W111 Coupe maahantuonti
W111 Coupe maahantuonti
Moi!
Harkitsen tuollaisen w111 280SE 1965 coupen tuontia suomeen ja kaipaisin jonkinlaista tuntumaa suomen markkinoihin, että onko tuollaisella menekkiä täällä? Itsellä alkaa olla projekteja vino pino, mutta tuollaisen tuominen voisi olla jollekin mersuharrastajalle mieluisa teko.
Mitä tuollaisen erittäin siistikuntoisen, 86 tuhatta ajetun, ruosteettoman, automaattivaihteisen, kattoluukullisen, nahkasisustaisen yms. järkevä kauppahinta suomessa on jos sellaisen tosissaan aikoisi myydä? Kyseessä on huutokauppa joka päättyy pian joten pitäisi hieman suhtetuttaa omia tarjouksiaan markkinoihin tai jättääkö väliin kokonaan?
http://img695.imageshack.us/i/2010012160768810473.jpg/
http://img132.imageshack.us/i/2010012160768810475.jpg/
Harkitsen tuollaisen w111 280SE 1965 coupen tuontia suomeen ja kaipaisin jonkinlaista tuntumaa suomen markkinoihin, että onko tuollaisella menekkiä täällä? Itsellä alkaa olla projekteja vino pino, mutta tuollaisen tuominen voisi olla jollekin mersuharrastajalle mieluisa teko.
Mitä tuollaisen erittäin siistikuntoisen, 86 tuhatta ajetun, ruosteettoman, automaattivaihteisen, kattoluukullisen, nahkasisustaisen yms. järkevä kauppahinta suomessa on jos sellaisen tosissaan aikoisi myydä? Kyseessä on huutokauppa joka päättyy pian joten pitäisi hieman suhtetuttaa omia tarjouksiaan markkinoihin tai jättääkö väliin kokonaan?
http://img695.imageshack.us/i/2010012160768810473.jpg/
http://img132.imageshack.us/i/2010012160768810475.jpg/
Tällä hetkellä taitaa olla melko hiljaista markkinoilla, mutta noitten kauppa on enempi tuurista kiinni...
Hinnoiltaan nuo ovat niin yksilöitä, ihan kunnosta riippuen. Pisteosien hinta on melkoinen. Tuossakin on takapuskuri rutussa... pätkä puskuria maksaa noin 700€... koko sisusta maksaa priimana vähintään n. 3000€ (penkit, koelauta, verhoilut) erikseen ostettuna...ja jos pitää veikata tuossa on vinyylisisutus... lisäksi konepelti on ruosteessa, joten melko varmasti jossain muuallakin on...Maalattukin näköjään on sieltä täältä.
Käyttöentisöity, asiallinen (ehjä) , katsastettu maksaa varmaankin +10000€. Hyvin entisöity...siis oikeasti hyvin entisöity w111 coupe (kromit, sisustus yms...)ehkä sen 25000€... "Romuja" ja projekteja saa sitten muutamalla tonnlla... Itse en uskaltaisi ostaa mitään tuollaista huutokaupasta, jos ketään ei ole paikan päällä katsomassa... Jenkit ovat hyviä meikkaamaan...
Tuossa jo Suomessa oleva ihan melko asiallisen näköinen w112 Coupe (w112 coupe on aina kalliimpi kuin w111 coupe) Hinta n. 25000€ http://www.trianglemotor.com/fi/300se63.htm
Hinnoiltaan nuo ovat niin yksilöitä, ihan kunnosta riippuen. Pisteosien hinta on melkoinen. Tuossakin on takapuskuri rutussa... pätkä puskuria maksaa noin 700€... koko sisusta maksaa priimana vähintään n. 3000€ (penkit, koelauta, verhoilut) erikseen ostettuna...ja jos pitää veikata tuossa on vinyylisisutus... lisäksi konepelti on ruosteessa, joten melko varmasti jossain muuallakin on...Maalattukin näköjään on sieltä täältä.
Käyttöentisöity, asiallinen (ehjä) , katsastettu maksaa varmaankin +10000€. Hyvin entisöity...siis oikeasti hyvin entisöity w111 coupe (kromit, sisustus yms...)ehkä sen 25000€... "Romuja" ja projekteja saa sitten muutamalla tonnlla... Itse en uskaltaisi ostaa mitään tuollaista huutokaupasta, jos ketään ei ole paikan päällä katsomassa... Jenkit ovat hyviä meikkaamaan...
Tuossa jo Suomessa oleva ihan melko asiallisen näköinen w112 Coupe (w112 coupe on aina kalliimpi kuin w111 coupe) Hinta n. 25000€ http://www.trianglemotor.com/fi/300se63.htm
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
täällä ahvenanmaalla tollanen on kans myynnissä ollu jo 2 vuotta jonka kunto on hyvän ja erinomaisen väliltä. hinta oli 15000€. Erityishuomioitavaa on se että auto on mun käsittääkseni tilaajan, eli ensimäisen omistuksessa edelleen. tai sen pojan, eli suvussa perintönä tullut. Merimiehen muuttopeli.
Renkaan potkijoita on kuulema riittänyt...
Vaan onko tää ees w111?


