E 280 -06 HARKINNASSA

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
evilHR
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

E 280 -06 HARKINNASSA

Viesti Kirjoittaja evilHR »

Terve!

Laittakaas nyt mulle kaikki mahdolliset viat ja todennäköiset korjaukset, kun olen vakavasti harkitsemassa E280 -06 noin 40tkm kiesin ostamista.

Eli nyt on siis kysymys siitä, että täytyy saada myös hallitus vakuuttuneeksi, hän kun halajaa Audia tai Bemaria, joista varsinkaan ensimmäistä sämpylää en itse haluaisi perheeseen jne.

Olen lueskellut näiltä sivuilta kaikenlaista, ja nyt jotenkin siinä uskossa, että varsinkin tässä 2006 vuoden mallissa on jo aika monesta ongelmasta päästy, joskin joitain varmaan vielä on, kuten esim. takaluukun sisään saattaa päästä vettä (mutta suodattimen puhtaudesta ja veden pois pääsystä huolehtimalla ei liene ongelma iso) ja sähköavusteinen jarru kait oli jo poistettu 06 vai? Sitten oli jotain viahteisto ongelmia vuoteen 03 asti, jotka valmistajan vaihtumisella oli kait minimoitu... Kuulin myös että noin 100tkm kohdalla alkaa pallonivelet olemaan vaihtokunnossa... no mä ajan noin 18tkm vuodessa... eli ei tarvitsis ihan heti vaihtaa.

Olen kiitollinen kaikille vastaajille!
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viesti:

Re: E 280 -06 HARKINNASSA

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

evilHR kirjoitti:Terve!

Laittakaas nyt mulle kaikki mahdolliset viat ja todennäköiset korjaukset, kun olen vakavasti harkitsemassa E280 -06 noin 40tkm kiesin ostamista.

Eli nyt on siis kysymys siitä, että täytyy saada myös hallitus vakuuttuneeksi, hän kun halajaa Audia tai Bemaria, joista varsinkaan ensimmäistä sämpylää en itse haluaisi perheeseen jne.

Olen lueskellut näiltä sivuilta kaikenlaista, ja nyt jotenkin siinä uskossa, että varsinkin tässä 2006 vuoden mallissa on jo aika monesta ongelmasta päästy, joskin joitain varmaan vielä on, kuten esim. takaluukun sisään saattaa päästä vettä (mutta suodattimen puhtaudesta ja veden pois pääsystä huolehtimalla ei liene ongelma iso) ja sähköavusteinen jarru kait oli jo poistettu 06 vai? Sitten oli jotain viahteisto ongelmia vuoteen 03 asti, jotka valmistajan vaihtumisella oli kait minimoitu... Kuulin myös että noin 100tkm kohdalla alkaa pallonivelet olemaan vaihtokunnossa... no mä ajan noin 18tkm vuodessa... eli ei tarvitsis ihan heti vaihtaa.

Olen kiitollinen kaikille vastaajille!

Kun ostat facelift version (piikkikeula), niin saat takuulla hyvän auton... omalla ajettu nyt 94 000 km ilman yhtään korjaustoimenpidettä.
Faceliftissä muuttui 2000 kohtaa vanhaan versioon verrattuna.

Takakontin kannen vedenpoisto - superlooni suodattimen irroittaa muutamassa minuutissa, sitä ei siellä tarvi suomen talvessa.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
lkosso
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja lkosso »

