W211 320cdi -04, jokin purkaa akkua?
W211 320cdi -04, jokin purkaa akkua?
Seuraavanlaista ongelmaa pukkaa: iso akku on vaihdettu kertaalleen n. kuukausi sitten ja nyt auto ei suostu lähtemään käyntiin. Autossa on tehtaan alkuperäinen webasto, mutta ei kestä näillä keleillä käyttää juuri ollenkaan (n. 2min, jonka jälkeen kytkeytyy pois päältä ja herjaa mukavuustoiminnoista). Voisiko vika olla pikkuakussa vai voiko jokin muu purkaa akkua? Tämän lisäksi on ajoittain herjannut kuskin puolen peilin/vilkun oikosulusta, joka kuitenkin toimii täysin ja lisäksi parkkitutkat toimivat silloin, kun huvittaa...
Onko jo selvitetty purkaako sitä akkua joku eli mikä on ison akun jännite ennen webaston käynnistystä? Sama juttu pikkuakulle niin diagnoosi helpottuu jo aika lailla.
Noita virtasyöppöjä on monenlaisia, jos on muistipenkit niin se ohjainlaite usein sekoilee eikä mene lepotilaan vaan jättää kyseisen CAN-väylän laitteet päälle. Päivittämätön Comand voi tehdä samaa jne. Pitää tarkistaa onko noita virrankuluttajia mittaamalla lepovirta.
Noita virtasyöppöjä on monenlaisia, jos on muistipenkit niin se ohjainlaite usein sekoilee eikä mene lepotilaan vaan jättää kyseisen CAN-väylän laitteet päälle. Päivittämätön Comand voi tehdä samaa jne. Pitää tarkistaa onko noita virrankuluttajia mittaamalla lepovirta.
Joo, ison akun jännite oli ihan kunnossa, kun se aiemmin mitattiin - siis jo tuolla edellisellä isommalla akulla se oli ok (eli tuon jälkeen ongelma on vain paisunut ja nyt ei lähde enää käyntiin). Pikkuakun jännitettä ei sen sijaan ole mitattu, pääseekö siihen helposti käsiksi? Autossa on myös noi mainitsemasi muistipenkit ja Comand on päivitetty muistaakseni noin vuosi sitten (oli 2008/2009 karttapaketin mukana). Auto herjaa nyt siis alhaista akun latausta ja valittaa myös SBC-jarruista, joka on ilmeisesti normaalia, kun akun lataus alhainen?DBFI kirjoitti:Onko jo selvitetty purkaako sitä akkua joku eli mikä on ison akun jännite ennen webaston käynnistystä? Sama juttu pikkuakulle niin diagnoosi helpottuu jo aika lailla.
Noita virtasyöppöjä on monenlaisia, jos on muistipenkit niin se ohjainlaite usein sekoilee eikä mene lepotilaan vaan jättää kyseisen CAN-väylän laitteet päälle. Päivittämätön Comand voi tehdä samaa jne. Pitää tarkistaa onko noita virrankuluttajia mittaamalla lepovirta.
Oisko tästä apua.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Tässä lisää.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Tässä lisää.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
No pikkuakkuhan se sitten on selvästi (tai sen latausrele). Ei se auto normaalisti valita SBC-jarruista, sitä varten siellä on se pikkuakku että SBC:lle riittää mehua vaikka iso akku olisi tyhjä. Sen sijaan kummankin pitää olla täynnä että tilanne todetaan normaaliksi.O.J kirjoitti: Joo, ison akun jännite oli ihan kunnossa, kun se aiemmin mitattiin - siis jo tuolla edellisellä isommalla akulla se oli ok (eli tuon jälkeen ongelma on vain paisunut ja nyt ei lähde enää käyntiin). Pikkuakun jännitettä ei sen sijaan ole mitattu, pääseekö siihen helposti käsiksi? Autossa on myös noi mainitsemasi muistipenkit ja Comand on päivitetty muistaakseni noin vuosi sitten (oli 2008/2009 karttapaketin mukana). Auto herjaa nyt siis alhaista akun latausta ja valittaa myös SBC-jarruista, joka on ilmeisesti normaalia, kun akun lataus alhainen?
[/quote]No pikkuakkuhan se sitten on selvästi (tai sen latausrele). Ei se auto normaalisti valita SBC-jarruista, sitä varten siellä on se pikkuakku että SBC:lle riittää mehua vaikka iso akku olisi tyhjä. Sen sijaan kummankin pitää olla täynnä että tilanne todetaan normaaliksi.[/quote]
No nyt on pikkuakku vaihdettu ja iso laitettu yön yli latinkiin. Katsotaan huomenna auttoiko ongelmaan. BTW, ongelma alkoi nyt loppuviimeksi olla sitä luokkaa, että vaikka ei käyttänyt webastoa lainkaan, kytki auto silti kaikki mukavuustoiminnot pois päältä. No informoin lisää, kunhan saan selvyyden auttoiko tuo pikkuakun vaihto. Kiitos vielä tähän astisista vastauksista.
