C320CDI T A (S203) - talvikokemuksia?
-
- Vakiokalustoa
C320CDI T A (S203) - talvikokemuksia?
Kuinka toimii yhdistelmä iso vääntävä V-6 dieselmoottori automaatilla eli painoa enemmän edessä kuin 4-pyttyisissä ja leveähkö talvirengastus 225/45R17?
Eli edeltävän korisarjan (S203) C 320 CDI T A kuskien kokemuksia Suomen talvesta kaipailisin?
t. Praktikant
Eli edeltävän korisarjan (S203) C 320 CDI T A kuskien kokemuksia Suomen talvesta kaipailisin?
t. Praktikant
Ihn zu fahren, könnte Ihr Herz belasten - Ihn nie zu fahren, könnte es brechen.
//// AMG Owners Club Finland
//// AMG Owners Club Finland
Autoilua talvella
Vastaan tähän vaikka 270CDI:n automaattina omistankin, jossa on minulla samoja teholukemia kuin vakiossa 320CDI:ssä.
Saksan-kitkat alla olen päässyt etenemään, mutta kyllä se on ENNAKOINTIA ja tietynlaista RAUHALLISUUTTA vaatinutkin.
Eikä ne vetävät etupyörät olisi pahitteeksi ainakaan talvella.
Rauhallisesti ja "pappa-ajotyylillä" eteenpäin
Saksan-kitkat alla olen päässyt etenemään, mutta kyllä se on ENNAKOINTIA ja tietynlaista RAUHALLISUUTTA vaatinutkin.
Eikä ne vetävät etupyörät olisi pahitteeksi ainakaan talvella.
Rauhallisesti ja "pappa-ajotyylillä" eteenpäin

BMW X3 35D
ex.MB C270CDI & BMW 35D,MB C AMG,
ex.MB C270CDI & BMW 35D,MB C AMG,
Re: Autoilua talvella
Sama vika täälläkin, autona manuaali 220. Renkaat ovat oikeassa talvessa melko onnettomat Hankookit, 205-55-16 H nopeusluokkaa. Loska / suolakelillä aivan ok pyörät mutta näillä keleillä on vähän ahdistanut välillä. Ensi talveksi sitten kunnon pohjoismaan kitkaa alleBudder kirjoitti:Saksan-kitkat alla olen päässyt etenemään, mutta kyllä se on ENNAKOINTIA ja tietynlaista RAUHALLISUUTTA vaatinutkin

230 C 1978
Minulla on samanlaiset kalossit tuossa C320-01:ssä,oletko huomannut suuntavakaudessa mitään miinusmerkkistä?Marko M kirjoitti:Sama vika täälläkin, autona manuaali 220. Renkaat ovat oikeassa talvessa melko onnettomat Hankookit, 205-55-16 H nopeusluokkaa. Loska / suolakelillä aivan ok pyörät mutta näillä keleillä on vähän ahdistanut välillä. Ensi talveksi sitten kunnon pohjoismaan kitkaa alleBudder kirjoitti:Saksan-kitkat alla olen päässyt etenemään, mutta kyllä se on ENNAKOINTIA ja tietynlaista RAUHALLISUUTTA vaatinutkin
Kun vaihdoin omaan ne alle auto muuttui huomattavasti epävakaammaksi ajaa.
C30T AMG:ssä (Taitaa olla keula hieman kevyempi) toimii ainakin kohtuudella 225/17 nastat. Hankook on merkki. Yksi todella läheltä piti tilanne auton kans ollut kun meinasin ajaa 80 alueella koiran päälle. Kylki myyryä mentiin mersulla ja tiellä pysyttiin. Koirakin säilyi hengissä. Onneksi vastaan tuleva auto oli n.200m päässä vasta tulossa. Jos ei ois ollut niin koira olisi hengetön.
Ainoaksi ongelmaksi tuntuu koituvan talvella pito jolloin autoni ei pääse minkään laisiin oikeuksiinsa.. Saapa nähä lopetaako se keltainen kolmio villkumisen kesälläkään
Ainoaksi ongelmaksi tuntuu koituvan talvella pito jolloin autoni ei pääse minkään laisiin oikeuksiinsa.. Saapa nähä lopetaako se keltainen kolmio villkumisen kesälläkään

