280SE w126

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

vk00 kirjoitti:Takapöntön tilalle kun lyö suoraa niin tulee aika makeet äänet,ehkä vaan vähän turhan kovat, ainaki matka käyttöön
mä heitin takapöntön pois ja laitoin 2.5" suoran putken tilalle, mitään varsinaista vaikutusta ääniin en huomannut auton sisälle, ulkopuolella äänet on ehkä hieman möreämmät :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

eikös noissain ole ainakin omassa secissä on se säilytyslokero ja sit ensiapulaukun paikka hattuhyllyllä ja niiden alta suora yhteys konttiin ?? mulla ainakin kontissa refleksiotelossa 12" ja hyvin tulee paineet hyttiin, verhoilee vaikka koko hattuhyllyn uudestaan nii ei ota sit niin silmään ja jättää lokerot pois ja kankaan pingottaa aukkkojen yli nii eivät edes näy sieltä alta ??
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

päällimmäisenä ajatuksena mullon kuitenki noi dls rw6 subit, ne kuitenki vaatii yhteisen 18litran kotelon ja niiden oman 3" reflexiputken siihen kaveriksi että tilaakin vaatis.. 84mm on niillä upotussyvyyttä että varmaan reilu 10cm pitäs olla syvyyttä kotelolla, paitsi vaan että se on 20cm pitkä se putki :( mut jos sen suuntaa sivullepäin konttiin eikä hyttiin niin eikö se niinki toimisi?
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

Hyvä suunnitella hifiä tässä vaiheessa kun korikin on vielä ku pommin jäljiltä, onkos tuos hattuhyllys minkämoinen runko? peltiä vai?
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Nuottajärvi kirjoitti:Hyvä suunnitella hifiä tässä vaiheessa kun korikin on vielä ku pommin jäljiltä, onkos tuos hattuhyllys minkämoinen runko? peltiä vai?
PAHVIA SE ON :lol:
mullon pelkkiä romuja vaan
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

juujuu, no ei siihen sitte paljo mitää tukevasti laiteta, jos ei tee erilaista runkoa sille :) 2tunnin päästä on mersu alla :)
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

http://s61.photobucket.com/albums/h62/t4orre/kadetti/ siinon lähtökohta kuvat, älkää välittäkö kansion nimestä :D
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Ei oo siivooja ainakaan käynyt sisällä vähään aikaan. :shock: :lol:
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

Juu ei ;D tyhjäsin sen roskista ja säkillinen tuli :D
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

saisko päivä kuviakin :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

vai ruostetta :roll: onkos siinä sellastakin ja missähän kohtaa :lol: jos tota puskuria ei laskettas :shock:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Näkyyhän siinä kuskin kaari olevan aika mätä,tuostahan saa ihan näppärän pikku fiksillä, lähinnä ottaa silmään toi sisustan siisteys/kunto, varmaan pikku sisustapesu paikallaan.Noi vanteetki menee kun ehostaa vähän.
Merseedespents
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

jos hinta oli sopiva, niin mikä ettei :roll: kehtatko sanoa, mikä oli pyynti autosta, mitään tarkkaa/maksettua hintaa ei tarvitse ilmoittaa... ja tuli näemmä vara kiertarikin joukossa :D

edit: edellisellä sivulla olit maininnut jotain alle 500 €:n autosta, jos näin on niin hyvä yksilöhän tuo siihen hintaan on...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

Reilusti alle 500e ;) mitään ei oo toki lyöty hinnasta vielä lukkoon..


ruostetta on ovissa, kallistuksen vakaajan tuntumassa takana ilmeisesti, takalasin alareunassa on reikä.. ja jotai pientä..

vanteet ei jää kuin ehkä talvikäyttöön, kromia tähän olis tavotteena tunkea ja helmiäisvalkonen väriksi..
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mites vaihteet vaihtaa ja pittääkö perä ääntä :roll:
se takalasi kannattaa ottaa pois kokonaan ja korjata se koko alareuna :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

