CBI kirjoitti:Mitähän mulla on tuolla takana, kun hattuhyllyllä ei kyllä käsittääkseni ole mitään. No, en ole tutkaissut vielä. Kuinka syvä tuo tila tuolla edessä on? 3,5", hmm, pieni on tila.. kai siitäkin voi saada jotain irti teholla, mutta täytynee olla iso magneetti (tai sitten pelkkä diskantti tai jopa koaksiaali) ja taakse keskiäänet - vaatinee joka tapauksessa paljon tilaa ja syvyyttä? asia erikseen on sitten se, että jaksaako soitin peuhoittaa edes 3,5"kaiuttimia ja onko se vahvistin tungettu johonkin väliin vai ei.jarrutan kirjoitti:Itsellä vanhassa ässässä takana 4x6 (tai 5x7) ja uudessa 6,5" ja edessä molemmissa oli tuo 4x6 muovi missä keskellä 3,5" kaiutin. Itse olen edestä molemmissa autoissa kairannut muovista alkuperäisen kaiuttimen pois ja päivittänyt sen laadukkaaseen samankokoiseen. Riittää mainiosti kun on takana vähän isommat ja erikseen basso tasoittamassa menoa.
Molemmissa on ollut myös huonot kaiutinpiuhat(alkuperäiset) jotka pelkästään vaihtamalla äänenlaatu on kohonnut huimasti ja rätinä ja ritinä kadonnt kokonaan.
Ilmeisesti piuhat pitää joka tapauksessa vaihtaa.. erillissarjaa taitaa olla turha lähteä tuohon instaamaan vanhoilla piuhoilla![]()
Samalla sitä tietysti vaihtaa kaiken muunkin ja vetää ne kaikki piuhat. Ei kai tässä mitään oikotietä onneenkaan ole
Oikotietä onneen ei kyllä taida olla.
Itsellä koaksiaalit edessä joita kehuttiin oikein julmetusti ostaessani. Eihän ne ihmeidentekijät ole, mutta suht nätisti vahvistimella soittaessa soi. Asennussyvyyttä ei ole muistaakseni kovinkaan paljoa ettei kyllä mahdottomia magneetteja mahdu.
Sellaiseen en kyllä ole törmännyt missä ei hattuhyllyllä mitään ole. Näillä isommilla ja eriskummallisilla ritilöillä varusteitussa on alla nuo 6,5" ja jos on suora muoviritilä niin siellä oli se 4x6 muistaakseni. Helppohan tuota hattuhyllyä on muokata sopivaksi, itsellä hattuhyllyn läpi laitettu myös 2kpl 12" subeja.
Uusien piuhojen vetäminen on omasta mielestä ainakin fiksua. Tietää sitten että on kunnossa niin on se ainakin suljettu pois jos ritisee ja paukkuu.