280SE w126

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

280SE w126

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

Tuli hommattua tollanen, vuosimallia 83 oleva 280se projektiksi kun halvalla sai, leima on mennyt umpeen vuoden vaihteessa ja oonkin nyt kahen vaiheilla että koitanko hakea vikalistan jos vaikka meniskin läpi vai laitanko suoraan projektiksi, mittarissa oli muistaakseni 350tkm, öljy haisee ja pensaa syö joten pikkuremppa koneelle olisi varmaan paikallaan, samalla lievä lisätehokin olisi paikallaan, onko järkevää tehdä tuohon 2.8 mitään virityksiä/moottoriremonttia vai onko kannattavampaa vaihtaa koko tekniikka esim 3.0? turbo olis hianoo, mutta taitaa budjetit paukkua siinä vaiheessa ankarasti yläkanttiin, millä eväin tuosta 2.8 saisi vaikkapa 20-30hp? että saisi sen käyrän käväsemään reilussa 200hp lukemissa?
automaatti laatikolla tuo tottakai on, että mitä tehoja se kestää?
korin puolesta ajattelin korjailla ruosteet, etupuskurista kromilista on ruostunut puhki joten se ainakin pitää laittaa uusi, etupuskuriin tekis mieli uutta ilmettä, kyljet ja perä varmaan jäis vakiotyyliin, väri on nyt sininen, mutta mieli tekisi jotain pirun kiiltävää helmiäis valkoista, alusta oli tehtaan jäljiltä jo madallettu ja menee aika sopivalla korkeudella, vanteiksi suunnittelin 19" taakse 9.5" leveenä ja eteen 8.5".. huulivanteet, malleja voi ehdotella mutta niissäki budjetti aika pieni (leagueita ei), keskin kt10 humerus oli tosi siisti vaihtoehto, valoiksi suunnittelin kirkkaita joka kohtaan..
sisusta on tällä hetkellä aika raihnainen, jalopuut repsottaa, likaa löytyy, penkeiksi pitäs löytää vaaleeta nahkaa, tai sitten verhoiluttaa uudelleen, mut jotkut sivutuelliset etupenkit olis mukavat, jalopuun tilalle mielisin harjattua terästä tai jotain samaa tyyliä, löytyykö mistään valmiita settejä?
Jonkun sortin hifitkin pitäis rakennella, hattuhyllyllä oli muistaakseni 6x9, onko sielä hattuhyllyn alla miten tilaa? että mahtuisko siihen rakentaa kotelo kahdelle dls rw6 subbarille ja 3" refleksi putkelle? hattuhyllyn keskelle? sitten reunoilla antais olla ne 6x9, millaiset etukaiutin paikat tuossa on? en oo päässy viel tarkemmin tutkimaan, kontti on ilmeisesti tankinkin takia jo niin tiivis ettei sieltä subbari pääse huuteleen?


eli sellane sopiva yhdistelmä old school ja uutta tyyliä olis hakusessa, valkosta,kromia ja mustaa sopivasti yhdisteltynä, pistän kuvia aihiosta ja vaiheista kun niitä tulee..
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

onneksi olkoon ässän hankinnasta :D
ei muuta kun leimalle vaan :wink: sittenhän tietää mitä tarttee laittaa ja mitä ei :roll:
en ite alkas tekee sille koneelle mittään virityksiä, ainoo minkä vois aatella tehä, niin vaihtaa viskon sähkö puhaltimeen :idea: lootahan kestää heleposti pienet viritykset :lol:
noista vanteista en sano mittään :shock:
noita vaaleita nahkoja voi olla ika paha löytää :roll:
laitappa ostoksestasi valokuvia ja sitten projektista myös, niiton mukava kattella :D
ja tervetulloo foorumille :D
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Henry_435
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Su 17.02.2008 22:19
Paikkakunta: Viljakkala\Ylöjärvi

