200d kytkin pitään.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Henry_435
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Su 17.02.2008 22:19
Paikkakunta: Viljakkala\Ylöjärvi

200d kytkin pitään.

Viesti Kirjoittaja Henry_435 »

Mikä kytkin olisi hyvä ahdettuun om601:seen? +200hv pitäis kestää. kohtuu hinnalla.. vauhtipyörän sorvaus onnistuu jos tarvetta..
W115 220D -73
W202 250TDT -97 varaosina
W124 300TDT -92 varaosina
508D 8henk. matkailuauto\erikoisajoneuvo -76

Ex W201 2.5D -90 om605 sportline
Ex W201 190DT -88 7mm Ppd, S1bg
Ex W202 220CDI -99
Ex W203 270Cdi -02
Ex W123 300TDT -81
Ex W124 200D -88
Ex W124 300TDT -90
Ex W124 300CE 24 -89 om606, 7mm mynä, HX50

Muut:
Volvo V70 D5 -03
Mazda Savanna -74 "ikuisuusprojeki"
VW Golf Mk1 1.6 GLS -77
Simca 1100 -74
Avatar
Eikhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 31.07.2009 19:01
Paikkakunta: Siikalatva

Viesti Kirjoittaja Eikhi »

Viton asetelmaa ja sintteri levyä oon kuulut käytettävän.
202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
h.hartikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
Paikkakunta: 08

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

tai teet ite tuplajousiasetelman..
pitää varmasti eikä maksa käytännössä mitään..
omassa on sellainen..
Avatar
Henry_435
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Su 17.02.2008 22:19
Paikkakunta: Viljakkala\Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Henry_435 »

h.hartikainen kirjoitti:tai teet ite tuplajousiasetelman..
pitää varmasti eikä maksa käytännössä mitään..
omassa on sellainen..
Kuinkas tuo on toteutettu?
W115 220D -73
W202 250TDT -97 varaosina
W124 300TDT -92 varaosina
508D 8henk. matkailuauto\erikoisajoneuvo -76

Ex W201 2.5D -90 om605 sportline
Ex W201 190DT -88 7mm Ppd, S1bg
Ex W202 220CDI -99
Ex W203 270Cdi -02
Ex W123 300TDT -81
Ex W124 200D -88
Ex W124 300TDT -90
Ex W124 300CE 24 -89 om606, 7mm mynä, HX50

Muut:
Volvo V70 D5 -03
Mazda Savanna -74 "ikuisuusprojeki"
VW Golf Mk1 1.6 GLS -77
Simca 1100 -74
h.hartikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
Paikkakunta: 08

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

siinäpä pari linkkiä missä tuosta omasta kötöstyksestä..

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... sc&start=0

ja tuolla sivulla 7..

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=21498

parikymppiä tuolla kytkimellä jo takana.. raskaampihan se on käyttää mutta ei kyllä luistakkaan..
Avatar
Henry_435
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Su 17.02.2008 22:19
Paikkakunta: Viljakkala\Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Henry_435 »

kiitoksia. tarttee kokeilla tota tuplajousiviritelmää..
W115 220D -73
W202 250TDT -97 varaosina
W124 300TDT -92 varaosina
508D 8henk. matkailuauto\erikoisajoneuvo -76

Ex W201 2.5D -90 om605 sportline
Ex W201 190DT -88 7mm Ppd, S1bg
Ex W202 220CDI -99
Ex W203 270Cdi -02
Ex W123 300TDT -81
Ex W124 200D -88
Ex W124 300TDT -90
Ex W124 300CE 24 -89 om606, 7mm mynä, HX50

Muut:
Volvo V70 D5 -03
Mazda Savanna -74 "ikuisuusprojeki"
VW Golf Mk1 1.6 GLS -77
Simca 1100 -74
Avatar
Henry_435
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Su 17.02.2008 22:19
Paikkakunta: Viljakkala\Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Henry_435 »

nyt on asetelma paikoillaan. kytkin kyllä irroittaa eli vaihteen saa silmään mutta kun kytkimen päästää auto ei liikukkaan! mikä vikana? auttakaa kiire olis.

edit, niin ja jätin ne prikat sieltä asetelman ja vauhtipyörän välistä pois ku sorvasin siitä asetelman pitopinnasta sen 2.5mm pois mitä se jousilevy oli vahva.. ei kait tuolla pitäis merkitystä olla?? kai sen sorvauksen pitäis sama asia ajaa kun niitten prikkojen?
W115 220D -73
W202 250TDT -97 varaosina
W124 300TDT -92 varaosina
508D 8henk. matkailuauto\erikoisajoneuvo -76

Ex W201 2.5D -90 om605 sportline
Ex W201 190DT -88 7mm Ppd, S1bg
Ex W202 220CDI -99
Ex W203 270Cdi -02
Ex W123 300TDT -81
Ex W124 200D -88
Ex W124 300TDT -90
Ex W124 300CE 24 -89 om606, 7mm mynä, HX50

Muut:
Volvo V70 D5 -03
Mazda Savanna -74 "ikuisuusprojeki"
VW Golf Mk1 1.6 GLS -77
Simca 1100 -74
Avatar
Henry_435
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Su 17.02.2008 22:19
Paikkakunta: Viljakkala\Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Henry_435 »

+eikö kellään mitään veikkauksia?
W115 220D -73
W202 250TDT -97 varaosina
W124 300TDT -92 varaosina
508D 8henk. matkailuauto\erikoisajoneuvo -76

Ex W201 2.5D -90 om605 sportline
Ex W201 190DT -88 7mm Ppd, S1bg
Ex W202 220CDI -99
Ex W203 270Cdi -02
Ex W123 300TDT -81
Ex W124 200D -88
Ex W124 300TDT -90
Ex W124 300CE 24 -89 om606, 7mm mynä, HX50

Muut:
Volvo V70 D5 -03
Mazda Savanna -74 "ikuisuusprojeki"
VW Golf Mk1 1.6 GLS -77
Simca 1100 -74
kmranta
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: La 31.12.2005 01:45
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja kmranta »

Jos sorvasit vauhtipyörästä sen 2.5 mm, niin asetelma meni 5mm liian syvälle, ja taittoi asetelman rungon....
tai jotain......

Mikäli ymmärsin ton tekstin oikein.
W124 230E -87
EX W124 E300TD -94
EX W124 200D -86
EX W124 300TDT -88
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

kmranta kirjoitti:Jos sorvasit vauhtipyörästä sen 2.5 mm, niin asetelma meni 5mm liian syvälle, ja taittoi asetelman rungon....
tai jotain......

Mikäli ymmärsin ton tekstin oikein.
ymmärsit väärin... pitopinnasta on sorvattu se 2.5 mm pois, ei asetelman kiinnityskohdasta...

olisko se asetelma vain jotenkin kasattu väärin tuossa lisäjousen asennuksen yhteydessä ja nyt se ei siis pääse ottamaan kiinni ollenkaan :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Henry_435
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Su 17.02.2008 22:19
Paikkakunta: Viljakkala\Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Henry_435 »

napa kirjoitti:
kmranta kirjoitti:Jos sorvasit vauhtipyörästä sen 2.5 mm, niin asetelma meni 5mm liian syvälle, ja taittoi asetelman rungon....
tai jotain......

Mikäli ymmärsin ton tekstin oikein.
ymmärsit väärin... pitopinnasta on sorvattu se 2.5 mm pois, ei asetelman kiinnityskohdasta...

olisko se asetelma vain jotenkin kasattu väärin tuossa lisäjousen asennuksen yhteydessä ja nyt se ei siis pääse ottamaan kiinni ollenkaan :roll:
Tuossa nyt kun aikani pähkäilin niin tuli mieleen että kun kauheessa kiireessä koulupäivän lopussa sitä kasailin niin taisin ajatuksissani kiristää (siis piukkaan) niillä pulteilla ne jousilevyt siihen runkoon.. :? eli ne jouset on siis periaatteessa koko ajan jännityksellä ns. auki päin? :lol: eli auki ja uudet pultit sormikireyteen ja sitten kemppiliimalla jumiin. eikös? :roll:
W115 220D -73
W202 250TDT -97 varaosina
W124 300TDT -92 varaosina
508D 8henk. matkailuauto\erikoisajoneuvo -76

Ex W201 2.5D -90 om605 sportline
Ex W201 190DT -88 7mm Ppd, S1bg
Ex W202 220CDI -99
Ex W203 270Cdi -02
Ex W123 300TDT -81
Ex W124 200D -88
Ex W124 300TDT -90
Ex W124 300CE 24 -89 om606, 7mm mynä, HX50

Muut:
Volvo V70 D5 -03
Mazda Savanna -74 "ikuisuusprojeki"
VW Golf Mk1 1.6 GLS -77
Simca 1100 -74
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

:!: :idea:

Vika on siinä, kun olet sorvannut sen pitopinnan. Asetelman pitopinta kun tulee kolmesta kohtaa niillä jousilevyillä runkoon kiinni, niin ne korvakot nojaavat nyt vauhtipyörässä olevaan asetelman kiinnityspintaan. Siinä korvakoiden ja vp:n välissä ei ole alkuperäisenäkään kuin jotain milli väliä.
S210 220 CDI A -02
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

mulla ois tuossa ylimääränen 240mm 300ce n levy ja asetelma, pitäis kestää helposti sen parisataa heppaa ja pitkästi ylikin. Sorvaat vaan vauhtipyörän sopivaks, 200d oma käy siihen kyllä :shock:
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
kmranta
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: La 31.12.2005 01:45
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja kmranta »

napa kirjoitti:
kmranta kirjoitti:Jos sorvasit vauhtipyörästä sen 2.5 mm, niin asetelma meni 5mm liian syvälle, ja taittoi asetelman rungon....
tai jotain......

