Minkälainen homma on ottaa vitosta (cdi) kansi käteen.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mikko a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 01.02.2006 19:32

Minkälainen homma on ottaa vitosta (cdi) kansi käteen.

Viesti Kirjoittaja mikko a »

Suutimen tiivisteen vaihdoin tänään ja siinä alkoi ajatuttamaa miten se kansi otetaan irti.Autolle tulee ikää ja kilsoja,hehkut saattaa poiketa ym.Jos kaikki hehkut jumissa niin onko helpoin ottaa kansi käteen ja tehdä kunnolla hehku ja suutin hommat. Ja kannattako samalla laittaa jotain muutakin.Hehkuja siinä katselin kun kerran olivat näkösällä,kokeilisikohan vähän availla niitä ja rasvata.Mutta en uskaltanut koskea kun kerran toimivat viä. Jossain videolla näkyi kun asentaja lyöntivasaralla lyö suutimet irti .Ei taida vitossa olla tilaa vasaroille.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

On ihan tarpeeksi inhottava homma :lol:
Katkennutta hehkua kannattaa kyllä joku tovi yrittää pois oikeilla laitteilla ennenkuin ottaa kannen pois.
Joku mersupurkaamo??
mikko a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 01.02.2006 19:32

Viesti Kirjoittaja mikko a »

Osaatko sanoa mitä menee rutinoituneelta asentajalta kannen irroitus + takaisin laitto.2 työpäivää vai 4 työpäivää.Onhan siinä vaikeusasteensa: Auton rintapelli edessä , nokkia 2kpl , pultit lujassa.
Mulla on ystävä joka ajellut pian vuodenpäivät vuotavilla suutimilla.Myös katsastanut(ei vuoda kuuman).Siinä kiva homma tiedos.Voi olla että auton omistus-suhteissa tapahtuu muutos ennen korjausta :oops:
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Se 2-4 päivää on ihan realistinen riippuen miten kauan joutuu leipomaan suuttimien irrotuksen kanssa ja montako muuta kivaa pulttia on suolan kans tarttunu kiinni ja napsuu poikki :wink:
Joku mersupurkaamo??
mikko a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 01.02.2006 19:32

Viesti Kirjoittaja mikko a »

5 vuotta takaperin asioin seinäjoella erässä käytettyjen moottorien maahantuojalla.Silloin jo hän sanoi cdi-koneista (ovat hankalia purkaa kun kaikki niin kovin kiinni lohkossa.Anturit ym).Ja nyt kun ne cdi-moottorit ovat taas 5 vuotta vanhempia .Rupee olemaan jo yhtäpuuta.Toisin on työkoneissa olevat perkiisit, joka saumassa on voitelu päällä ettei hapetu, eipähän pultit jumi.
kvaan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ke 07.06.2006 13:18
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja kvaan »

Kantta ei kyllä kannata ottaa irti sen takia, että jos pelkää sitä, että hehku sattuu katkeamaan. Kansi kun pitää plaanata, kannen pultit uusia ja kyseessä on useamman tunnin työ.
Katkenneen hekun irrotuttaminen paikallaan taitaa tulla halvemmaksi, kuin tuo kansiremppa.
Vastaa Viestiin