w210 E290 TD vikatila

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
spede_84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 08.01.2010 21:58
Paikkakunta: Oulu

w210 E290 TD vikatila

Viesti Kirjoittaja spede_84 »

elikkäs tuli tuossa vasta hommattua 290td jossa on kaikennäköistä pientä laittoa ja nyt tuli semmoinen vika vastaan johon en ole löytänyt vastausta forumilta vielä. elikkä mese kulkee hyvin ja moitteetta normaali ajossa mutta välillä katoaa tehot totaalisesti esim moottoritiellä ajaessa jos painaa kaasua reilusti niin nakkaa moottoriin vikatilaan ja ei kierrä kuin 3000rpm ja huippuvauhtikin oli 120 ja kaikista ärsyttävin ilmiö on kun painaa kickdownin pohjaan asti nii laatikko nakkaa vaihteen sen verran pienelle että tulee makea moottorijarrutus. auton ku sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin ottaa kierroksia normaalisti.. KIITOS JA ANTEEKSI.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Vois veikata tohon tehokatoon että turbo katoaa pelistä,jumissa/paskana tms. joku turbospesiaali voi siihen varmaan avartaa ite en paljoon niitten päälle ymmärrä...isäukon 1.9td golffissa sama vika ja todettu kuulemma huollossa että turbossa vika ja huomaahan sen myös että lähtee pois pelistä... manasin sen maan alle kun joutu ajeleen viikonverran sillä oman auton huollon ajan...
Viimeksi muokannut vk00, Pe 08.01.2010 22:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Merseedespents
spede_84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 08.01.2010 21:58
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja spede_84 »

siis auto on todella laiska sen jälkeen kun vikatila ilmenee ei nouse ku verenpaine enää
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

No ei toi golffikaan tallapohjassa meinaa mäkee enää nousta kun pätkäsee
Merseedespents
Avatar
turpomersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 08.06.2006 11:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja turpomersu »

Omassa 290.ssä oli samaa vikaa. Pakokaasun kierrätys aiheuttaa vikatilan.Ilmeni juuri yllättävillä tehonrajoituksilla kesken matkan. Auto sammuksiin kerran tai kaksi ja taas menoksi. Helpoimmin saa korjattua tukkimalla egr-venttiilin ja alipainetunnistimen välisen letkun. Todellinen syy on alipainetunnistimen vikaantuminen. Se on siellä ilmamassamittarin kieppeillä ilmansuodatinkotelon vieressä. uusi alipainetunnistin maksaa muistaakseni alle 100 €. uutta alipainetunnistinta ei tarvitse hankkia. Tukkimalla egr:n ja alipainetunnistimen välisen letkun vaikka ilmastointiteipillä, loppuu pakokaasun kierrätys ja imupuolen karstaantuminen. Samalla loppu tmahdollisesti vikatilat. Toinen syy vikatilaan voi olla katalysaattorin tukkentuminen. Kun avasin katalysaattorin niin se oli aivan ummessa. Poistin pöntöstä koko mötikän ja hitsasin kiinni. Todennäköisesti katalysaattorin onnistuu murskaamaan pönttöönsä jollain raudalla ja kopistelemalla romut ulos. Pkoputken ja pakosarjan välinen kiinnike vaatii avauksen jälkeen sitten uuden tiivisteen ja kiristimen Vehiosta n. 40 €. Aloita nyt vaikka vain tukkimalla se EGR. Haulla EGR löydät foorumilta lisää ohjeita kierrätyksen tukkimiseksi. Kierrätyksen tukkimisesta ei ole mitään haittaa. ei myöskään katalysaattorin poistosta.
Kyllä maalla on mukavaa!
W210 E 290 TD
spede_84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 08.01.2010 21:58
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja spede_84 »

pitääpä lähtä kattomaan sitä hommaa nyt siitä egrstä samalla kun termostaatin oon menossa vaihtaan.
spede_84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 08.01.2010 21:58
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja spede_84 »

tulipa tossa todettua että vika todellakin oli egr venttiilissä kun letkun nyppäs pois ja veti pultin siihen letkun nokkaan nii löyty hukassa olevat tehot ja kickdownki toimii normaalisti aiheuttamatta koneen vikatilaa pitää vielä lähteä tarkistamaan se :evil: termostaatti kun jäi vähän vuotamaan ja pakkasten aikaan alko kardaani vollottamaan eli siinäki on tarkistamista ja korjaamista mut sen vois käyttää pajalla ku ei innosta lähtä tuonne kylmälle betonille makoileen. mutta kiitos vinkeistä jotka joohtivat onnistuneeseen lopputulokseen
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Täälläkin sama on koettu. Jätin mökin pihaan kylmänä käymään tyhjäkäyntiä ja siinä meni tyhjäyntiventtiilistä kalvo. 6 mm pultit letkun päihin ja menox.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
hentar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 355
Liittynyt: Ti 27.07.2004 22:23

Viesti Kirjoittaja hentar »

Ja kardaanin jolinan pikahoitona annoin kannatinlaakerille lääkeruiskulla elähdyttävän voiteluaineannoksen. vaihdetaan laakeri sit kesällä ;-)

-Ari
veholainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 14.11.2009 02:43
Paikkakunta: hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja veholainen »

mul sama homma ku oli seissy kun ostin,meni ittestään ohi ku ajelin vähän aikaa,vikamuisti töis herjas moottorin lämpötila anturia,mul 660tkm ajettu,viritetty ajoin 100tkm kaasu
pohjas,ei edes syöny öljyä,huippupeli oli
Avatar
maaenala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Su 09.01.2005 22:36
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: w210 E290 TD vikatila

Viesti Kirjoittaja maaenala »

spede_84 kirjoitti:elikkäs tuli tuossa vasta hommattua 290td jossa on kaikennäköistä pientä laittoa ja nyt tuli semmoinen vika vastaan johon en ole löytänyt vastausta forumilta vielä. elikkä mese kulkee hyvin ja moitteetta normaali ajossa mutta välillä katoaa tehot totaalisesti esim moottoritiellä ajaessa jos painaa kaasua reilusti niin nakkaa moottoriin vikatilaan ja ei kierrä kuin 3000rpm ja huippuvauhtikin oli 120 ja kaikista ärsyttävin ilmiö on kun painaa kickdownin pohjaan asti nii laatikko nakkaa vaihteen sen verran pienelle että tulee makea moottorijarrutus. auton ku sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin ottaa kierroksia normaalisti.. KIITOS JA ANTEEKSI.
Aivan samanlainen ongelma oli, kun laitoin asuntovaunun perään, ilmeni että silloin kovemmalla kuormituksella coolerin imupuolen letku vuoti niin teki saman ilmiön :lol:
Vastaa Viestiin