
w124 200D nostaa lämmmöt tappiin!!!
w124 200D nostaa lämmmöt tappiin!!!
elikkäs vaihoin termostaatin (92asteisen) ja ennen sen pois ruuvaammista otin vain lohkon kylessä olevasta ropusta jäähdytysnesteet pois. mutta nyt: lämmöt nousee tappiin jos ei ole lämmöt puhaltamassa täysillä ja alavesiletku on kylmä. elikkästä mistä sitä voi ilmata vai pitääkö kaikki nesteet tiputtaa? jossakin luki ettei tarviis ees autoa käyntiin laittaa 

Eikös diiseliin kuulu 85 asteinen?
Ostitko alkuperäisen vai tarviokesellaisen? Kaikissa tarvikemalleissa ei ole ne laipat oikein ja veden kierto sekoilee, jolloin lämmöt nousee tai jopa kiehuu paikallisesti kannessa.
Ilmausta ei tarvi, muuta kun kaadat systeemin täyteen ja odottelet hetken ja taas lisäät. Jonkun ajan päästä kone käyntiin ja taas lissä ja lopuksi ajamaan ja taas menee lisää.
Ostitko alkuperäisen vai tarviokesellaisen? Kaikissa tarvikemalleissa ei ole ne laipat oikein ja veden kierto sekoilee, jolloin lämmöt nousee tai jopa kiehuu paikallisesti kannessa.
Ilmausta ei tarvi, muuta kun kaadat systeemin täyteen ja odottelet hetken ja taas lisäät. Jonkun ajan päästä kone käyntiin ja taas lissä ja lopuksi ajamaan ja taas menee lisää.
Jokainen termostaatti pitää testata ennen asennusta kiehuvassa kattilavedessä. Viimeisin ostokseni, Vehon termostaatti, oli jumissa eikä auennut edes kampeamalla. Vanha termari kattilassa loksahti nätisti auki siinä vieressä. Kasasin vanhalla.
Käytä se termari ulkona ja tarkista, ilmaus pitäisi kyllä hoitua lähes itsestään.
Ei se varmaan toi asteluku mitään haittaa...se lienee vain jumissa.
Käytä se termari ulkona ja tarkista, ilmaus pitäisi kyllä hoitua lähes itsestään.
Ei se varmaan toi asteluku mitään haittaa...se lienee vain jumissa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Oliko siinä vaihtotermarissa se ilmanpoisto pikkuhauli? Jos oli niin sen pitää olla ylimmässä kohdassa asennus vaiheessa, muuten termarin taakse jää ilmatasku ja termari ei avaudu. Vanhoissa siipiniekka Mersuissa auttoi kun koputteli vasaralla termarikoteloon.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969