Mikäli ymmärsin ton tekstin oikein.
ymmärsit väärin... pitopinnasta on sorvattu se 2.5 mm pois, ei asetelman kiinnityskohdasta...


Niimpä...
Asetelman "pitopinta" ja kiinnityspinta, niin pienellä se ajatus pyörähtää :roll: :oops:
W124 230E -87
EX W124 E300TD -94
EX W124 200D -86
EX W124 300TDT -88
Avatar
Henry_435
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Su 17.02.2008 22:19
Paikkakunta: Viljakkala\Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Henry_435 »

MatKa kirjoitti::!: :idea:

Vika on siinä, kun olet sorvannut sen pitopinnan. Asetelman pitopinta kun tulee kolmesta kohtaa niillä jousilevyillä runkoon kiinni, niin ne korvakot nojaavat nyt vauhtipyörässä olevaan asetelman kiinnityspintaan. Siinä korvakoiden ja vp:n välissä ei ole alkuperäisenäkään kuin jotain milli väliä.
meinaatko että ottaa kiinni? no täytyy tutkailla paremmin ku sen nyt taas ottaa auki :roll:
W115 220D -73
W202 250TDT -97 varaosina
W124 300TDT -92 varaosina
508D 8henk. matkailuauto\erikoisajoneuvo -76

Ex W201 2.5D -90 om605 sportline
Ex W201 190DT -88 7mm Ppd, S1bg
Ex W202 220CDI -99
Ex W203 270Cdi -02
Ex W123 300TDT -81
Ex W124 200D -88
Ex W124 300TDT -90
Ex W124 300CE 24 -89 om606, 7mm mynä, HX50

Muut:
Volvo V70 D5 -03
Mazda Savanna -74 "ikuisuusprojeki"
VW Golf Mk1 1.6 GLS -77
Simca 1100 -74
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Henry_435 kirjoitti:
MatKa kirjoitti::!: :idea:

Vika on siinä, kun olet sorvannut sen pitopinnan. Asetelman pitopinta kun tulee kolmesta kohtaa niillä jousilevyillä runkoon kiinni, niin ne korvakot nojaavat nyt vauhtipyörässä olevaan asetelman kiinnityspintaan. Siinä korvakoiden ja vp:n välissä ei ole alkuperäisenäkään kuin jotain milli väliä.
meinaatko että ottaa kiinni? no täytyy tutkailla paremmin ku sen nyt taas ottaa auki :roll:
Kyllä se kiinni ottaa. Kokeilepa ennen kuin otat asetelman irti pyörittää kytkinlevyä niin huomaat.
S210 220 CDI A -02
Avatar
Henry_435
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Su 17.02.2008 22:19
Paikkakunta: Viljakkala\Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Henry_435 »

noniin! nyt olis kone taas paikoillaan ja nythän se kytkin toimii. vaihdoin asetelmaan sen normi paksuisen pitopinnan. pakki vähän rusahtaa mitä nyt tossa hallissa sitä toimintaa äkkiseltään kokeilin.. lattiamatto on aikas paksu tarttee koittaa siitä vähän ottaa pois jos sillä sais sen polkimen menemään vähän vielä syvemmälle. niin ja tosiaan 3mm edestän niitä prikkoja sinne tungin.

ens viikolla penkit verhoomosta niin pääse testaileen että pitääkö vaiko ei.

kiitoksia avusta kaikille!
W115 220D -73
W202 250TDT -97 varaosina
W124 300TDT -92 varaosina
508D 8henk. matkailuauto\erikoisajoneuvo -76

Ex W201 2.5D -90 om605 sportline
Ex W201 190DT -88 7mm Ppd, S1bg
Ex W202 220CDI -99
Ex W203 270Cdi -02
Ex W123 300TDT -81
Ex W124 200D -88
Ex W124 300TDT -90
Ex W124 300CE 24 -89 om606, 7mm mynä, HX50

Muut:
Volvo V70 D5 -03
Mazda Savanna -74 "ikuisuusprojeki"
VW Golf Mk1 1.6 GLS -77
Simca 1100 -74
Vastaa Viestiin