jarkki kirjoitti:
Ja millä tavalla sä kuvittelet sen auton olevan yhtää sen turvallisempi noilla häkkyröillä ja kuppipenkeillä ku vetäset auton esim. lyhtypylvääseen nokkakolarista uudemman auton kanssa nyt puhumattakaan?

kyllä se nyt ainakin hirvikolari tilanteessa turvallisempi on turvakaarilla, kuin airbagilla varustettuna
miksi lyhtypylvääseen ajaminen olis vaarallista turvakaarilla varustetulla autolla... lisäksi jos vielä puskuri on tehty "ratakiskosta", kun ne katkee nykyään jo melkein mopolla niihin ajettaessa
ihmiset taitaa luottaa liikaa muutenkin näihin mainoksiin ja turvallisuus testeihin ja sitten nostetaan nopeutta maantiellä ja ulosmitataan kaikki turvalaitteiden teho, kun se auto on "niin turvallinen"
jos turvakaarista ei mitään hyötyä olisi, niin kai niiden vaatiminen lopetettais rata/ralliautoissakin ja airbagia vain tilalle
jos saisin valita kummallako autolla vedän kylki edellä vaikka nyt vastaantulijan kanssa, niin sellaisen auton ottaisin, jossa on turvakaaret... (en tarkoita siis mitään "tuning kaaria", vaan ihan oikeat kaaret,sellaiset joissa on 60-80 metriä kunnon putkea väännetty auton sisälle...) ja kyllä turvakaariin ja putkirunkoonkin voidaan/osataan rakentaa niitä kokoonpainuvia ja törmäysenergiaa sitovia vyöhykkeitä, että ei nyt jää taas sellainen käsitys, että se kokoonpainumattomuus olis se juttu...
mutta palataan taas vaihteeksi näihin uusiin autoihin... niin kauan, kuin on saatavilla vielä näitä vanhanaikaisia kuljettajan ajettaviksi tehtyjä autoja, en näe syytä, miksi hankkisin näitä uudehkoja kaiken maailman estoilla varustettuja autoja, minä olen niin vanhanaikainen, että olen tottunut ajamaan autoa myös kaasulla tarvittaessa... tehkääpä näillä uusilla autoilla perässä joku äkkinäinen väistöliike, kun tietokone puuttuu peliin jo ennenkuin auton on saanut edes luisuun kunnolla

ellei sitten ole koko auto jäänyt jo kotipihaan, kun ajonesto päätti estää autoilut taas siltä päivää
katsotaan nyt vielä muutama vuosi, kuinka haluttuja nuo 2000 luvun loppupään autot on, kun ne pääsee oikein kunnolla käytetyiksi

traktoreissa sen onkin jo huomannut, että ei tuo sähkö ainakaan helpota elämää niiden kanssa

25 vuotta vanhat traktorit painaa menemään yötä päivää, kun uudet on varikolla odottamassa huoltomiestä koodaamaan tietokonetta, että sillä pääsis edes liikkeelle...