W203 hakusessa saksasta, kumpi parempi 220 cdi vai 270 cdi?
W203 hakusessa saksasta, kumpi parempi 220 cdi vai 270 cdi?
Elikkäs, olisi tarkoitus hakea saksasta 2001-2003 vuosimallin c-sarjalainen
farkku. Eniten kiinnostaisi 270 cdi, mutta olen kuullut että kyseinen moottori on viisi pyttyinen ja vikaherkempi, kuin 220 cdi jossa on normi nelipytyinen
mootori. 90%:lla varmuudella automaattilaatikkoinen malli.
Kaipaisin vähän tietoa ja kokemuksia kyseisillä moottorilla varustetuista
autoista.
Rohkeasti plussaa ja miinusta kehiin!
Kiitos jo etukäteen!!
farkku. Eniten kiinnostaisi 270 cdi, mutta olen kuullut että kyseinen moottori on viisi pyttyinen ja vikaherkempi, kuin 220 cdi jossa on normi nelipytyinen
mootori. 90%:lla varmuudella automaattilaatikkoinen malli.
Kaipaisin vähän tietoa ja kokemuksia kyseisillä moottorilla varustetuista
autoista.
Rohkeasti plussaa ja miinusta kehiin!
Kiitos jo etukäteen!!
autosta...
Samaaa mietin kesällä -09 eli 220 vs. 270CDI automaattina
Mukaan tarttui etelä-saksasta 270CDI ja en ole katunut.
Mutta kannattaa koe-ajaa autoja ja eiköhän se selviä kumpi on "parempi".
Suomeen tuotuna autoon pitää asentaa lohkolämmitin(jos ei ole webastoa),nesteet vaihtaa & samalla termari.
Mukaan tarttui etelä-saksasta 270CDI ja en ole katunut.
Mutta kannattaa koe-ajaa autoja ja eiköhän se selviä kumpi on "parempi".
Suomeen tuotuna autoon pitää asentaa lohkolämmitin(jos ei ole webastoa),nesteet vaihtaa & samalla termari.
BMW X3 35D
ex.MB C270CDI & BMW 35D,MB C AMG,
ex.MB C270CDI & BMW 35D,MB C AMG,
Itse ottaisin tehokkaamman eli viisipyttyisen.
Molemmissa voi hajota Valeon jäähdytin ja päästää glykolit
automaattilaatikoon (koskee malleja 203.040/061/064/065/081/084/261/264/281/284/740/747/764) 2000-2003.
Hehkutulpat voivat katketa vaihdossa edelleen molemmissa.
Ruostetta voi olla, edeltäjä W202 farkku vm 2000 oli kuulemma erityisen ruostuva.
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/index.htm?md=238
Molemmissa voi hajota Valeon jäähdytin ja päästää glykolit
automaattilaatikoon (koskee malleja 203.040/061/064/065/081/084/261/264/281/284/740/747/764) 2000-2003.
Hehkutulpat voivat katketa vaihdossa edelleen molemmissa.
Ruostetta voi olla, edeltäjä W202 farkku vm 2000 oli kuulemma erityisen ruostuva.
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/index.htm?md=238
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
No 270 tietenkin tai sitten se C30 
Usko vaan. Mulla on ollut tuo 200Cdi lastutettuna ja ei se riitä
Ja automaatti ehdottomasti.

Usko vaan. Mulla on ollut tuo 200Cdi lastutettuna ja ei se riitä

Ja automaatti ehdottomasti.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Aja se 220 ja sitten kun ajat 270:n niin ei tartte enää nelipyttysiä ajella (siks ei kannata 320:stä edes ajaa, jos 270:n haluaa). Kulutuksessa on tietty pieni ero 200/220:n eduksi, jos haluaa jotain noinpäin löytää. Juu ja tietty vakuutuksissa ja päästöverotuksessa samoin - Papanoita.
Vikaherkkyydestä; mikäs se paljoo sen vikaherkemmäksi tekis, paitsi yks hehku ja yks ruisku enemmän 'huollettavaksi'. Toisaalta vetopuolella ainakin ennen vissiin käytettiin 270:ssä jotain 320:n osia, uusista en tiedä.
Vikaherkkyydestä; mikäs se paljoo sen vikaherkemmäksi tekis, paitsi yks hehku ja yks ruisku enemmän 'huollettavaksi'. Toisaalta vetopuolella ainakin ennen vissiin käytettiin 270:ssä jotain 320:n osia, uusista en tiedä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Haulla löydät paljon tietoa .
203
http://www.mersuforum.net/forum/search.php?mode=results
Tarksta vaihteiston toiminta ,ettei täristä ja vaihtaa muutenkin hyvin.
Seuraa heti kylmänä laatikon toiminta,jolloin voi oireilla.
Lämpimänä toimii hyvin.??
Sähköpuoli kannattaa myös takistaa ,ettei tule vika koodeja mittariin.
Samit paukkuneet noista.
Moottorin käynti ääni ,ettei supsuta suuttimien juuresta.
Tarkista lämmtyslaite, toimiiko kaikki suuttimet sisällä,niin kuin pitääkin.
-05 ois ehkä parempi

