nyt meni mersuun luottamus

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

nyt meni mersuun luottamus

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

kello on 6.46 pakkasta -20 ja 200d ei lähe lämmittämättä käyntiin :shock: :shock: mitäää v"t"ua
edellinen 300 lähti -30 käyntiin.täytyy josai olla vikaa mutta misä kun PA-suod on vaihdettu, akku on terve 100ah, hehkut ainaki eile aamulla vielä toimi :lol:
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
Wiltteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: To 15.06.2006 20:29
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Wiltteri »

Oisko hehkuissa kuitenkin vikaa, noin äkkiä ajatellen tuo viittaisi niihin.
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ajoitus ei ole optimaalinen tai ruiskutus on huono, ehkä jopa puristuspaine alhainen :roll:, tai startti on likainen, eikä pyöri reippaalla otteella.

Tuplaa tai triplaa hehkutusaika.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Eikös nuo ollu tarkkoja venttiilien säädöistä. Enhän minä 123:sista oikeasti mitään tiedä, mutta isot pojat puhuneet.
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

AM kirjoitti:Eikös nuo ollu tarkkoja venttiilien säädöistä. Enhän minä 123:sista oikeasti mitään tiedä, mutta isot pojat puhuneet.
Kyllä näin on. Pakoventtiilit tuppaa helposti kantamaan. Sillon kun vielä tuli ajeltua enemmän W123:lla taisin säätää venttiilit kerran pari vuodessa.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

veskola kirjoitti:Ajoitus ei ole optimaalinen tai ruiskutus on huono, ehkä jopa puristuspaine alhainen :roll:, tai startti on likainen, eikä pyöri reippaalla otteella.

Tuplaa tai triplaa hehkutusaika.
Eikös tuo hehkutus ajan pitkittäminen ole varma tappotuomio hehkutulpille.
Varsin tippuu hehkun pää .Tietääkseni eka aika on tehty niin että ei yhtään enempää ja jos heti perään ilman pyöräytystä jatkuu taas lämpeneminen enemmän edellisestä niin alkaa hehku sulamaan.
Kavarini nimittäin teki näin ja ei aikaakaan kun oli hehku remonttia tiedossa ja haukkui hehkut että onpa paskaa kamaa.
Työ hiasessa 13v vanhat org hehkut ja ikinä ei ole yli hehkutettu.Kaikki pelaa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei mun kokemusten mukaan, oletan nyt tässä tosiaan, että on kyseessä -20 astetta pakkasta kuten kirjoitettiin, eikä kesähelteet. Hehkutulpat on olleet virheettömät tuplahehkutustenkin jälkeen.

Tietenkään niitä ei kannata poltella turhaan, jos lähtee ilman käymään.

Ai hitto, ja tämä ei edes ollut om601 :shock: ei tule noita allekirjoituksia paljon katteltua. Venttiili kantaa tai on väärin ajoitettu-> huonot puristuspaineet.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

omaa mitsu L300 oli turha edes kokeilla käyntiin yli -20 C pakkasilla, jos ei hehkuttanut ensin 2-3 kertaa, eikä ikinä ollut hehkujen kanssa ongelmia ja yli 300 000 km tuli silläkin veivattua :roll: olisko mersun hehkut sitten heikompia, kun niitä tuntuu menevän alle 100 000 km ajoillakin...

työmaan pillarissa on myös orggis hehkut ja sitä hehkutetaan yleensä aina 3-4 kertaa, ennen käynnistystä, eikä ole hehkuvikoja ollut, vaikka kone on -60 luvulta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Tuo on ihan normaalia ettei käynnisty -20 asteessa lämmittämättä kun kyse on W123 dieselistä.Vaikka moottori olisi uudenveroisessa kunnossa puristuspaineita on jotain 5bar vähemmän kuin uudemmissa esim OM601 moottorissa tai VW dieseleissä.Tästä syystä ei vanha OM61x välttämättä käynnisty kovemmilla pakkasilla,tälle ei vaan voi mitään.Onhan näitä vanhempia spesiaali yksilöitä jotka käynnistyy kovillakin pakkasilla mutta itse pidän tuota -20 ylärajana luotettavalle käynnistymiselle.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Moi!

Tuollainen syö miestä, mutta älä vaan sille autolle raivoa! syytön se siihen on.

Koneöljynähän sulla on Mobil1 synteettiset?

Onko sulla ihan oikiset hehkut vai parin sekunnin pikahehkut? Sun pitäisi saada niitä esikammioita lämpöiseksi.

Noi jutut oli aivan uusia minulle, ettei dieseliä saisi hehkutella useampaan kertaan.
Samaten en törmännyt noihin venojen kantamisiin...

Käynnistelin aikoinaan 123:n kovilla pakkasilla näin:
Hehkutus ~kolmeen kertaan. Lyhyt starttaus (että akku heräilee).
Hetken päästä hehkutus ja käynnistys.

Naapurusto peittyy siniharmaaseen utuun... :roll:
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

en mä sille raivookkaan, hymy naamalla kirjottelin aamulla tän viestin kun on kuitenki toinen auto et pääsi töihin, lähinnä järkytyin tai siis yllätyin kun mulla on aina mersut lähteny käyntiin pakkasesta ja tuoki vielä 15 lähti niinku palamupuun alta.
2tuntia oli roikasa niin sai naapuruston savustettua :wink:
täytyy jättää yöksi käyntiin tai roikkaan.
hehkut siinä pelaa mutta venttiilien välykset joutuu kahtoon.
pitää huamen aamulla kokeilla tota sun taktiikkaa
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Meneenkö se muuten silleen, että kylmässä venttiilin varsi pitenee ja alkaa kantamaan ? vai vetäytyykö istukka samaa kyytiä.

No kuiteskin, ohjearvoon laittaa niin on hyvä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kansi on valurautaa,venttiilinvarret terästä,pukki jossa nokka akseli pyörii on alumiinia.Nokka tulee siis lähemmäksi venttiilinvarsia ja jos välykset ovat pienet venttiilit jäävät kantamaan pakkasessa.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
jpp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: La 13.01.2007 15:39
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja jpp »

itsellä ei lähde yli -7 ilman lohkaria vaikka just säädettiin venttiilit :shock: .kahteen venttiiliin ei tarvinnut kajota,loput oli kaikki tiukalla.nyt on isommat välykset mutta siltikään ei tunnu kylmäkäynnistys olevan helppoa.ei auta kuin piuhassa pitää :oops:
w123 -83 käyttö/tuleva harrastepeli
w210 -95 ruosteinen projekti
w124 -95 200da
w123ce -81 uusin tulokas,kesäauto
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Siihen asti homma on siistiä, kun ei tarvitse ottaa käyttöön pullinkimiesten käynnistyskonsteja....eli siis nestekaasutohotinta imuputkessa. On se vähän noloa startata ABC pihalta toho kädessä ja akka starttaamassa.

Pitäisi vähän kantta laskea niin alkaa käynnistymään :twisted:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Minäpoika ihmettelemään tuossa uudenvuoden nurkilla kun S124nen 300TD kaks tuntia lohkolämmityksellä ja todella nahkeasti lähti käyntiin -24,5 asteessa, puisteli mokoma kun krapulaansa pois.

Seuraavana päivänä sama, ja pakkasta ei ollut kuin - 20 astetta. Ihmettelemään piti ruveta: lohkolämmittimen piuha, tarvikeosa tietysti, oli irronnut elementiltä.

Alkuperäiseen kauhisteluun - multa ääni myös öljylöille, että millonkas on vaihdettu, onko epäpuhtautta ja kosteutta seassa..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

jpp kirjoitti:itsellä ei lähde yli -7 ilman lohkaria
Nii joo raja se on kaikella, koneen kulumisellakin. Mun ensimmäinen mersu, eli pystylyhty, ei lähtenyt ilman lisälämpöä käyntiiin alle -5:n pakkasessa.

Se oli kyllä jonkunasteinen kiertopalkinto (vanha taxi), eli kilometreistä ja koneen huollosta ei ollut mitään tietoa.

