124w apurunko

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ksvs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 12.05.2008 16:02

124w apurunko

Viesti Kirjoittaja ksvs »

Onko taka-apurunko (takakelkka) kaikissa w124 mersuissa samanlainen?.
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Ei
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Outo juttu jos on erilaisia kelkkoja.Ymmärrän ainakin jossa cossu koneet kun pusla paksuudet on erilaisia vai tässäkö se ero onkin.
Pitäis tutkia onko perä puslille iso ja pieni moottorisille erilaiset nummerot.
Muuta eroa en keksi.
Suora ei vastaus ei tyydytä ja tekee vain lisä kysymyksiä.
ksvs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 12.05.2008 16:02

Viesti Kirjoittaja ksvs »

Diisel malleista on kyse. Osaako kukaan kertoa, että kun etsinnässä on apurunko 300D(vapari) -93:seen, niin käykö siihen muut dieselin kelkat?.
Viimeksi muokannut ksvs, Ti 26.01.2010 12:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
ThaBandit^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: La 25.03.2006 16:35

Viesti Kirjoittaja ThaBandit^ »

Pitäisi käydä, ainoastaan 500E/E500sessa on erilainen takakelkka, kuin "perusmallin" W124sissa. Niissäkun on R129:n takakelkka.

Nokivasaroissa järestään kaikissa sama. Tässä uskossa ainakin itse olen elänyt.

P.S. Taitaa atlas nyt sekoittaa W201:stä ja W124sta keskenään, ei W124sta ole ns. cossu-koneella saanut. :wink:
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jollain porholla ollut w124 cossunkoneella pohjoiskarjalassa.Kaverini osti sen ja hänellä oli ongelmia löytää käypiä puslia alustaan.
Jonkun ajan päästä hän sitten möi sen.
Rekkaria tai winiä en hoksannut silloin katsoa.Se oli ollut rahalla kyllä heti uutene ollut viritettävänä jossain.Ja vielä jossain välissä sitten oli viskattu 16-venttiilinen kansi pois ja pistetty tavallinen.Aika sikiö peli.
Jep siis eihän alunperin ole ollut cossua w124 mutta tämä oli ominsilmin nähty tapaus jossa AMG korisarja alkuperäinen.Taitaa se AMG selittää kaiken
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Bensamallin kelkka voisi olla parempi ratkaisu kuin dieselin, kun se ei ehkä ole noin hienossa kunnossa kuin esimerkiksi toi mun oma.

bensassa = vähemmän km -> bensan kelkassa = vähemmän ruostetta :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

Olen vissiinkin taas ymmärtänyt jotain väärin, kun olen luullut että dieselissä olisi leveämpi kuin bensassa?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Ari89 kirjoitti:Olen vissiinkin taas ymmärtänyt jotain väärin, kun olen luullut että dieselissä olisi leveämpi kuin bensassa?
miksi olis :shock: eiköhän näissä kaikissa sama kelkka ole, paitsi E500 ja olisko E420 kans eri kelkalla :roll: ainakin 200D ja 300E on "samalla" kelkalla...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Diiseleissä ja 4-6syl bensoissa on kaikissa sama. V8:ssa saattaa olla erilainen.
Ainoastaan farmareissa on erilaiset pyörälaakerit jos meinaa vaihtaa napoineen päivineen.
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

Ari89 kirjoitti:Olen vissiinkin taas ymmärtänyt jotain väärin
Luultavasti liittyy jotenkin tuohon farkun laakerihommaan..
Vastaa Viestiin