syöttöpumpun kiristysmomentti
syöttöpumpun kiristysmomentti
taas tarvis foorumin väen helppiä. Mikähän on syöttöpumpun ketjupyörän kiristysmomentti? Eli sen pultin, missä on vasen kätinen jenka. Oli viimeks irronnu vauhdista, ku aukasin alipainepumpun..
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Joo, eipä tuota tietoa tosiaan ainakaan Alfamerin opuksessa ole.
Nokan ketjupyörän momentti on 45 Nm kuten varmaan tiedätkin. Onkohan saman paksuinen ja kovuuksinen pultti noissa sitten. Eronahan noissa on ainakin se että pumpun ketjupyörän kanna tyvellä on se olas.
Nokan ketjupyörän momentti on 45 Nm kuten varmaan tiedätkin. Onkohan saman paksuinen ja kovuuksinen pultti noissa sitten. Eronahan noissa on ainakin se että pumpun ketjupyörän kanna tyvellä on se olas.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Puhdista kierteet pultista ja akselista hyvin vaikka bensalla ja laita kierteisiin lukkoliimaa(vaikka Locktite),sitten pultti kiinni ja normiräikällä kiristys rannetuntumalla tiukkaan ja varmasti pysyy.
Kiristysmomenttiarvot ovat noissa akselin pulteissa vain ohje siitä,ettei kukaan paukapää vedä metrin varrella pulttia poikki.
Kiristysmomenttiarvot ovat noissa akselin pulteissa vain ohje siitä,ettei kukaan paukapää vedä metrin varrella pulttia poikki.

ok, kiitos vastauksista. Viimeks pistin rannetuntumalla, tosin en uskaltanu ihan maximi momenttiin laitta, ku pultti on ilmeisen kova ja kavennettu juuresta, että jos kiristää liikaa, niin katkee juuresta ennen ku kierteet korkkaa mistään. No, tarvii pistää pikkasen tiukemmalle ja locktite väliin. Ihme, ettei mikään ollu menny rikki, kun pultti oli auennu. Mottikin toimi ihan normaalisti. Siinä se pultti oli alipainepumpun koteloiden varassa. Varmaan aika pienestä kii, ettei menny ketjun väliin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E