mitä öljyä laittaisin?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

mitä öljyä laittaisin?

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

eli autona kaksnelonen 200d jälkiturbotettuna sekä mynän pumppu isommilla elementeillä(eli saa välillä tennaria)

nykyiset shellin täyssynteettiset(se harmaa purkki) alkoi nostimia rallattaa 7000km paikkeilla mutta öljynpaine pysyy kuitenkin hyvänä 1.5 poletuksen jälkeen.öljyä ei juuri ole vienyt tälle km määrälle,mutta uudestaan en tuota laita.pakkohan sitä on olla öljy mikä kestää pitempään.

eli suht edullista mutta hyvää öljyä haetaan. itse katselin näitä

valvoline 10w-40 täyssynteettinen 5l/29e
teboil super HPD 10w-40 10l/~30e
teboil diamond tavan sekä dieseliin tarkoitettu 10w-40 4l/26-36e
mobil RF 5w-50 4l/29e
mobil 3000 10w-40 4l/~25e


itseä hinnan puolesta eniten kiinostaa tuo valvolinen ja teboilin superi litku.entäs mitä eroa noissa diamond malleissa mahtaa olla? tuo tavan diamond oli täyssynt. ja diesel käyttöön tarkoitettu multisynt :roll:

pitipäs selittää vaikeasti.mutta haulla löytyi vain ristiriitaista tietoa joten ajattelin kysyä vielä uusimmat kuulumiset ennen öljyn ostoa 8)

edit:onko tuo superi osasynteettinen?
Avatar
viljoo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 03.01.2010 16:02
Paikkakunta: ankkalinna

Viesti Kirjoittaja viljoo »

Enpä tiedä mitä muut mieltä mutta kyllä minä olen luottanut valvolinen tuotteisiin! Valvolinen öljyjä olen käyttänyt myös kilpamoottoreissa hyvin tuloksin, ei mene litkuksi vaikka kuinka lämmintä sai! :)
W201 190E (turbo projekt)
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

eli yksi ääni valvolinelle :wink:
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: mitä öljyä laittaisin?

Viesti Kirjoittaja tempera »

vesku!! kirjoitti:eli autona kaksnelonen 200d jälkiturbotettuna sekä mynän pumppu isommilla elementeillä(eli saa välillä tennaria)

nykyiset shellin täyssynteettiset(se harmaa purkki) alkoi nostimia rallattaa 7000km paikkeilla mutta öljynpaine pysyy kuitenkin hyvänä 1.5 poletuksen jälkeen.öljyä ei juuri ole vienyt tälle km määrälle,mutta uudestaan en tuota laita.pakkohan sitä on olla öljy mikä kestää pitempään.

eli suht edullista mutta hyvää öljyä haetaan. itse katselin näitä

valvoline 10w-40 täyssynteettinen 5l/29e
teboil super HPD 10w-40 10l/~30e
teboil diamond tavan sekä dieseliin tarkoitettu 10w-40 4l/26-36e
mobil RF 5w-50 4l/29e
mobil 3000 10w-40 4l/~25e


itseä hinnan puolesta eniten kiinostaa tuo valvolinen ja teboilin superi litku.entäs mitä eroa noissa diamond malleissa mahtaa olla? tuo tavan diamond oli täyssynt. ja diesel käyttöön tarkoitettu multisynt :roll:

pitipäs selittää vaikeasti.mutta haulla löytyi vain ristiriitaista tietoa joten ajattelin kysyä vielä uusimmat kuulumiset ennen öljyn ostoa 8)

edit:onko tuo superi osasynteettinen?
:roll: Mulla on täyssynteettinen Super 3000. Auto on E 320cdi
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: mitä öljyä laittaisin?

Viesti Kirjoittaja veskola »

En tiedä muuta kuin tämä:

teboil super HPD 10w-40 10l/~30e

vaikuttaa hinnan perusteella epäkelvolta :roll:

TurboVito on toiminut hienosti diamonddieselillä rallatelematta vaikka on saanut kenkää urakalla. Nykyisestä koneesta en vielä sano mitään...tyhjäkäyntipaineet on kuumana (80 astetta öljynlämpö) 2,0 bar diamondilla, mutta niihin varmasti vaikuttaa pikemminkin moottorin toteutus kuin öljylaatu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

tuota superia ei ole monesta suusta haukuttu.ainakaan itse en löytäny huonoa kokemusta, enemmän raskaaseen kone käyttöön tuota vissiin käytetään kuin henkilöautoissa. mutta monet käyttää myös henkilö/pakettiautoissaan. hinta houkuttelisi kokeilemaan :P
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Valvolinesta kokemuksia vaparidieseleissä sekä Land Roverin Turbodieselissä.
Toimi kaikissa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Korkeakierroksinen turbokone vaatii vähän eri öljyn kuin joku vanhanaikainen "maataulousmoottori". Tuo lienee jotain mineraaliöljyä ?