Renkaan potkijoita on kuulema riittänyt...
Vaan onko tää ees w111?


Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Kiitokset vastaajille, eiköhän tuo hieman selvennä markkinatilannetta. Täytyy tämä päivä harkita josko tuollaisen ottaisi talliin seisomaan ja odottamaan parempia finanssivuosia.
Tämä tapaus on seissyt vuodesta 90 lämmitetyssä tallissa ainakin jonkin tason harrastajalla...
Tietysti on kaveri paikanpäällä tarkastamassa ennen kauppoja tilanteen.
Tuontimaa ei toki ole jenkkilä, sieltä saatujen kokemusten perusteella ei siellä autoja osata pitää juuri missään arvossa. Eikös tuo maski ole samanlainen kuin tuossa trianglemotorin 300SE:ssäkin?
Tämä tapaus on seissyt vuodesta 90 lämmitetyssä tallissa ainakin jonkin tason harrastajalla...
Tietysti on kaveri paikanpäällä tarkastamassa ennen kauppoja tilanteen.
Tuontimaa ei toki ole jenkkilä, sieltä saatujen kokemusten perusteella ei siellä autoja osata pitää juuri missään arvossa. Eikös tuo maski ole samanlainen kuin tuossa trianglemotorin 300SE:ssäkin?
Ei, myöskin puskurit ovat "facelift" mallia.Eikös tuo maski ole samanlainen kuin tuossa trianglemotorin 300SE:ssäkin?
pistetään riita poikki...tuo ratkaiseva vuosi oli -67vm 65? Asiaa sen paremmin tuntematta mutta eikös nuo matalamaskit tullu vasta -70 luvun taitteessa tai peräti 70-luvun alun viimesissä malleissa? Liekö tyety jonkinlainen "kotinuorennus"... Asiaa paremmin tuntevat kumotkoon hurjat väitteeni Wink