Perä ei äännä, d asennolla vaihtaa ärsyttävästi mut ku itte vetää 2 ja 3 ni hyvin menee..
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Nuottajärvi kirjoitti:Perä ei äännä, d asennolla vaihtaa ärsyttävästi mut ku itte vetää 2 ja 3 ni hyvin menee..
miten niin ärsyttävästi :roll: eihän niitä vaihteita itte tartte sissään laittaa, siinähän on automaatti vaihteet :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

no omaan ajotyyliin ihan väärillä kierrosalueilla..
noh toinen talon automaattiloota auto on paskana :D ni voi oudoksesta tuntua kauhialta
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Nuottajärvi kirjoitti:no omaan ajotyyliin ihan väärillä kierrosalueilla..
noh toinen talon automaattiloota auto on paskana :D ni voi oudoksesta tuntua kauhialta
jos se vaihtaa liian korkeilla kierroksilla isompaa niin löysää ohjauspaine vaijeria sen verran että alkaa vaitaa mieluisilla kierroksilla :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

päinvastoin, liian matalilla, sellasta puutuvaa menoa ku lusikka pohjassa yrittää mennä :)
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kattoppas onko se vaijeri oikein säädetty :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

Pitää kahtoa ku ottaa työnalle
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

projekti kuvia esiin sitä mukkaa kun hommaa tehhään :D ässä projektit kiinnostaa aina :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

joo, taivasalla tulee tehtyä ni vähä hidasta tää alku, mut jos ton pakoputken sais korjattua ni vois koittaa mennä leimalle ku ei oo mitää käyttistä ny millä ajella :D
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Nuottajärvi kirjoitti:joo koitan napsia, on se vähä tollane kärsiny, ärsyttävissä paikoissa ruostetta :(
...
http://i61.photobucket.com/albums/h62/t4orre/003.jpg
...
Sulla on noita Mersun perushuolto-osiakin tossa lattialla... :D

No ei vaan, onnea ja jaksamista projektille, pilkkihaalari niskaan ni kyllä alkaa tarkenee.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

Itseasiassa bemarin veivi :) kaveri jolta tuo tuli niin rakentelee m10 konetta, mut en oo varma onko siitä..

välillä saan tuos naapuris tallia käyttää, tahtoo tää kolmen projektin kasa vaan vaatia miettimistä mitä tekee, taitaa tää mese olla toisella sijalla tällä hetkellä, mullon tollane dodge ram 06, josta toisen kerran vuoden sisää loota ongelmia, se on jo toki aika lähellä valmistumista muttei oo varmaa toimiiko :/ sit ku se on ajossa niin rupeen tekee tätä, kolmas projekti on tollane comanchen kiina mönkijä, jossa oli bimmerin turbo,saabin bensapumppua,malpassi (en tiä miten kirjotetaan) mut ei oikee pelannu turbolla ni tällä hetkellä vapari leikkikaluna tuossa..

viikonloppuna koitan paneutua tuon putken tekoon..

Olisko kenelläkään heittää mitään räjäytyskuvaa tuosta pakoputkesta että missä on lähin pultti liitos tuosta keskipöntöstä keulaanpäin? jos ottais irrallee ja hitsais niiin.. en pääse ny auton alle kattomaan ku on nii matala ja tuossa lumikinoksessa sen verran ettei näy :)
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Nuottajärvi kirjoitti:Olisko kenelläkään heittää mitään räjäytyskuvaa tuosta pakoputkesta että missä on lähin pultti liitos tuosta keskipöntöstä keulaanpäin? jos ottais irrallee ja hitsais niiin.. en pääse ny auton alle kattomaan ku on nii matala ja tuossa lumikinoksessa sen verran ettei näy :)
Osuiskos toi linkki kohalleen. (Ei sitten näemmä toimi Firefoxilla, Internet Explorerilla kylläkin.)
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

Joo kiitos..

melkee saa alusta asti irrottaa että saa korjattua :) onneks on toi ylempi putki, näyttää hämärältä toi alempi :)

vois koittaa ton keskipöntön korvausta suoralla putkella.. jos äänet pysyis viel maltillisena.. nyt ku se on ennen pönttöä kokonaa poikki niin on aika kauhee ajaa, ei siinä toki leimaakaa oo :)
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

minkä kuntoiset on penkin päälisten alta? samalla näkee sen ainaki kun pesee ne pääliset
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Vastaa Viestiin