C36 johdotukset.
C36 johdotukset.
Elikkä auto on C36 ja vaihdoin joku aika sitten uuden Pioneerin soittimen sekä etukaiuttimet koska rätisivät yhtenään. Soitin toimi muutaman kuukauden muuten hyvin, lukuun ottamatta että oikean puolen kaiuttimet soivat kovempaa kuin vasemman. Piti säätää soittimesta vasempaa kovemmalle että sai balanssiin. Eräänä aamuna ei enää kuulunut vasemman puolen kaiuttimista mitään muutamaan minuuttiin, jonka jälkeen alkoivat rätisemään ja basso kaiuttimet hattuhyllyllä paukkumaan. Nyt tämä ääni kuuluu aina muutaman minuutin päästä auton käynnistyksestä, eikä reagoi äänenvoimakkuuteen. Kuuluu niin kauan kun soitin on päällä.
Elikkä onko C36 alun perin jonkinlainen jakopalikka/vahvistin minkä kautta johdotukset kiertää että voisi alkaa etsiä vikaa. Soitin oli siis uusi kun sen asensin ja tekee samaa toisellakin soittimella. Autossahan on kaiuttimet etuovissa, kojetaululla, takaovissa ja 4kpl hattuhyllyllä.
Elikkä onko C36 alun perin jonkinlainen jakopalikka/vahvistin minkä kautta johdotukset kiertää että voisi alkaa etsiä vikaa. Soitin oli siis uusi kun sen asensin ja tekee samaa toisellakin soittimella. Autossahan on kaiuttimet etuovissa, kojetaululla, takaovissa ja 4kpl hattuhyllyllä.
Viimeksi muokannut AMGMage, Ti 27.04.2010 10:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vahvistin on ollut tehtaalta lähtiessä välissä jos sulla on lisävarustelistassa koodi 810 (Bose sound system). Mutta onhan siellä voinut käydä joku hifipartio asentamassa jotakin muutakin sinne väliin.
Jos vika ei ole vahvistimessa (kuiva kondensaattori tai juotosvika) niin sitten tuo vasemman puolen hiljaisuus voisi johtua siitä että toinen kaiutinjohto ottaa runkoon.
Jos vika ei ole vahvistimessa (kuiva kondensaattori tai juotosvika) niin sitten tuo vasemman puolen hiljaisuus voisi johtua siitä että toinen kaiutinjohto ottaa runkoon.
Elikkä vikaa soitin ongelmaan on koitettu etsiä moneen otteeseen, muttei vika ole korjaantunut. Elikkä mankan takaa löytyi jonkun näköinen viritys mikä näytti ihan siististi toteutetulta, mutta jos joku osaisi selittää miksi näin on toimittu. Eli ISO liittimeltä lähtevät kaiuttimien johdot on kierrätetty jonkunnäköisen "kondensaattorin" tai vastaavan kikkareen läpi. Kierto on tehty ylimääräisellä ISO-liittimellä. Koitin ottaa virityksen välistä pois mutta oli nolla vaikutusta. Kuva tästä kikkareestä perässä...


Ja seuraavaksi seurasi seuraavaa, eli huomasin ettei kaiuttimista kuulu mitään jollei mankan takaa tulevaa AMP- johtoa ei kytke kiinni auton johtosarjasta irrallaan törröttävään johtoon, elikkä meinaako tämä sitä että kaiuttimet on vahvistimen takana
jos kerran virtaa menee jollekkin, mikä vaikuttaa soiko vai ei, eikä syöttö tule suoraan soittimesta.
Ja sitten auton kojetaulun syövereistä löytyi liitin, joka ei sopinut mihinkään ja oli erikokoinen kui esim. ISO-liitin. Kyseisessä liittimessä on mersun tähti ja kirjoitus AMP
Kuva liittimestä perässä.. Koitin kaivella takapenkin alusen ja takakontin että olisi jonkun näköinen vahvistin löytynyt, mutten sellaiseen törmännyt.

