Pikkusen ehkä (tai kokonaan) ohi aiheen, mutta kun kerran tuli esille tuo TG:n totuus, niin tässä vastaava omakokemuksellinen hauskuus. 
Tuli taannoin melko vastaavissa olosuhteissa, vastaavilla ajonopeuksilla heitettyä peräkkäisinä maanantaipäivinä sama reilun parinsadan km:n lenkki kahdella eri autolla siten, että aamulla mutkan kautta töihin, iltapäivällä töistä Turkuun ja sitten taas takaisin illalla kotiin. Matkasta pikkuisen reilu puolet moottoritietä ja loput kantateitä. Kaupungissa piti vain käydä kääntymassä ihan siinä rampin reunalla. 
Toisella kertaa bensakasiväykällä ja toisella kertaa ihan huvin vuoksi 

 vaimon A150:llä. Molemmissa kävin lykkäämässä päivällä töissä avaimen virtalukkoon, jottei muisti tyhjene.
Kotiin tullessa illalla A150 näytti after start -lukemaa 7,2 ja väyrysessä 9,2 

. Väykässä 110 nopeus moottoritiellä nakuttelee tasaisen varmasti ajotietokoneen lukemia alaspäin, Aakkosessa pakkaa lukemat nousemaan 
 
 
Noita kun suhteuttaa tuohon tulevaan verotukseen, niin... 
 
 
Koko talvirengasajan näyttää väykkä hörppineen 10,2. Ja aakkoseen on sen ostohetken jälkeisen tietokoneen nollaamisen jälkeen ilmestynyt lukemat 7,6. Noita normilukemia jos vertaa, niin  

 , koska yhdistelmäkulutukset menee jotain 12-6 väykän tappioksi. Toki isommalla on ajettu suhteellisesti enempi pitempiä vetoja. Molemmissa tankkausten mukaan ajotietokoneen lukemat, jopa väyrysen, on koko lailla oikein. 
Todellisuus on joskus tarua ihmeellisempää. Jännä muuten, että kesärenkain meni 210 isommilla kulutuslukemilla. Pitäisikö ehkä harkita maltillisempaa rengaskokoa?