todellakaan niin rajusti, kuin luullaan.
- T280CDIAvantgarde
- Vakiokalustoa
- Viestit: 146
- Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
- Paikkakunta: Akaa
Ainakin ulkonäköön on vaikutusta, sekä siihen että alkuperäisissä vanteissa pysyy maali kun taas halpis replikoissa on ongelmia maalinpysyvyyden kanssa. Olen nähnyt hapettumaa maalin ja itse vanteen välissä ja maali lohkeilee pois. Jos ostaa replikat niin esim. rengaspainetunnistimet eivät käy niihin vanteisiin vaan pitää olla alkuperäinen vanne jotta venttiilin tiivistys on 100%.
- T280CDIAvantgarde
- Vakiokalustoa
- Viestit: 146
- Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
- Paikkakunta: Akaa
Lähinnä ajattelin sitä, että mihin suuntaan tuo 3mm vaikuttaa? Onko rengas "syvemmällä" vai enemmän ulkona? Tosin 3mm sinne tai tänne...
Mainitsemisen arvoisia entisiä autoja:
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968
Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968
Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
Mitkä rengaspainetunnistimet? w211 korisessa jotkut auton omat erikoiset vain mersuun sopivat paineanturit? Uuden vanteen venttiili on just sellanen, jonka vannetta myyvä rengasliike siihen asentaa. Venttiili ei kuulu vanteen hintaan, eikä vannevalmistajalle mitenkään.nh1131 kirjoitti:Ainakin ulkonäköön on vaikutusta, sekä siihen että alkuperäisissä vanteissa pysyy maali kun taas halpis replikoissa on ongelmia maalinpysyvyyden kanssa. Olen nähnyt hapettumaa maalin ja itse vanteen välissä ja maali lohkeilee pois. Jos ostaa replikat niin esim. rengaspainetunnistimet eivät käy niihin vanteisiin vaan pitää olla alkuperäinen vanne jotta venttiilin tiivistys on 100%.
Suurin erohan replicoissa vs. alkuperäisissä on juuri yleinen laatu. Replica painaa enemmän ja menee helpommin kieroksi. Ainakin yleensä. Ja tosiaan lakka lähtee hiukan helpommin. Se vaan, että yhden alkuperäisen hinnalla taitaa saada jo koko sarjan replicoita, jotka hyvällä pidolla kestää kyllä todella kauan...
W211 on sellainen oma venttiilisysteemi siinä paineanturissa joka vaatii tasaisen pinna ilmatilan puolella jotta venttiilissä oleva 0-rengas tiivistää vanteen ja venttiilin välin. Minulla on replika vanne talvella ja tähän vanteeseen ei voi laittaa painetunnistinta tämän kyseisen ongelman johdosta. Eli venttiilin reiän poraus on justiinsa olakkeen kohdalla.
Paine systeemi asiasta kiinnostuneille seuraavat linkit:
http://www.beru.com/english/produkte/tss.php
http://www.beru.com/download/produkte/f ... 3gen_e.pdf
http://www.beru.com/download/produkte/f ... 3gen_e.pdf
Paine systeemi asiasta kiinnostuneille seuraavat linkit:
http://www.beru.com/english/produkte/tss.php
http://www.beru.com/download/produkte/f ... 3gen_e.pdf
http://www.beru.com/download/produkte/f ... 3gen_e.pdf
Jahas. Ohjaamosta sitten näkee rengaspaineet vai?
No eihän tuohon w211 koriin sitten mene mitkään muut, kuin mersun ikiomat vanteet. Eikä niistäkään läheskään kaikki.
Vaan eiköhän sitä kärsi tuon ottaa pois käytöstä...ei liene kovinkaan tärkeä ominaisuus.
EDIT: Mahtaako replica vanteesi olla ollenkaan w211 vanteesta kopioitu, vai vanhemmasta?
No eihän tuohon w211 koriin sitten mene mitkään muut, kuin mersun ikiomat vanteet. Eikä niistäkään läheskään kaikki.
Vaan eiköhän sitä kärsi tuon ottaa pois käytöstä...ei liene kovinkaan tärkeä ominaisuus.