Re: 280SE w126

Viesti Kirjoittaja Henry_435 »

penkeiksi pitäs löytää vaaleeta nahkaa, tai sitten verhoiluttaa uudelleen, mut jotkut sivutuelliset etupenkit olis mukavat,

Verhoiluta penkit niin saat mieleisen väriset ja näköiset. Verhoilija kyllä toppaa penkit jos haluaa sivutukea. Ite verhoilutin kanssa oman mersun penkit kerman värisellä nahalla ja niistä tehtiin sporttisemmat ns.Cossun penkit. Hintaa työlle jäi 400€ sis. Etu- ja takapenkit, 4kpl niskatukia.
W115 220D -73
W202 250TDT -97 varaosina
W124 300TDT -92 varaosina
508D 8henk. matkailuauto\erikoisajoneuvo -76

Ex W201 2.5D -90 om605 sportline
Ex W201 190DT -88 7mm Ppd, S1bg
Ex W202 220CDI -99
Ex W203 270Cdi -02
Ex W123 300TDT -81
Ex W124 200D -88
Ex W124 300TDT -90
Ex W124 300CE 24 -89 om606, 7mm mynä, HX50

Muut:
Volvo V70 D5 -03
Mazda Savanna -74 "ikuisuusprojeki"
VW Golf Mk1 1.6 GLS -77
Simca 1100 -74
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: 280SE w126

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Henry_435 kirjoitti: Ite verhoilutin kanssa oman mersun penkit kerman värisellä nahalla ...Hintaa työlle jäi 400€ sis. Etu- ja takapenkit, 4kpl niskatukia.
Ja kyseessähän on varmaan keinonahka? Tuolla hintaa kun ei edes saa pelkkiä aitoja nahkoja penkkeihin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Henry_435
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Su 17.02.2008 22:19
Paikkakunta: Viljakkala\Ylöjärvi

Re: 280SE w126

Viesti Kirjoittaja Henry_435 »

EVO X kirjoitti:
Henry_435 kirjoitti: Ite verhoilutin kanssa oman mersun penkit kerman värisellä nahalla ...Hintaa työlle jäi 400€ sis. Etu- ja takapenkit, 4kpl niskatukia.
Ja kyseessähän on varmaan keinonahka? Tuolla hintaa kun ei edes saa pelkkiä aitoja nahkoja penkkeihin.
tuo 400€ on työn hinta ei sisällä materiaaleja.. siihen sitten päälle tietenkin materiaalikustannukset. itse käytin patentoitua keinonahkaa. olisko ollu OTR:n valmistamaa. kyllä noihin materiaaleihinkin muutama satanen upposi.
W115 220D -73
W202 250TDT -97 varaosina
W124 300TDT -92 varaosina
508D 8henk. matkailuauto\erikoisajoneuvo -76

Ex W201 2.5D -90 om605 sportline
Ex W201 190DT -88 7mm Ppd, S1bg
Ex W202 220CDI -99
Ex W203 270Cdi -02
Ex W123 300TDT -81
Ex W124 200D -88
Ex W124 300TDT -90
Ex W124 300CE 24 -89 om606, 7mm mynä, HX50

Muut:
Volvo V70 D5 -03
Mazda Savanna -74 "ikuisuusprojeki"
VW Golf Mk1 1.6 GLS -77
Simca 1100 -74
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 280SE w126

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Henry_435 kirjoitti:
EVO X kirjoitti:
Henry_435 kirjoitti: Ite verhoilutin kanssa oman mersun penkit kerman värisellä nahalla ...Hintaa työlle jäi 400€ sis. Etu- ja takapenkit, 4kpl niskatukia.
Ja kyseessähän on varmaan keinonahka? Tuolla hintaa kun ei edes saa pelkkiä aitoja nahkoja penkkeihin.
tuo 400€ on työn hinta ei sisällä materiaaleja.. siihen sitten päälle tietenkin materiaalikustannukset. itse käytin patentoitua keinonahkaa. olisko ollu OTR:n valmistamaa. kyllä noihin materiaaleihinkin muutama satanen upposi.
jumalauta, meilläpäin kun kysyin ässän penkin selekänojan korjaamista niin sälli määräs työn osuudeksi 500€ :!: ei meikä lämmenny tohon hintaan :evil:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Henry_435
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Su 17.02.2008 22:19
Paikkakunta: Viljakkala\Ylöjärvi