Mikäli joku nyt joskus on C36 johtoja tutkinut niin kaikki apu on tarpeen. Ja kaiken lisäksi kun kaiuttimet alkavat rutista, niin takalasin lämppärin nappia rämppäämällä se loppuu, tai sirinä muuttuu erilaiseksi riippuen onko lämppäri päällä vai ei. Joskus myös vilkun päällelaitto tai kiihdyttäminen aloittaa sirinän


Ja seuraavaksi seurasi seuraavaa, eli huomasin ettei kaiuttimista kuulu mitään jollei mankan takaa tulevaa AMP- johtoa ei kytke kiinni auton johtosarjasta irrallaan törröttävään johtoon, elikkä meinaako tämä sitä että kaiuttimet on vahvistimen takana
Ja sitten auton kojetaulun syövereistä löytyi liitin, joka ei sopinut mihinkään ja oli erikokoinen kui esim. ISO-liitin. Kyseisessä liittimessä on mersun tähti ja kirjoitus AMP

Mikäli joku nyt joskus on C36 johtoja tutkinut niin kaikki apu on tarpeen. Ja kaiken lisäksi kun kaiuttimet alkavat rutista, niin takalasin lämppärin nappia rämppäämällä se loppuu, tai sirinä muuttuu erilaiseksi riippuen onko lämppäri päällä vai ei. Joskus myös vilkun päällelaitto tai kiihdyttäminen aloittaa sirinän
Tuo on pelkästään rele. Ihmeellinen on toteutus, kerran on pitänyt jonkun rele tuonne väliin ympätä. Minne menee tuolta releeltä sininen & keltainen johdin?AMGMage kirjoitti: Eli ISO liittimeltä lähtevät kaiuttimien johdot on kierrätetty jonkunnäköisen "kondensaattorin" tai vastaavan kikkareen läpi. Kierto on tehty ylimääräisellä ISO-liittimellä. Koitin ottaa virityksen välistä pois mutta oli nolla vaikutusta. Kuva tästä kikkareestä perässä...
[ http://i166.photobucket.com/albums/u100/Leningradilainen/Mersu/IMG_0062.jpg ]
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Re: C36 johdotukset.
AMGMage kirjoitti:Elikkä auto on C36 ja vaihdoin joku aika sitten uuden Pioneerin soittimen sekä etukaiuttimet koska rätisivät yhtenään. Soitin toimi muutaman kuukauden muuten hyvin, lukuun ottamatta että oikean puolen kaiuttimet soivat kovempaa kuin vasemman. Piti säätää soittimesta vasempaa kovemmalle että sai balanssiin. Eräänä aamuna ei enää kuulunut vasemman puolen kaiuttimista mitään muutamaan minuuttiin, jonka jälkeen alkoivat rätisemään ja basso kaiuttimet hattuhyllyllä paukkumaan. Nyt tämä ääni kuuluu aina muutaman minuutin päästä auton käynnistyksestä, eikä reagoi äänenvoimakkuuteen. Kuuluu niin kauan kun soitin on päällä.
Elikkä onko C36 alun perin jonkinlainen jakopalikka/vahvistin minkä kautta johdotukset kiertää että voisi alkaa etsiä vikaa. Soitin oli siis uusi kun sen asensin ja tekee samaa toisellakin soittimella. Autossahan on kaiuttimet etuovissa, kojetaululla, takaovissa ja 4kpl hattuhyllyllä.
Tuliko tohon kaiuttimien paukkumiseen koskaan ratkaisua? Itselläni taitaa olla sama ongelma kajareissa
Re: C36 johdotukset.
Kyseinen auto on nyt mulla ja ton releen sieltä nakkasin menemään ja vähän korjailin niitä kytkentöjä ja nyt toimii alkuperäisen vahvistimen kautta. Ainut vaan että vahvistimesta taitaa olla yks kanava rikki kun vasemmalta edestä ei kuulu. En tiedä mitä virityksiä sielä on kun sielä on yks ylimääräinen iso liitin ja kovasti omatekoisen näköset johdot lähtee siitä, ja niitäkin vaan muutama.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: C36 johdotukset.
Irrottelin vähän radiota ja katselin liittimiä. Mikäs mahtaa olla 10 pinninen liitin radionjohtojen yhteydessä? Liitin on mersun varaosanumerolla. Ei ainakaan sovi Alpinen mankkaan. Mulla kyllä kuuluu etukajarit ja takaovienkajarit, hattuhyllyltä kuuluu semmoinen poks ääni käynnistyksen jälkeen. Ne kajarit ei soi ollenkaan. Tosta Bosen vahvarin liittimestä ei kyl oikein pysty sanomaan mitään... 
