SE/SEL

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ville Komulainen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 651
Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
Paikkakunta: Mellilä

SE/SEL

Viesti Kirjoittaja Ville Komulainen »

Oliko jo W108/109 mallista lang mallia?
En ole itse ainakaan koskaan nähnyt edes kuvassa vai tuliko tämä +30cm vasta W116:sen myötä?
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Re: SE/SEL

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Kyllä oli. Pidennysleikkauksen hyötysenttejä en kyllä muista.

W108 > 280 SEL
W108 > 280 SEL 4.5
W109 > 300 SEL
W109 > 300 SEL 3.5
W109 > 300 SEL 4.5
W109 > 300 SEL 6.3
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14026
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Juu oli, tuli v. 1966, ja venytys oli sama 10 cm kuin seuraajassa W116:ssa. Maksimissaan tuo pidennys on ollut W126:ssa, 14 cm (W140 10 cm). Ja kaikki tuo menee takamatkustajien hyväksi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Timo L. kirjoitti: Maksimissaan tuo pidennys on ollut W126:ssa, 14 cm (W140 10 cm). Ja kaikki tuo menee takamatkustajien hyväksi.
...Ja ulkonäön suureksi tappioksi :wink:
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Day Downhill kirjoitti: ...Ja ulkonäön suureksi tappioksi :wink:
Oiva debatin ja flametuksen aihe 8) Massiivisuutta, mittaa ja erottuvuutta pitää ulkonäössä olla, kun kerran isossa luokassa muutenkin liikutaan. Kyllä edustusauton tulee näyttää siltä mitä se on, tai sen pitäisi olla. Nythän Väyryset alkavat olla jo niin lähellä W126:n mittoja, ettei pätkäkorista enää pimeällä kunnolla taksista erota :twisted: :lol:
Ja autollahan on tarkoitus matkustaa mukavasti, harvempi omistaja sitä ulkoapäin ehtii kaiken aikaa ihailla :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: SE/SEL

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Ville Komulainen kirjoitti:Oliko jo W108/109 mallista lang mallia?
En ole itse ainakaan koskaan nähnyt edes kuvassa vai tuliko tämä +30cm vasta W116:sen myötä?
Joskus 80-luvun puolivälissä näin Kuopiossa Päivärannassa -64 mallisen 300SEL-mersun. Auto oli kunnostuksen alla, ja omistajan pojan kanssa ihmeteltiin takaovien rakenteissa sisäpuolella näkyviä noin 10cm jatkopaloja. Auto oli musta ulkoa, sisustan väriä en muista. Heppu kertoi että auton eka omistaja oli tulitikkutehtailija Länsi-Suomesta.
Ilmeisesti ei ollut ihan tehdastekoinen, jos SELliä ei silloin oikeasti ollut tarjolla. Korimalli oli siis siivellinen (W111?), ei 108/109-mallia.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: SE/SEL

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Matti R kirjoitti:
Ville Komulainen kirjoitti:Oliko jo W108/109 mallista lang mallia?
En ole itse ainakaan koskaan nähnyt edes kuvassa vai tuliko tämä +30cm vasta W116:sen myötä?
Joskus 80-luvun puolivälissä näin Kuopiossa Päivärannassa -64 mallisen 300SEL-mersun. Auto oli kunnostuksen alla, ja omistajan pojan kanssa ihmeteltiin takaovien rakenteissa sisäpuolella näkyviä noin 10cm jatkopaloja. Auto oli musta ulkoa, sisustan väriä en muista. Heppu kertoi että auton eka omistaja oli tulitikkutehtailija Länsi-Suomesta.
Ilmeisesti ei ollut ihan tehdastekoinen, jos SELliä ei silloin oikeasti ollut tarjolla. Korimalli oli siis siivellinen (W111?), ei 108/109-mallia.
MB-klubin sivuilla sanotaan että W112 mallista 300SE (1961-65) oli lang-versio olemassa.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Vastaa Viestiin