Re: 280SE w126

Viesti Kirjoittaja Henry_435 »

touhottaja kirjoitti:
Henry_435 kirjoitti:
EVO X kirjoitti:
Henry_435 kirjoitti: Ite verhoilutin kanssa oman mersun penkit kerman värisellä nahalla ...Hintaa työlle jäi 400€ sis. Etu- ja takapenkit, 4kpl niskatukia.
Ja kyseessähän on varmaan keinonahka? Tuolla hintaa kun ei edes saa pelkkiä aitoja nahkoja penkkeihin.
tuo 400€ on työn hinta ei sisällä materiaaleja.. siihen sitten päälle tietenkin materiaalikustannukset. itse käytin patentoitua keinonahkaa. olisko ollu OTR:n valmistamaa. kyllä noihin materiaaleihinkin muutama satanen upposi.
jumalauta, meilläpäin kun kysyin ässän penkin selekänojan korjaamista niin sälli määräs työn osuudeksi 500€ :!: ei meikä lämmenny tohon hintaan :evil:
Omat penkit oli onneksi ehjät. Aika suolanen hinta pelkästä korjaustyöstä :shock:
W115 220D -73
W202 250TDT -97 varaosina
W124 300TDT -92 varaosina
508D 8henk. matkailuauto\erikoisajoneuvo -76

Ex W201 2.5D -90 om605 sportline
Ex W201 190DT -88 7mm Ppd, S1bg
Ex W202 220CDI -99
Ex W203 270Cdi -02
Ex W123 300TDT -81
Ex W124 200D -88
Ex W124 300TDT -90
Ex W124 300CE 24 -89 om606, 7mm mynä, HX50

Muut:
Volvo V70 D5 -03
Mazda Savanna -74 "ikuisuusprojeki"
VW Golf Mk1 1.6 GLS -77
Simca 1100 -74
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 280SE w126

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Henry_435 kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:
Henry_435 kirjoitti:
EVO X kirjoitti:
Henry_435 kirjoitti: Ite verhoilutin kanssa oman mersun penkit kerman värisellä nahalla ...Hintaa työlle jäi 400€ sis. Etu- ja takapenkit, 4kpl niskatukia.
Ja kyseessähän on varmaan keinonahka? Tuolla hintaa kun ei edes saa pelkkiä aitoja nahkoja penkkeihin.
tuo 400€ on työn hinta ei sisällä materiaaleja.. siihen sitten päälle tietenkin materiaalikustannukset. itse käytin patentoitua keinonahkaa. olisko ollu OTR:n valmistamaa. kyllä noihin materiaaleihinkin muutama satanen upposi.
jumalauta, meilläpäin kun kysyin ässän penkin selekänojan korjaamista niin sälli määräs työn osuudeksi 500€ :!: ei meikä lämmenny tohon hintaan :evil:
Omat penkit oli onneksi ehjät. Aika suolanen hinta pelkästä korjaustyöstä :shock:
joo, niin onkin kun selekänojan toppauksen irrottamiseen mene etes tuntia :wink: penkkiä ei tartte otta pois paikaltaan :idea:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kyllä se hinta komppaa aika pitkälti työn laatuun tai sitten kustaan silmään.