http://www.heckflosse.nl/History2.htm
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
unski kirjoitti:pistetään riita poikki...tuo ratkaiseva vuosi oli -67vm 65? Asiaa sen paremmin tuntematta mutta eikös nuo matalamaskit tullu vasta -70 luvun taitteessa tai peräti 70-luvun alun viimesissä malleissa? Liekö tyety jonkinlainen "kotinuorennus"... Asiaa paremmin tuntevat kumotkoon hurjat väitteeni Wink
http://www.heckflosse.nl/History2.htm
Kuten tuo saitti kertoo matalat maskit tuli 1969, aika jolloin USA ssa alettiin myymään mallivuotta 1970 johon sai 280 koneen lisäksi valittua 3,5 litraisen kasin.As said above, the design of the grille changed in 1969.
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti 29.09.2009 20:08
Kromien ja sisutuksien uusiminen maksaa noin 8000€... helposti...Näyttävät olevan täysin restauroidut varsin hulluissa hinnoissa ympäri eurooppaa, mutta tuskin myyvätkään kovin nopeasti
Ja kannattaa huomata, että vain avo-malleista saa huippuhinnan. 250 Coupe on maksimissaan sen 25000€...ja sen täytyy olla entisöity/erikoinen. Huippu 3.5 moottorinen 280 se maksaa sitten jo sen 40000-50000€...
tuossa mm. vasta restauroitu 250 Se... 24000€...
coupé
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti 29.09.2009 20:08
Juu kyllä tiedän mitä moinen voi maksaa, sitä en ihmettelekään. Eikö tämä ole 280 SE vai olenko ymmärtänyt jotenkin väärin? Ilmeisesti kuitenkin tuolla pienemmällä koneella.
Katsotaan miten tuon kanssa käy, saattaa olla että hintakin karkaa pilviin jos joku sen oikein kovasti itselleen tahtoo, kunhan tutkiskelen.
Tämän matkaseuraksi sopisi tälläinen
[Mersumiehet tunnistaakin mikä ei täsmää]
http://img716.imageshack.us/i/2wxyjw7cm ... 3imjl.jpg/
http://img705.imageshack.us/i/yq6pi1obb ... mxvya.jpg/
ps. ajettu 26 330 km...
Katsotaan miten tuon kanssa käy, saattaa olla että hintakin karkaa pilviin jos joku sen oikein kovasti itselleen tahtoo, kunhan tutkiskelen.
Tämän matkaseuraksi sopisi tälläinen

http://img716.imageshack.us/i/2wxyjw7cm ... 3imjl.jpg/
http://img705.imageshack.us/i/yq6pi1obb ... mxvya.jpg/
ps. ajettu 26 330 km...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: La 09.04.2005 20:35
- Paikkakunta: joensuun kuppeessa, gulffin takana.
Ja miulta saapi kaks kappeletta koupeja viiteen tonniin, on hitsattu ja pitää viellä hitsata, minä en ostaisi tutkimatta w111 koupea. ainakaan ameriikasta, kolomesta on kokemusta ja kaikki yhtä lahoja. Jenkki poika osaa fiksata ohkaisella lasikuitumatolla tosi hyvin, näyttää siistiltä ja ehjältä, mutta kun sitten jotain kohtaa kolautat,totuus selviää.
se on jo puolivoittoa jos ees kiiltävät osat on ehjät ja tallessa.
Jos vaan tosiaa avo tulee vastaan niin sellainen kannattaa talliin ottaa seisomaan, mutta näitä coupeja ei arvonnousu ihan heti tavoita.
se on jo puolivoittoa jos ees kiiltävät osat on ehjät ja tallessa.
Jos vaan tosiaa avo tulee vastaan niin sellainen kannattaa talliin ottaa seisomaan, mutta näitä coupeja ei arvonnousu ihan heti tavoita.
Mikkohakalan tuontimaa taitaakin olla Japani
. Muistaakseni 6.3:ssa oli aina jenkkilamput edessä, eli lieneekö "badge-engineeringiä"
. Vaan onhan ne voitu vaihtaa noihin hienostuneempiin eurolamppuihin...


Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tämä kyseessä oleva auto vaikuttaisi USA-mallilta koska on marker-sivuheijastimet ja takapuskuri USA-rekisterivaloilla.Timo L. kirjoitti:Mikkohakalan tuontimaa taitaakin olla Japani. Muistaakseni 6.3:ssa oli aina jenkkilamput edessä, eli lieneekö "badge-engineeringiä"
. Vaan onhan ne voitu vaihtaa noihin hienostuneempiin eurolamppuihin...
Mutta maski on matala ja konekaan ei täsmää vuosimalliin koska 280 tuli 1968. Niin jos ilmoituksessa on väärä vuosimalli niin voihan tuo auto olla 1969-1971 mallinen siis oikeasti.
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Takaa puuttuu marker ja edessä ei ole alkuperäisen mallinen. Eikö tuo ole ihan normaali euromallin rekkarivalo?karra kirjoitti:Tämä kyseessä oleva auto vaikuttaisi USA-mallilta koska on marker-sivuheijastimet ja takapuskuri USA-rekisterivaloilla.Timo L. kirjoitti:Mikkohakalan tuontimaa taitaakin olla Japani. Muistaakseni 6.3:ssa oli aina jenkkilamput edessä, eli lieneekö "badge-engineeringiä"
. Vaan onhan ne voitu vaihtaa noihin hienostuneempiin eurolamppuihin...
Eikö tämä ole jenkkimallin rekkarivalo?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Siis eka viestin autosta oli kyse, eikös siinä ole takana markkeri valoTimo L. kirjoitti:Takaa puuttuu marker ja edessä ei ole alkuperäisen mallinen. Eikö tuo ole ihan normaali euromallin rekkarivalo?karra kirjoitti:Tämä kyseessä oleva auto vaikuttaisi USA-mallilta koska on marker-sivuheijastimet ja takapuskuri USA-rekisterivaloilla.Timo L. kirjoitti:Mikkohakalan tuontimaa taitaakin olla Japani. Muistaakseni 6.3:ssa oli aina jenkkilamput edessä, eli lieneekö "badge-engineeringiä"
. Vaan onhan ne voitu vaihtaa noihin hienostuneempiin eurolamppuihin...
Eikö tämä ole jenkkimallin rekkarivalo?


Sinun linkittämä kuva on W108 sedan, siinähän saattaa olla ihan eri palikat kun w111 Copessa

1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti 29.09.2009 20:08
Niin kuin mainittu niin tuo jälkimmäinen ei ole 6.3:nen vaan 3.5 eli merkkituunattu. Ensimmäinen auto on viety japaniin vuonna 1990 jenkeistä tai jostain muusta jenkkivientimalli-maasta. Jälkimmäinen on original japanin auto ja siksi euromallia, huomionarvoista on että mittarinlukema vahvistettu paikkansapitäväksi: 26 330km
Tämä oli tälläinen koetetaan kepillä jäätä kokeilu tuon w111 coupen osalta. Ilmeisesti eivät kuitenkaan ole suomessa vielä niin haluttuja, että moisiin kannattaisi kovin suuria investointeja tehdä.
Tämä oli tälläinen koetetaan kepillä jäätä kokeilu tuon w111 coupen osalta. Ilmeisesti eivät kuitenkaan ole suomessa vielä niin haluttuja, että moisiin kannattaisi kovin suuria investointeja tehdä.
tosta avomalli http://www.blocket.se/alvsborg/Mercedes ... ?ca=11&w=3 satakymmenentonnia hintaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
en tiennyt että ne voi maksaa noin paljonSergey kirjoitti:tosta avomalli http://www.blocket.se/alvsborg/Mercedes ... ?ca=11&w=3 satakymmenentonnia hintaa.

mutta olihan se hieno


C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
itseäni lainaten, siis Coupé on tuon 50000€ aidosta avo 3.5:sta parhaimmillaan olen nähnyt pyydettävän 180 000€...Huippu 3.5 moottorinen 280 se maksaa sitten jo sen 40000-50000€
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti 29.09.2009 20:08
Tällainen W111 cabrio oli bongattu Floridassa. Kuulemma eurospekseillä mutta jenkkilässä joutuneet laittamaan nuo pystymalliset kilven valot takapaneeliin kiinni
. Siellähän on luukut takapaksin puolella, ainakin omassani on.



1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224