Re: C36 johdotukset.
Hmm, mulla sielä on iso-liittimiä sellanen määrä, että niillä sai joko pelkät etukajarit mankan perään tai sitten mankasta lähtö vahvarille ja sitten vahvarilta tuli iso-liitin joka tökättiin tohon etukajarien liittimeen, niin soi takakajarit ja etukajarit vahvarin kautta. Vähän vaikeesti selitetty mutta koita ymmärtää
Ja sitten se yks iso-liitin missä muutama johto ja sellaset että ei ne tehtaalla ole niitä laittanu.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: C36 johdotukset.
Joo Japanin poika oli vähä laitellu johtoja tarraliitoksilla. No näitä korjasin ja putsasin kaikki pinnit - soi kaikilla kajareilla
Se liitin mitä pohdin aikasemmin on muuten CD boksin liitin.
Nyt enää pitäisi selvittää sähköantennin aivoitukset ja alipainepumpun ongelma.
Sähköantenni oli otettu irti johdosta kun auto tuli mulle. Johdon kun laittoi kiinni moottori huusi taukoamatta. No, otin hammashihnan ulos koneesta ja yritin syöttää sitä uudelleen kunnes kone vain yhtäkkiä sammui. Eikä inahtanukkaan enää.
Kun antaa suoraa virtaa alkuperäisen johdon paikkaan moottori ei pyöri. Johdoille kyllä tulee jännite kokoajan eli vika ei pitäisi siinä olla. Eikös antennille kuuluisi tulla virtaa vain hetkellisesti kun mankka käynnistyy ja sammuu?
Purin koko moottorin osiksi ja kun suoraan moottorille antaa virtaa se kyllä pyörii iloisesti eli ei se nyt kokonaan rikki voi olla ainakaan....
Onko kukaan purkanut ja korjannut w202 antennikoneistoa? W124 käyttää erilaista moottoria ja sen korjaamiseen löytyy vinkkejä mutta w202 antenniin en ole löytänyt apua.
Alipainepumppu huutaa ajossa 3sek kerrallaan ja pitää tauon. Kaikki liittimet näytti olevan kiinni ja pumpulle tuli 2 putkea. Sähköjohdoissa sairas määrä rosvoliitoksia. En tiedä mihin on joku vienyt virtaa pumpulta. Joka tapauksessa niskatukien kääntö napista ei pelitä autossa ja keulalla on kristalliumpiot missä ei ole korkeuden säätöä käytössä. Oisko jollain heittää tähän jotain?
Nyt enää pitäisi selvittää sähköantennin aivoitukset ja alipainepumpun ongelma.
Sähköantenni oli otettu irti johdosta kun auto tuli mulle. Johdon kun laittoi kiinni moottori huusi taukoamatta. No, otin hammashihnan ulos koneesta ja yritin syöttää sitä uudelleen kunnes kone vain yhtäkkiä sammui. Eikä inahtanukkaan enää.
Kun antaa suoraa virtaa alkuperäisen johdon paikkaan moottori ei pyöri. Johdoille kyllä tulee jännite kokoajan eli vika ei pitäisi siinä olla. Eikös antennille kuuluisi tulla virtaa vain hetkellisesti kun mankka käynnistyy ja sammuu?
Purin koko moottorin osiksi ja kun suoraan moottorille antaa virtaa se kyllä pyörii iloisesti eli ei se nyt kokonaan rikki voi olla ainakaan....
Onko kukaan purkanut ja korjannut w202 antennikoneistoa? W124 käyttää erilaista moottoria ja sen korjaamiseen löytyy vinkkejä mutta w202 antenniin en ole löytänyt apua.
Alipainepumppu huutaa ajossa 3sek kerrallaan ja pitää tauon. Kaikki liittimet näytti olevan kiinni ja pumpulle tuli 2 putkea. Sähköjohdoissa sairas määrä rosvoliitoksia. En tiedä mihin on joku vienyt virtaa pumpulta. Joka tapauksessa niskatukien kääntö napista ei pelitä autossa ja keulalla on kristalliumpiot missä ei ole korkeuden säätöä käytössä. Oisko jollain heittää tähän jotain?




