SAM yksikkö CDi270 vm04

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mikipako
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 02.02.2010 15:11

SAM yksikkö CDi270 vm04

Viesti Kirjoittaja mikipako »

Eli pystyykö päivittämään? Polttoaine määrän mittari on pimeenä eikä näytä matkaa mitä voi ajaa(range)? Veho meinas että pitäs vaihtaa koko yksikkö? 3 tuntia yrittivät vikaa etsiä, sitten ilmoitetaan että testeri "juonittelee" jonka jälkeen kaveri ilmottaa että täytyy vaihtaa uus? Ilmotin että täytyy jutella maahantuojan kans koska samalle päivälle oli sattunut 2 samanlaista tapausta? no kaveri aiko alkaa soittelemaan muualle josko löytys sellanen ohjelma tai joku joka osaa asian tehdä??.:) Mielenkiintosta...

Mutta kysymys siis on: Onko jollain ollut samanlainen vika ja pystyykö korjaan ilman että koko SAM pitää uusia?
teesi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ke 02.04.2008 19:10

Viesti Kirjoittaja teesi »

Tismalleen sama vika. Juuri tänään kävin Kahvimaalla, missä todettiin, että pa-anturi on kunnossa mutta taka-samista ei saa tietoa. Vilkut ja muut sam-yksikön sydeemit toimii. Eli joko vikaa sam-yksikössä tai pieni mahdollisuus, että vika olisi jossain johtosarjoissa, jonka tutkiminen veisi aikaa sekä rahaa. Voi olla yksinkertaisinta vaihdattaa saman tien koko yksikkö, koska kalliiksi tulee joka tapauksessa. Sam-yksikön varaosahinta KL:stä kuulemma 425 euroa, en tiedä, mitä Veho ottaa. Pitää koodata sen jälkeen, joten käytännössä pakko teettää merkkihuollossa.
paaki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 19.10.2007 12:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja paaki »

Bosch car service osaa saman homman kuin Vehokin (täälläpäin enemmänkin), eli ei ole pakko viedä ainakaan vehoon vaikka vaihtaisitkin.
W211 280 A facelift

ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

paaki kirjoitti:Bosch car service osaa saman homman kuin Vehokin (täälläpäin enemmänkin), eli ei ole pakko viedä ainakaan vehoon vaikka vaihtaisitkin.
Ei Bosch testerit ainakaan SAM yksikköä koodaa uudelleen. Kyllähän sen purkin sinne vaihtaa kuka vaan mutta sille pitää kertoa myös auton varusteet yms..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

teesi kirjoitti:Tismalleen sama vika. Juuri tänään kävin Kahvimaalla, missä todettiin, että pa-anturi on kunnossa mutta taka-samista ei saa tietoa. Vilkut ja muut sam-yksikön sydeemit toimii. Eli joko vikaa sam-yksikössä tai pieni mahdollisuus, että vika olisi jossain johtosarjoissa, jonka tutkiminen veisi aikaa sekä rahaa. Voi olla yksinkertaisinta vaihdattaa saman tien koko yksikkö, koska kalliiksi tulee joka tapauksessa. Sam-yksikön varaosahinta KL:stä kuulemma 425 euroa, en tiedä, mitä Veho ottaa. Pitää koodata sen jälkeen, joten käytännössä pakko teettää merkkihuollossa.
Niin näitä ei koodata käyttön valitettavasti muilla kuin *:rila mutta sitä varten ei tarvitse mennä vehoon niitä löytty kyllä muualtakin :)
aika monesta tallista ainakin forssan, lohjan, nummelan(kahvimaan lähellä) helsingin, ja espoon suunnalta ;)
Avatar
jari36
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: To 28.12.2006 23:47
Paikkakunta: Siellä mistä sattuu katon alustaa löytymän ;) pääasiassa Turku-Pori akselilla

Viesti Kirjoittaja jari36 »

simppa80 kirjoitti:
paaki kirjoitti:Bosch car service osaa saman homman kuin Vehokin (täälläpäin enemmänkin), eli ei ole pakko viedä ainakaan vehoon vaikka vaihtaisitkin.
Ei Bosch testerit ainakaan SAM yksikköä koodaa uudelleen. Kyllähän sen purkin sinne vaihtaa kuka vaan mutta sille pitää kertoa myös auton varusteet yms..
paakin tarkoittama kyllä koodaa ;)
Avatar
maku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 04.04.2008 10:31
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja maku »

Pari johtosarjaa purkaneena olen saanut sellaisen mielikuvan että ei niihin pahemmin vikaa tule, ainakaan minnekkään vaikeesti löydettäviin paikkoihin. On tosi hyvin kasattu ja suojattu hankaumien ja muiden ilkeiden asioiden vaikutukselta.
Liittimet ym voi kyllä temppuilla...

Mutta eihän se ole kuin hommata kaaviot ja purkaa sisusta! :wink:

Helpoin vois olla kokeilla jonkun toisen samilla että rupeaako toimimaan.
Sen pitäisi toimia heti, takasamissa on niin vähän ohjelmoitavaa että ei tarvi sitä tehdä jos käytetyllä kokeilee. Etusami ohjaa sitten lisävarusteita, takasami vaan vilkkuja ym turhaa jota löytyy joka autosta...

Mulla on muuten takaluukun verhoilu purettuna niin on helppo kokeilla jos liikut lähistöllä...
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex


Kuva Kuva
teesi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ke 02.04.2008 19:10

Viesti Kirjoittaja teesi »

Kiitos vaan vastauksista itse kullekin, mutta ihan alkuperäiseen kysymykseen SAM-yksikön korjattavuudesta tai sen helppoudesta ei taida olla kellään tietoa, jos sitä ei kerran ole Vehollakaan. Varasin ajan jo Alppilaan, vaikka näilläkin palstoilla palvelusta siellä on jonkin verran negatiiviisia kommentteja. Katsotaan...

Minulle on tärkeintä saada auto kuntoon mahdollisimman vaivattomasti ja järkevällä tavalla. Maksan mielelläni vaikka hieman lisää siitä, että työ tehdään sovitulla aikataululla ja työkalu (auto) on pian käytössäni. En halua kuluttaa tunteja/päiviä auton alla ihmettelyyn ja erilaisiin kokeiluihin, kun se ei kuulu harrastuksiini. Ymmärrän, että monet palstalaiset sitä tekevät ja jopa nauttivat siitä, mutta ei siitä sen enempää.
Vastaa Viestiin