203
http://www.mersuforum.net/forum/search.php?mode=results
Tarksta vaihteiston toiminta ,ettei täristä ja vaihtaa muutenkin hyvin.
Seuraa heti kylmänä laatikon toiminta,jolloin voi oireilla.
Lämpimänä toimii hyvin.??
Sähköpuoli kannattaa myös takistaa ,ettei tule vika koodeja mittariin.
Samit paukkuneet noista.
Moottorin käynti ääni ,ettei supsuta suuttimien juuresta.
Tarkista lämmtyslaite, toimiiko kaikki suuttimet sisällä,niin kuin pitääkin.
-05 ois ehkä parempi


Mun teki kans mieli ostaa tommonen 270 farkku ton kakkosnelosen kaveriksi, mutta ostinkin uuden Skodan Octavia dieselin, kun rupes hirvittämään ne tarinat ja parin kaverin kokemukset tuon C-mallin vioista ja korjauskustannuksista. Sehän on pahempi, kuin aikoinaan omistamani Lada 1200 L
Lada piti miehen puuhassa, mutta ei sentään jättäny koskaan tielle.
Katotaan joidenkin vuosien päästä, kun mulla on varaa ostaa joku 2007 tai 2008 mallinen - jos niissä olis jo luotettavampi tekniikka. Maalausongelmia näkyy olevan edelleen - serkun 2006 mallissa ainakin vielä. Pakko siis jatkaa tuolla vanhalla Mersulla vielä ja eukko saa päästellä Skeidalla. On ainakin yksi luotettava auto perheessä.

Katotaan joidenkin vuosien päästä, kun mulla on varaa ostaa joku 2007 tai 2008 mallinen - jos niissä olis jo luotettavampi tekniikka. Maalausongelmia näkyy olevan edelleen - serkun 2006 mallissa ainakin vielä. Pakko siis jatkaa tuolla vanhalla Mersulla vielä ja eukko saa päästellä Skeidalla. On ainakin yksi luotettava auto perheessä.
Niin, minulla vain ei ole yksinkertaisesti varaa niin kalliisiin ja osin "tyhmiin" remontteihin, joita minun kaverit ovat joutuneet tekemään/teettämään 2000-luvuun alkupuolen C-sarjalaisiin ja vanhempiin Väyrysiin, sekä uudempiin eemeleihin.
Olen ajanu 17 vuotta Mersuilla ja olen mersumies, mutta en fanaatikko kuitenkaan ja uskallan ottaa faktat faktoina ja ajaa välillä muullakin merkillä, että pystyn kokemaan ihan itse, missä autotekniikan ja luotettavuuden kanssa mennään.
Olen ajanu 17 vuotta Mersuilla ja olen mersumies, mutta en fanaatikko kuitenkaan ja uskallan ottaa faktat faktoina ja ajaa välillä muullakin merkillä, että pystyn kokemaan ihan itse, missä autotekniikan ja luotettavuuden kanssa mennään.
Mulla oli 200cdi -02. ajettu 121km kun ostin. Ajoin mittariin reilussa vuodessa totaali lukemaksi ~180thkm.kvaan kirjoitti:Niin, minulla vain ei ole yksinkertaisesti varaa niin kalliisiin ja osin "tyhmiin" remontteihin, joita minun kaverit ovat joutuneet tekemään/teettämään 2000-luvuun alkupuolen C-sarjalaisiin ja vanhempiin Väyrysiin, sekä uudempiin eemeleihin.
Olen ajanu 17 vuotta Mersuilla ja olen mersumies, mutta en fanaatikko kuitenkaan ja uskallan ottaa faktat faktoina ja ajaa välillä muullakin merkillä, että pystyn kokemaan ihan itse, missä autotekniikan ja luotettavuuden kanssa mennään.
No tuo auto oli varmaankin sen verran vähän ajettu Saksan tuliainen että ruoste ongelmaa ei siinä ollut. Tuossa kuitenkin meni ensimmäinen suutin huoltokuntoon loppu matkassa. Korkeapainepumppuun vaihdoin itse tiivisteet ja O-renkaita. Takapäähän vaihdettiin yks narinanivel. Jonkin verran ärsytti manuaalilaatikon 2 vaihde ensimmäisen kerran päälle laitettaessa pakkasella. (huono kytkeytyminen tyyppivika). Mitähän muuta siinä oli?
Noh, silloin kun olin tuon ostanut niin aloin hermostua että onko tämä paska auto kun vielä luin juttuja foorumilta. Joku sieltä kertoikin että älä hermostu vaan kohta olet tyyppiviat läpi käynyt.. No ei se kuitenkaan ollut loppujen lopuksi paska. Tykkäsin autosta ja halusin vielä samanlaisen uudemman ja automaattina.