Pohjanmaallakin on näitä 500e/koko sisusta verhoilijoita, ja jälki nyt on jopa ihan hyvää hintaansa nähden. Joskus olen kuullut jopa 250e/koko sisusta hinnasta, mutta kyllä ainakin Cadillacin sisustaa tehtäessä puhutaan 1000€ pelkästään materiaalien kohdalla ja nekin joutuu tilaamaan suoraan USA:sta, joten mieluiten vien ne West Fixiin ja maksan sen 1500€ että ne on myös oikeasti istuvat. JA jos rahaa olis tarpeeksi niin Eugen olisi myös yksi vaihtoehto.

Mikäli kyse on pelkästä korjaustyöstä niin niihin olen käyttänyt näitä edullisempia vaihtoehtoja, ja kunhan vaan kangas on omasta takaa niin hinta/laatu on ollut erinomaista. Muistaakseni 50-100e on yleisimmin ollut tuo penkin reunan korjaus / kankaan vaihto. Siis siihen kohtaan missä se rotanjyrsimä yleensä on vanhemmissa autoissa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

Joo pitää koittaa leimata niin saa vikalistan, näkee sitten tosiaan mitä pitää vähintään tehdä, minkähän sortin päästöverot tälläseen napsahtaa kun se lakimuutos tulee?

noi orkkispenkit verhoilemalla en usko saavani sellaisia kuin toivoisin
http://4.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/S ... 126-16.JPG
tollaset kun saisi.. keskiosa tuosta valkoisella tai toistepäin, sellasia vähä olis mielessä, onko nuo minkä mallin penkit?

kokosisustan verhoilussa pidän varmaan tonnin katon materiaaleineen, lapualla ilmeisesti on joku hemmo joka tuohon budjettiin pystyisi tekemään..

saako noihin jotai tuning korinosia jostain päin maailmaa?

sisustan jalopuiden tilalle varmaankin teippi olis parasvaihto ehto? en vaan osaa päättää haluanko harjatun metallin näköistä vai hiilikuidun..
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

mun mielestä se jää alle 200€vuodesa.
jospa ei ässään kuitenkaan hiililuitua sotkettas :shock:
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

niin se toki on :)
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14222
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Nuottajärvi kirjoitti: noi orkkispenkit verhoilemalla en usko saavani sellaisia kuin toivoisin
http://4.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/S ... 126-16.JPG
tollaset kun saisi.. keskiosa tuosta valkoisella tai toistepäin, sellasia vähä olis mielessä, onko nuo minkä mallin penkit?
Nuo esimerkin penkit eivät ole Mersun penkit.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

Mut mersusta se kuva on, mut tollaset toppaukset sivuille niin mä oon very happy :)

suunnitteluasteella on myös ässän perään kärry, lada 2105 joka on uudessa muodossaan grillisauna, sisätilassa sauna ja peräkontin tilalla grilli :) toi on vielä vasta suunnitteluasteella, keulaton kori löytyis mummolan navetan takaa josta sais hyvin väkerrettyä :)
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14222
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Aivan W126:sta on kuva mutta penkit jotkut muut kuin Mersun. Olisikohan joku Bemarin malli? Mitenkäs W201-16:n jakkarat?

http://www.fan-gallerie.de/galerie.php? ... delnr=1015

Ilman tietenkin noita Avantgarden väriehosteita...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

Joo tollaset.. mitä vikaa väriehosteissa, upeat :DD

pitää ruveta metsästää penkkejä ku saa työn alle auton, taitaa ensin toimia käyttiksenä kun ei mönkijällä viitti joka paikkaan ajaa :)
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Badbenz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 03.10.2009 22:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Badbenz »