Tuikutusta Oulun kuppeessa
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Keltainen kolmio vilkkuu taatusti kelillä kuin kelillä...
Kyllähän se neliveto olisi poikaa,mutta ihan hyvin pärjää takavedollakin kun hieman ennakoi tilanteita,esim liikennevaloja loivissa ylämäissä jne.
Nämä huonot ajokelit ovat kuitenkin hyvin kausittaisia,ja suurimman osan ajasta tiet ovat sulia.
Kyllähän se neliveto olisi poikaa,mutta ihan hyvin pärjää takavedollakin kun hieman ennakoi tilanteita,esim liikennevaloja loivissa ylämäissä jne.
Nämä huonot ajokelit ovat kuitenkin hyvin kausittaisia,ja suurimman osan ajasta tiet ovat sulia.
C 30 cdi ////AMG
Itseasiassa saa melkolailla ohjailla välilläjapperi kirjoitti:Minulla on samanlaiset kalossit tuossa C320-01:ssä,oletko huomannut suuntavakaudessa mitään miinusmerkkistä?Marko M kirjoitti:Sama vika täälläkin, autona manuaali 220. Renkaat ovat oikeassa talvessa melko onnettomat Hankookit, 205-55-16 H nopeusluokkaa. Loska / suolakelillä aivan ok pyörät mutta näillä keleillä on vähän ahdistanut välillä. Ensi talveksi sitten kunnon pohjoismaan kitkaa alleBudder kirjoitti:Saksan-kitkat alla olen päässyt etenemään, mutta kyllä se on ENNAKOINTIA ja tietynlaista RAUHALLISUUTTA vaatinutkin
Kun vaihdoin omaan ne alle auto muuttui huomattavasti epävakaammaksi ajaa.

230 C 1978
Marko M kirjoitti:Itseasiassa saa melkolailla ohjailla välilläjapperi kirjoitti:Minulla on samanlaiset kalossit tuossa C320-01:ssä,oletko huomannut suuntavakaudessa mitään miinusmerkkistä?Marko M kirjoitti:Sama vika täälläkin, autona manuaali 220. Renkaat ovat oikeassa talvessa melko onnettomat Hankookit, 205-55-16 H nopeusluokkaa. Loska / suolakelillä aivan ok pyörät mutta näillä keleillä on vähän ahdistanut välillä. Ensi talveksi sitten kunnon pohjoismaan kitkaa alleBudder kirjoitti:Saksan-kitkat alla olen päässyt etenemään, mutta kyllä se on ENNAKOINTIA ja tietynlaista RAUHALLISUUTTA vaatinutkin
Kun vaihdoin omaan ne alle auto muuttui huomattavasti epävakaammaksi ajaa.Kesärenkailla en huomannut moista

MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
320cdi talvella
Mulla w203 farkku 320 cdi 7G. Renkaat Hkpl 5, 225/45/17. Kulkee yllättävän hyvin.
Liikenne valoista lähtö joskus oikein liukkaalla vähän hankalaa, mutta kun vauhtiin päästään kulkee kuin juna kiskoilla.
Oli ennen tuota Rs Octavia tdi. Ei lähtenyt yhtään paremmin liikennevaloista.
Tuo Mersun esp toimii kyllä erittäin hyvin,korjaa kyllä kuskin virheitä lähes loputtomiin.
Kyllä se tosiaan pitäisi olla nelikko näin talvella.
Liikenne valoista lähtö joskus oikein liukkaalla vähän hankalaa, mutta kun vauhtiin päästään kulkee kuin juna kiskoilla.
Oli ennen tuota Rs Octavia tdi. Ei lähtenyt yhtään paremmin liikennevaloista.
Tuo Mersun esp toimii kyllä erittäin hyvin,korjaa kyllä kuskin virheitä lähes loputtomiin.
Kyllä se tosiaan pitäisi olla nelikko näin talvella.