Katin poisto
Katin poisto
Jos laitaa ehjän katalysaattorin tilalle suoran putken tai läpivirtaavan
vaimentimen saako sillä mainittavaa teho/vääntö eroa eli huomaako
kaasuvasteessa mitään eroa. Ois joutava etuputki katteineen josta
aattelin tyhjätä sisukset ja tehä niistä villavaimentimet. Katastukseen
voin tietysti sen orkkiskatin nakata takasin niin ei tule päästöonkelmia.
vaimentimen saako sillä mainittavaa teho/vääntö eroa eli huomaako
kaasuvasteessa mitään eroa. Ois joutava etuputki katteineen josta
aattelin tyhjätä sisukset ja tehä niistä villavaimentimet. Katastukseen
voin tietysti sen orkkiskatin nakata takasin niin ei tule päästöonkelmia.
aina se katti vähän ahistaa, ei se tietysti mitenkään huimasti niitä tehoja nosta, kun sen poistaa, mutta ehkä sen huomaa kuitenkin juuri ja juuri...
vanha rikkinäinen ja tukossa oleva katti sitten ahistaa jo oikein tosissaan, omaan tuli varmaan 50 heppaa lisää, kun se ampui katista sisämykset putken kautta pihalle
vanha rikkinäinen ja tukossa oleva katti sitten ahistaa jo oikein tosissaan, omaan tuli varmaan 50 heppaa lisää, kun se ampui katista sisämykset putken kautta pihalle
-
touhottaja
- Mersumaanikko

- Viestit: 5747
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
- Manu300cea24
- Mersumies

- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Merkintä kolmitoimikatalysaattori ajaa saman asian kun merkintä vähäpäästöinen.touhottaja kirjoitti:minkä takia, jos rekisteriotteesta on poistettu merkintä vähäpäästöinenCDI203 kirjoitti:besa koneesa sen katin joutuu laitamaan katstuksen ajaksi takasinAAVEE kirjoitti:3.2 bensa roottori on.
Luulisin että jos 3,2 litranen on niin voi olla jo sen ikänen että automatic vähäpäästöinen.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
-
touhottaja
- Mersumaanikko

- Viestit: 5747
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Eikö jos se on 1992 tai uudempi niin se on automaattisesti vähäpäästöinen.!!!!Mä ainakin entisestä autosta otin katin pois sen jälkeen ku leiman olin saanu vaikka oli vähäpäästöinenja auto ol vm 1990.Että ainakin luulis et kyl sen saa ottaa.En osaa sanoa onko siitä miten iso hyöty mut ota kokeeks ja kerro sitten vaikutukset
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Mites mulla kun on tuo W124 -91 230E, eikä otteessa mainintaa vähäpäästöisestä, niin voiko ottaa katin pois ettei tuu ongelmia katsastusrituaallissa?
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
No tietenkään sitä ei tarvii laitta jos menee leimasta ilman sitä läpi,touhottaja kirjoitti:minkä takia, jos rekisteriotteesta on poistettu merkintä vähäpäästöinenCDI203 kirjoitti:besa koneesa sen katin joutuu laitamaan katstuksen ajaksi takasinAAVEE kirjoitti:3.2 bensa roottori on.
tai jättä vaikka kokonaan ilman katsastusta
Jos tuon eka viestin luette loppuun niin siinähän kerron että
tarkotus on laittaa katti tarvittaessa takasin leimalle.
Testataan ensin päästöarvot ilman kattia ja sen jälk.
pannaan katti tarvittaessa takas. Siis ennen leimalle vientiä.
On nuita bensa autojakin tullu vastaan jotka menny
vähäpäästösten arvoihin ilman kattiakin. Ja se mun tyhjä katti
jää päälleppäin alkuperäsen näköseks vaikka villapönttö siitä
tuleekin. Ja auto on muuten -96 mallia.
tarkotus on laittaa katti tarvittaessa takasin leimalle.
Testataan ensin päästöarvot ilman kattia ja sen jälk.
pannaan katti tarvittaessa takas. Siis ennen leimalle vientiä.
On nuita bensa autojakin tullu vastaan jotka menny
vähäpäästösten arvoihin ilman kattiakin. Ja se mun tyhjä katti
jää päälleppäin alkuperäsen näköseks vaikka villapönttö siitä
tuleekin. Ja auto on muuten -96 mallia.
320 mallia ei vissiin ole tehty ilman kattia, samantehoisessa mutta 300E-24 mallissa oli katin kanssa 220 hv ja ilman kattia 231 hv. Luultavasti tehoero ei johdu pelkästään katista, vaan säätöarvoissa oli myös eroa. Tuon perusteella voisi arvioida, että katin korvaaminen tavallisella vaimentimella ja sytytyksen ja seosten säätö voisi tuoda korkeintaan 11 hv lisää, pelkkä vaimentimen vaihto ilmeisesti vähemmän. Mahtaako maksaa vaivan?
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
jep, jossain tuollaisessa max. 5% tehonlisäyksen haarukassa varmaan liikutaantomant kirjoitti:320 mallia ei vissiin ole tehty ilman kattia, samantehoisessa mutta 300E-24 mallissa oli katin kanssa 220 hv ja ilman kattia 231 hv. Luultavasti tehoero ei johdu pelkästään katista, vaan säätöarvoissa oli myös eroa. Tuon perusteella voisi arvioida, että katin korvaaminen tavallisella vaimentimella ja sytytyksen ja seosten säätö voisi tuoda korkeintaan 11 hv lisää, pelkkä vaimentimen vaihto ilmeisesti vähemmän. Mahtaako maksaa vaivan?
tomant
ne on kuitenkin vielä aika halpoja hevosia, kun investointi jää n. 500-700 €:n paikkeille, jos ei kaikkia muutoksia teetä jossain pajalla, vaan itse pystyy muokkaamaan imusarjan sähkösuuttimille ja tekee johdotukset uusiksi ym pientä. vähäpäästöisen auton kanssa pelatessa nuokin toimenpiteet on tietysti laittomia, vaikka ke-jetin vaihtaminen täysin sähköiseen ruiskuun varmasti myös pienentää päästöjä ja parantaa moottorin polttoainetaloutta
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Jos poistat katin niin moottori toimii huonommin kuin ennen.
Moottori näet säätää itseään lambda anturista saamillaan arvoilla ja jos
kattia ei ole tai ei toimia yrittää moottori säätää seostaa arvoihin
jotka eivät ole mahdollisia.
Ainakin tyhjäkäynti huononee, käynti on epätasaista.
Moottori näet säätää itseään lambda anturista saamillaan arvoilla ja jos
kattia ei ole tai ei toimia yrittää moottori säätää seostaa arvoihin
jotka eivät ole mahdollisia.
Ainakin tyhjäkäynti huononee, käynti on epätasaista.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
ehkä sportsman nyt ei ole vielä ihan täysin sisäistänyt näitä osien asennusjärjestyksiä pakoputkessa
ihan sportsmanille tiedoksi, että lambda anturi ei edes tiedä, että sen jälkeen putkessa on vielä katalysaattori... lambdan poistaminen taas sekottaa katin toiminnan, katalysaattori kun elää symbioosissa katin kanssa
ihan sportsmanille tiedoksi, että lambda anturi ei edes tiedä, että sen jälkeen putkessa on vielä katalysaattori... lambdan poistaminen taas sekottaa katin toiminnan, katalysaattori kun elää symbioosissa katin kanssa
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Lipsuu varmaan pikasen varsinsesta aiheestanapa kirjoitti:ehkä sportsman nyt ei ole vielä ihan täysin sisäistänyt näitä osien asennusjärjestyksiä pakoputkessa![]()
ihan sportsmanille tiedoksi, että lambda anturi ei edes tiedä, että sen jälkeen putkessa on vielä katalysaattori... lambdan poistaminen taas sekottaa katin toiminnan, katalysaattori kun elää symbioosissa katin kanssa
mutta on systeemi missä katin tomintaa valvotaan sen jälkeen olevala lambda anturilla, myös siinä on ennen kattia lambda seoksen säätöä varten
jep, näin oli esim. siinä cossu scorpion koneessa, joka laitettiin kaverin sierraan, eli 4 lambdaa yhteensäCDI203 kirjoitti: mutta on systeemi missä katin tomintaa valvotaan sen jälkeen olevala lambda anturilla, myös siinä on ennen kattia lambda seoksen säätöä varten
tuossa cossun koneessa niiden kattien jälkeisten lambdojen toiminta tai toimimattomuus ei edes vaikuta itse koneen toimintaan mitenkään, oli ne siellä tai ei... tai saa sillä vissiin vikakoodin aikaan, mutta ei muuta
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
voi se noikin olla, mutta se mitä ei mitata konttorilla ja ei vaikuta auton katsastukseen, ei kyllä jaksa kiinnostaaCDI203 kirjoitti:Koitavat niilä hifistely systeemeilä pitää myös ne päästöt kurissa mitä ei katsatuksessa mitata
tuskin niitä tarkoiti vai
Kävitkö sen jälkeen tekemässä testin (pussitesti) missä mitattan kaikki mitä putken päästä tulee ja silti meni tehtaan tyypitys päästöihin
lähti siitä koneesta myös ne pakokaasunkierrätys systeemitkin, kun eivät mahtuneet siellä olemaan, myöskään niiden vaikutusta päästöhin ei mitata, niin miksi niitä siellä kiinni pitäis ja turhaan tappelis niiden asennuksen kanssa
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
näin on,napa kirjoitti:voi se noikin olla, mutta se mitä ei mitata konttorilla ja ei vaikuta auton katsastukseen, ei kyllä jaksa kiinnostaaCDI203 kirjoitti:Koitavat niilä hifistely systeemeilä pitää myös ne päästöt kurissa mitä ei katsatuksessa mitata
tuskin niitä tarkoiti vai
Kävitkö sen jälkeen tekemässä testin (pussitesti) missä mitattan kaikki mitä putken päästä tulee ja silti meni tehtaan tyypitys päästöihin
lähti siitä koneesta myös ne pakokaasunkierrätys systeemitkin, kun eivät mahtuneet siellä olemaan, myöskään niiden vaikutusta päästöhin ei mitata, niin miksi niitä siellä kiinni pitäis ja turhaan tappelis niiden asennuksen kanssa
oikeestaan ei hirveesti kiinosta kokokatsatus"ei leimalla ajeta"
lähinä toi anturien määrä ja siainti enen/jälkeen kattin jos joku niitä kattelee
Kannattaahan se kokeilla varsinkin jos ei mitään maksa. Eiköhän ainakin polttoaineen kulutus tipu pikkuisen ja tuskin ne tehot siitä ainakaan laskee, sillä muutenkin vanhat katit saattaa ahdistaa enemmän, kun tehtaalta lähtiessä on ahdistanut. Sitten vähän OT: tosiaan kiinnostais tietää ihan fakta peräistä tietoa tosta katittoman 300-24v ja katillisen tehoerosta, eli mistä asioista tuo ero muodostuu? Katti varmaan vaikuttaa osansa, mutta tuleeko ero jostain muustakin?
Kannattaahan se kokeilla varsinkin jos ei mitään maksa. Eiköhän ainakin polttoaineen kulutus tipu pikkuisen ja tuskin ne tehot siitä ainakaan laskee, sillä muutenkin vanhat katit saattaa ahdistaa enemmän, kun tehtaalta lähtiessä on ahdistanut. Sitten vähän OT: tosiaan kiinnostais tietää ihan fakta peräistä tietoa tosta katittoman 300-24v ja katillisen tehoerosta, eli mistä asioista tuo ero muodostuu? Katti varmaan vaikuttaa osansa, mutta tuleeko ero jostain muustakin?



