Valojen korkeudensäätö
-
- Sisäänajossa
Valojen korkeudensäätö
Valot näyttävät tällä hetkellä muutaman metrin eteenpäin. Eli valot ovat nyt korkeussäädön kohdassa 3 eivätkä suostu nousemaan kuin silloin tällöin. Aina ku laitan säätimen asentoon 0 kuuluu kytkimestä suhinaa ja valot pysyvät alaspäin suunnattuna.Asennosta 3 kun laittaa asentoon 2 niin valot nousevat hiukan mutta eivät siitä enempää. Onko vika kytkimessä vai jossain muualla? Alipaineella ilmeisesti toimivat? Kun otin kytkimen irti niin kaksi putkea siihen menee.
-
- Sisäänajossa
Alipaine vetää valot alemmas, eli siellä on nyt jatkuva alipaine, joka heikkenee aina hetkeksi. Säädin väärinpäin tai jopa rikki.
Itse umpiot on helppo testata kun otat letkun pois, nouseeko ja lykkäät täyden alipaineen sinne, laskeeko.
halpa kytkinhän se on uusia sitten. KL:stä.
Itse umpiot on helppo testata kun otat letkun pois, nouseeko ja lykkäät täyden alipaineen sinne, laskeeko.
halpa kytkinhän se on uusia sitten. KL:stä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Mulla on kyllä aika vahva muistikuva, että alipainemokkula on umpion alareunassa ja se imee sen tapiin sisäänpäin alipaineella (eli laskee valot). Mutta mistäs tästä muistista muistaa. Taitaa se muuten painaa sitä alareunaa eli just kuten sanoit.
Rakentelin meinaan sen mokkulan Viton umpioiden sisään kun se puuttui sieltä.
Ehkä SEL:ssä ne on just toisinpäin...mutta testaamalla selviää.
Rakentelin meinaan sen mokkulan Viton umpioiden sisään kun se puuttui sieltä.
Ehkä SEL:ssä ne on just toisinpäin...mutta testaamalla selviää.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- corepressor
- Vakiokalustoa
Mulla näyttää w126:n kuskin puolen ajovalo suoraan maahan.. ehkä n. 3 metriä eteenpäin.
En ole aivan varma, onko umpion heijastimia ympäröivä muovikehikko ehjä. Olisiko tällä vaikutusta tuohon alipaineeseen? nyt tuntuu siltä, että tämä valo ei ohjaudu kojelaudasta ollenkaan..
Miten nämä mustat säätönamiskat sieltä konehuoneesta ajovaloista oikein toimivat? millä logiikalla? olen varmaan säätänyt nekin päin huitsunkuukkelia
Lisäys: miten ajovalojen suuntaus pitää tarkastaa "kotikonstein"?
En ole aivan varma, onko umpion heijastimia ympäröivä muovikehikko ehjä. Olisiko tällä vaikutusta tuohon alipaineeseen? nyt tuntuu siltä, että tämä valo ei ohjaudu kojelaudasta ollenkaan..
Miten nämä mustat säätönamiskat sieltä konehuoneesta ajovaloista oikein toimivat? millä logiikalla? olen varmaan säätänyt nekin päin huitsunkuukkelia

Lisäys: miten ajovalojen suuntaus pitää tarkastaa "kotikonstein"?
Mulla muistaakseni näytti 'puskuriin', kun oli se letku irronnut umpion päästä...
Suntaus on helppo, jos toinen valo kohdillaan, seinää vasten vaan, ja valokuvion tasainen osuus samalla tasolle kun oikein suunnatussa.
Suntaus on helppo, jos toinen valo kohdillaan, seinää vasten vaan, ja valokuvion tasainen osuus samalla tasolle kun oikein suunnatussa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Älkää vaan ensimmäisenä menkö purkamaan koko systeemiä. Valojen alipainejärjesjestelmässä saattaa olla vain jäätynyttä kondenssivettä ja siksi korkeudensäätö ei pelaa tai pelaa vähän miten sattuu. Tämä vika korjaatuu kelien lämmittyä tai lämpimässä autotallissa. 