EDIT: Mahtaako replica vanteesi olla ollenkaan w211 vanteesta kopioitu, vai vanhemmasta?
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: W211 farkkuun komeimmat vanteet kokoa 17"
Tilaa äkkiä ennenkuin loppuvat,mersun alkuperäisvanne Yildus 8X17 et 38T280CDIAvantgarde kirjoitti:Tarkoitus olisi ostaa kesäksi uudet 17" vanteet. 17" siksi, että rengaskulut pysyvät järkevissä rajoissa ja siksi, ettei autosta tule kivirekeä.
Ehdotuksia!
Hinta 69,95 kpl
http://www.vannetukku.fi/rengashakutulos.php
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
- T280CDIAvantgarde
- Vakiokalustoa
- Viestit: 146
- Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
- Paikkakunta: Akaa
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
T280CDIAvantgarde kirjoitti:Lähinnä ajattelin sitä, että mihin suuntaan tuo 3mm vaikuttaa? Onko rengas "syvemmällä" vai enemmän ulkona? Tosin 3mm sinne tai tänne...
3mm ulompana eli raideleveys kasvaa 6mm,varmaan tehtaalla tutkineet mikä ET-on paras ei niitä lukuja ole hatusta tempaistu.eikö se kannata laittaa oikea ET-vanne niin ei ainakaan ajettavuus heikkene,koska niitä on saatavana.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Omaani ajattelin jompaa kumpaa:
http://www.vannetukku.fi/amg-s-p-13023.html
tai
http://www.vannetukku.fi/parabolica-ii-p-12829.html
Ensimmäinen mustaan autoon -> tuleeko kokonaisuudesta liian tumma. Siellä on myös vaaleammat titanium-mallit, mutta ei näytä olevan muuta kuin 16" koossa.
Jälkimmäinen toisi enemmän kiiltoa ja kontrastia auton väriin.
Kumpi sitten lienee paremman näköinen 17" koossa (kumit on jo, joten koko pysyy siinä). AMG-kopioissa puolat jatkuu ulkokehälle saakka = näyttää ehkä 17" koossa joitakin malleja kookkaammilta ? Kuvista en osaa sanoa, onko niissä käytetty isompaa tuumakokoa. Kommentteja näistä ?[/img]
http://www.vannetukku.fi/amg-s-p-13023.html
tai
http://www.vannetukku.fi/parabolica-ii-p-12829.html
Ensimmäinen mustaan autoon -> tuleeko kokonaisuudesta liian tumma. Siellä on myös vaaleammat titanium-mallit, mutta ei näytä olevan muuta kuin 16" koossa.
Jälkimmäinen toisi enemmän kiiltoa ja kontrastia auton väriin.
Kumpi sitten lienee paremman näköinen 17" koossa (kumit on jo, joten koko pysyy siinä). AMG-kopioissa puolat jatkuu ulkokehälle saakka = näyttää ehkä 17" koossa joitakin malleja kookkaammilta ? Kuvista en osaa sanoa, onko niissä käytetty isompaa tuumakokoa. Kommentteja näistä ?[/img]
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
S211 E320 T CDI A -03
Mietin vaan kun replicoita parjaatte, niin jos saman valmistajan replica vanne ja alkuperäinen, niin eiköhän nuo samalla seoksella ja muoteilla tehdä
. Toki voi olla että vanteet jaotellaan tehtaalla esim . kun on enemmän heittoa---> replicoissa isommat toleranssit.
Mutta palaten alkuperäiseen kysymykseen, osta kerralla laatuvanteet, esim. BBS, OZ.. yms. ja ei sitä hinnat alkaen mallia tarjouksesta. Ja kiinnitä huomiota vanteen painoon ja päälle laaturenkaat(nämä vielä tärkeämmät). Noilla ajettavuus voi myös parantuakkin alkuperäisiin nähden

Mutta palaten alkuperäiseen kysymykseen, osta kerralla laatuvanteet, esim. BBS, OZ.. yms. ja ei sitä hinnat alkaen mallia tarjouksesta. Ja kiinnitä huomiota vanteen painoon ja päälle laaturenkaat(nämä vielä tärkeämmät). Noilla ajettavuus voi myös parantuakkin alkuperäisiin nähden

Mb star C3
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
- T280CDIAvantgarde
- Vakiokalustoa
- Viestit: 146
- Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
- Paikkakunta: Akaa
Ostinpa sitten Almachin replicat. Ainakin tuntuivat hyvältä, eikä painojakaan ollut kovin paljon.
Mainitsemisen arvoisia entisiä autoja:
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968
Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968
Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
Itse ottaisin tuon 5-puolaisen AMG-kopion. Se on sporttisempi ja varmasti helpompi pitää puhtaana.Hannu H kirjoitti:Omaani ajattelin jompaa kumpaa:
http://www.vannetukku.fi/amg-s-p-13023.html
tai
http://www.vannetukku.fi/parabolica-ii-p-12829.html