jeemu kirjoitti:Kannattaa hukkiksen rööriä rassata jos ei oo jo tehty. Samalla vaihtaaki sitte isomma lautasen siihe.
onko sulla kokemuksia tuosta "äänen vaimennin renkaan" käytöstä, tuolla turbon imuaukossa jotenkin jäänyt vaivaamaan tuo asia ja olis hyvä saada faktaa asiasta, onko sillä mitään vaikutusta
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
jeemu kirjoitti:Kannattaa hukkiksen rööriä rassata jos ei oo jo tehty. Samalla vaihtaaki sitte isomma lautasen siihe.
onko sulla kokemuksia tuosta "äänen vaimennin renkaan" käytöstä, tuolla turbon imuaukossa jotenkin jäänyt vaivaamaan tuo asia ja olis hyvä saada faktaa asiasta, onko sillä mitään vaikutusta
Pois aattellin sen ainakin ottaa omassani, jos ei muuta niin ainakin toivottavasti imu ääni kovenis
Ei kyllä oo sen kummempaa tietoa asiasta, toivottavasti joku viisaampi osaa kertoa ??
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
jeemu kirjoitti:Kannattaa hukkiksen rööriä rassata jos ei oo jo tehty. Samalla vaihtaaki sitte isomma lautasen siihe.
onko sulla kokemuksia tuosta "äänen vaimennin renkaan" käytöstä, tuolla turbon imuaukossa jotenkin jäänyt vaivaamaan tuo asia ja olis hyvä saada faktaa asiasta, onko sillä mitään vaikutusta
Mulla ei ekasa superisa ollu ollenkaa tota. Toisesa oli, mutta otin heti uutena sen pois ja löytyy tuolta tallista vieläki sokkinee. Eli en osaa sanoo miten vaikuttaa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
ok. sellaista muistan joskus joltain jenkki foorumilta lukeneeni, että pois se kannattaa kuitenkin ottaa...
mietin vain, olisko jollakin ihan käytännön kokemusta asiasta, eli miten paljon se vaikuttaa, vai vaikuttaako muuta, kuin ääniin...
teoriassa kun asiaa miettii, niin tuolla renkaalla tapetaan juuri sen MWE solan toiminta (vai mikä se hieno nimitys sille oli ), joka siis saa ahtimen paremmin heräämään/laajentaa karttaa, ettei sakkaa niin helposti...
Viimeksi muokannut napa, Ke 27.01.2010 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
No joo nyt pitäs alkaa purkamaan vähä moottoria kaikki turhat hilppeet pois eka. tulevana viikonloppuna olis tarkotus läiskiä jo uudet osat kiinni ja nosta se nokalle, JOS kaikki menee niiku pitää =)
Siinä olis meseen uude vanteet ja renkaat 225/30R20" Innolla odottaa että sopiiko ne edes pyörimään siellä =)
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
JiiTee_ kirjoitti:Komiaa, komiaa! Näkkyy tuo sun (entinen?) farkku olevan nyt nettiautossa myynnissä.
Niimpä näkyy, siinä on kyllä hyvä mersu jollekkin
Noniin!
Asiallista Coupe projektia!
Meikäläisellä on tuo Jarnon tekemä farkku tällähetkellä. Ei voi muutakun kehua! Hyvin on poika saanu mesen nippuun. Ei ole ollut mitään vikaa vielä tähän päivään saakka. Ja saahan niihin vähä tullakin, mut sitä odotellessa
Ajattelin pistää sen myyntiin ja kattellaan mitä siitä seuraa, mutta mitään pakottavaa tarvetta siitä luopua ei ole. Jotenkin 325tds bmw prjoktin jälkeen, piti saada joku asiapeli tillalle. No mersu on sitä parhaimmillaan..
JiiTee_ kirjoitti:Komiaa, komiaa! Näkkyy tuo sun (entinen?) farkku olevan nyt nettiautossa myynnissä.
Niimpä näkyy, siinä on kyllä hyvä mersu jollekkin
Noniin!
Asiallista Coupe projektia!