Kokeile vain jos uskallat :lol: Käytän vastaavaa B&S ruohonleikkurissa.


edit:
Teboil Super HPD -sarjaan kuuluu täyssynteettinen SAE 5W-40, synteettinen SAE 10W-40 sekä mineraaliöljypohjaiset SAE 10W-30 ja 15W-40.
Onko sulla hinta varmasti oikein ? Ettei olisi tuon mineraalin hinta ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

Lainaus:
Teboil Super HPD -sarjaan kuuluu täyssynteettinen SAE 5W-40, synteettinen SAE 10W-40 sekä mineraaliöljypohjaiset SAE 10W-30 ja 15W-40.


Onko sulla hinta varmasti oikein ? Ettei olisi tuon mineraalin hinta ?
kuulostaa minustakin aika halvalta :shock: ja mitään mineraali oljyjä en laittaisi!
Teboilin diamond diiseliä oon käyttänyt tuossa lastutetussa cdiissä eikä tarvitse lisäillä öljynvaihtojen välillä.
ML W164
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

TB:n Diamond dieselillä on pysyneet koneet naputtelematta.
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

Teppo L kirjoitti:
Lainaus:
Teboil Super HPD -sarjaan kuuluu täyssynteettinen SAE 5W-40, synteettinen SAE 10W-40 sekä mineraaliöljypohjaiset SAE 10W-30 ja 15W-40.


Onko sulla hinta varmasti oikein ? Ettei olisi tuon mineraalin hinta ?
kuulostaa minustakin aika halvalta :shock: ja mitään mineraali oljyjä en laittaisi!
Teboilin diamond diiseliä oon käyttänyt tuossa lastutetussa cdiissä eikä tarvitse lisäillä öljynvaihtojen välillä.
hinta voi olla myös väärä :oops: :lol: nopeasti vilkuilin ja saattoi mennä sekaisin. kumma juttu kun ei vielä olla mainittu tuota mobil 1 RF:ää ollenkaan :P no diamondin ja valvolinen kannalla taitaa olla suurin osa. mitäs eroa noissa diamondeissa on? tavan täyssynteettinen diamond oli 26e 4l ja diamond diesel multisynt. oli 35e 4l. eikai se hinta tyhjästä pomppaa :roll:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kannattaa ostaa sitä öljyä siinä 10l pöntössä niin säästää aika huomattavan summa vuodessa.

Riippuu toki paljonko ajaa.
Mutta esim itse vaihdan öljyt noin 5-6kertaa vuodessa ja öljyä menee vaihdossa sen 9l. :D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuosta meidän huoltoasemaslta nappasin 10 litraa teboil diamondia ja hinta oli jotain 65€, eli halpaa on, raaskii vielä täyttääkin jos sattuisi kulumaan. Kaikki meidän dieselit saa tuota paitsi toi mersunrujo (300tdt), sille annetaan halvinta motonetin täyssynteettistä tai semisynteettistä vähnä fiilispohjalla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

lisää väärää tietoa :lol: eli diamond ja diamond diesel 26e 4l 5w-40. mutta 0w-40 oli 36e 4l. pieniä mokia :oops:
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja jusky »

Omassa superissa talvella teboil super hpd 5w/40 109e/20l. Kesällä mennään valvoline vr1 10w/60.
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

onko kukaan käyttänyt autoasi 5w-40 täyssynteettistä? myyjä sanoi olevan samaa kamaa diamondin kanssa ja vw,bmw ja mb luokituksia näkyi olevan.

ja mikä parasta hinta 4l kannussa 7e halvempi kuin tb etiketillä :P

MUTTA,onko nämä vain myyntipuheita 8)
kvaan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ke 07.06.2006 13:18
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja kvaan »

Rally Formulalla menty vuosikaudet ja öljynvaihtovälinä ollut 15 tuhatta. Sinä aikana öljytaso tippuu lähelle ala-merkkiä, mutta ei tartte lisätä. Tyhjäkäynnillä öljynpaineet kuumalla koneella kahdessa kilossa.
Joku sano, että tuo 15 tuhatta olis liian pitkä väli diiselille, mutta mulla tulee kuitenkin kaks vaihtoa vuodessa ja öljytilavuus on tavanomaista suurempi, niin olen päätynyt sitten tuohon.
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

autoasin myyjä itse sanoi ajavansa mobilin kolmitonnisilla,20000km vaihtovälillä. tosin mersunsa hiukan uudempaa mallia joku 320cdi vai mistä se puhu.joku sähköauto kuitenkin :?
Avatar
Verkke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 568
Liittynyt: Pe 04.12.2009 21:48
Paikkakunta: Kaakkois-Helsinki

Viesti Kirjoittaja Verkke »

Mobil 10-W40:set ovat paperin mukaan pyörineet tässä. Kannattaako ajaa niillä jatkossakin?
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Vastaa Viestiin