300E vm.89 öljyn paineet tyhjäkäynillä häviää???
300E vm.89 öljyn paineet tyhjäkäynillä häviää???
Juu elikkäs ostin tuollasen automaatti laitoksen (bensa) ajossa pitää kun kierokset isomilla paineet 2-3 tuntumasa ja kierrokset jos laskee niin tiputtaa paineita ja kun auto on tyhjäkäynillä niin tiputtaa öljyn paineet 0-1 väliin...oisko tietoa missä vika vois piillä?Toinen juttu onko tietoja mistä sais halvalla lohkolämmitintä ja missä hinnoissa ne liikkuu ja onko se pakkas tulppa jollain ihme avaimella kiinni että tietää varautua jos sen ite laittaa paikoilleen vai käykö ihan perus lenkki avain?
Tarkista ensin että painemittari näyttää oikein, kierroksilla paine pitäisi kyllä nousta oikeasti 5 barin tuntumaan (toki mittari näyttää silloin maksimia eli 3), eli sikäli voisi arvata, että painekello näyttää omiaan tai on huonot sähköliitookset tai itse mittari näyttää hoosiannaa. Moottorista pitäisi löytyä vielä joku tulppa josta saat mitattua öljynpaineen mekaanisella mittarilla.
Jos sattuu se lohkolämmittimen reikä olemaan samalla tyylillä kuin on dieseliin lohkossa niin ihan hylsyllä lähtee, mutta aika kovaa sai hakata pulttipyssyllä ennenkuin aukesi. Tulppa on lisäksi sellainen pellistä prässäätty laitos, eli se voi jopa pyörähtää väännöstä, sikäli pulttipyssy olisi hyvä.
Jos sattuu se lohkolämmittimen reikä olemaan samalla tyylillä kuin on dieseliin lohkossa niin ihan hylsyllä lähtee, mutta aika kovaa sai hakata pulttipyssyllä ennenkuin aukesi. Tulppa on lisäksi sellainen pellistä prässäätty laitos, eli se voi jopa pyörähtää väännöstä, sikäli pulttipyssy olisi hyvä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
juu kilometrejähän on 186000 mittarissa MUTTA....Osto hetkellä naureskelin pojalle että loppuko porakonneessa akku keksen noihin lukemiin kun et oo alemmaks saanu.elikkäs selvästi on yriteety ruuvata kilometrejä kun trip mittarin oikee alareuna on tipahtanu alas ja rullat ei enää toimi ja samassa rytinässä on hajotettu kierroslukumittari tai jääny kytkemättä.elikkäs kilmotrejähän on...
Onkos öljyt vaihdettu milloin ?, vanhat öljyt näkyy selvästi öljynpaineissa, eli uudet öljyt koneeseen ja katsot parantuiko paineet. Eräässä tapauksessa öljynpaineet oli tyhjäkännillä vanhoilla öljyillä 1 bar ja uusilla täydet 3 bar. 0,5 bar tais vielä riittää tyhjäkäynnillä. 

r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
mulla oli paineet tyhjäkäynnillä 0.5 bar, mutta kun vaihdoin uudet öljyt (shell helix 5w-40), niin nyt ne on n. 2 bar. tyhjäkäynnillä, kylmällä koneella paineet oli tyhjäkäynnillä sen 3 bar. vanhoillakin öljyillä, mutta koneen lämmettyä ne romahti tuohon n. 0.5 bar.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
onko auto muuten pellannut ihan ok. eli ei ole kastellut tulppia tai muuta vaivaa ollut300E kirjoitti:juu näyttäs olevan syyskuussa vaihettu öljyt elikkä ei pitäs hirmusta luiruu olla vielä =/

omassa oli ihan selkeästi bensaa öljyn joukossa, kun ke-jetti oli missä sattuu säädöissä ja kasteli tulppia välillä käynnistettäessä...
edit: ai niin, se olikin uushankinta sulle, vaihda ne öljyt, ei sitä tiedä mitä kuraa siellä on/onko edes vaihdettu niitä öljyjä, vaan lätkäisty joku tarra vain, kun muutenkin autoa on vissiin fiksailtu vähän kuinka sattuu

