Paljonko vero nousee w124 farkkupakussa?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Juissi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ma 18.01.2010 19:49
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Paljonko vero nousee w124 farkkupakussa?

Viesti Kirjoittaja Juissi »

Iltoo vaan foorumilaiset, päätin uskaltaa ensimmäisen viestin kirjoittaa.

Semmosta kyselisin, kun mieltä askarruttaa tämä uusi vero uudistus, notta paljonkohan tuon röntän verot nousee vuodessa?

Auto on w124 300 diesel -90 ja pakuksi rekisteröity.
W203 200cdi -06
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mitä nyt olen syrjä silmällä seurannut niin extraa on maksettava noin alle 100e päästömaksuja mutta käyttövoimavero pysyy ennallaan.
kettu mihinkähän nää saaste maksut oikein menee.Päästö kauppaa käydään maailmalla mutta kenen pussiin ne menee??
Joku tais vain ruveta vouhottamaan ilmaston muutoksesta ja oli sit myöhäistä korjata tilannetta kun luvut oli päin persettä ja joku honas että helppo keino kerätä rahaa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Työttömyyskorvauksiin, yksinhuoltajien avustamiseen, sosiaalitukeen, pakolaiskeskuksiin, nälänhädän ja muun ongelman torjumiseen ulkomailla, alkoholiongelmaisten kuntoutukseen, maahanmuuttajien syrjäytymisen estämiseen ja olihan noita muitakin kohteita mistä pidetään yhteisillä varoilla huolta. Yhteiskunnan rahantarve on kohtalaisen loputon.

Mutta mitäpä siitä, mä hoitelen omat hommani ja koitan saada pikkusen juustoa leivän päälle. Ottakoot yhteiskunnan päättäjät sen meetvurstin siitä päältä pois, sehän on muutenkin epäterveellistä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos se maksu menee Suomen valtion kassaan ja käytetään oman maan tarpeisiin niin sehän on ihan jees.Mutta jos se menee jollain tavalla ulkomaille vaikka eihän tämä päästökauppa taida olla suoranaista KAUPPAA mikäli oikein olen ymmärtäny ?
Diesel miehet muutenkin odottavat diesel veron poistamista mutta valtio haraa vastaan vaikka eu sen vaatisikin mutta jos yksi lähtee ulee toinen tillle.

Vaikka näitä maksuja on niin yhteiskunnan on hoidettava kaikki kansalaiset sille hatun nosto ja kun vielä muistaa että valtio ja yhteiskunta olemme me itse jokainen suomenkansalainen.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tottakai valtionkassasta menee rahaa kaikenlaiseen hömppään ulkomaille ja EU:lle. Ei mikään raha voi olla korvamerkittyä ja vaikka olisikin niin mitä merkitystä sillä olisi.

Jos rahaa menisi vähemmän EU maksuihin ja muiden maiden tukemiseen, niin silloinhan verotusta voitaisiin keventää, oli se sitten ympäristövero tai ansiovero...mulle aivan sama kunhan tilille jäisi enemmän rahaa töissä käynniin jälkeen. Toisaalta pitää myös muistaa, että me myös saamme rahaa ulkomailta, ja meidän on hyvä myydä tavaraa myös suomen ulkopuolelle. Silloiin on varaa ostaa sitä kiinan tavaraa kun on valuuttaa.

Mitään ei kannattaisi enä ajatella "me täällä suomessa" kun me ei kertakaikkiaan pärjätä omillamme...pakko myydä kamaa ulos.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

noista verotus jutuista olen sitä mieltä, että ihan hyvä maa tää suomi on, juurikin siks, että täälä osataan verottaa ja sitä kautta taasen lähes kaikki ihmisiin kohdistuva "apu" toimii kohtalaisesti, taikka hyvin. esim. hammaslääkärissä käynti ei maksa paljon paskaakaan. niin, eikä tartteta jenkkityyliin vakuutusta joka asiaan jne jne.

se mikä ottaa päähän on se, että autoilijoiden lompakoista revitään sitten noita hyvinvointimarkkoja. autolla ajavia ihmisiä pidetään jotenkin rikkaampina, kun lentokoilla, junilla ja busseilla matkustavia. siksipä autoilijoille annetaan diiseliveroo, ajoneuvoveroo, lisäveroo ja lisäveronlisäveroo. ja kohta taas tulee joku uus lisävero.

sitten, kun bussilla matkaavia ihmisiä aletaan verottaan bussilippuverolla ja päästöverolla, kun linkat saastuttaa, niin sitten olen tyytyväinen, vaikka omat autolla ajamisen kustannukset pysyisikin samana.

jonkin moinen kohtuus ja tasapaino olis ihan jees.

ja nääkin mitkä nyt tulee, siis nää verokorotukset, niin pelkästään ja ainoastaan vaan "ilmastonmuutoksen" takia. nytkin on niin ilmastonmuutos, ettei meinaa talvea tulla ollenkaan. pakkastakin on vaan reilu 20.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ainiin unohdin tossa vouhotuksen kiihkossa koko asian. tossa on taulukko, mistä näkee osviittaa.

mun farkkupaku 250tdt painaa sen 1600 kilua omamassaltaan. kokonaismassaltaan (muistaakseni) jotakin 2000 kilun luokkaa. pikkasen reilu ehkä.

http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajon ... _taulukko/
W201 250DT 20V
w201 190E
EahuJ
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Pe 24.02.2006 16:39
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja EahuJ »

pera8x kirjoitti:ainiin unohdin tossa vouhotuksen kiihkossa koko asian. tossa on taulukko, mistä näkee osviittaa.

mun farkkupaku 250tdt painaa sen 1600 kilua omamassaltaan. kokonaismassaltaan (muistaakseni) jotakin 2000 kilun luokkaa. pikkasen reilu ehkä.

http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajon ... _taulukko/

Minun S124 220 TE:n vero tulee nousemaan n.130%. Tekisi mieli jättää maksamatta.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tässä se taas nähdään, kuinka valtio on viisas :D se on päätellyt, että vaimon 1.6 16 valve renault laguna farkku -98, jossa kuitenkin ihan toimiva katti ja muut hilut on yhtä saastuttava, kuin tuo oma -89 mallinen 300E bensa automaatti, jossa katista ei ole kuin kuoret jäljellä ja ke-jettikin taitaa ruiskutella vähän miten sattuu :P ainakin sama maksu näyttää menevän...

no, ainakin 300E:llä ajellessa saa jotain "katetta" tuolle maksulle :twisted:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

niinno. munkin 2,5 farkkudiiseli saastuttaa saman verran, kun 3 litrasella pensalla varustettu farkkumersu. äkkiseltään veikkaisin, että saattaa jonkinmoinen ero olla päästöissä..

no, korvaukseks kasvaneista päästömaksuista olenkin hankkinut autooni sellasen pumpun, mikä sitten saastuttaakin koko rahan edestä. :twisted: kyllähän sitä pitää saada rahoilleen vastinetta, jos maksetaan päästömaksuja, niin sillonhan pitää olla päästöjäkin.
W201 250DT 20V
w201 190E
muuris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ma 02.06.2008 11:35
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja muuris »

Ihmeen vaikeaa tuntuu tuo uus CO2/kg pohjainen vero olevan monelle. Onpa tutut ollu jo vaihtamassa dieselmaasturia bensamallsieen tuon takia :roll: Sillä ole mitään merkitystä, onko bensa vai diesel, ha vai paku. Dieselillä ajamisella säästää ihan yhtä paljon kuin ennenkin.

Positiivisesti ajatellen nyt saa pikkuautossa olla tuon puolesta kuinka iso kone vaan, kun polttoaine tai tilavuus ei vaikuta siihen laskennalliseen CO2 g/km ;) 1500kg kok massa + 8L bensakone on parempi kuin 1700kg kok massa ja 1,3L dieseli.
Avatar
esme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 29.03.2009 21:27

Viesti Kirjoittaja esme »

Kyllähän tämäkin "uudistus" meni ihan puihin. Se piti vissiin olla päästöihin perustuva, mutta jos minä ajan jollain riisikipolla 80.000 vuosi ja naapurin pappa autolla, missä on oikea moottori, sanotaan vaikka 6.000, niin kyllähän minusta jää suurempi hiilijalanjälki ja pääsen kuitenkin paljon pienemmällä käyttömaksulla.

Autoilun verot kokonaan pois ja bensan hintaan 50% korotus, niin silloin se kuka paljon ajaa myös maksaa siitä ja "jokaisella" ois mahdollisuus pienempipäästöiseen kulkineeseen. Ammattiautoilijat sitten tietty erikseen.

Nimim. "n.60.000km/v"

Oliks tää nyt se OT?? :wink:
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

polttoaineen kulutshan sen kertoo aika hyvin, että minkä verran saastuttaa. no, uudemmat moottorit saastuttaa vähemmän siltikin, kun vanhemmat, vaikka kulutus oliskin sama eri autojen välillä.

polttoaineiden hintaan perustuva lisävero oliskin se kaikkein oikein menevin vero, jos kyseessä on joku saastutusvero tms. mutta se vasta paljon ajavia ihmisiä kiehuttaiskin.

lisäveroja ja lisäverojen lisäveroja vaan pukkaa aika ajoin lisää. ei siitä pääse mihkään. pakko kai se on hyväksyä niin kauan, kun meinaa vehkeensä pitää laillisessa kunnossa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin