W203 hakusessa saksasta, kumpi parempi 220 cdi vai 270 cdi?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
peetu30
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 26.04.2009 11:28

W203 hakusessa saksasta, kumpi parempi 220 cdi vai 270 cdi?

Viesti Kirjoittaja peetu30 »

Elikkäs, olisi tarkoitus hakea saksasta 2001-2003 vuosimallin c-sarjalainen
farkku. Eniten kiinnostaisi 270 cdi, mutta olen kuullut että kyseinen moottori on viisi pyttyinen ja vikaherkempi, kuin 220 cdi jossa on normi nelipytyinen
mootori. 90%:lla varmuudella automaattilaatikkoinen malli.

Kaipaisin vähän tietoa ja kokemuksia kyseisillä moottorilla varustetuista
autoista.

Rohkeasti plussaa ja miinusta kehiin!

Kiitos jo etukäteen!!
Budder
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 20.04.2009 20:27
Paikkakunta: Pohjois-savo

autosta...

Viesti Kirjoittaja Budder »

Samaaa mietin kesällä -09 eli 220 vs. 270CDI automaattina
Mukaan tarttui etelä-saksasta 270CDI ja en ole katunut.
Mutta kannattaa koe-ajaa autoja ja eiköhän se selviä kumpi on "parempi".
Suomeen tuotuna autoon pitää asentaa lohkolämmitin(jos ei ole webastoa),nesteet vaihtaa & samalla termari.
BMW X3 35D
ex.MB C270CDI & BMW 35D,MB C AMG,
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Hokke »

ei se viispyttynen sen vikaherkempi ole.

Kolme vuotta sitten pähkäilin c270:sen ostamista ja päädyin C30:seen

Suositten C270:stä automaatilla.
On helppo ja hyvä ajaa.
Lastulla saa tehot helposti 200hp.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.

. . . Kumpi on parempi . . . vai kaurapuuro . . .
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Itse ottaisin tehokkaamman eli viisipyttyisen.

Molemmissa voi hajota Valeon jäähdytin ja päästää glykolit
automaattilaatikoon (koskee malleja 203.040/061/064/065/081/084/261/264/281/284/740/747/764) 2000-2003.

Hehkutulpat voivat katketa vaihdossa edelleen molemmissa.

Ruostetta voi olla, edeltäjä W202 farkku vm 2000 oli kuulemma erityisen ruostuva.

http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/index.htm?md=238
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

No 270 tietenkin tai sitten se C30 ;)

Usko vaan. Mulla on ollut tuo 200Cdi lastutettuna ja ei se riitä :lol:
Ja automaatti ehdottomasti.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6485
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Aja se 220 ja sitten kun ajat 270:n niin ei tartte enää nelipyttysiä ajella (siks ei kannata 320:stä edes ajaa, jos 270:n haluaa). Kulutuksessa on tietty pieni ero 200/220:n eduksi, jos haluaa jotain noinpäin löytää. Juu ja tietty vakuutuksissa ja päästöverotuksessa samoin - Papanoita.

Vikaherkkyydestä; mikäs se paljoo sen vikaherkemmäksi tekis, paitsi yks hehku ja yks ruisku enemmän 'huollettavaksi'. Toisaalta vetopuolella ainakin ennen vissiin käytettiin 270:ssä jotain 320:n osia, uusista en tiedä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Haulla löydät paljon tietoa .
203
http://www.mersuforum.net/forum/search.php?mode=results


Tarksta vaihteiston toiminta ,ettei täristä ja vaihtaa muutenkin hyvin.
Seuraa heti kylmänä laatikon toiminta,jolloin voi oireilla.
Lämpimänä toimii hyvin.??

Sähköpuoli kannattaa myös takistaa ,ettei tule vika koodeja mittariin.
Samit paukkuneet noista.
Moottorin käynti ääni ,ettei supsuta suuttimien juuresta.
Tarkista lämmtyslaite, toimiiko kaikki suuttimet sisällä,niin kuin pitääkin.
-05 ois ehkä parempi :?: :?:
Avatar
leikkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: La 13.06.2009 14:06
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja leikkanen »

Itse hommasin äskettäin -02 207cdi farkun, tyytyväinen olen ollut!
Joten ääni 270cdi:lle.

Hommaa ehdottomasti 270, mottoria ei kannata epäillä kestävyyden puolesta, kunhan silloin tällöin huoltaa! :wink:
Avatar
maku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 04.04.2008 10:31
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja maku »

Miksi edes miettiä 220:stä jos toisena vaihtoehtona on 270:nen...
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex


Kuva Kuva
kvaan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ke 07.06.2006 13:18
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja kvaan »

Mun teki kans mieli ostaa tommonen 270 farkku ton kakkosnelosen kaveriksi, mutta ostinkin uuden Skodan Octavia dieselin, kun rupes hirvittämään ne tarinat ja parin kaverin kokemukset tuon C-mallin vioista ja korjauskustannuksista. Sehän on pahempi, kuin aikoinaan omistamani Lada 1200 L :twisted: Lada piti miehen puuhassa, mutta ei sentään jättäny koskaan tielle.
Katotaan joidenkin vuosien päästä, kun mulla on varaa ostaa joku 2007 tai 2008 mallinen - jos niissä olis jo luotettavampi tekniikka. Maalausongelmia näkyy olevan edelleen - serkun 2006 mallissa ainakin vielä. Pakko siis jatkaa tuolla vanhalla Mersulla vielä ja eukko saa päästellä Skeidalla. On ainakin yksi luotettava auto perheessä.
Avatar
leikkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: La 13.06.2009 14:06
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja leikkanen »

kun rupes hirvittämään ne tarinat ja parin kaverin kokemukset tuon C-mallin vioista ja korjauskustannuksista.
:shock: :D

Kaikille tuppaa jäämään vain ne huonot asia mieleen!
kvaan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ke 07.06.2006 13:18
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja kvaan »

Niin, minulla vain ei ole yksinkertaisesti varaa niin kalliisiin ja osin "tyhmiin" remontteihin, joita minun kaverit ovat joutuneet tekemään/teettämään 2000-luvuun alkupuolen C-sarjalaisiin ja vanhempiin Väyrysiin, sekä uudempiin eemeleihin.
Olen ajanu 17 vuotta Mersuilla ja olen mersumies, mutta en fanaatikko kuitenkaan ja uskallan ottaa faktat faktoina ja ajaa välillä muullakin merkillä, että pystyn kokemaan ihan itse, missä autotekniikan ja luotettavuuden kanssa mennään.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

kvaan kirjoitti:Niin, minulla vain ei ole yksinkertaisesti varaa niin kalliisiin ja osin "tyhmiin" remontteihin, joita minun kaverit ovat joutuneet tekemään/teettämään 2000-luvuun alkupuolen C-sarjalaisiin ja vanhempiin Väyrysiin, sekä uudempiin eemeleihin.
Olen ajanu 17 vuotta Mersuilla ja olen mersumies, mutta en fanaatikko kuitenkaan ja uskallan ottaa faktat faktoina ja ajaa välillä muullakin merkillä, että pystyn kokemaan ihan itse, missä autotekniikan ja luotettavuuden kanssa mennään.
Mulla oli 200cdi -02. ajettu 121km kun ostin. Ajoin mittariin reilussa vuodessa totaali lukemaksi ~180thkm.

No tuo auto oli varmaankin sen verran vähän ajettu Saksan tuliainen että ruoste ongelmaa ei siinä ollut. Tuossa kuitenkin meni ensimmäinen suutin huoltokuntoon loppu matkassa. Korkeapainepumppuun vaihdoin itse tiivisteet ja O-renkaita. Takapäähän vaihdettiin yks narinanivel. Jonkin verran ärsytti manuaalilaatikon 2 vaihde ensimmäisen kerran päälle laitettaessa pakkasella. (huono kytkeytyminen tyyppivika). Mitähän muuta siinä oli?

Noh, silloin kun olin tuon ostanut niin aloin hermostua että onko tämä paska auto kun vielä luin juttuja foorumilta. Joku sieltä kertoikin että älä hermostu vaan kohta olet tyyppiviat läpi käynyt.. No ei se kuitenkaan ollut loppujen lopuksi paska. Tykkäsin autosta ja halusin vielä samanlaisen uudemman ja automaattina. :wink:

Edit:
Ja niin onhan siinä vissi ero hyppäätkö skeidan puikkoihin vai mersun :lol:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
kvaan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ke 07.06.2006 13:18
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja kvaan »

Katotaan sitten, miltä naama näyttää, kun Skeidassa alkaa olla reilut 300 tonnia mittarissa. Ajoltaan tuo on ihan hyvä. Tehoja sais tietysti olla enemmän ja hitaasti tuo lämpiää verrattuna kakkosneloseen.
Avatar
leikkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: La 13.06.2009 14:06
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja leikkanen »

Useiden automerkkien, niin myös mersujen kanssa on suuri säästö jos osaa/ on mahdollisuus huoltaa ja korjata autoa itse, jos joka kerta joutuu korjaamon pakeille meneen niin ............ :roll:
kvaan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ke 07.06.2006 13:18
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja kvaan »

Tähän mennessä kaikki korjaukset ja huollot tehty kotitallissa kaikkiin merkkeihin, mitä mulla on ollut. Ti ei sentään - dieselkorjaamoa käytän ja lasiliikettä. Kakkosnelonen on niin yksinkertainen, että sen korjaamisessa ei ole mitään ihmeellistä eikä osat maksa paljoa. Viimenen homma oli vaihdelaatikon kunnostus.
"Sähköautojen" kanssa taidot vaan ei riitä softahommiin eikä automaattilaatikkoremonttiin. Kait nuokin oppii, kun asiaan paneutuu ja ostaa vähän toisenlaisia tavaroita autotalliin.
Mutta ei hätää, kyllä minä vielä jossain vaiheessa taas Mersun hommaan :wink:
Avatar
laioz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ma 14.04.2008 23:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja laioz »

Ite painin saman asian kanssa viime keväänä. Vaikka saksasta saisi samaan hintaan 270cdi:n kuin 220cdi:n ( mikä jo sinällään epätodennäköistä ) niin veroja tuohon isompaan moottoriin tulee enempi. Ensinnäkin päästöjen vuoksi ja toisekseen koska vertailuhinta on Suomessa ihmeellisen korkea verrattuna noihin nelisylinterisiin.

Vastaavasti saat enemmän rahaa 270cdi:stä myydessä. Mutta jos rahalla ei merkitystä niin kukapa siitä tehoa ja lisävääntöä ei haluaisi ?
w203 220cdi Avantgarde
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1690
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Juu kyllähän lisävoima varmasti mukavaa on mutta ei kyllä ole vielä tullut käytännön tilannetta eteen että tuosta 4-koneesta loppuisi puhti...
230 C 1978
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Riippuu mihin käyttöön autoaan tarvii. Jos tarkoitus on ajaa maantiellä esim. normaalia työmatka-ajoa niin riittää varmasti jopa 200 CDI. Ei sillä teholla/väännöllä juuri ole merkitystä, kun auto kulkee koko ajan tasaista 80-100 km/h tuntinopeutta. Sen sijaan pienemmillä polttoainekuluilla hieman on.

Jos taas haluaa autoltaan suorituskykyä niin siihen taitaa 270 CDI olla liian voimaton ja pitäisi olla mieluiten 400 CDI, jos dieselautosta on kyse.

Varmaan aika sama kumman ottaa, toinen on hieman halvempi ja taloudellisempi kun toinen taas hieman suorituskykyyisempi.

Edit: Ai niin, nyt olikin kyse C-sarjasta, ajattelin itse E-sarjaa.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

2 satasella kulkee ihan riittävästi kun säätää sopivasti.Sakko/kortti pois nopeuteen pääsee jo kakkosella.Turhaa siihen isompaa moottoria hankkii.
Mieluusti ajaisi pyttyä isommalla,mutta johonkin se raja tulee aina vetää.
Onneksi ei ole yhtään 3 sylinteristä cdi:tä kaupan.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6485
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

koyama kirjoitti: Onneksi ei ole yhtään 3 sylinteristä cdi:tä kaupan.
Smart? :lol:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
laioz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ma 14.04.2008 23:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja laioz »

Onneksi ei ole yhtään 3 sylinteristä cdi:tä kaupan.
Todella mahtavasti sanottu :)
w203 220cdi Avantgarde
Vastaa Viestiin