190 takapuslien vaihto
190 takapuslien vaihto
juu eli takakelkan 4kpl isoja kumi puslia pitäisi vaihtaa onko mitään helppoa tietä onneen, itse ajattelin että koko kelkka lattialle ja siitä sitten eteenpäin (tarvitseeko). Miten ne puslat on siellä kiinni, ilmeisesti prässätty? lähteekö koti konstein irti jollain omalla kierretanko ulosvetäjä patentilla. joku joka on homman tehny kertokoon homaa aloittelevalle
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Tarkoitatko takakelkan kiinnitys tyynyjä vai mitä????? Yleensähän ne etummaiset ovat ne mitkä pitää vaihtaa takimmaiset kestävät pitempään olen kerran vaihtanut etummaiset ja ne irtos muuta kun aukaisi pultin ja kaivoi pois ja uudet painoin tunkilla paikalle ja jos ne ei meinaa mennä paikalle niin lämmitä kuumailmapuhaltimella mutta älä polta niitä tyynyjä
joo niitä takakelkan kumityynyjä. Mulla on juuri ne etummaiset paskana mutta eikö se lähe yläkautta pois. Miten siis KAIVOIT sehän on siellä kiinni kuin purkka tukassa. Joo sen jos sais pois niin uudenhan vois tunkilla painaa paikalleen.
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Tunkillahan ne voi painaa ne vanhatkin pois.
Irrottaa ensin ne etummaiset kiinnitys pultit molemmin puolin ja laittaa kelkan ja korin väliin vaikka hylsyn pystyyn, että kumin ja korin väliin jää rako.
Sitten lämmittää sitä palkkia vähän siitä kumin ympäriltä kuumailma puhaltimella ja painaa samalla tunkilla vanhaa kumia pois kelkan sisältä.
( aikamoinen selitys,mutta selitys kuitenki! )
Irrottaa ensin ne etummaiset kiinnitys pultit molemmin puolin ja laittaa kelkan ja korin väliin vaikka hylsyn pystyyn, että kumin ja korin väliin jää rako.
Sitten lämmittää sitä palkkia vähän siitä kumin ympäriltä kuumailma puhaltimella ja painaa samalla tunkilla vanhaa kumia pois kelkan sisältä.
( aikamoinen selitys,mutta selitys kuitenki! )
Joku mersupurkaamo??
Me ainaki saatiin ne kumit iha talttaruuvarilla veks. Ruuvari väliin ja vähän ranneliikkeitä ni kyllä läks.
Meillä oli se ongelma et ne pultit ei tykänny ollenkaan mennä sinne takasin. Otettiin vähän järeempää työkalua (räikkä 0,5m varrella mallia teollisuus ja siihen 3m jatkovarsi (putken pätkä)) Noh serurauksena runkopalkkiin katkennu pultti :/ Noh sitte vaa porakoneella se pois ja uus pultti kaupasta.
Veholla pelottelivat et ne voi jopa joutua polttamaan pois jos ei muuten lähe...
Sit sen uuden puslan laittaminenki on vähän kyl kikkailua. Ei meillä ainakaan mahtunu sinne ilman hirveetä vääntämistä ku on aika ahdas paikka.
Meillä oli se ongelma et ne pultit ei tykänny ollenkaan mennä sinne takasin. Otettiin vähän järeempää työkalua (räikkä 0,5m varrella mallia teollisuus ja siihen 3m jatkovarsi (putken pätkä)) Noh serurauksena runkopalkkiin katkennu pultti :/ Noh sitte vaa porakoneella se pois ja uus pultti kaupasta.
Veholla pelottelivat et ne voi jopa joutua polttamaan pois jos ei muuten lähe...
Sit sen uuden puslan laittaminenki on vähän kyl kikkailua. Ei meillä ainakaan mahtunu sinne ilman hirveetä vääntämistä ku on aika ahdas paikka.
semmonen vielä tuli tuossa että miten paksut ne kumit oikeen on, kun soittelin tuossa varaosiin niin kirja anto kahta eri paksuutta toinen oli57mm ja toinen jotain yli 60mm eli kumpi käy 190E vm.88 2.0 5vaihd.???
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Nojoo.dealer kirjoitti:Mistäkohti muuten on helpoin painaa tunkilla jos keskihela on irti ?
(ihan vaan mielenkiinnosta, kun itse olen aina päräyttänyt paineilmataltalla irti, jolloin ei tarvi lämmitellä milläänlailla)
Eihän sitä sitten voi tunkata jos hela irti.....
Ja auto on ollut aina nosturilla ja tunkkina vaihteisto nostin.
Kyllähän se sillä pi-taltalla lähtee nopeiten, mutta sitä ei vaan joka kotisepällä ole.
Joku mersupurkaamo??
siis mitä "laita kumman paksuinen" tarkoitin että kuminen 57mm tai yli60mm kumeja on tarjolla kumpi niistä onko mitään tietoa kumpi noista paksuuksista kävisi mun meseen
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
joo kävin tuossa päivällä hakemassa hydrauliset tyynyt ja ne on vaihdettu jo. Lähti vanhat tyynyt yllättävän helposti irti paineilmataltan sijasta käytin normi meisseliä ja vasaraa sillä vääntelämällä ja hakkaamalla nehän Plopsahti sieltä pois. uudet sinne väliin ja tunkilla nostin kelkkaa ylöspäin ja sinne väliinhän ne puristuivat, pultit kiinni ja voila. Todella helpot vaihtaa. Ei kolise perä enää.
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii