W211 280cdi 2005 R6 3.2litraa vs. 320cdi
W211 280cdi 2005 R6 3.2litraa vs. 320cdi
Ostin ensimmäisen Mersuni ja se on malliltaan e-sarjan 280cdi -05, jossa on moottorina 3.2 litrainen rivikuutonen. Tämähän on Saksan tuonteja, koska kyseistä Euro4 normin täyttävää mallia ei tuotu Suomeen uutena. Suomeen tuotu 280cdi on uudempi malli V6 moottorilla.
Olisiko kenelläkään tietoa tai linkkiä siihen mitä eroa on 280 cdi:n ja 320 cdi:n välillä?
Suomessa varaosalistaukset eivät oikein tunne kyseistä mallia, niin olisi hyvä tietää mitkä osat eivät ole samoja 320cdi:n kanssa.
Itse sain selville, että 280 cdi:ssä on hiukkassuodatin ja vähemmän tehoa 130kW ja 425Nm, siis kaiketi eri ohjelma boxissa. Ohjekirjan mukaan painoero on 15kg ja 320 cdi:n 15 litraa suurempi polttoainesäiliö selittäisi tuon eron. Onkohan vielä niinkin, että 320cdi:tä on myös hiukkassuodattimella, jolloin eroja olisi vielä vähemmän.
Olisiko kenelläkään tietoa tai linkkiä siihen mitä eroa on 280 cdi:n ja 320 cdi:n välillä?
Suomessa varaosalistaukset eivät oikein tunne kyseistä mallia, niin olisi hyvä tietää mitkä osat eivät ole samoja 320cdi:n kanssa.
Itse sain selville, että 280 cdi:ssä on hiukkassuodatin ja vähemmän tehoa 130kW ja 425Nm, siis kaiketi eri ohjelma boxissa. Ohjekirjan mukaan painoero on 15kg ja 320 cdi:n 15 litraa suurempi polttoainesäiliö selittäisi tuon eron. Onkohan vielä niinkin, että 320cdi:tä on myös hiukkassuodattimella, jolloin eroja olisi vielä vähemmän.
Esa
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
Käsitykseni mukaan 320 ja 280 ovat ohjelmointia lukuunottamatta aivan identtisiä. Hiukkassuodatin taitaa olla Saksassa kaikissa v6 dieseleissä käytännössä? Suomiautoissa ei välttämättä ole.
Omassa R6:ssa on hiukkassuodatin, mutta jälkituontiauto. Suomiautoissa ei onneksi taida R6:ssa olla hiukkassuodattimia.
Omassa R6:ssa on hiukkassuodatin, mutta jälkituontiauto. Suomiautoissa ei onneksi taida R6:ssa olla hiukkassuodattimia.
Eiköhän siinä R6 280 CDI "Suomi-autossa" nimenomaan ole hiukkassuodatin?JP74 kirjoitti:Käsitykseni mukaan 320 ja 280 ovat ohjelmointia lukuunottamatta aivan identtisiä. Hiukkassuodatin taitaa olla Saksassa kaikissa v6 dieseleissä käytännössä? Suomiautoissa ei välttämättä ole.
Omassa R6:ssa on hiukkassuodatin, mutta jälkituontiauto. Suomiautoissa ei onneksi taida R6:ssa olla hiukkassuodattimia.
Saako 280cdi:stä sitten 320cdi:n "tekniikan vaihdolla" eli laittamalla 320cdin:n ohjelmat sisään?
Ohjelmavirityksessä vaadittaisiin vielä päälle VTT:n päästömittaukset, mutta alkuperäisen ohjelman vaihdolla voisi päästä ilman mittauksia. Talvikeleillä autossa on nykyisin ihan tarpeeksi tehoa, mutta joskus voisi innostuakkin tehopäivityksestä. Polttoaineen kulutus taisi olla sama molemmille hiukkassuodatin malleille.
Ohjelmavirityksessä vaadittaisiin vielä päälle VTT:n päästömittaukset, mutta alkuperäisen ohjelman vaihdolla voisi päästä ilman mittauksia. Talvikeleillä autossa on nykyisin ihan tarpeeksi tehoa, mutta joskus voisi innostuakkin tehopäivityksestä. Polttoaineen kulutus taisi olla sama molemmille hiukkassuodatin malleille.
Esa
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
.
En usko, että on mitään eroa, eli linkkiä ei ole olemassakaan.
Molempia tehoversioita, jotka on olleet jo jäämässä pois tuotannosta, on ollut tuolloin germaaniassa saatavilla.
Ei tuotannosta pois jäävään moottoriin ole enää yhtään ylimääräistä ruutia poltettu.
Ainoa ero ohjelmassa.
Silläkeinon saatu "kaksi moottoria ja tehovaihtoehtoa" halvimmalla.
Luulen ma.
En usko, että on mitään eroa, eli linkkiä ei ole olemassakaan.
Molempia tehoversioita, jotka on olleet jo jäämässä pois tuotannosta, on ollut tuolloin germaaniassa saatavilla.
Ei tuotannosta pois jäävään moottoriin ole enää yhtään ylimääräistä ruutia poltettu.
Ainoa ero ohjelmassa.
Silläkeinon saatu "kaksi moottoria ja tehovaihtoehtoa" halvimmalla.
Luulen ma.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Tuolta saat apua ,jos tehoja kaipaat .
On muitakin, jotka lisää poweria
http://www.digituning.com/fi/index.htm? ... 3godMUtT5g
On muitakin, jotka lisää poweria

http://www.digituning.com/fi/index.htm? ... 3godMUtT5g
.
. . . No ei se kyllä onnistu.
Jos omatunto ei kestä moista laittomuutta, niin unohda suosiolla koko juttu.
Yhtään "laillista" dieseltuunausta ei ole vielä tässä maassa nähty, ei yhtään.
Se, tarkoittamasi tyyppitodistus ei riitä, kun ei se mitään oikeasti todista.
. . . No ei se kyllä onnistu.
Jos omatunto ei kestä moista laittomuutta, niin unohda suosiolla koko juttu.
Yhtään "laillista" dieseltuunausta ei ole vielä tässä maassa nähty, ei yhtään.
Se, tarkoittamasi tyyppitodistus ei riitä, kun ei se mitään oikeasti todista.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Minusta tehokkaammalla autolla ajaminen ei ole pahimpia rikoksia maailmassa, jos auto on muuten kunnossa tehon kanssa. Enempi on kuskista kiinni mikä on vaarallista.
Minimaalinen riski on siinä, että jos joutuu onnetomuuteen ja vakuutusyhtiö selvittää onko auto lain mukainen. Periaatteessa vakuutuskorvauksia voi jäädä maksamatta osittain tai kokonaan. Ajattelin tuon riskin poistamista.
Niin ja enhän minä tiedä vaikka auton softat olisi jo päivitetty...
Minimaalinen riski on siinä, että jos joutuu onnetomuuteen ja vakuutusyhtiö selvittää onko auto lain mukainen. Periaatteessa vakuutuskorvauksia voi jäädä maksamatta osittain tai kokonaan. Ajattelin tuon riskin poistamista.
Niin ja enhän minä tiedä vaikka auton softat olisi jo päivitetty...
Esa
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01