Onko närhen munissa vika....?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

automaatti-ilmastoinnissa ei ole kuin yksi magneettiventtiili

oletko kokeillut heiluttaa virta-avainta, onko vaikutusta?
Puhaltimen pitäisi lähteä heti päälle :arrow: tuulilasille asennossa
Muissa asennoissa odottaa, että veden lämpö moottorissa +40 C, omassani sen pitää nousta +60 C, ennenkuin herää.

Vika voi olla monessa paikassa:
tuo releen nakse mietityttää
- Useasti vika on moottorin hiilissä, kuluneet :arrow: moottorin vaihto
- vika voi olla myös virtalukonpohjassa :arrow: ei saa ohjausvirtaa
- tai useassa autossa moottorin päällä olevat sähköjohtojen pintamateriaali on häipynyt, eikä anturit anna oikeita arvoja
- myös lämpösäätimen tinauksista on löytynyt kylmäjuotoksia

"kuningassorvari" nuo jo kertoikin edellä :D
autodidakti
tomi87
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 05.05.2010 07:00

Viesti Kirjoittaja tomi87 »

Morjes, W210 -97 3.0TD manuaali-ilmastoinnissa häikkää. Välillä jumiintuu apparin puolella pelkälle kuumalle. Avasin nuo närhenmunat ja toinen "neula" oli poikki. Saakohan tuota "neulaa" jostain varaosana?

Tässä kuva "neulasta". Päässä tuollainen kartio:

Kuva
Avatar
Pepe K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 21.01.2007 18:37
Paikkakunta: siinä puolessavälissä

Viesti Kirjoittaja Pepe K »

Sinne munille tulee kolmenapanen sähköliitin, W202 -95 niin mikäs logiikka siinä on, kun koitin kynällä, niin keskimmäiseen tulee virta ja reunimmaisiin ei :o siksi vaan kyselen kun lykkää kans pelkkää kuumaa ja munat on purettu ja putsattu.
tähtireki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: La 05.11.2005 18:41
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja tähtireki »

Omassani E300D W124 -95 oli vikana, että puski vain kuumaa lämppäristä. Säätörullista ei tapahtunut mitään. Närhenmunat oli puhtaat, mutta varmuudeksi kiillotettiin. Lopuksi huomattiin, että säätöpaneelin antama maadoituksen määrä ei riittänyt liikkuttamaan vanhaksi tulleita närhenmunia. Suoraan munille annettu maadoitus sai venat liikkumaan hienosti, niinkuin kuuluukin ja kylmääkin saatiin tulemaan. Ehjiä säätöpaneeleitakin tuli kokeiltua toisista autoista, mutta ei vaikutusta. Siispä tilasin uuden alkuperäisen magneettiventtiilipaketin jossa mukana myös kiertovesipumppu, kun ei sitä ilman saakkaan. Maksoi painonsa verran kultaa ja hienosti pelittää. Tulipahan tutuksi tuon lämppärin sielun elämä.
Munille menevä kolminapainen liitin> keskelle jatkuva virta 7 sulakkeelta, reunoille tulee maadoitukset säätöyksiköltä. Venttiilit ovat myöskin sellaiset, että ovat tarvittavan määrän auki, lämmöntarpeen mukaan. Elikkäs eivät ole vain kiinni tai auki, kuten joskus luin täältä. :lol:
Avatar
Pepe K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 21.01.2007 18:37
Paikkakunta: siinä puolessavälissä

Viesti Kirjoittaja Pepe K »

Mitenkä nuo munat suoraan maadotetaan? Eli annako akulta suoraan maadotusta sivuliittimiin ja akulta suoraan virtaa keskiliittimeen :o haluaisin siis saada varmuuden että munat toimii/tai ei toimi, vai miten sen pystyy varmentaan, olisi se hyvä tietää että osaa hakea vikaa edes suurinpiirtein oikeasta paikasta.
Avatar
Pepe K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 21.01.2007 18:37
Paikkakunta: siinä puolessavälissä

Viesti Kirjoittaja Pepe K »

Puskee kuumaa vaikka säädöt on sinisellä, kun ajan n. 100 km niin sitten vasta alkaa tulla viileää, viittaa siihen että munat olisi jumissa? Mutta kun vaihdoin "toimivat" munat niin ei sekään auttanut :twisted:

Voisiko olla piirikortissa vika? ei vaikuta siltä, koska kylmää kyllä tulee tosiaan pitkän ajon jälkeen :roll:

Taidan laittaa johtotähden kiertoradalle eli vaihtoon, vaikkapa Volvoon. Sen verran kyllä vatuttaa.
Vastaa Viestiin