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
niistä öljynpaineista. mersun mittari näyttää paineen 0-3 bar. sen enempää se ei kerro. normaalisti, kun täräyttää kylmän koneen tulillee, niin paineet on siellä kolmosessa. sun tapauksessa joku on rikki. siis siinä mittaus-systeemissa. jos tyhjäkäynnillä paineet on 0,5 taikka sitä luokkaa ja kierroksilla, esim 2000rpm on 2,5 ja 6000 rpm on edelleen se 2,5-3 baaria, mutta ei kuitenkaan selkeesti tapissaan viisari, niin mittaus-systeemissä on jotakin vikaa.
jo sekin kertoo, että mittaus ei pidä paikkaansa, kun kerta koneessa jenkaa 5000 ja paineet näyttää alta kolmen kilon, mutta motti toimii. jos paineet olis oikeesti tuota luokkaa, niin kyllä se kalkattais jo jostakin.
vikoina voi olla, että mittarissa viisari takertelee, taikka huonot tinaukset mittaristossa, taikka johdoissa kontaktihäikkää, taikka anturiin tulevan johdon kosketus on huono, taikka itse anturi on sökö.
jo sekin kertoo, että mittaus ei pidä paikkaansa, kun kerta koneessa jenkaa 5000 ja paineet näyttää alta kolmen kilon, mutta motti toimii. jos paineet olis oikeesti tuota luokkaa, niin kyllä se kalkattais jo jostakin.
vikoina voi olla, että mittarissa viisari takertelee, taikka huonot tinaukset mittaristossa, taikka johdoissa kontaktihäikkää, taikka anturiin tulevan johdon kosketus on huono, taikka itse anturi on sökö.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
pera8x: kysyjä ei ole puhunut missään 5000 rpm kierroksista koneessa ja mitä silloin on öljynpaineet, ne vähän isommat kierrokset voi tarkoittaa ihan hyvin vain jotain 1500 rpm tai 1200 rpm...
bensakoneissa nuo öljyt menee monestakin syystä liruiksi, ohivuotoa sylintereissä -> bensaa öljyyn, ke-jetti kiukkuilee -> paljon bensaa öljyyn jne.
dieseli yleensä vain paksuntaa öljyä, kun se noki toimii hyvänä sakeuttimena, bensakoneissa ei tätä vaikutusta ole
bensakoneissa nuo öljyt menee monestakin syystä liruiksi, ohivuotoa sylintereissä -> bensaa öljyyn, ke-jetti kiukkuilee -> paljon bensaa öljyyn jne.
dieseli yleensä vain paksuntaa öljyä, kun se noki toimii hyvänä sakeuttimena, bensakoneissa ei tätä vaikutusta ole