No nyt on pikkuakku vaihdettu ja iso laitettu yön yli latinkiin. Katsotaan huomenna auttoiko ongelmaan. BTW, ongelma alkoi nyt loppuviimeksi olla sitä luokkaa, että vaikka ei käyttänyt webastoa lainkaan, kytki auto silti kaikki mukavuustoiminnot pois päältä. No informoin lisää, kunhan saan selvyyden auttoiko tuo pikkuakun vaihto. Kiitos vielä tähän astisista vastauksista.
Noita ongelmia tuntuu olevan enemmän Volvolla ja Bemarilla. Tälläkin hetkellä on yksi case kesken, missä Nokian autosarjan asennuksen jälken hukkavirta on 0.4 amp, ku sallitun rajaksi on ilmoitettu 0.5 amp. Sarja kuluttaa n 0.2 amp. Autosta katoaa mittarivalot,neliveto ja ojavalot. Juu, en uskaltaisi ostaa käytettynä. Liikaa sähkölaitteita näihin pakkasiin.
- neliveto on ylivoimaa -
En tiedä Volvosta tai Bemarista, ainakaan tutuilla ei ole uudempien Bemarien kanssa tämänkaltaisia ongelmia ollut lähellekkään näin paljon, kun meillä vastaavasti tämän w211 kanssa, jossa näyttää olevan niitä ongelmia senkin edestä. No kaikissa on tietysti omat vikansa ja mitä enemmän sähkölaitteita sen enemmän murheita, mutta kyllä esim. tämänkin yksilön kohdalla on varsinkin sähköjen kanssa ollut järjetön määrä ongelmia ja tuohon kun lisätään vielä ongelmat ilmajousituksen kanssa (jotka tässäkin autossa ovat aiheuttaneet harmaita hiuksia) niin ei voi kuin todeta, että laatu on todella heikkoa. No... en jaksa parjata sen enempää, totean vain, että turha kai tässä kohtaa on alkaa muihin merkkeihin vertaamaan ja niitä haukkumaan, kun tajuaa sen jo järkikin, että tästä ei paljon huonommaksi voi laittaa.Badbenz kirjoitti:Noita ongelmia tuntuu olevan enemmän Volvolla ja Bemarilla. Tälläkin hetkellä on yksi case kesken, missä Nokian autosarjan asennuksen jälken hukkavirta on 0.4 amp, ku sallitun rajaksi on ilmoitettu 0.5 amp. Sarja kuluttaa n 0.2 amp. Autosta katoaa mittarivalot,neliveto ja ojavalot. Juu, en uskaltaisi ostaa käytettynä. Liikaa sähkölaitteita näihin pakkasiin.
No, auttoiko se pikkuakun vaihto? Moni sähkö"vika" kumpuaa sieltä, kun ei osata tarkastaa tuon pikkuakun kuntoa. Tosin pitkästä aikaa on tämmöisiä pakkasia, joka laittaa kaikki vehkeet koville.
Mulla on alkuperäinen 70Ah:n akku omassa ajokissani ja hyvin pelaa auto. Olen kahdesti pitänyt yön yli akkulaturissa ihan varmuuden vuoksi, jotta ei tulisikaan ongelmia.
Mulla on alkuperäinen 70Ah:n akku omassa ajokissani ja hyvin pelaa auto. Olen kahdesti pitänyt yön yli akkulaturissa ihan varmuuden vuoksi, jotta ei tulisikaan ongelmia.
Joo, nyt pikkuakku vaihdettu ja ainakaan tänään ei herjannut mitään ja webastoakin pystyi käyttämään puolisen tuntia ongelmitta. Tosin uskoisin, että lopullinen vastaus ongelman korjaantuvuuteen saadaan vasta lähipäivinä, koska iso akku oli yön yli latauksessa ja auto ei ole ainakaan aiemmin oireillut välttämättä ollenkaan, kun pakkaset laskeneet n. 10 asteen tasolle eli katsotaan nyt mitä tuleman pitää. Purin myös kuskin puolen peilin tänään ja korjasin poikki olleet johdot, josta auto herjasi aiemmin testerissä oikosulkua eli sekin mahdollinen vianaihettaja on saatu poistettua laskuista. Kiitos vielä kaikille avusta, informoin lisää mikäli ongelma ei poistunut, seuraavaksi on sitten edessä ohjainlaitteiden vikadiagnoosi.JP74 kirjoitti:No, auttoiko se pikkuakun vaihto? Moni sähkö"vika" kumpuaa sieltä, kun ei osata tarkastaa tuon pikkuakun kuntoa. Tosin pitkästä aikaa on tämmöisiä pakkasia, joka laittaa kaikki vehkeet koville.
Mulla on alkuperäinen 70Ah:n akku omassa ajokissani ja hyvin pelaa auto. Olen kahdesti pitänyt yön yli akkulaturissa ihan varmuuden vuoksi, jotta ei tulisikaan ongelmia.