Meikäläisellä on tuo Jarnon tekemä farkku tällähetkellä. Ei voi muutakun kehua! Hyvin on poika saanu mesen nippuun. Ei ole ollut mitään vikaa vielä tähän päivään saakka. Ja saahan niihin vähä tullakin, mut sitä odotellessa
Ajattelin pistää sen myyntiin ja kattellaan mitä siitä seuraa, mutta mitään pakottavaa tarvetta siitä luopua ei ole. Jotenkin 325tds bmw prjoktin jälkeen, piti saada joku asiapeli tillalle. No mersu on sitä parhaimmillaan..
Mutta kattellaan!
Palataan Jarno Sjoella penkityksessä viimeistään!
-Krisu-
Se on Heikinmäki hyvin koonnu koneen ni mitäs vikaa siinä olis
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
TeamAhma kirjoitti:
Siinä olis meseen uude vanteet ja renkaat 225/30R20" Innolla odottaa että sopiiko ne edes pyörimään siellä =)
Komiat on palstat. Kyllähän ne ainakin rengaskoon puolesta mahtuu, jos ET on suht "alueella".
ET 45 varmaan levikepalaa kaipaa väliin ettei jää oikeen sisään ?!
Jep. Näin voisi olettaa jos vanteet on jotain 8"-9" luokkaa. ET35 / 8" / 225 leveellä renkaalla tulee eessä ainakin aika hyvin kaarelle, takana vois tulla jokusen "millin" enemmänkin. Mut näistähän löytyy threadeja varmasti kyllästymiseen asti tältäkin foorumilta.
Em. havainto perustuu testailuun vm.1990 pikkukoneisella.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
TeamAhma kirjoitti:
Se on Heikinmäki hyvin koonnu koneen ni mitäs vikaa siinä olis
Heikinmäkikö sulle nuo koneet tekee? Ekkö teekkään itte?
No melkeenpä, oon siinä aina apuna ja tekemässä nii paljon kun osaan. Eli varmaan edessä pyörimässä suurimmaks osaks EI oikeen tuo moottoreitten kasaaminen oo viellä sillä tasolla että tohtis ite alkaa tekemään, ja mitäs sitä ite rikkomaan ku ammatti mies asuu tuossa kivenheiton päässä
Nyt olis pakosarja valmis, kohtuullisen työllistävä vaikutus semmosen tekemisessä ...Moottoriin saatiin eilen syöttöpumppu paikoilleen ja ennakot kohtiilleen, alakertaa vähän availtiin ja tarkisteltiin laakereita kaikki näytti olevan kunnossa. Mitattii puristupainaat joka pytyltä, parilla pyöräytyksellä mittari aina pohjaa eli puristuksia kyllä löytyy riittävästi Huomisen episodi olis laittaa laatikko pakosarja ja turbo paikoilleen, sitte ruveta tyrkyttämään konetta tuonne mersun nokalle.
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
No nii nyt ois moottori paikoilleen laittoa vaille, piti tänään saaha se paikoilleen mutta joutu takkuamaan pakosarjan turbon ja yljyn paluu putkien kanssa niin siinähän se menikin sitte kokopäivä. Mutta enviikonloppuna pääsee suoraa asentamaan paikoilleen, pumpussa on tosi pitkä liikerata että saa nähä minkälaiset vivustot sinne joutuu oikeen kyhäilemään =/
Imusarjan käytin pulveri maalauksessa.
M5 race asetelma
Pumppu asennettuna =)
Viikot joutuu olla koulussa ni vähän rajottaa tätä harrastus toimintaa, viikonloppusin vaan aikaa tehä
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
TeamAhma kirjoitti:Eikö se ota tuohon vesipumpun pyörään jos noin laittaa ??
ottaahan se tuossa sunkin versiossa, mutta kampuralta ei taideta saada ihan riittävästi kitkaa, että lähtis remmi pyörimään
joo sitä mietinkin että aika vähän se ottaa kapuran pyörään, kun remmiä asentelin =) Mutta noin se tais olla edellisessäkin Täytyy varmaan muuttaa se niinkun se kuuluu olla.
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX