W210 12/99 Cdi lohkolämmittimen asennus
W210 12/99 Cdi lohkolämmittimen asennus
Mihin kohtaan vastus tulee ja onko paha asentaa? Entä onko sisäpistokkeelle valmista reittiä?
pjpboy
Minulla lämmitin on pakosarjan alla. Eihän sitä tilaa kovinkaan ruhtinaallisesti ole, mutta alapuolelta sen saa laitettua.
Siellä lohkossa on kierteillä oleva proppu, joka otetaan pois ja siihen kierretään vastua. Se proppu on jotain alumiinin tapaista ainetta, joten saa olla varovainen, ettei vaan ala hylsy lipeämään.
Joissakin malleissa olen nähnyt vastuksen imusarjan alla. Vastuksen mukana tulee kai ohjeet asennus paikasta.
Siellä lohkossa on kierteillä oleva proppu, joka otetaan pois ja siihen kierretään vastua. Se proppu on jotain alumiinin tapaista ainetta, joten saa olla varovainen, ettei vaan ala hylsy lipeämään.
Joissakin malleissa olen nähnyt vastuksen imusarjan alla. Vastuksen mukana tulee kai ohjeet asennus paikasta.
Nykyinen:
W211 200 CDI -07 Facelift
Entiset:
W211 220 CDI -02
W210 220 CDI -99
W211 200 CDI -07 Facelift
Entiset:
W211 220 CDI -02
W210 220 CDI -99
Myös startin takana on lämmittimen paikka. Sinne se kuuluu ainakin uudemmissa.
Monesti cdi:hin on laitettu alavesiletkuun -422- loppuinen letkulämmitin.
Se lohkon proppu lähtee parhaiten pultti koneella ja 22mm hylsyllä.
Käsin vääntämällä se peltinen kantti yleensä menee pyöreäksi ja tod. suurella varmuudella jos auto on käytetty.
Monesti cdi:hin on laitettu alavesiletkuun -422- loppuinen letkulämmitin.
Se lohkon proppu lähtee parhaiten pultti koneella ja 22mm hylsyllä.
Käsin vääntämällä se peltinen kantti yleensä menee pyöreäksi ja tod. suurella varmuudella jos auto on käytetty.
Joku mersupurkaamo??
"Virallinen" paikka taitaa olla startin puolella.
Pa suodattimen kun ottaa pois edestä niin kierrepropun voi koputella reunasta ruttuun ja sitten pyöräyttää lyömällä irti - tarvitaan puolisen métriä pitkä rautatanko ja kohtalainen vasara - helppo homma.
Pakosarjan puolellekin voi laittaa mutta on sitten aika kuumassa paikassa.
Minun mielestäni letkulämmitintä ei kannata laittaa mihinkään jos on mahdollista asentaa "kunnon" lämmitin.
Sisähaaran saa vänkärin puolelta läpiviennistä kohtuudella sisään.
Pa suodattimen kun ottaa pois edestä niin kierrepropun voi koputella reunasta ruttuun ja sitten pyöräyttää lyömällä irti - tarvitaan puolisen métriä pitkä rautatanko ja kohtalainen vasara - helppo homma.
Pakosarjan puolellekin voi laittaa mutta on sitten aika kuumassa paikassa.
Minun mielestäni letkulämmitintä ei kannata laittaa mihinkään jos on mahdollista asentaa "kunnon" lämmitin.
Sisähaaran saa vänkärin puolelta läpiviennistä kohtuudella sisään.
wiimax.fi