Takavuosina tuli rakenneltua yksi 1303 volsu ihan korista asti. Purin penkit ja kankaat pöydälle , piirsin niillä uudet nankaosat ja rupesin ompelemaan. Keskellä punaista ja reunoilla mustaa nahkaa. Tereet ja kaikki. Ostin vaan nahkaneulan brotheriin. Tuli kyllä komeet. Lattiatkin tuli tehtyä plyyshistä. Vielä kun reikärosterista tehtiin lattiamatot ja alle punainen matto, mikä paistoi rosterin läpi, niin kyllä kelepasi ajella.
Eli kannattaa testailla ja kokeilla itekin, ei se mitään rakettitiedettä ole. Mutta jos auto on arvokas, älä pilaa vaan vie ammattilaiselle. :lol:
- neliveto on ylivoimaa -
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

no jos lähtökohta on alle 500e mersu niin vois sitä iteki koittaa, äitee on nikkari ompeluasioissa..
Muutama vuos sitte tein tollasen teini kadetin, siitä penkit purettiin, topattiin hieman lisää ja verhoiltiin ja olihan se aika paskaa hommaa vaikka tehtii perus kankaasta :)
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

pistä ny niitä kuvia että nähhään millanen se lähtökohta sitten on ja miten se muuttuu kunnostuksen edetessä :D
pelti töitähän siinä ei sitten mahtanu olla :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

Kuskin etulokari pitäs uusia, takalasin alareuna on puhki, kyljissä kukkaa yms yms, joten on peltitöitä, saan sunnuntaina vasta kuvia ku on vielä entisellä omistajalla lauantai iltaan asti..
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

Putki oli napsahtanu ensimmäisen vaimentimen liitoksista naps..
Onkos noissa takavaimentimet läpivirtaavia?
jos korvais ton keskivaimentimen suorilla putkilla, äänten toivossa vai sitten takapöntön tilalle suoraa?

jossain vaiheessa varmaankin haara putki molemmin puolin autoa mutta leimalle vakio ulostuloilla
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Takapöntön tilalle kun lyö suoraa niin tulee aika makeet äänet,ehkä vaan vähän turhan kovat, ainaki matka käyttöön
Merseedespents
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

No jos keskipöntön korvaa suoralla ja takapöntön antaa olla niin oliskaa sitte sopivat.. toki oon tottunu lujaan ääneen, käyttiksessä suora putki, toisessa yks vaimennin ja ex auto oli suoralla putkella :)
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Joskus koitettiin w124 300 24v vaan tuota takapönttö pois ja suora tilalle,oli se ihan pähee..
Merseedespents
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

mä taidan koittaa sitä keskipöntön poistoa, toki halvempi olis ku ottais takapöntön pois :)
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

mulla ainakin kasissa tosi nätit äänet ku otettu katit ja se keskipönttö hässäkkä pois ja pelkkä takapönttö paikoilla. tosin kutosessa voipi tulla kovemmat äänet mut kasissa toimii tosi hienosti nuin.
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

Noo, tulee varmaan vaimennettua tuota mersua jonkun verran jos tekee jotain hifin tynkää sinne niin sillä saadaa melut pois :) ex käyttiksessä oli vaimennusmattoa jollai 500eurolla :) nykysessä kans jotai 500e pistetty, tähän vois riittää jotkut 200e matot :)
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

Miten paljon on hattuhyllyn alla upotustilaa, että joutuukohan sitä korottamaan paljoa jos tekee hattuhyllylle 6.5" dls rw6 kotelon..
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Nuottajärvi kirjoitti:Miten paljon on hattuhyllyn alla upotustilaa, että joutuukohan sitä korottamaan paljoa jos tekee hattuhyllylle 6.5" dls rw6 kotelon..
pähkäilehän tuosta :roll: ei siä ihan mahottomasti tillaa ole, koku viitisen senttiä :wink:

Kuva
mullon pelkkiä romuja vaan
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

Joo että korotusta tai sitten unohdusta :) mut ei taida subi kuulua kontista hyttiin joten hytin puolelle se pitäs tehdä..

aktiivisubi ei varmaan täytä toiveita ja litteä pioneerin kymppikin taitaa olla liian suuri hattuhyllyyn

6x9 free air subit vois toki ottaa kokeiluun.. kun 6x9 paikat oli hattuhyllyssä
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Vastaa Viestiin