200 cdi Väykyn ilmassantunnistimen vikakoodi (vaihtoonko?)
200 cdi Väykyn ilmassantunnistimen vikakoodi (vaihtoonko?)
Ilmassatunnisitimesta tuli huollossa vikakoodi. Huolto ehdotti ilmamassan tunnistimen vaihtamista (n. 400 €!!!).
Huollossa sanottiin ilmamassan tunnistimen vikaantumisen nostavan polttoaineen kulutusta ja heikentävän moottorin tehoa.
Itse en ole huomannut kulutuksessa nousua. 200 cdi Väykky kulkee edelleen maantieajossa n. 5- 5,3 litralla satasen, enkä tehon vajettakaan esim kiihdytyksissa ole huo,mannut.
Onko tämmöinen vikakoodien orjallinen noudattaminen välttämätöntä korjausmielessä vaiko "maan tapa" merkkikorjaamoilla, jos varsinaista ´vian olemassa oloa ei havaitse tavan arkiajossa?
Olsikohan tuon ilmamassatunnistin vain varmuuden "välttämiseksi" vaihdettava???
Huollossa sanottiin ilmamassan tunnistimen vikaantumisen nostavan polttoaineen kulutusta ja heikentävän moottorin tehoa.
Itse en ole huomannut kulutuksessa nousua. 200 cdi Väykky kulkee edelleen maantieajossa n. 5- 5,3 litralla satasen, enkä tehon vajettakaan esim kiihdytyksissa ole huo,mannut.
Onko tämmöinen vikakoodien orjallinen noudattaminen välttämätöntä korjausmielessä vaiko "maan tapa" merkkikorjaamoilla, jos varsinaista ´vian olemassa oloa ei havaitse tavan arkiajossa?
Olsikohan tuon ilmamassatunnistin vain varmuuden "välttämiseksi" vaihdettava???
Viimeksi muokannut JuhanaW, Pe 15.01.2010 13:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vähemmän on enemmän: E 220 CDI 2003
Taitaa olla yksi yleisimmistä vikakoodeista... ja tuostahan se korjaaminen yleensä aloitataan
Joitain mootorin toimintoja tuon tiedolla ohjataan, joten sinänsä ei vaihdosta haittaakaan ole, jos vikaa epäilläään.
Kommentoin lähinnä tuota hintapolitiikkaa, näkyy taas olevan Veho asialla? KL:ssä kun anturi maksaa 75€ ja vaihtoon menee 5-10 min riippuen kuinka kaukaa täytyy työkalut (pari erilaista torxia) hakea...

Joitain mootorin toimintoja tuon tiedolla ohjataan, joten sinänsä ei vaihdosta haittaakaan ole, jos vikaa epäilläään.
Kommentoin lähinnä tuota hintapolitiikkaa, näkyy taas olevan Veho asialla? KL:ssä kun anturi maksaa 75€ ja vaihtoon menee 5-10 min riippuen kuinka kaukaa täytyy työkalut (pari erilaista torxia) hakea...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Kannattaa vaihtaa
..ainakin mulla ero oli melkoinen, kun uuden mittarin asensi. Pitkäs juoksussa auton negtiivinen ilmakierto alkaa tukkia katteja. Meno puutuu hiljalleen lisää ja lisää.
Pende
Ei ollut Veho tällä kertaa
Ei ollut Veho tällä kertaa asialla. Eräs Helsingin A:lla alkavassa kaupungisosassa toimiva A:lla alkava alan mesta.
Vähemmän on enemmän: E 220 CDI 2003
Rolle sano että jos pelittää niin miks pitäs ehjää osaa vaihtaa, mutta jos vaihtaa niin ilmamäärämittari 75 euroo ja puoli tuntia työtä päälle. Eli satasen verran. Mistähän ne "vuoriston a-huollon" pojat keksii nuo hinnat? Kun erotukseks tulee 300 euroo.
Onneks on maltillisia Rollen (Rollen Tähtihuolto) kaltaisia mehiä. Seuraava vapaa aika Rollelle vaan menis 28 päivälle.
Onneks on maltillisia Rollen (Rollen Tähtihuolto) kaltaisia mehiä. Seuraava vapaa aika Rollelle vaan menis 28 päivälle.
Vähemmän on enemmän: E 220 CDI 2003
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Sen osan vaihtaa helposti itse,
eikös toi ole aika normaali hinnotelu(revitään niin kovat hinnat kun porukaa vaan suinkin maksaa, ei ole tyhmä kun pyytää vaan...) esim ohjainyksikö saksassa noin 1600€(eikä ne sielläkään tapiokseen myy ja verot ym kulut samaa luokaa)
liikestä suomessa sama osa yli 2000+ jotain€,
osa saksasta suomeen dhl tuo ovelle 25€
eli hups joku otta välistä 400€ no eihän se ole paljoa edes neljänestä koko hinasta
eikös toi ole aika normaali hinnotelu(revitään niin kovat hinnat kun porukaa vaan suinkin maksaa, ei ole tyhmä kun pyytää vaan...) esim ohjainyksikö saksassa noin 1600€(eikä ne sielläkään tapiokseen myy ja verot ym kulut samaa luokaa)
liikestä suomessa sama osa yli 2000+ jotain€,
osa saksasta suomeen dhl tuo ovelle 25€
eli hups joku otta välistä 400€ no eihän se ole paljoa edes neljänestä koko hinasta

MAF
Ja tuolta löytyy monta vaihtoehtoa ja hinta-vertailua, alle 400 €uron ;
http://shop.ebay.de/i.html?_trkparms=65 ... m14&_pgn=3
-P-
http://shop.ebay.de/i.html?_trkparms=65 ... m14&_pgn=3
-P-
MB R129 500 CNG W129.066
MB ML55AMG 2002
MB 300GD Cabriolet '80 Museoauto
MB ML55AMG 2002
MB 300GD Cabriolet '80 Museoauto