Edit:
Ja niin onhan siinä vissi ero hyppäätkö skeidan puikkoihin vai mersun

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Tähän mennessä kaikki korjaukset ja huollot tehty kotitallissa kaikkiin merkkeihin, mitä mulla on ollut. Ti ei sentään - dieselkorjaamoa käytän ja lasiliikettä. Kakkosnelonen on niin yksinkertainen, että sen korjaamisessa ei ole mitään ihmeellistä eikä osat maksa paljoa. Viimenen homma oli vaihdelaatikon kunnostus.
"Sähköautojen" kanssa taidot vaan ei riitä softahommiin eikä automaattilaatikkoremonttiin. Kait nuokin oppii, kun asiaan paneutuu ja ostaa vähän toisenlaisia tavaroita autotalliin.
Mutta ei hätää, kyllä minä vielä jossain vaiheessa taas Mersun hommaan
"Sähköautojen" kanssa taidot vaan ei riitä softahommiin eikä automaattilaatikkoremonttiin. Kait nuokin oppii, kun asiaan paneutuu ja ostaa vähän toisenlaisia tavaroita autotalliin.
Mutta ei hätää, kyllä minä vielä jossain vaiheessa taas Mersun hommaan

Ite painin saman asian kanssa viime keväänä. Vaikka saksasta saisi samaan hintaan 270cdi:n kuin 220cdi:n ( mikä jo sinällään epätodennäköistä ) niin veroja tuohon isompaan moottoriin tulee enempi. Ensinnäkin päästöjen vuoksi ja toisekseen koska vertailuhinta on Suomessa ihmeellisen korkea verrattuna noihin nelisylinterisiin.
Vastaavasti saat enemmän rahaa 270cdi:stä myydessä. Mutta jos rahalla ei merkitystä niin kukapa siitä tehoa ja lisävääntöä ei haluaisi ?
Vastaavasti saat enemmän rahaa 270cdi:stä myydessä. Mutta jos rahalla ei merkitystä niin kukapa siitä tehoa ja lisävääntöä ei haluaisi ?
w203 220cdi Avantgarde
Riippuu mihin käyttöön autoaan tarvii. Jos tarkoitus on ajaa maantiellä esim. normaalia työmatka-ajoa niin riittää varmasti jopa 200 CDI. Ei sillä teholla/väännöllä juuri ole merkitystä, kun auto kulkee koko ajan tasaista 80-100 km/h tuntinopeutta. Sen sijaan pienemmillä polttoainekuluilla hieman on.
Jos taas haluaa autoltaan suorituskykyä niin siihen taitaa 270 CDI olla liian voimaton ja pitäisi olla mieluiten 400 CDI, jos dieselautosta on kyse.
Varmaan aika sama kumman ottaa, toinen on hieman halvempi ja taloudellisempi kun toinen taas hieman suorituskykyyisempi.
Edit: Ai niin, nyt olikin kyse C-sarjasta, ajattelin itse E-sarjaa.
Jos taas haluaa autoltaan suorituskykyä niin siihen taitaa 270 CDI olla liian voimaton ja pitäisi olla mieluiten 400 CDI, jos dieselautosta on kyse.
Varmaan aika sama kumman ottaa, toinen on hieman halvempi ja taloudellisempi kun toinen taas hieman suorituskykyyisempi.
Edit: Ai niin, nyt olikin kyse C-sarjasta, ajattelin itse E-sarjaa.
2 satasella kulkee ihan riittävästi kun säätää sopivasti.Sakko/kortti pois nopeuteen pääsee jo kakkosella.Turhaa siihen isompaa moottoria hankkii.
Mieluusti ajaisi pyttyä isommalla,mutta johonkin se raja tulee aina vetää.
Onneksi ei ole yhtään 3 sylinteristä cdi:tä kaupan.
Mieluusti ajaisi pyttyä isommalla,mutta johonkin se raja tulee aina vetää.
Onneksi ei ole yhtään 3 sylinteristä cdi:tä kaupan.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex