Auto kävi Veholla, kun ilmeni vuoto polttoaineletkuissa. Hain auton aamulla ja pistin välittömästi merkille sihinän mikä kuuluu kierroksia lisätessä. Päivällä ajellessa kierrokset jäi 3000:een yhdessä vaiheessa mutta seuraavalla ajolla nousivat taas siitä yli. Kävi ilmeisesti vikatilassa välillä. Ajattelin kuitenki käydä valittamassa sihinästä, koska sitä ei taatusti kuulunut aikaisemmin. Ottivat auton sisälle ja tuomio oli, että pakoputki vuotaa ja sihinä tulee siitä. No toisaalta se pitää paikkansa, on vuotanut jo pitkään mutta sihisemättä. Ajattelin kuitenki vilkaista toimiiko pakokaasujen kierrätys, koska meno tuntui laiskalta. Nykäisin imupuolella ylhäällä olevasta kellosta letkun irti moottorin käydessä, mutta sieltä tuntuu nyt olevan paineet hukassa. Eikö letkuissa kuuluisi olla alipaine mikä säätää kelloa? Missä tämä paine saadaan aikaiseksi? Voiko tämä kuuluva sihinä tulla siitä, että paineet karkaa jostakin?
Huollossa oli uusittu polttoaineletkujen o-renkaat, suodattimen kotelon tiivisteet ja tehty vaadittavat testit, joten askartelua on varmasti konehuoneessa harjoitettu.
EGR:ää säätävä paine hukassa, C220 CDI -98
Re: EGR:ää säätävä paine hukassa, C220 CDI -98
Eiköhän sitä alipainetta tietokone päästä siihen letkuun, koita seurata letkua, pitäisi mennä sellaiseen mokkulaan. Mun mielestä siinä ei kuulu olla alipainetta tyhjäkäynnillä mutta en nyt ole ollenkaan varma milloin se sitä venttiiliä aukoo...eiköhän nimimerkki tuikku kohta kerro. Jos sihisee tyhjäkäynnillä ja sihinän määrä ei kasva kaasutellessa niin eiköhän se ole alipaineletku joka vuotaa. Toisaalta pakoputken vuodot on helppo löytää, eli vaimo piteleen tennissukkaa tai tennaria putken päähän ja sitten auton alle katselemaan...jo hajukin paljastaa...ja pakkasella lämpö.
Lisää tietoa: www.skg.fi
.
Pitäis olla alipainetta, ei kovin paljoa, mutta pitäsi olla.
Egr-venttiili on kiinni vaan (lähes) täys kiihdytyksessä, pitkässä tyhjäkäynnissä, sen kiinnimenon kuulee käynnistä, sekä vikatilassa.
Kaikissa muissa tilanteissa, käyntilämpöisenä, se on jollain tavoin auki.
Enimmillään jotain 2000-2400rpm, kevyt kaasu.
Pitäis olla alipainetta, ei kovin paljoa, mutta pitäsi olla.
Egr-venttiili on kiinni vaan (lähes) täys kiihdytyksessä, pitkässä tyhjäkäynnissä, sen kiinnimenon kuulee käynnistä, sekä vikatilassa.
Kaikissa muissa tilanteissa, käyntilämpöisenä, se on jollain tavoin auki.
Enimmillään jotain 2000-2400rpm, kevyt kaasu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Tuo EGR:n tulppaus on kyllä tuttu ja itselläkin ollut käytössä. Varmasti foorumin keskustelluimpia aiheita. Taisin kuitenki ennen katsastusta ottaa tulpan pois. En tiedä olisiko vaikuttanut tuloksiin, mutta tuolla autolla on aina tehnyt testeissä vähän tiukkaa.. Varman päälle.
Kuitenkin, voihan se olla että pakoputki siellä sihisee. Sihinä on kuitenki alkanut sen jälkeen kun auto lähti lavalla Veholle. Pakoputki on helppo tarkastaa myöhemmin. Sihinä alkaa kuulua vasta kierrosten noustua yli kahden tonnin.
Tuo EGR kuitenkin vaivaa. Pitääkö imupuolen läpän akselilla näkyä selvää liikettä jos kaasua polettaa auton ollessa paikalla? Missä se putkissa oleva alipaine kehitetään? Onko jossakin joku pumppu vai miten? Sieltä seuraamalla luulisi vian löytyvän. Näissä paineletkuissa on kiinni myös pari filmipurkin kokoista koteloa, toinen oikealla ja toinen vasemmalla puolen syyläriä. Mikäs niiden tehtävä on?
Kuitenkin, voihan se olla että pakoputki siellä sihisee. Sihinä on kuitenki alkanut sen jälkeen kun auto lähti lavalla Veholle. Pakoputki on helppo tarkastaa myöhemmin. Sihinä alkaa kuulua vasta kierrosten noustua yli kahden tonnin.
Tuo EGR kuitenkin vaivaa. Pitääkö imupuolen läpän akselilla näkyä selvää liikettä jos kaasua polettaa auton ollessa paikalla? Missä se putkissa oleva alipaine kehitetään? Onko jossakin joku pumppu vai miten? Sieltä seuraamalla luulisi vian löytyvän. Näissä paineletkuissa on kiinni myös pari filmipurkin kokoista koteloa, toinen oikealla ja toinen vasemmalla puolen syyläriä. Mikäs niiden tehtävä on?
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Niistä "filmipurkeista" se letku ainakin mulla tulee siihen imuputken läpän kääntäjälle. Samasta purkista menee myös ilmanputsariin yksi letku. Eiköhän siihen filmipurkkiin tullu muistaakseni taas letkut alipainepumpulta, jos en väärin muista.
Kaverin 290TD:ssä ei paljoa liikkunut se läppä paikallaan kaasutellessa, kun nosti kierroksia ei tapahtunut mitään mutta kun kierrokset alkas laskemaan niin pikkasen käväisi läppä edestakasin niin että just ehti huomata.
Kaverin 290TD:ssä ei paljoa liikkunut se läppä paikallaan kaasutellessa, kun nosti kierroksia ei tapahtunut mitään mutta kun kierrokset alkas laskemaan niin pikkasen käväisi läppä edestakasin niin että just ehti huomata.
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11