Tuolla takakontissa keskuslukon kompuran kanssa touhutessani rupesin ihmettelemään että mitenköhän pääsee käsiksi takaiskunvaimentimien yläkiinniikkeisiin. Alapuolelta niitä ei näy, eikä takakontinkaan puolelta - ei edes bensatankin sivuilta verhouspanelin takaa. Olisivatkohan takapenkin takana, istuinosan alta en muistaakseni sellaisia nähnyt.
Pienissä epätasaisuuksissa, etenkin nyt talvella, sieltä tuppaa kuulumaan sellaista ärsyttävää "lotinaa", jonka mielelläni soisin poistettavan.
Missä W126 takaiskarien yläkiinnikkeet
Missä W126 takaiskarien yläkiinnikkeet
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Lotinaa iskareista
Saattaa mennä OT:ksi, mutta tuo "lotina" viittaisi iskarin kumipuslien kuoleentumiseen; kannattaa tiukata, koska vaikuttaa iskareitten vaimennustehoon.
Jos iskarit vaikuttaa pehmeältä, mutta niissä ei näy vuotoa, on yleensä puslat löystyneet. Tarkastaminen/tiukkaaminen on nyt entistä tärkeämpää, kun katsastuksessa aloitettiin ravistelutesti. Löysä pusla näyttää heikentynyttä vaimennustehoa, ja voipi olla, että kunnossakin oleva iskari määrätään vaihtoon.
Jos iskarit vaikuttaa pehmeältä, mutta niissä ei näy vuotoa, on yleensä puslat löystyneet. Tarkastaminen/tiukkaaminen on nyt entistä tärkeämpää, kun katsastuksessa aloitettiin ravistelutesti. Löysä pusla näyttää heikentynyttä vaimennustehoa, ja voipi olla, että kunnossakin oleva iskari määrätään vaihtoon.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Ovat siellä takapenkin selkänojan takana. Ensin istuinosa pois. Sitten selkänojan alaosasta ruuvaillaan irti 3 kpl (muistaakseni 8mm;n) ruuvia irti.
Tämän jälkeen voidaan nostaa selkänoja irti kohtisuoraan ylöspäin. On yläpäästään sellaisilla kouruilla kiinni. Tuo 8mm = avainväli.
Näillä ohjeilla pitäisi onnistua
.
Tämän jälkeen voidaan nostaa selkänoja irti kohtisuoraan ylöspäin. On yläpäästään sellaisilla kouruilla kiinni. Tuo 8mm = avainväli.

Näillä ohjeilla pitäisi onnistua

Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
..
Ja sitten kun pyörittelee niitä iskarin yläpään muttereita, niin iskarin männänvarren pyöriminen täytyy estää vaikka jakoavaimella siitä varren päästä. Jos pääsee pörimään mukana, niin voipi vaimennin mennä pilalle..
w115,123,124,126,210 yms.