Halkeillut kojetaulu

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JiiÄSSÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: To 15.12.2005 21:00
Paikkakunta: Kajaani

Halkeillut kojetaulu

Viesti Kirjoittaja JiiÄSSÄ »

Onko kenelläkään kokemusta kojetaulun pinnan vaihtamisesta. Minulla on MB 350 SL kojetaulu halkeillut, jonka haluaisin kunnostaa. SLS sivuilla on myytävänä kokonaan uusi pinta. Onnistuuko vaihto kuinka helposti.
Rahat ei riitä mihinkään, kun kaikki menee säästöön.
JiiÄSSÄ
MB W212 vm. 2011 Käyttöauto
MB W180 220 S vm. 1958 Museorek.
MB W120 ponttooni vm.1962 Museorek.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Matti R joskus tuollaisen pinnan laittanut:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... kojelau%2A
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Tosiaankin kyseessä ei ole vaihto vaan kuori liimataan vanhan päälle, erittäin helppo homma. Jos alkuperäinen väri poikkeaa mustasta niin paikoitelleen joutuu mustaamaan ainakin tuuletusräppänöiden seutuja. Toinen vaihtoehto on maalata kuori halutulla värillä.
Ja vieläkin minulla on aika hyvä creme-värinen kojelauta joutilaana.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
JiiÄSSÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: To 15.12.2005 21:00
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JiiÄSSÄ »

Kiitos Esa H ja Matti R. Täytyy harkita korjaanko entisen vai tilaanko uuden pinnan. Auto on tuotu viime syksynä Dallasista, mutta on eurooppa mallia. Mistä kohtaa kantakortista löytyy maakoodi. Tietojeni mukaan olisi viety Usa:n muuttoautona. Sain kantakortin kopion Veholta, mutta pienet teksti ovat hieman suttuiset.
Rahat ei riitä mihinkään, kun kaikki menee säästöön.
JiiÄSSÄ
MB W212 vm. 2011 Käyttöauto
MB W180 220 S vm. 1958 Museorek.
MB W120 ponttooni vm.1962 Museorek.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

JiiÄSSÄ kirjoitti:Kiitos Esa H ja Matti R. Täytyy harkita korjaanko entisen vai tilaanko uuden pinnan. Auto on tuotu viime syksynä Dallasista, mutta on eurooppa mallia. Mistä kohtaa kantakortista löytyy maakoodi. Tietojeni mukaan olisi viety Usa:n muuttoautona. Sain kantakortin kopion Veholta, mutta pienet teksti ovat hieman suttuiset.
Laita alustanumero tuonne http://old.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng niin tietoa löytyy. Paitsi tietysti 350SL on niin vanha että sitä ei löydy naapurin sivuilta. Jos laitat tilausnumeron ja alustanumeron kantakortista tänne näkyville niin katsotaan porukalla mitä siitä selviää.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
JiiÄSSÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: To 15.12.2005 21:00
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JiiÄSSÄ »

Ei löytynyt tuolta tietoja. Runkonumero on 10704312013212.
Olen saanut jo selville kaikki muut tiedot paitsi maa johon toimitettu.
todennäköisesti maa on Saksa. Tuo kantakortti on työpaikalla, joten saan muut tiedot huomenna. Auto on lähtenyt tehtaalta 30.9 1977. Amerikkalaisen rekisteriotteen mukaan vuosimalli olisi 1978.
Mitä tarkoittaa kantakortissa lyhenne Dunl. Renkaat ovat ollee Michelinit.
Rahat ei riitä mihinkään, kun kaikki menee säästöön.
JiiÄSSÄ
MB W212 vm. 2011 Käyttöauto
MB W180 220 S vm. 1958 Museorek.
MB W120 ponttooni vm.1962 Museorek.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

JiiÄSSÄ kirjoitti:Ei löytynyt tuolta tietoja. Runkonumero on 10704312013212.
Olen saanut jo selville kaikki muut tiedot paitsi maa johon toimitettu.
todennäköisesti maa on Saksa. Tuo kantakortti on työpaikalla, joten saan muut tiedot huomenna. Auto on lähtenyt tehtaalta 30.9 1977. Amerikkalaisen rekisteriotteen mukaan vuosimalli olisi 1978.
Mitä tarkoittaa kantakortissa lyhenne Dunl. Renkaat ovat ollee Michelinit.
Kantakortissa on Auftrags Nr ja sen keskellä on 3-numeroinen dealer- koodi. Veli venäläisen sivulta löytyy koodin tulkinta.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
JalluA
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Su 16.11.2008 23:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JalluA »

Juu ...minä tilasin SL:n kojetaulun kuoren Gold Classics- nimisestä firmasta ( muistaakseni Belgiassa) tuli nopeasti eikä ollut pahan kallis n. 120€. 2- komponentti spray maalilla maalasin kuoren ja samalla koko kojetaulun. Menin mallipalan kanssa maalikauppaan ja sekoittivat sopivan sävyn. Mulla oli tosiaan koko kojetaulu viime talvena irti joten maalaus oli siten helppo toteuttaa. Hyvä tuli ja tarkkaan saa tutkia että huomaa kuoren rajat. Huolellisesti liimaa alle ja hieman puristusta eri kohdista.
SL- man
Avatar
JiiÄSSÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: To 15.12.2005 21:00
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JiiÄSSÄ »

Tilasin Saksasta uuden pinnan tänään, saa nähdä milloin tulee ja kuinka hyvin istuu paikalleen. Mikä on tuon moottori teho, netistä löytyy monenlaista tietoa. (195-230 hp).
Rahat ei riitä mihinkään, kun kaikki menee säästöön.
JiiÄSSÄ
MB W212 vm. 2011 Käyttöauto
MB W180 220 S vm. 1958 Museorek.
MB W120 ponttooni vm.1962 Museorek.
Vastaa Viestiin