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Itse kokeilen jos moottorin öljyn paine on alhainen niin ensin kampiakselilta ylös -alas välystä ainakin isoista diiseleistä.
Joskus tullut tehtyä pienemmissä joista ei ole km-määrää niin päittäis laakerin kunnon kokeilulla.
Jos saat kampiakselilta vähänkin välystä esim sorkkaraudalla kokeiltuna niin laakereissa on kulumaa.
Onhan vika paikkana myös öljyn ylipaineventtili joka on lohkon kyljessä ja roska sen välissä laskee paineet nollille.Öljyn paine mittaus oikealla mittarilla antaa kyllä 100% vastauksen.
Mesen koneella kyllä ajetaan paljon ennekuin laakeri vikaa tulee vaikka se on kyllä käyttäjästä kiinni.
Ja jos paine ei aivan nollaan mene niin ei huolta ja jos kone hajoaa niin saat parilla sadalla purku autoista hyviä moottoreita.
Joskus tullut tehtyä pienemmissä joista ei ole km-määrää niin päittäis laakerin kunnon kokeilulla.
Jos saat kampiakselilta vähänkin välystä esim sorkkaraudalla kokeiltuna niin laakereissa on kulumaa.
Onhan vika paikkana myös öljyn ylipaineventtili joka on lohkon kyljessä ja roska sen välissä laskee paineet nollille.Öljyn paine mittaus oikealla mittarilla antaa kyllä 100% vastauksen.
Mesen koneella kyllä ajetaan paljon ennekuin laakeri vikaa tulee vaikka se on kyllä käyttäjästä kiinni.
Ja jos paine ei aivan nollaan mene niin ei huolta ja jos kone hajoaa niin saat parilla sadalla purku autoista hyviä moottoreita.
Omasta meni öljynpaineanturi happamaksi. Uutta anturia peliin ja taas näyttää oikein. Jos autossa ei oikeasti öljy kierrä tyhjäkäynnillä ollenkaan, niin kyllä sen kuuleekin.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
no joo.. ei ne paineet nyt ajossa voi olla 2 baarin luokkaa. sen kyllä kuulis jo vähän kuuronpikin kaveri. ja jos auto on muutenkin tikissä, niin tuskinpa sinne ohivuotoakaan ihan niin paljon tulee, että arviolta 6-8 litran öljytilavuus luiruuntuu pensasta niin paljon. annoin vaan oman näkemykseni asiasta näillä tiedoilla, mitä tässä on annettu. ja veikkaan edelleenkin, että ennenmmin on joku mittariin liittyvä huonossa kunnossa, kun että oikeesti olis öljynpaineet niin alhaiset. mutta ehkäpä sekin selviää.napa kirjoitti:pera8x: kysyjä ei ole puhunut missään 5000 rpm kierroksista koneessa ja mitä silloin on öljynpaineet, ne vähän isommat kierrokset voi tarkoittaa ihan hyvin vain jotain 1500 rpm tai 1200 rpm...
bensakoneissa nuo öljyt menee monestakin syystä liruiksi, ohivuotoa sylintereissä -> bensaa öljyyn, ke-jetti kiukkuilee -> paljon bensaa öljyyn jne.
dieseli yleensä vain paksuntaa öljyä, kun se noki toimii hyvänä sakeuttimena, bensakoneissa ei tätä vaikutusta ole
voihan siitä tikustakin vähän tarkistaa, että minkälaista se öljy on. jos se muistuttaa enemmän polttoöljyä, kun voiteluöljyä, niin sitten on ohivuotoa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
mä en pidä tuota tyhjäkäynnillä "häviävää" öljynpainetta kovin vakavana asiana, koska onhan näissä tuo tyhjäkäynti aika alhainen, eli n. 600 rpm ja jos/kun kyseessä on automaatti, niin D asenossa se on omassa varmaan jossain 500 rpm paikkeilla
aivan uusilla ölyillä paineet oli tosiaan tyhjäkäynnillä n. 2 bar. ja nyt kun on ajettu n. 500 km öljyillä se näyttää olevan enää n. 1.5 bar (P asenossa, D asennossa lähempänä 1 bar.)
omassa kuitenkin paineet pomppaa mittarin mukaan heti sinne 3 bar. kun antaa vähänkin kierroksia, eli n. 700-800 rpm (todellista painettahan ei tiedä, kuin mittaamalla oikealla painemittarilla ja nuo sähköiset ei sellaisia ole...)
öljypumppu on kuitenkin mekaaninen osa ja kun sen pyörimisnopeus laskee riittävästi, ei se enää pysty tekemään riittävästi painetta, kun tuottokin pienenee moottorin pienen pyörimisnopeuden takia... kuumat tai edes ns. käyttölämpöiset öljyt on aina kuitenkin melko ohuita, vaikka olis sitten 10W-60 öljyä koneessa
mutta parhaan tiedon saa, kun käy mittaamassa ne paineet jossain oikealla mittarilla...