Ainoat matching numbers taisi olla kuskin kenkien numero. :roll:
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12285
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jari_w123 kirjoitti:a itse pidän tuota -20 ylärajana luotettavalle käynnistymiselle.
JES! Mun pystäri om615 tärähti käyntii iha keposesti 20sek startin jälkee 95Ah akulla kun oli -19!

helpotus.

ja on myös vanha taksi... ja kaikki huollot uudesta asti tiedossa.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Itse pidän kovilla pakkasilla monta tuntia lämpiämässä. Ei se tahdo kahdella tunnilla oikein vielä lämmetä. Lähemmäs kolmenkymmenen pakkasissa saa melkein koko yön olla.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Heavy kirjoitti: Lähemmäs kolmenkymmenen pakkasissa saa melkein koko yön olla.
Niin ja tosi mies ei sammuta autoa ollenkaan :roll:

Tällainen mersukuski oli kauan sitten samalla työpaikalla. Kun pakkasta oli yli -20, niin sen 123D käydä rouskutti koko päivän. :shock:
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

vanha taxi toi munki auto on ja 560tkm vaan mittarisa, noh oisko oikeasti 1560000 8)
työpäivän ajan kärsii helposti seistä -20 ja lähtee kiisuamatta ja kakistelematta.pitää ottaa lohkosta siivu pois niin alakaa herää :D
tai voihan se olla että venttiilikki on jo painunu istukoihin
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Joo, ei ne vanhemmat Mersun koneet ihmeellisiä ole käynnistymään pakkasilla. Pari vuotta sitten oli helmikuussa kova pakkasviikko, ja G-Mersu ( om617) seiso 11 tuntia 28 asteen pakkasessa työmaan reunalla ihan testi mielessä miten herkästi herää tulille ilman lämmityksiä. No eka startilla pientä yritystä oli mutta ei pyörimis vauhti riittänyt. No Valmetin toisesta akusta lisävirtaa, ei tulosta, odotusta ja taas uudelleen, ja taas ja taas ja taas...ei käyntiin. Mietin jo että pitääkö olla metässä yö vai soittaako hakija. Mut eihän nyt Mersua kehtaa mehtään jättää, eihän sekään ole jättänyt minua koskaan matkan varrelle.
No sit viimeinen konsti käyttöön: lämppärin puhallin nollaan ja hytin puolelta etsin miinus kaapelin paikan. Valmetista kaapelit antamaan 24 volttia. Ekana hehkutus 12 voltilla ja startin pyörähtäessä miinus kaapeli runkoon eli 24 volttia ja kone oli heti tulilla. Raakaa mutta tehokasta !
Seuraavana päivänä piti hehkut vaihtaa jotkä kärähtivät käynnistys operaatiossa. Muuta ongelmaa ei jäänyt. Sen jälkeen kovilla pakkasilla käytin keskellä päivää vartin verran että saa illalla sen taas liikkeelle.

Nykyinen 300 tdt(om603) lähtee hehkutuksen jälkeen kuin palmupuun alta 25 asteen pakkasesta 10 tunnin seisonnan jälkeen ilman vippas konsteja ja jää nätisti käyntiin.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2071
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Heavy kirjoitti:Itse pidän kovilla pakkasilla monta tuntia lämpiämässä. Ei se tahdo kahdella tunnilla oikein vielä lämmetä. Lähemmäs kolmenkymmenen pakkasissa saa melkein koko yön olla.
Juu, harmi vain kun tässä rivitalolla asuttaessa tolppiin ei saa kuin 2h lämmitystä, mielelläni kovilla pakkasilla pitäisi enemmänkin.

Itsellä on jotkut W123:t lähteneet hyvin kovillakin pakkasilla, aika paljon on kyllä akustakin kiinni ollut, hyvällä akulla lähtee hyvin, venttiilit myös pitää olla säädetty, 300D:t on ollut parhaimpia lähtemään, melkein kaikki mitä ollut on lähtenyt -20 ja vähä ylikin, mutta sanotaan että ei oo tainnut varmaan yksikään lähteä jos alkaa -30 olemaan, kun taas W124:t lähtee hyvinkin jos akussa virtaa. Eipä silti, kamalaa repimistä tollattee kylmästartti, paree aina lämmittää jos vain voi.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Vzxzttu tämä lämmitys tolppien sähkön säännöstely.Enemmän on maksanu ne kellot sinne tolppaan kun useamman vuoden koko sähkön kulutus jatkuvalla lämmityksellä.
Paljonko nykyään peritään talven tolppa paikasta.
Muutenkaan jos lämmittelet koko ajan tolpassa niin ei taida tehdä vuoteen
kuin 20-50 egee.
Nämä systeemit on halunnut nuuka joka ei osaa laskea.
Niinkuin yks pönttö joka teki valaistusta kynttilöillä kun sähkö on kallista,tais tulla kynttilöiden polttaminen kymmenen kertaa kalliimmiksi.
OT
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Kyllä sen 2h pitäisi riittää tosi hyvin, jos on kunnon lohkolämppäri, eikä mitään säteilypaskaa.