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
-
- Sisäänajossa
- corepressor
- Vakiokalustoa
Etkö pääse sulattamaan tuota jossain? eihän sen tarvitse olla lämpimässä hallissa kovin kauaa, jotta näkisi mitä tapahtuisi..meeboheebo kirjoitti:Kannattaako siis yrittää sulatella ensin ja katsoo mitä tapahtuu enneku alan purkaa tai ohittelee mitään? On meinaan aika sokkona ajamista aamu viideltä kun valot näyttää sen 3 metriä eteenpäin...
Itse ajan täällä stadissa ja katuvalojen valossa, tällä toisella umpiolla ja 3 metrin valosäteellä en ihan voisi ajella muualla. Ehkä vauhdittaisi korjausta

no jos se suhisee siitä rullasta ni se kumilirpake sieltä sisältä on kaputt! W202 itel oli sama vika ja uus makso pari kymppiä. Ja suhina poistu sekä kuorkeussäätö palasi ennalleen.
sen kumijutun voi korjata mutta mulla korjaus kesti 3 viikkoa ku vedin siihe kalvoon vähä vulkanointiliimaa.
Umpion liittimet voi olla myös hiusmurtumalla... seki vaikutti suhinaan ja toimimattomuuteen (tosin vika ei kokonaan poistunut, tarvittiin vain tarkempi korva kuulemaan se).
EDIT...
sen kumijutun voi korjata mutta mulla korjaus kesti 3 viikkoa ku vedin siihe kalvoon vähä vulkanointiliimaa.
Umpion liittimet voi olla myös hiusmurtumalla... seki vaikutti suhinaan ja toimimattomuuteen (tosin vika ei kokonaan poistunut, tarvittiin vain tarkempi korva kuulemaan se).
EDIT...
Viimeksi muokannut Sergey, Su 24.01.2010 15:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- corepressor
- Vakiokalustoa
Hetkonen.. täytyypä käydä tsekkaamassa oma, jospa siitäkin on tuo liitin murtunut.. eikä se kehikko umpion sisällä..Sergey kirjoitti:no jos se suhisee siitä rullasta ni se kumilirpake sieltä sisältä on kaputt! W202 itel oli sama vika ja uus makso pari kymppiä. Ja suhina poistu sekä kuorkeussäätö palasi ennalleen.
Umpion liittimet voi olla myös hiusmurtumalla... seki vaikutti suhinaan (tosin vika ei kokonaan poistunut, tarvittiin vain tarkempi korva kuulemaan se).
- corepressor
- Vakiokalustoa
- corepressor
- Vakiokalustoa
Sumareille? okei ..Harri126 kirjoitti:En nyt muista ihan tarkkaan, mutta siellähän on säädöt myös sumareille...

Mulla näköjään liikkuu tai siis säätyy kummaltakin puolelta valot säätimestä käsin, mutta silti toinen valo näyttää aivan liian alas.
Muistaakseni kesällä kun otin irti valojen lasit, niin tosiaan se umpioiden muovikehys oli murtunut jollain tavalla irti. Uskon kyllä, että se voi aiheuttaa pientä häröä tuohon valon toimintaan, olisikohan sitten juuri tuohon säädön toimivuuteen.. jaa, huomenna aamusta on katsastus, mitähän mahtaa tohtori sanoa tuosta valojen harittamisesta..
Jos on mukava setä, niin tarjoaa apuaan säätämisessä.Corepressor kirjoitti:Sumareille? okei ..Harri126 kirjoitti:En nyt muista ihan tarkkaan, mutta siellähän on säädöt myös sumareille...![]()
Mulla näköjään liikkuu tai siis säätyy kummaltakin puolelta valot säätimestä käsin, mutta silti toinen valo näyttää aivan liian alas.
Muistaakseni kesällä kun otin irti valojen lasit, niin tosiaan se umpioiden muovikehys oli murtunut jollain tavalla irti. Uskon kyllä, että se voi aiheuttaa pientä häröä tuohon valon toimintaan, olisikohan sitten juuri tuohon säädön toimivuuteen.. jaa, huomenna aamusta on katsastus, mitähän mahtaa tohtori sanoa tuosta valojen harittamisesta..

Tai oikeastaan nekin alkaa olemaan meikäläistä nuorempia.

-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Harittamisesta tulee merkintä, mutta jos umpiossa on säätöruuvi niin sen voi trimmata siinä livenä ITSE kohdalleen. (Muistaakseni joskus oli juttua, että katsuri ei enää saa säätöä tehdä, mutta jos omistaja tekee niin ok).
Tuleeko sille lerppavalolle nyt se alipaineilma?
Tuleeko sille lerppavalolle nyt se alipaineilma?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
W219 320CDI -07