..öljyt. Joulupäivänä viimeksi -27 oli kun meni kumiletku sieltä putkien välistä, tänä aamuna -33 ja uudestaan, nyt Ilm. paluupuolelta. Voiko sinne laittaa jotaki ohuempaa öljyä tai jotain..?
Vai vaihdanko tojotaan?
-No en vaiha.
300td/124 ohjaustehostin oksentaa..
300td/124 ohjaustehostin oksentaa..
Viimeksi muokannut VKK, Pe 22.01.2010 19:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
öljyjen lämmittelykään ei ole pahaksi näillä yli -15 C pakkasilla, eli ei heti lähdetä baanalla, kun auto on saatu käyntiin, vaan rauhallisesti lämmitellään öljyjä notkeiksi tehostimessa pienillä ratin liikkeillä... vanhat ja haurastuneet letkut kyllä voi paukahtaa helteilläkin paineesta, jos ne on jo siinä kunnossa... mutta yleensä kaikki tietysi menee talvella paskaksi, kun siitä on mahdollisimman paljon haittaa 
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Missä moinen suodatin sijaitsee..?atlas kirjoitti:Vaihda normiöljy ja suodin niin eikähän ala pelittämään.Ja oiskohan kun en muista niin korkissa huohotin reikää joka pitäis puhdistaa auki.Ylipaine nähtävästi rikkoo letkut sulla tai suodin on paskanen että järjestelmä painaa kaikki öljyt säiliöön kun filterin läpi menee vain vähän.
-
touhottaja
- Mersumaanikko

- Viestit: 5747
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29