Sekö olisi hyvä, että kerroistalon koko automäärä pitää yli yön sitä lohkolämppäriä+sisätilanlämppäriä pauhaamassa? Sisätilanlämppärit lähes poikkeuksetta 1200W ja siihen päälle se lohkolämppäri, joka vie toisen samanmoisen.
Se on yksinkertaisesti todella turhaa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jos posotetaan täydellä teholla läpi vuorokauden 10A virralla se maksaisi luokkaa 150-200 €/kk riippuen vähän sähkön hinnoista.

Eli ei se nyt kovin halpaa nykyään ole.

Omakotitalo kuluttaa 6-12 kW kun se lämmittää yöllä panuansa, ja pahimmillaan joku voisi käyttää 2kW ympäri vuorokauden sähkötolpasta.

En sitten tiedä miten se käytännössä menisi, jos se olisi täysin rajoittamatonta.

No mitään rajoituksia ei tietenkään nykyään saisi olla vaan kulutusmittarit ja sen saa kuluttaa minkä maksaa, pitäähän ne sähköautotkin saada ladattua jostain.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

omakotitalossa saa pitää roikassa, niin paljon kuin haluaa/viitsii maksaa :wink:

nuo vuokakämpät on kyllä niin erikoisia välillä, joskus näin, kuinka oli vedetty oma roikka rivarin saunanlasista naapurin omakotitalon talliin roikka sähköksi :P
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Anteeksi ,ei tullu mieleen jos se ois rajoittamonta siis virran käyttö niin siellähän pyörii kaiken maailman vekottimet yötä päivää kun ihminen on mitä on.
Mutta muutenkin näitä apu aparaatteja on joitten hintaa ei tienata milloinkaan.
Onhan se termarikin konehuoneessa hieno joka pitää tietyn lämmön yllä mutta se hinta.
Itse pidän autotallissa yön auton virrassa Autotallin lämmityksen nollilla(eristetty)
kun aamulla oven avaa niin oisko muutaman asteen vain pakkasen puolella ja muutkin paikat notkeat eikä moottori pelkästään.
Kiva mennä myös tekee jotain hommia sinne kun ei tartte lähteä lämmittämään -25 :tä asteesta lämpimämmäksi kun perus lämpöä on jo.
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

atlas kirjoitti:Kiva mennä myös tekee jotain hommia sinne kun ei tartte lähteä lämmittämään -25 :tä asteesta lämpimämmäksi kun perus lämpöä on jo.
Tämä on totta. Pelkkä polttimon vaihtaminen -25 asteen pakkasessa on täyttä paskaa, saatikka sitten joku isompi projekti. Mulla onneksi saa pitää tolpassa vaikka yötä päivää ja taloyhtiö maksaa. :) Tosin ekotekona en ole käyttänyt kun työ-Sprintterissä on webastot. 8)
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

napa kirjoitti:omakotitalossa saa pitää roikassa, niin paljon kuin haluaa/viitsii maksaa :wink:

nuo vuokakämpät on kyllä niin erikoisia välillä, joskus näin, kuinka oli vedetty oma roikka rivarin saunanlasista naapurin omakotitalon talliin roikka sähköksi :P
jep, yhen yön oli kokoajan roikassa ja kyllä hirvitti kattoa sähkömittaria ku vilkku niin tiuhaan :wink:
ja sen verran tosta rivari kerrostalo sydeemistä jos asusin semmosesa taloyhtiösä misä roikat toimii aamulla 2h niin toi lintta lähtis vasta keväällä käyntiin

OT:oliko napa tulossa viime talvena pohjois-pohjanmaalta hakeen 201 mersun koria?
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Vastaa Viestiin