omassa kuitenkin paineet pomppaa mittarin mukaan heti sinne 3 bar. kun antaa vähänkin kierroksia, eli n. 700-800 rpm (todellista painettahan ei tiedä, kuin mittaamalla oikealla painemittarilla ja nuo sähköiset ei sellaisia ole...)
öljypumppu on kuitenkin mekaaninen osa ja kun sen pyörimisnopeus laskee riittävästi, ei se enää pysty tekemään riittävästi painetta, kun tuottokin pienenee moottorin pienen pyörimisnopeuden takia... kuumat tai edes ns. käyttölämpöiset öljyt on aina kuitenkin melko ohuita, vaikka olis sitten 10W-60 öljyä koneessa

mutta parhaan tiedon saa, kun käy mittaamassa ne paineet jossain oikealla mittarilla...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Ei oo mitenkään harvinaista w201:ssä. Tiedä sitten. Veikkaisin, että tippuu joskus ihan ajamallakin, tai sitten vialliseksi ruuvattuja on oikeen pirusti liikkeellä.300E kirjoitti:juu kilometrejähän on 186000 mittarissa MUTTA....Osto hetkellä naureskelin pojalle että loppuko porakonneessa akku keksen noihin lukemiin kun et oo alemmaks saanu.elikkäs selvästi on yriteety ruuvata kilometrejä kun trip mittarin oikee alareuna on tipahtanu alas ja rullat ei enää toimi ja samassa rytinässä on hajotettu kierroslukumittari tai jääny kytkemättä.elikkäs kilmotrejähän on...
EDIT: Niinjuu ja yhtälailla on niitä matkamittareiden oikeita reunoja tipahdellu ja näin pysähdelly. Kyllä ne kilsat korin kunnosta huomaa.
turha sitä on ruveta väittämään, jos auto on -89 mallia ja mittarissa muka vain 186 000 km, että ei olis ruuvattu... mitäs tuo tekis vuotta kohti, jos ei olis ruuvattu, jotain 8800 km/vuosi, varmaan...
omassa on 520 000 km mittarissa ja kans 300E mallia... huoltokirjan mukaan ensimmäisten 7 vuoden aikana on tullu yli 280 000 km... alkuperäinen moottori on vaihdettu vaihtokoneseen joskus reilussa 100 000 kilometrissä ja tuskin noita kuitenkaan on ihan pihalla seisottamista varten aikoinaan ostettu
tosi harvinainen tapaus saa olla, jos -89 mallisen mersun löytää suomesta, jolla ei olis tuota 500 000 km rikottu
omassa on 520 000 km mittarissa ja kans 300E mallia... huoltokirjan mukaan ensimmäisten 7 vuoden aikana on tullu yli 280 000 km... alkuperäinen moottori on vaihdettu vaihtokoneseen joskus reilussa 100 000 kilometrissä ja tuskin noita kuitenkaan on ihan pihalla seisottamista varten aikoinaan ostettu

tosi harvinainen tapaus saa olla, jos -89 mallisen mersun löytää suomesta, jolla ei olis tuota 500 000 km rikottu

