300td/124 ohjaustehostin oksentaa..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
VKK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 21.09.2009 20:29

300td/124 ohjaustehostin oksentaa..

Viesti Kirjoittaja VKK »

..öljyt. Joulupäivänä viimeksi -27 oli kun meni kumiletku sieltä putkien välistä, tänä aamuna -33 ja uudestaan, nyt Ilm. paluupuolelta. Voiko sinne laittaa jotaki ohuempaa öljyä tai jotain..?
Vai vaihdanko tojotaan?
-No en vaiha.
Viimeksi muokannut VKK, Pe 22.01.2010 19:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Vaihda normiöljy ja suodin niin eikähän ala pelittämään.Ja oiskohan kun en muista niin korkissa huohotin reikää joka pitäis puhdistaa auki.Ylipaine nähtävästi rikkoo letkut sulla tai suodin on paskanen että järjestelmä painaa kaikki öljyt säiliöön kun filterin läpi menee vain vähän.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

öljyjen lämmittelykään ei ole pahaksi näillä yli -15 C pakkasilla, eli ei heti lähdetä baanalla, kun auto on saatu käyntiin, vaan rauhallisesti lämmitellään öljyjä notkeiksi tehostimessa pienillä ratin liikkeillä... vanhat ja haurastuneet letkut kyllä voi paukahtaa helteilläkin paineesta, jos ne on jo siinä kunnossa... mutta yleensä kaikki tietysi menee talvella paskaksi, kun siitä on mahdollisimman paljon haittaa :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
VKK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 21.09.2009 20:29

Viesti Kirjoittaja VKK »

atlas kirjoitti:Vaihda normiöljy ja suodin niin eikähän ala pelittämään.Ja oiskohan kun en muista niin korkissa huohotin reikää joka pitäis puhdistaa auki.Ylipaine nähtävästi rikkoo letkut sulla tai suodin on paskanen että järjestelmä painaa kaikki öljyt säiliöön kun filterin läpi menee vain vähän.
Missä moinen suodatin sijaitsee..?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Imaise öljyt pois ja suodin näkyykin siinä pohjalla.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mitä öljyä olet käyttäny siellä?

Esim Mobilin ATF 320 on notkeampaa kuin "normaali" atf. sitä kannattaa kokeilla.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5747
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Mika.T kirjoitti:Mitä öljyä olet käyttäny siellä?

Esim Mobilin ATF 320 on notkeampaa kuin "normaali" atf. sitä kannattaa kokeilla.
joo toi on hyvä öljy tehostimeen, sitä mullakin on ässän tehostimen kupissa, muttei laatikossa :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Vastaa Viestiin