Niin, jokainen auto on omanlaisensa ja makuasioista aina kiistellään. Itse kävin viime kesänä hakemassa Saksasta E280T CDIA vm.-07, Avantgarde ja minun tarpeisiini riittävästi varusteita. Olen ajanut yli 20 tkm tässä reilun puolen vuoden aikana ja en voi muuta sanoa kuin että auto on mieleinen ja juuri sellainen mitä etsinkin. Moni etsii ja kehuu leveitä renkaita ja kuinka hyvä ajettava niillä. Minä itse taidan kohta etsiä alle kapeammat kuin 245-sarjan 17 -tuumaiset, Suomen tiet ovat valitettavan uraisia ja olen kokeillut ajaa W211 225-leveillä, ja olipa hiljaista ja kivaa menoa! (näkyy myös tankatessa).
Mutta tekniikka on pelannut täysin moitteetta. Nyt kun ajelin -35 asteen pakkasessa pohjois-Suomessa, kun auton käynnisti, lämmityslaitteenpuhallin hieman äännähti eli kohta menee laakeri ja puhallin vaihtoon. Autossa kilometrejä 138tkm ja ikää tulee maaliskuussa 3 vuotta. Ja lämmintä riittää!!! Lämpenee huiman paljon nopeammin kuin edellinen 210 -korinen 200cdi, moottorin lämmöt nousi 90-asteeseen noin 15 km ajolla ja pysyivät siellä. Alapalloja on aina mennyt raskaista autoista (omamassa noin 1900kg) ja varmaan sama tahti jatkuu. Ja riippuu niin paljon tiestöstä sekä kuskista (ei ole pakko ajaa kaikkiin hidasteisiin vauhdilla yms). Itselleni vaihdettiin alustavan välyksen vuoksi alapallo 120tkm kohdalla huollon yhteydessä. Vikana voisi joku pitää sitä että kaikki levyjarrut ja palat vaihdettu, mutta autoa on ajettu 100tkm Saksassa ja meno eroaa melkoisesti Suomen ajoista. Olen viime kesänä vetänyt reilun 1000kg:n vaunua yli 7tkm aina Norjaan asti ja ei moitetta, polttoainetta hörsi tuolloin 10-12 litraa satasella, vauhtia 90+. Vaihteisto on moottorin väännön kanssa ehdottoman mukava yhdistelmä (7-portainen autom.), parempiakin voi olla mutta pelasi hienosti -35 asteessa, eipä nykinyt ei! Ja jos jostain syystä moottori ei tarpeeksi tehokas...potentiaalia on laitella. Ja jos penkeissä mukavuussäädöt, niin ei pitäisi olla paha ajella pidempääkin matkaa. Juuri eilen 600km ja ei tuntunut persauksissa eikä selässä vaikka selkäongelmainen olenkin. Siis tiivistettynä, omani toiminut pelkillä perushuolloilla 140tkm + alapallo. En menisi moittimaan! Moneen muuhun merkkiin ja edellisiin olen käyttänyt enemmän rahaa. Mikään auto ei ole viaton, kuten emme itsekkään!
illinois
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja illinois »

Paljonkos lkosso :lla menee löpöä ilman vaunua ? Maantie/kaupunki.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
lkosso
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja lkosso »

Dieseliä haukkaa tuollaiset 7,5-8,5 l saturaisella, riippuu miten pitkä matka. Tuossa äsken pohjoisen reissulla auto ääriään myöten täynnä, suksiboxi myös! Tieturin mukaan 7,2l keskinopeudella 90 km/h. Todellinen ei itseasiassa ole kovinkaan kaukana tuosta omien mittausten mukaan. Vanhaan 210:n tietokoneeseen sai huoletta lisätä enemmän. Ja kun viimeisen 36 tkm ajalla katsoo koneen lukemaa, niin se on 9,4 eli pitää sisällään Saksan motareita, vaununvetoa, tätä nurkka-ajoa sekä jonkinverran matkaa (tosin aina täysi kuorma tavaraa). Kaasujalka ottaa monesti + 10km/h "mittarivirhettä" vaikka todellinen virhe luokkaa 2 km! Pitkän ajan kulutus tulee koko ajan alaspäin täällä Suomen teillä ajettaessa. En voi sanoa että auto on piheimmästä päästä, mutta pidän kohtuullisena auton painoon (1900kg)ja tehoon (140kW)nähden. Sen olen huomannut että aika vähän vaikuttaa nopeuden alentaminen esim. kesäkelillä 120km/h tuonne 100km/h, monella muulla automerkillä ainakin omien kokemusten perusteella merkitys suurempi. Alin kulutuslukema vanhoilla "keskieuroopan" kitkoilla viime kesänä Norjassa ajellessa 6,2 l/100km (yksi tankillinen), keskinopeus oli luokkaa 55-60km/h. Jos oikein taiteilisi voisihan tuo mennä lähelle 6 litralla, vaan saatu säästö varsin pieni. Säästän luontoa muulla tavoin mielummin.
Vastaa Viestiin