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
niinpä. ja mahdoton niitä on jälkeenpäin arpoo, että paljonko on johtotähti maantietä niellyt. mullakin oli niin viimesenpäälle 190D, että ei virheen virhettä ollut koko autossa, kun sen ostin. penkit oli ehjät, konetila öljystä puhdas, ei ruosteen alkuakaan jne. saksasta haettiin ja mittarissa oli 160tkm. siitä on jo jotakin 6 vuotta aikaa. niin, auto oli vuosmallia 91. eli sekin oli reilu kymmenen tuhatta vuodessa. no jossain kohtaa menikin sitten kansipahvi, perä, lämppärinkennot, syyläri jne jne. eli kilsoja oli varmaan enemmänkin todellisuudessa. loppujen lopuks olin ajanut mittariin reilu 320 tkm ja vaihdettuja osia oli semmonen nippu, että tuskin ne niinkin käyttämättömästä autosta olis vielä mennyt.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Eikai ketään mitään kilsoja väittänyt ole. Kunhan kerroin, että se mittarin hajoaminen on melkeempä tyyppivika. Vanhempien lankussa stoppasi reilun 400tkm kohdille mittari. Ja auto tuolla hetkellä oli ollut heidän käytössä jo monta vuotta.
Tosi harvinaistahan se on, että näin vanhoilla olisi alle 200tkm ajettu. Mutta kyllä niitä yksilöitä vielä löytyy muutamia. Esim. kaupunkikäytössä ei mittariin paljoa kerry. Ja se on kyllä totta, että alle 200tkm ajetun mersun on oltava oikein helkkarin hyvässä kunnossa. Esim. ne kuskin penkit ei oikeasti alle 300tkm ajetuissa vielä rikki ole...
Ei liity aiheeseen, mutta pistää usein ilmoituksissa silmään "Paljon ajettu, mutta pääasiassa matka-ajoa". Ihan kuin se matka-ajo olisi hyvästä.
Pääasiassa talvisin suolattuja pikateita, joissa suolapaska tulee sumuna päin ja tunkeutuu sitten ihan joka koloon ja kolkkaan. Kesällä tulee hiekkapuhallusta.
Oma oli ostohetkellä vuonna 2006 ajettu muistaakseni noin 550-570tkm mittarin mukaan...Ja oli kyllä kunto myös sen mukanen. Melko varmaan juuri matka-ajoa päästelty paljon. Alustan puslat ym. kaikki kunnossa, mutta korista ruostunut melkeen puolet pois ja irti.
Valio meijerit tuon uutena ostanut(kuitti tallella
), joten silloin varmaan ainakin paljon ollut matka-ajoa.
Tosi harvinaistahan se on, että näin vanhoilla olisi alle 200tkm ajettu. Mutta kyllä niitä yksilöitä vielä löytyy muutamia. Esim. kaupunkikäytössä ei mittariin paljoa kerry. Ja se on kyllä totta, että alle 200tkm ajetun mersun on oltava oikein helkkarin hyvässä kunnossa. Esim. ne kuskin penkit ei oikeasti alle 300tkm ajetuissa vielä rikki ole...
Ei liity aiheeseen, mutta pistää usein ilmoituksissa silmään "Paljon ajettu, mutta pääasiassa matka-ajoa". Ihan kuin se matka-ajo olisi hyvästä.

Oma oli ostohetkellä vuonna 2006 ajettu muistaakseni noin 550-570tkm mittarin mukaan...Ja oli kyllä kunto myös sen mukanen. Melko varmaan juuri matka-ajoa päästelty paljon. Alustan puslat ym. kaikki kunnossa, mutta korista ruostunut melkeen puolet pois ja irti.


Pikku kyssäri: Missä ihmeessä tuo öljynpaineanturi on ?
Siinä öljynsuodattimen jalassa juu, muttako ei eilen ainakaan silmään osunu vaikka taskulampulla sitä etin
Oos se sitten kuinka pitkällä siellä alhaalla vai mitä kautta siihen pääsee helpoiten käsiks ? Ei muuten muttako mittari näyttää melkee kokoajan nollaa 
Siinä öljynsuodattimen jalassa juu, muttako ei eilen ainakaan silmään osunu vaikka taskulampulla sitä etin


xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Oli mullakin M103-koneessa kuumana pykälä päällä tyhjäkäynnillä jossain 0,7 paikkeilla paineet. Kyllä ne sitten kolmeen nousi kun oli 1500 kierrosta ja siitä ylöspäin, mutta jos nelosella loikotti viittäkymppiä menemään niin saattoi olla että jäi puuttumaan edes kolmesta mittarin näyttämä.
Kaikki oli kunnossa kyllä.
Kaikki oli kunnossa kyllä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
Ja itsellä kans tossa 103:ssa kutosessa öljynvaihdon jälkeen nousi noin 1/2 baria paineet tyhjäkäynnillä,hyvin lämpöiseksi ajetulla koneella noin 1,5bar mittarin mukaan,reilulla kädellä ajetulla koneella jopa vähän vähemmän..Todelliset kilometrit 270tkm,en usko olevan tuon kovin huolestuttavaa kun ohjekirjakin kertoo,että syytä huoleen kun paineet tippuu tyhjäkäynnillä 0,3baariin..
Välillä humppaa toi mittari,mut uskon kyl että mittari sekoilee omia..En huolestu,ajan vaan
Välillä humppaa toi mittari,mut uskon kyl että mittari sekoilee omia..En huolestu,ajan vaan
